Sisärengas ulkokumiin 28-406 vuotaa hitaasti. Suosituspaine 6-8 bar. Kun rengas pumpataan arviolta 5 barin paineeseen, niin noin 15 minuutin kuluessa peukalolla tunnustelemalla juuri ja juuri huomaa paineen pienentyneen. Yön aikana paine laskee niin pieneksi, että rengas litistyy kokonaan noin 50 kilon painosta.
Etsin vuotokohtaa irrottamalla sisärenkaan ja pumppaamalla sen niin pinkeäksi kuin uskallan (en ole kovin rohkea...).
1. Veden alla mistään ei tule kuplia, ei venttiilistäkään.
2. Tunnustelemalla suulla renkaan pintaa ei löydy mitään.
3. Saippuvaahdon levittäminen ei paljasta vuotokohtaa.
4. Ehkä reikä on niin pieni, että vain iso paine avaa sen, pieni paine ei. Mutta iso paine voi olla vain ulkorengas paikallaan, ja veden alle laskettuna kuplat eivät tule näkyviin vuotokohdasta vaan venttiilin reiästä tms (luullakseni). (Ehkä tässä vielä kokeilen lisää koko systeemin uittamista).
Onko vielä niksejä, joita voisi kokeilla vuotokohdan löytämiseksi?
---
Ohje "osta ja asenna uusi sisäkumi" on varmasti järkevin temppu. Mutta älyllisenä haasteena kiinnostaa mahdollinen paikkausratkaisu![]()






Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit