GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 75 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 65 73 74 75 76 77 85 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.221 - 2.250 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #2221
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Suomi
    Viestit
    3.006
    Hep. Jos olisi tollainen uudenkarhea Ibis Mojo HDR-runko kiikarissa niin mikähän olisi fiksuin putiikki sen ostamiseen? En nyt välttämättä tarkoita että mistä saa halvimmalla, vaan mistä sen saisi kohtuullisen nopeasti / palvelu pelaa ja lontoonkielellä pärjää?

  2. #2222
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Mites olisi: http://www.ibiscycles.com/buytry/find_a_dealer/ jonka kautta löytyy: http://www.lsvesamaa.fi/etusivu/

    Vois onnistua ihan suomeksi..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  3. #2223
    Liittynyt
    11/2013
    Paikkakunta
    Lavajärvi
    Viestit
    16
    Terve, Onkos kellään kokemusta noista Intensen pyöristä, tollanen 26" Carbine kiinnostais myös kanssa vaikka tossa olis joitain muitakin.

    Ihan siis edeleen joko runko tai sit valmis pyörä (riippuen osista). Pitää toi Santa Cruz Nomadin päivitys odotella ja myös Bronson kanssa ja Cannondalen Helmikuun uusi julkasu jo tiedetään mikä se on ...

    Myös toi Commencal tossa kiinnostanee sekä muutama muu (Specialized pyörät ei mukana enää), mutta tosta Intensen pyörästä jos jollain kokemusta tai infoa niin otan vastaan ilolla

  4. #2224
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Katsotaan saadaanko tästä ensi kaudeksi kasattua jotain.

    Respect is not given, it is taken.

  5. #2225
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168

  6. #2226
    Liittynyt
    12/1999
    Paikkakunta
    Hollola/Lahti
    Viestit
    1.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika T. Katso viesti
    Hep. Jos olisi tollainen uudenkarhea Ibis Mojo HDR-runko kiikarissa niin mikähän olisi fiksuin putiikki sen ostamiseen? ...
    Tuolta Kemiztin mainitsemasta LSVesamaasta kannattaa kysyä. Itse olen ostanut yhden Ibis-rungon (Mojo SL) Vesamaalta ja palvelu oli erinomaista. Se, että miten nopeasti sieltä kautta saa rungon selvinnee kysymällä.

    Viimeisimmän Ibis-runkoni (Ripley 29) tilasin Saksasta Exklusiv-Bikesista, josta myös nimim. Leku on tilannut jo kolme Ibis-runkoa. Palvelu hyvää, hinnat kohtuulliset ja Lutzin kanssa voi asioida englanniksi.

    http://www.exklusiv-bikes.de/
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

  7. #2227
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Suomi
    Viestit
    3.006
    Kiitokset Portille ja Kemiztille! Pitääpä kysellä niitä toimitusaikoja LSVesamaasta.

  8. #2228
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Sanokaapas nyt ammattilaiset, minkätakia rp23 EI sopisi endurokäyttöön? Ja miksi esim. DhX tai joku "järeämpi" iskari olisi parempi?

  9. #2229
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Amatööri vastaa takakeppien osalta, että kyllä mulla ainakin on toiminut ihan "normi iskari", kunhan se on simmattu kohdalleen. Mulla on siis Monarch ilman mitään plussia. Sanoisin siis, että kyllähän se RP23:kin varmaan soveltunee, kunhan simmataan kuskille/runkoon optimaaliseksi. Joku muu saa antaa puheenvuoron järeämpien kilkkujen puolesta.
    Mud, sweat and beers.

  10. #2230
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Sanokaapas nyt ammattilaiset, minkätakia rp23 EI sopisi endurokäyttöön? Ja miksi esim. DhX tai joku "järeämpi" iskari olisi parempi?
    Itse ainakin siirryin rp23:sta ccdb coiliin ihan vaan sen takia, että kuskilla on massaa 100++kg. Alkoi tuntua, ettei ilmaiskarin ominaisuudet enää täsmää ajotyylin kanssa. Ammattilaiset sitten erikseen.
    Rennosti paikat jäykkänä

  11. #2231
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Sanoisin siis, että kyllähän se RP23:kin varmaan soveltunee, kunhan simmataan kuskille/runkoon optimaaliseksi..
    no tää just oli mun pointti ja suunnitelma.. Vastalauseita?

    edit: coili ei oikeastaan ole vaihtoehto, kun tossa olis nyt 2 rp23:sta ja yks dhx5air, mitkä on kaikki vähä erilaiseks simmitelty, dhx ehkä eniten väärin mun painoselle/ajotyylille/rungolle..

  12. #2232
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Öljymäärä on pieni, kuumenee nopeesti. Ominaisuudet muuttuu?
    ilmamääräkin on pieni, vaikuttaako se sitten miten, kertokoon joku muu

  13. #2233
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Rohkenen epäillä tuota öljyjen liikakuumenemista suomen radoilla.. ja painavalle,kuskille pienempi ilmatila on periaatteessa parempi, kuin iso, iskarin saa paremmin kantavaksi ja progressiisvisemmaksi, näin oon antanut itselleni kertoa..

  14. #2234
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Nii ilmeisesti rungon linkkusuhde on ratkasevassa tekijässä ilmatilan kanssa, vaan en niin tiä kun nää ilmahommat on niin uusia mulle.
    enkä varsinaista ylikuumenemista tarkottanukkaan, vaan lämpötilojen vaihtuessa öljyn viskositeetti muuttuu ja vaimennus ei oo niinkö stabiili. Ek:n alussa sopivan jämäkkä ja loppua kohde löystyy ja kun hissillä uusiks ylös kerkee taas jäähtyä.
    se on fakta, mut miten huomattavassa määrin on eriasia, siihen osaa vastata varmaan paremmin joku ajomies eikä asentajamies

  15. #2235
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    On tuolla muualla ainakin huomioitu pieni öljymäärä... http://www.ridemonkey.com/forums/f5/...3-info-233941/

  16. #2236
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    On tuolla muualla ainakin huomioitu pieni öljymäärä... http://www.ridemonkey.com/forums/f5/...3-info-233941/
    no joo, tuolla puhuttiin 10min yhtämittaisista laskuista + taisi olla ko.iskarissa öljyt ja typet sekaisin..

    mutta juu, lämpiäähän se öljy kun sitä kuormitetaan, sitä ei käy kieltäminen, paljonko se sitten vaikuttaa ajamiseen tollasella 4min ek:lla, tuskin paljoa..

    no, katotaan ny mihin tässä päädytään..

  17. #2237
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    141
    En huomannut 20-30 min yhtämittaisissa laskuissa viime kesänä Alpeilla että RP23 olis ollut se rajoittava tekijä ajovauhdissa..

  18. #2238
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    ^jep ja sain juuri puhelimessa vähintäänkin asiantuntevalta taholta varmistuksen asiaan, RP23 on kuitenkin varmaan se valinta..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  19. #2239
    Liittynyt
    11/2013
    Paikkakunta
    Lavajärvi
    Viestit
    16
    Onko tietoo mikä on Intense Carbinen ja Intense Tracerin erot kun näyttävät niin samanlaisilta?

  20. #2240
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    No mitäs se asiantunteva taho sanoi? Ihan oppimismielellä täällä kirjottelen

  21. #2241
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    497
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreerideBike Katso viesti
    Onko tietoo mikä on Intense Carbinen ja Intense Tracerin erot kun näyttävät niin samanlaisilta?
    Eiks toi Carbine oo vähä niiku hiilikuidusta tehty tracer?

  22. #2242
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Eiks toi Carbine oo vähä niiku hiilikuidusta tehty tracer?
    naulankantaan, eikä tänvuotisissa ole enää eroa kai edes iscg-tabien olemassaolossa..

    ja tuohon Bässin kysymykseen, kun iskari on kunnossa, eli oikeat aineet oikeassa paikassa, ei öljy lämpiä niin paljoa, että sillä olisi jotain radikaalia vaikutusta vaimennuksiin.. mutta jos iskarissa on "puurot ja vellit" sekaisin, niin öljy pääsee kyllä jopa kiehumaan..

    ja pikku sivuhuomiona, ei se iskari tiedä vedätkö kolmeekymppiä tasamaalla kivikossa, vai mäessä alaspäin, se vaan punppaa eestaas..

  23. #2243
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Paitsi tasamaalla shimmien välistä kulkee vähemmän öljyä.noin niinku yleensä tai ainakin omilla polkuvoimilla.

    juu eiköhän se toimi, kaikenlainen hydrauliikka on vaan niin hienoa että pitää tunkea sormet joka paikkaan. Moikka

  24. #2244
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Onkos kellään foxin evolution CDT iskareista kokemusta? Missähän sen shimmittäis, voipi olla single pivotissa tarpeellista.

  25. #2245
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520
    Eikös nuo niitä virittele pääkaupunkiseudulla fillariosassa ja tampereella r-techissä

  26. #2246
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    Eikös nuo niitä virittele pääkaupunkiseudulla fillariosassa ja tampereella r-techissä
    No nuinhan se on.. toinen on valtuutettu fox-paja ja toinenkin tekee..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  27. #2247
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Sanokaapas nyt ammattilaiset, minkätakia rp23 EI sopisi endurokäyttöön? Ja miksi esim. DhX tai joku "järeämpi" iskari olisi parempi?
    Amatööri ja hissukseen ajava ainakin huomasi hyvinkin selkeän eron pyörän käytöksessä parempaan suuntaan, kun vaihdoin Foxin Elkaan. Mutta en kyllä näe syytä, miksi Fox(kaan) ei sopisi enskakäyttöön. Mutta ainakin Elkalla Mojosta sai huomattavasti paremman ajettavan.

    Edit: tietty pitää huomioida, että Elka on speksattu Mojolle. Fox oli "tehtaan jäljiltä."

  28. #2248
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    No nuinhan se on.. toinen on valtuutettu fox-paja ja toinenkin tekee..
    Jostain kumman syystä tämä valtuuttamaton tekee vaan paljon paremmin ja edullisemmin

  29. #2249
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jan52 Katso viesti
    Jostain kumman syystä tämä valtuuttamaton tekee vaan paljon paremmin ja edullisemmin
    En nyt sen kärkevämmin kommentoi, ettei kukaan saa väärää kuvaa, mutta perustele nyt ihmeessä jotenkin tota "paljon paremmin" kohtaa..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  30. #2250
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    497
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    En nyt sen kärkevämmin kommentoi, ettei kukaan saa väärää kuvaa, mutta perustele nyt ihmeessä jotenkin tota "paljon paremmin" kohtaa..
    Useampi kehunut foorumilla?

    E: Mitäköhän tuossa orange alpine 160:ssä on geometrioissa se vaikuttava tekijä, jos vertaa specializedin enduroon, kun on niin perkuleen raskaampi polkea? Vai johtuuko ihan linkustosta? Orange on siis vuosimallia 2012 ja koko 18", Spessu koko Large.

    Orange:

    Frame Size 16" 18" 20"
    A. Head Angle 66.5° 66.5° 66.5°
    B. Seat Angle 74° 74° 74°
    C. Top Tube 559 577 601
    D. Effective TT 580 600 620
    E. BB Height +6 +6 +6
    F. Chainstay 435 435 435
    G. Head Tube 130 130 150
    H. Wheelbase 1153 1173 1193
    T. Rear Travel 160 160 160
    Shock Length 215 215 215
    Seat Tube Ø 30.9 30.9 30.9
    Standover 724 762 800
    Spessu:

    Size S M L XL
    Seat Tube Length - Center to Top 420mm 444mm 467mm 520mm
    Top Tube Length (Horizontal) 560mm 590mm 620mm 645mm
    Top Tube Length (Actual) 532mm 562mm 589mm 615mm
    Chainstay Length 419mm 419mm 419mm 419mm
    Bottom Bracket Height - Low Setting 350mm 350mm 350mm 350mm
    Seat Tube Angle (Actual) - Low Setting 70.5° 70.5° 70.5° 70.5°
    Seat Tube Angle (Effective) - Low Setting 75° 75° 75° 75°
    Head Tube Angle - Low Setting 66.5° 66.5° 66.5° 66.5°
    Wheel Base 1120mm 1151mm 1185mm 1213mm
    Standover Height 756mm 761mm 773mm 801mm
    Head Tube Height 120mm 130mm 150mm 170mm
    Handlebar Width 720mm 720mm 720mm 720mm
    Stem Length 60mm 60mm 75mm 90mm
    Crank Length 170mm 175mm 175mm 175mm
    Seatpost Length 380mm 380mm 380mm 380mm
    Stack 577mm 587mm 605mm 623mm
    Reach 404mm 431mm 457mm 477mm
    Ground-Top 927mm 937mm 955mm 973mm


    samu88 muokkasi tätä : 08.02.2014 at 11.59

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •