FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 136 / 217 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 86 126 134 135 136 137 138 146 186 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.051 - 4.080 / 6507

Aihe: Tahko lähestyy...Oletko valmis.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    ekkö sä tuolla naamakirjassa sanonut että oot polkenut sen rainerin solmuun aktiivisella 3 kuukauden talvireenillä ?

En ole ikinä oikein harjoitellut.....😁
    __________________________________________________ ______

Tiukassa paikassa silmät kiinni ja lisää vauhtia!

Ilmoittautuminen sisässä. Kolmas kerta ja tänä vuonna majoitus mökin sijasta kylpylän puolella. Saas nähdä onko hyvä kombinaatio.

Saakos yöajosta ns. virallisen suorituksen? Mulla on enää ainoana tavoitteena saada 15 Tahko kertaa täyteen ja sit voikin keksiä jotain parempaa tekemistä elämälleen
    ÄäriTeam

Omatekoinen urheilujuoma testattu, sykemittari kunnostettu, renkaat valittu ja mies iskussa. Neljälle kierrokselle voisi lähteä vaikka tänä yönä.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

Pitäisköhän kolmen välivuoden jälkeen taas ajella vai meniskö vain Syötteelle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    ...renkaat valittu....
    Mikkä? Ai mut tää ei olekaan rengasspekutopic...

Kahdesti käynyt, nyt tulee välivuosi. Jos vaikka Tahkon enskoja sit kokeilis...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMS Katso viesti
    Saakos yöajosta ns. virallisen suorituksen? Mulla on enää ainoana tavoitteena saada 15 Tahko kertaa täyteen ja sit voikin keksiä jotain parempaa tekemistä elämälleen
    Taitaa olla jo 16. Tahko, joten ajokerta nro 14 olisi tarjolla. Pari vuotta olen jo ihmetellyt miksi ihmeessä, mutta 15 kertaa on minullakin tavoitteena. Siihen taitaa Tahko-motivaatio riittää.

Bonusajona voisi käydä 2019, kun tulee 20 vuotta ensimmäisestä Tahkosta. Jos tapahtuma on vielä silloin hengissä.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Noin voisi tehdä, kuten fob heitti. Jos on itse hengissä.
    Viime kesänä tuli se 15 kertaa täyteen, joten ensi kesälle uudet kujeet.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

Ilmottauduttu ja mökki varattu. Viides kerta peräkkäin 60 kilometrille.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Oz: Otetaanko tavoitteeksi ajaa 2019 Tahkolla vuoden 1999 viralliset TahkoMtb120 -paidat päällä? Nakinkuoreltahan se näyttää päälläni, mutta mitä sitten...
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Taitaa olla jo 16. Tahko, joten ajokerta nro 14 olisi tarjolla. Pari vuotta olen jo ihmetellyt miksi ihmeessä, mutta 15 kertaa on minullakin tavoitteena. Siihen taitaa Tahko-motivaatio riittää.
    Sama homma eli 14. kerta tänä vuonna. Ihan mukava tapahtuma, mutta jotenkin siitä on tullut liian kova päähänpinttymä, josta haluan päästä eroon.

Jos ensi vuonna sais itsensä vielä 3 kierroksen kuntoon, niin voisi juhlia 15. kertaa majoittumalla teltassa, kuten ensimmäisinä vuosina ja ajaa koko rahan edestä. Sitten olisi kaikki tavoitteet saavutettu ja voisi siirtyä hyvillä mielin "eläkkeelle"
    ÄäriTeam

9. Tahko tuloillaan ja edelleen 60km. Tarkoituksena olisi lähteä viimeisen porukan mukana läskillä vyörymään.
    Always be yourself. (Unless you suck)

Tervehdys!

Aloitan jonkinlaisena yleissäätäjänä TahkoMTB:n järjestävässä organisaatiossa. Ajatuksissa on osallistua some-viestintään ja kehittää yleisesti tapahtumaa... mm. reitin osalta. Jotta hyvästä saadaan vielä parempi otan mielellään vastaan kaikkien TahkoMTB tapahtumaan osallistuneiden ajatuksia ja näkemyksiä.

Yritän vastailla kaikenlaisiin tapahtumaan ja itse suoritukseen liittyviin kysymyksiin ja antaa vinkkejä ensikertalaisille. TahkoMTB-keskusteluun voi osallistua myös Facebookissa: https://www.facebook.com/tahkomtb

Näin alkuun pari paljon keskustelua herättänyttä asiaa:
    1. Reitin kehittäminen, erityisesti loppulasku.
    2. Roskaaminen taphtuman aikana.

Loppulaskun ajettavuutta ja turvallisuutta olisi hyvä saada parannettua. Valtaosalle laskussa ei ole ongelmia... etenkään kuivalla kelillä. Mutta liian moni on enemmän-tai-vähemmän pulassa laskun kanssa. Osa joutuu jalkautumaan, mikä osaltaan aiheuttaa lisää vaaratilanteita. Tähän kokeillaan miettiä parannusta ja ideoita otetaan vastaan. Yksi selvitettävä vaihtoehto on serpentiinilaskun toteuttaminen ko. rinteeseen. Paras vaihtoehto olisi sellainen, jota voisi käyttää myös rinteiden nousemiseen tapahtuman ulkopuolella.

Roskaaminen reitin varrella - geelit, sisurit yms. juu nou. Kaikki tietää, että roskaaminen ei ole ollut "muotia" moneen vuoteen. "Kilpailu" tai "kiire" on huono syy. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tyhjän geelikäärön taskuun laittaminen ei todellakaan ole hidastanut menoa koskaan. Ainakaan sillä ei ole sijoituksia ratkaistu. Geeli-pakkauksissa yms. roskissa piilee yksi erityisen vakava ongelma. Tapahtuman jälkeen samoissa maastoissa laiduntaa lehmiä ja nämä savolaiset lehmät tuntuvat tykkäävän makeasta (ei oo varmuutta, mikä geeli on suosikki . Nämä lehmän ketaleet menevät syomään ne geelipaperit ja siitä ei seuraa hyvää. Ei eläimelle, eikä pitkän päälle tapahtumalle. Tällaisia tapauksia on jo tullut eteen.
    Pulloja tippuu aina silloin-tällöin ja se jää monesti huomaamatta. Reitti käydään aina läpi järjestäjän toimesta ja siivotaan kaikki näkyvä roska. Kaikkea ei millään saada pois. Ehdotan vuoden 2014 epäviralliseksi teemaksi "Roskaton TahkoMTB 2014". Siitä on helppo jatkaa samalla asenteella eteenpäin seuraaville vuosille. Huolehditaan jokainen siitä, että mikä metsään viedään, tuodaan myös pois.
    Ilmainen vinkki nopeampaan ja roskattomaan suoritukseen: ennakoi geelien yms. ravinteiden tankkaus sellaiseen paikkaan, missä se mahd. vähän häiritsee omaa ja muiden ajoa. Eli, tieosuuksille, joita on reitillä tasaiseen tahtiin. Voin sanoa, että järkevässä paikassa tankkaaminen ja roskien taskuun laittaminen hidastaa menoa paljon vähemmän, kuin maastossa tankkaaminen ja roskien heitto metsään.
    Jos kuitenkin ne tyhjät geelipakkaukset paidan taskussa häiritsevät niin paljon ajoa, että niistä pitää päästä eroon, järjestetään tälle vuodelle joitakin "roskaamisalueita" joihin taskut voi tyhjentää. Täytyy myös muistaa, että jokaisen huollon yhteydessä on roskiksia.

Ja olikos se niin, että ensi kesän ajopaita on mallia 1999: http://www.pinkbike.com/photo/10612473 (jostain syystä en saanut kuvaa upotettua sivulle...)
    Tuli näköjään otettua kasvunvaraa - paita on kokoa L.

Kuulumisiin,
    Make
    TahkoMTB 2014
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

MakeK:n postaukseen. Täyttä asiaa, mut yksi huomio. Mä olen osallistunut pari kertaa tällaisiin ajoihin. Tahkolla ja Syötteellä. Mun mielestä reitti on ollut peräpäässä ajajan silmiin ja vielä toisellakin kierroksella silmiinpistävän puhdas. Joskus niitä roskia voi tippua ihan vahingossakin, joten täydellisyyteen ei päästä kuitenkaan. Uskon, että 99,9 % ajajista ei tahallaan roskaa reittiä.

Reittiä oli kehitetty jo viime vuodelle hyvin, muutamat typerät edellisvuosien sumppupaikat oli poistuneet ja reitti oli paljon jouhevampi ajaa. Loppulaskuun olisi varmaan hyvä toteuttaa pari ajolinjaa, jotka olisivat molemmat ajettavissa. Osalle se hissilinjan laskeminen on kaikkien unelmien täyttymys ja osalle taas täysin mahdoton. Oikeasti kilpailevat voisivat tulla "vapaassa pudotuksessa" hissilinjaa ja rennommalla asenteella ajavat sitten jotain vähän vaarattomampaa mutta hauskaa serpentiiniä tms.

Viime vuonna tuli toisella kierroksella vastaan mm. kokonainen ketju keskellä ajolinjaa. Siitä matka tuskin oli jatkunut enää ajamalla, niin eikö se ketjukin olisi mahtunut samaan konkurssiin.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Komppaan paria eri vaihtoehtoa loppulaskuun. "Jalkautumisreitti" tai serpentiini erikseen ja lökäpöksymiehille (E: ja naisille) suora reitti alas. Ittellä jäi viime kesä väliin (olis tullu tänä vuonna 10 täyteen) mutta onhan tuo lasku jo tällaselle veteraanillekin ihan hyvin ajettavissa vs aikaisempi reitti. Oma mielipide roskaamisesta on että geelipussia kylvetään holtittomasti maastoon, niitä ei pitäisi löytyä sieltä yhtä ainutta..

Niin, ysi lähtee tänä vuonna ja alkup täysmatka (120) jälleen naatiskeltavana.

Tahko lähestyy...Oletko valmis.

Mukana taas ja majoitus varattu. Eipä tuota hyvää reittiä muutoin kannata lähteä muuttamaan mutta siihen loppulaskuun tosiaan joku toinen vaihtoehto kokemattomimmille. Esim vaimon kanssa syksyllä käytiin ajamassa tuolla niin se oli jo paskajäykkänä taluttaessaan sitä jyrkintä kohtaa alas.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Ensimmäistä kertaa 120km:lle ilmoittauduttu... Todella epävarma fiilis tällä hetkellä. Mutta onpahan jotakin konkreettista syytä kevään treeneihin.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ensimmäistä kertaa 120km:lle ilmoittauduttu... Todella epävarma fiilis tällä hetkellä. Mutta onpahan jotakin konkreettista syytä kevään treeneihin.
    Paras reissu ikinä oli viime vuotinen 120km kun malttoi jakaa vauhdin oikein. Toivottavasti keli on yhtä loistava tänä vuonna.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Oma mielipide roskaamisesta on että geelipussia kylvetään holtittomasti maastoon, niitä ei pitäisi löytyä sieltä yhtä ainutta..
    Paljonkos Tahkolle osallistuu kuskeja? Joku 2000? Jos oletetaan, että jokainen kuski syö tapahtuman aikana vaikkapa vain 5 geeliä tai patukkaa ja turvautuu muuten huoltojen antimiin, sekin tarkoittaisi jo 10.000 käärettä. Voi olla että mä olen fiiliksissäni missannut kaikki ne lukemattomat huolettomasti kylvetyt napostelupakkaukset reitillä. En itse havainnut kuin satunnaisia pusseja siellä täällä, ja mun mielestä se on aika vähän kun ottaa huomioon kuinka paljon geelejä ja patukkakääreitä reitillä liikkuu.

Mä kyllä luulen että ne kääreet, mitä maastosta löytyy, on tippuneet enemmän tai vähemmän vahingossa. Jos itse tiputtaisin kääreen vauhdissa, pysähtyisin sen noukkimaan talteen. Ymmärrän toisaalta kyllä jotenkin, jos joku ei kisan tiimellyksessä malta pysähtyä, vaikka roska putoaisi maahan kun sitä yritetään työntää taskuun. On sekin mahdollista, että luulee laittaneensa roskan taskuun, mutta se putoaakin huomaamatta. Esimerkkinä vahingoista, kaverilla jäi viime vuonna laukun tasku auki, ja sisurit, rengasmuovit sun muut levisi pitkin reittiä eikä kaveri edes huomannut koko asiaa kuin vasta joskus. Ihan puhdas vahinko siis.

Sitä mä en yritä kiistää, etteikö siellä voisi joku satunnainen idiootti olla, joka heittää tahallaan roskat maahan. Mun pointti oikeastaan on, että roskaaminen ei ole mun mielestä iso ongelma ja välillä niitä roskia putoaa maahan ihan vahingossakin tällaisessa tapahtumassa. Nollatoleranssi on melko kohtuuton edellytys.

Ei sinne mitään roskia maastoon heitetä. Tyhjät geelipakkaukset laitetaan ajohousun lahkeen sisään !
    Vanha mutta lihava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Paras reissu ikinä oli viime vuotinen 120km kun malttoi jakaa vauhdin oikein. Toivottavasti keli on yhtä loistava tänä vuonna.
    Okei, hyvä kuulla! Sopiiko tiedustella paljon meni? Toivotaan tosiaan hyvää keliä.

Oon ajanut kahdesti 60km, ekalla kerralla 2011 hyvässä kelissä ja hyvällä jalalla 3:41, ja seuraavalla kerralla 2012 kostealla kelillä kusi homma aivan täysin, 4:14 ja sijoitus karkasi niin että sormi meni maitohapoille tuloksia selatessa. Tietynlaista "apinaa harteilla" on jo nyt 60km osalta, pitäisi päästä alle 3:30 tai ainakin satasakkiin että tyydyttäisi... Olisihan sekin hyvä tavoite, mutta nyt se sitten on vaan päästä läpi 120km - suoritusajasta ei siinä niin väliä.
    -L.

8:06 ja jotain taisi olla loppuaika. Ensimmäinen kierros 3:45. Se oli sikäli kova tulos, että kahtena edellisenä kertana ajoin yhden kierroksen noin 4:15 ajalla. Toki ajomäärät kasvoi viime vuonna muutenkin, ettei se sinänsä mikään iso yllätys ollut.

Tänä vuonna tavoitteena lähtö kuumassa ryhmässä ja maalissa alle 3:30 ajalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MakeK Katso viesti
    Aloitan jonkinlaisena yleissäätäjänä TahkoMTB:n järjestävässä organisaatiossa. Ajatuksissa on osallistua some-viestintään ja kehittää yleisesti tapahtumaa...
    Loppulaskun ajettavuutta ja turvallisuutta olisi hyvä saada parannettua. Valtaosalle laskussa ei ole ongelmia...
    Muistaakseni viime kesänä, kisan jälkeen tästä loppulaskusta oli hyvää keskustelua tällä foorumilla. Vaikka se loppulasku ei olisikaan hyville kuskeille vaarallinen, niin onko se kenellekkään viihdyttävä? Hyvä, mukava ajettava mäki "tuhlataan" suotta. Olisiko siellä mahdollista linjata pidempi ja hauskempi linja, jota kaikkien olisi mukava pudotella alaspäin?

Tuosta roskaamisesta olen kanssasi samaa mieltä. Aina kun liikutaan maanomistajien luvilla, heidän mielipiteitään täytyy kunnioittaa. Siis lehmien ja niiden omistajien.

Sitten lopuksi sellainen pikkujuttu, se T-paidan koko. Itse kun on joutunut arpomaan/vaihtamaan M ja L koon välillä, niin voisiko ilmoittautumiskaavakkeessa, siinä paita kohdassa jotenkin parilla sanalla viitata vaikka edellisvuoden kokoon. Mallia "Paitojen koot hiukan isommat kuin viime vuonna." Tällöin olisi suurempi mahdollisuus löytää kerrasta se oikea koko, kun voisi verrata siihen entiseen.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Sitten lopuksi sellainen pikkujuttu, se T-paidan koko. Itse kun on joutunut arpomaan/vaihtamaan M ja L koon välillä, niin voisiko ilmoittautumiskaavakkeessa, siinä paita kohdassa jotenkin parilla sanalla viitata vaikka edellisvuoden kokoon. Mallia "Paitojen koot hiukan isommat kuin viime vuonna." Tällöin olisi suurempi mahdollisuus löytää kerrasta se oikea koko, kun voisi verrata siihen entiseen.
    Olisiko ihan mahdotonta laittaa jopa paidan mitat johonkin? Eivät ne mitään liikesalaisuuksia ole. Tietysti jos halutaan ettei kansliassa olla jouten niin jatketaan vain arpomista.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Oon tähän mennessä onnistunut paidan mallista huolimatta ottamaan liian pienen tai aivan liian pienen Jos tällä kertaa onnistaisi.
    -L.

Poikkeuksellisesti nyt jo pieni Tahkokuume, pohjilla satunnaisvuosina ajetut 60km, 120km ja yöajo. Nyt nimi listassa 60km:lle ja yöajon kohtalo arvotaan lähempänä.

Sitä loppulaskua olen itsekin ihmetellyt (maastoja tuntematta) että eikö löytyisi mielekkäämpää, jopa sellaista joka pakottaa ajamaan hieman. Nykyinen (2012 viimeksi) ja takavuosien "hiekkatielasku" vinottain alas ovat olleet mielestäni vaarallisia juuri siksi kun eivät vaadi taitoa, vaan reikäpäisyyttä. Hieman teknisempi lasku maastossa tai edes rinteeseen tehty safarihenkinen pujottelu pitäisivät vauhditkin alhaisempana.

Yöajosta sen verran, että ainakin ajanoton ja/tai huollot kaipaisi joka pisteellä rahan vastineeksi. Jos en väärin muista että tarjottavia ei ollut kaikilla huoltopaikoilla, mutta saatan tosiaan olla väärässä.

Olis jo kesä.
    www.retkikunta.net

Yöpyöräilyä voi suositella lämpimästi. Ajoin itse tuon pari vuotta sitten ja se oli aivan huippukokemus. Ei ollut ruuhkaa, ei itikoita ja sää oli sopivan viileä (startissa klo 00:00, 21C lämmintä ja maalissa 3:30, 16C . Toki tämä(kin) nautinnon määrä ja laatu on paljolti sääriippuvainen. Pilvettömänä yönä reitin voi ajaa jopa ilman valoja. Itsellä oli pieni ledi käytössä n. klo 1-2 välillä ja tuntui että siitä saattoi olla hiukan hyötyä varjoisimmilla metsäosuuksilla (mm. Kinahmin päällä). Tiedä häntä...
    Yöpyöräilyn huoltoasiaa täytyy miettiä. Huoltopisteillä ei ole ollut mihitystä öisin, mutta muutamaan huoltopisteeseen on varattu syötävää ja juotavaa. Jos yöpyöräily alkaa kasvattaa suosiota, niin täytyy myös huoltoon alkaa panostamaan enemmän. Nuo TahkMTB:n gallerian kuvat kertoo kaiken oleellisen yöpyöräilystä.
    http://ristoantikainen.photoshelter....0005XNkL7a_nio

Kiitos viimeisen laskun kehitysajatuksista. Lähdemme seuraavaksi keskustelemaan rinneyhtiön kanssa, mitä tuon rinnelaskun kanssa voi askarrella.

-Make
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Tuohon loppulaskuun ehdoteltiin jo viime vuonna sitä samassa rinteessä menevää enduropätkää, mutta aikataulu oli sen verta tiukka että se jäi sit toteuttamatta. Ehkäpä se tälle vuodelle onnistuis, tosin joitain muutoksia siihen pitänee tehdä, ehkä vähän turhan kivikkoista polkua siinä kohti mäkeä...

mutanaama Guest
    Mä olen kahteen kertaan osallistunut yöajoon 2010 ja 2011, ja molemmilla kerroilla oli kaikki tarvittavat paikat miehitettyinä. Liekö reitti muuttunut, mutta kinahmin päältä metsään menevässä alamäessä en ilman valoja olisi ajanut osaamisen rajoilla. Nyt ei tarvinnut himmailla, anto palaa vaan niin kovaa kuin osasi (se ei ny paljoa ole, mutta kumminkin)

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •