Sellaiset, mitkä pysyy paikallaan muttei haittaa verenkiertoa eli ei purista. Tuollaisten löytäminen on vain aika haastavaa. POCit on olleet muuten hyvät, mutta hikisinä alkaa valumaan. G-Formia tekisi mieli koittaa seuraavaksi.
Sellaiset, mitkä pysyy paikallaan muttei haittaa verenkiertoa eli ei purista. Tuollaisten löytäminen on vain aika haastavaa. POCit on olleet muuten hyvät, mutta hikisinä alkaa valumaan. G-Formia tekisi mieli koittaa seuraavaksi.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Mun kyynärsyndit on 661 merkkiset halvan pään mallit (ne star trooper haarniskaan kuuluvan näköiset). Käyttö on jäänyt vähän vähälle, koska kireelläkin ne meinaa valua ja toisaalta puristavat jos koittaa vähänkin kättä taivuttaa. Ajaessa puristusta ei toki niin huomaa. Lisäksi ranteen puolen remmi on aika tiukka mutta yläpään remmi kulahtanut niin, että ei saa kiristettyä tarpeeksi.
Pocin kyynäreitä kävin kerran sovittamassa mutta kyllä nekin rajoittaa mielestäni kyynärpään taivuttamista aika lailla. Tai siis mulle koko m vaikutti kyllin napakalta, jotta olisi toivoa pysyä paikoillaan mutta ahdisti enemmän. L taas ei rajoita niin liikettä mutta epäilen liukumisen olevan ongelma. Ihme että polvisuojat pysyy niin hyvin paikoillaan ja ei häiritse polkemista. 661 merkkiä nekin.
kauris muokkasi tätä : 24.01.2014 at 16.06
ainakin G-Form polvarit on erittäin soivat laitteet, ne on ollu nyt käytössä koko pitkän ja luikkaan syksyn, ihan lenkkiajossakin (joka itellä on "enskatyyppistä" lähes aina).. Erittäin miellyttävät käyttää, ei estä/häiritse (ainakaan polven) liikettä laisinkaan, eikä niitä oikeastaan edes pukemisen jälkeen huomaa, paitsi sitten kun vetää lipat.. Ostaisin uudelleenkin, kyynäritkin vois käydä hakeen lenkkihommiin, puhtaasti mäki/kisaenska-hommiin on sitten tld-panssaripaita pitkillä hihoilla..
Jotain hyvin istuvaa ja suht kevyttä pitäisi olla. Olisi hyvä olla suojaavuudeltaan sellainen, että pannutuksessa siitä olisi hyötyäkin. Tuo g-form voisi olla ehkä meikäläiselle paras vaihtoehto. Sen verran itseäni tunnen, että jos suojat hankaa niin jätän ne kuitenkin kotia ja vedän ns. paljaalla. Eikä silloin suojista mitään apua ole... Rumathan nuo gformit on, mutta olen kuullut kyllä paljon hyvää noista suojista yleisesti. Pääsin käpistelemäänkin niitä salon pivot-cupin yhteydessä. Onkos kellään noita gformin kyynärsuojia ollut omassa käytössä? Kemizti jo kertoikin, että ainakin polvarit on soivat vehkeet, joten voisi olettaa että kyynärsuojat olisi myös hyvät. ?
Ja joo, kiitos kaikille vastauksista!
Sattuneesta syystä rintapanssarin hankinta ois taas ajankohtanen.
mitäpä suosittelet, kun vaatimukset on...
- ei kovin kuuma
- suojat solisluille, rinnalle, selälle
- ei rajoita liikkeitä
- enduro approved (c)
- keveys plussaa
- ?
http://www.rtechsuspension.fi/produc...oducts_id=9665
itellä tosta pitkähiha malli, ei oo kuuma sekään, broidilla toi t-paitamalli, mainio tuote..
Oikeasti todella suojaava, ja myös suht hyvin hengittävä ylävartalo suoja on tämä http://www.pocsports.com/en/product/...-2-0-dh-jacket . Itse pidin messilässä pelkästään tota päällä nelisen tuntia, ei tpaitaa alla tai mitään tuon päällä, eikä siinä kuuma tullut. + 25 oli lämmintä ja aurinko paistoi. Ei haittaa liikkumista oikeastaan, tietenkin kun laittaa päälle niin kankea olo, mutta eisitä huomaa enää ku on on yhden laskun laskenut. Suojaavuutta on ainakin niin paljon, että eipä paljon suojaavampaa voi varmasti edes olla. Rinta hyvin suojtattu, selässä myös TODELLA suojaava panssari, olkapäät, kyynerpäät ja kaikki on suojassa. Solisluita ei voi suojata kauheasti, mutta ton kanssa nekin on varmati niin hyvin suojassa kun vain voi olla.
Poc varmastikkin suojaa hyvin. Hiukka massiivinen kyllä
onko troy leestä käytännön kaatumis kokemuksia? Ilmeisesti sen pitäs olla iskusta kovettuvaa matskua. Kuin paksua se suojamateriaali on?
Ei ole onneksi (vielä) käytännön kokemusta kaatumisista, materiaalivahvuus on luokkaa 15mm +-pikkasen, jos mansessa asut, tuu vilkaseen tota mun, tai käy r-kioskilla sovittamassa..
Troy Leessä ei ole iskusta kovettuvaa materiaalia, vaan se on semmoista pehmeän ja kovemman vaahtomuovin yhdistelmää. Itsellä on vastaavasta matskusta suojakalsarit, ja kyllähän sekin suojaa, vaikkei lähellekään yhtä järeätä olekaan kuin POCin VPD tai normaali pehmustettu kovamuovi.
Toi oli hyvä tietää, mä annoin itteni ymmärtää että olis kovettuvaa
Onko tällasesta kokemuksia? http://sixsixone.com/catalog/product.../category/113/
Mainospuheiden perusteella vaikuttaa hyvältä, kokemusta ei ole.. + joutuu käyttään irtokyynäreitä jos tykkää ne suojata..
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Ei ole tuosta mallista kokemusta, mutta vähän ihmettelen noita toppeja joissa ei ole suojaa olkapäille oikeastaan ollenkaan. Ainakin itellä on useesti kyljellä kyntäessä paita kurassa tai rikki olkapään kohdalta. Mulla on Thor Impact Rig käytössä ja ihan tyytyväinen olen siihen ollut. Lyhythihaisena ei kauhean kuuma, mutta suojaa kuitenkin hyvin.
Mulla oli tuommoinen. Oma selkä oli liian pitkä ympärysmitaltaan sopivaan malliin. Eli mallit olivat liian leveitä, jos otti tarpeeksi pitkän koon. Koon valitsin kokotaulukoiden perusteella eli rinnanympäryksen mukaan oikeaksi. Vasta tuotteen saatuani pystyin katsomaan (sitä ei valmistajan tai ainakaan myyjän sivuilla ilmoitettu) siinä olleen varoituslapun, jossa kerrottiin maksimimitta olkapäästä vyötäröön ja se oli usemman sentin vähemmän kuin minun omat mitat.
Onhan tuo vähän minimalistinen, mut jos sitä sitten oikeesti tulis käytettyä enemmän. Mulla on just hyvät jäljet olkapäässä ja ne ainakin sattuis noiden core saverin pehmusteiden alle.
Kukahan tuo maahan 661 suojia?
Entäpä onko tällaista kellään käytössä? Kuinka suojat pysyy paikoilaan?
Hiukan painavampi tää ilmeisesti on kuin kilpailevat tuotteet vai onko?
http://www.forcefieldbodyarmour.com/...adventure/2347
Ens kesänä olis tarkotus ajaa pari enduro-kisaa tai ainakin bikeparkeissa ja fullface-kypärä+muita perus suojia tarvis hankkia. Ajattelinkin käyttää talvialet tehokkaasti hyödyksi ja pengoin kypäriä. Kannattaako ostaa joku tämän: http://www.chainreactioncycles.com/f...3/rp-prod69335 tyyppinen vähän "enduro-henkinen" vai joku tuollainen tavallinen dh-kypärä missä on tuo leukasuoja vähän tukevamman oloinen?
Jos ei vedä ihan 110% lasissa isoa kovaa alkuun pääsee varmaan kypärä, polvisuojat ja kyynärsuojat kompolla. Tai tietenkin voin selkäpanssarin nyt varmaan heittää selkään jos menee ihan alamäkeä laskemaan johonkin kun sellainen jo valmiiksi löytyy muita lajeja varten.
Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
Jälleen ensi vuonna
Kyllähän tuokin suojaa, sitähän varten se on tehty! En usko, että laatukypärästä edes vähän ohuempaa leukasuojaa saa halkeamaan kovinkaan helpolla. Jotkuthan ajelee ihan peruskypärilläkin kisoja, kun ilmeisemmin sarjassa ei fullface-pakkoa ole. Seuraava kopio EBAn säännöistä: 3.3 Ajoasu
Kypärä pakollinen, muuten vapaa. Muut suojavarusteet kuten polvisuojat suositeltavia.
Itse ainakin leuastani niin paljon tykkään, että jos alamäkeen mennään niin ff on lähes aina päässä. Metsässä en ole kertaakaan oikeen kunnolla kaatunut, mutta bmx-radalla fullface pelastaa naaman ruhjeilta aina vähän väliä.![]()
Monoloogia
En tiä pysyykö paikoillaan, mutta perusmalli ilman kyynär ja olkasuojia painaa L koossa 1.9kg
ja minä päädyin kuitenki POC vpd tee malliin, toivottavasti suojaa monesti, eiku...
vuohi.. Ajoin tahko enskan n1200g prätkäkypärällä eikä tuntunu tukalalta missään muualla kuin siirtymällä, jonka ajoinkin ilman kypärää. (Hirveet morkkikset)
Suosittelen lämpimästi testaamaan kypärät ennen ostoa, harva varuste ahistaa yhtä paljon kuin kypärä jos se on sinne päin.. Tuosta kyseisestä en tiedä mutta kokeilin itse Foxin fullfacea ja vaikka muut kypärät yleensä tuntuu päähän hyviltä tai edes välttäviltä niin tuo rampage tuntui kattilalta. Onhan noissa tietysti palautusoikeus jos ei miellytä, vai onko aletuotteissa?
Krapula on helppo välttää olemalla juomatta krapulaa edeltävänä päivänä. -Lihastohtori-
Krapula on helppo välttää olemalla juomatta krapulaa edeltävänä päivänä. -Lihastohtori-
Mites onko kokemuksia lantiosuojista? POC tulee nyt ekana mieleen http://varuste.net/POC+Hip+VPD+Shorts+2.0 , mutta TLD:llä on myös ainakin muutamat erilaiset http://www.hi5bikes.fi/~DXX3x0000001...04=TLD-5222-02 http://www.hi5bikes.fi/~DXX3x0000001...04=TLD-5220-02 Eniten mietityttää tuo liikkuvuus ja kuumuus. Ovatko nuo tehtyjä vain ''hissistelyyn'', vai pystyykö myös kesällä ajamaan pidempiä lenkkejä tuollaiset päällä?
Earn your descent
Mulla on noi eka linkin TLD:t. Todella mukavat ja huomaamattomat. Voi ajella ihan vaikka xc:tä helteellä noi jalassa. Itse pidän kovasti, saman sarjan "paitakin" on, yhtä huomaamaton ja mukava.
http://www.hi5bikes.fi/~csExx0000001...04=TLD-5231-02
Tosin en tiedä suojaako noi kuinka hyvin oikein kunnon pannuissa. Ei ole kokemusta, onneksi.![]()
brilleaux muokkasi tätä : 06.02.2014 at 16.24
Mulla taas on nuo tokan linkin TLD:t (7605). Niissä pallit ja persus hikoaa niin reilusti, että en viitsi käyttää muuten kuin hissin kanssa DH:ta ajaessa. Suojaus on yllättävän hyvä noin ohueksi suojaksi, mutta arvelisin että POCit voisi suojata vielä paremmin, VPD-matsku on aika mahtavaa tavaraa.
Kirjanmerkit