Tracerin päivityksen ensimmäinen vaihe tehty, laitoin etuvaihteiston vaihtoon ja laitoin N/W:n tilalle.. 420g lähti ja 37g tuli tilalle..
![]()
Tracerin päivityksen ensimmäinen vaihe tehty, laitoin etuvaihteiston vaihtoon ja laitoin N/W:n tilalle.. 420g lähti ja 37g tuli tilalle..
![]()
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Aiemmin mainittujen päivitysten lisäksi tilasin Traceriin vielä uudet offsetpuslat iskarin molempiin päihin, nykyisen toisen pään sijaan.. tällä tuningilla keulakulma asettuu melko tarkkaan 66,3 asteeseen, kun se on nyt 67 tasan (yhdellä offsetilla)
Tanko levenee 40mm ja stemmi lyhentynee 15mm (85 > 70), tai kokeilen ainakin miten lyhemmällä stemmillä sitten nuo lenkkiajot..
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Noni, Dirtti on valinnut vuoden 2014 parhaat enduropyörät, kaventaa tuota valikoimien kenttää merkittävästi.
http://dirt.mpora.com/featured/dirt-...f-2014.html/12
"Hän jarruttaakin nenällään"
-Muumipeikko ja pyrstötähti-
Vähän aikaista, kun kaikkia vuoden 2014-pyöriä ei oo vielä julkaistu.Mutta muuten kyllä uskottavaa, koska Dirt-lehden ollessa kyseessä ne on luultavasti ajanu kaikilla noilla pyörillä!
Mehukatin kanssa samoilla linjoilla. Ja yksi mikä näissä tälläsissä valinnoissa pitäis olla aina mainittu että mitkä kaikki pyörät on ollut alunperin valinnoissa mukana eikä vain pelkästään ne valitut. Siitä sais paljon paremman kuvan ainakin itse allekirjoittanut. Mutta varmasti hyviä valintoja kuitenkin.
Niin, ja siis onko tuo listaus vain vuoden 2014 uutuuksista? Jännä, että se Orbean uusi ykköstykki oli jätetty pois listauksesta ?? Mutta joo, suhteellisen jäätävä oli noitten pyörien keskihinta![]()
Kiva että ei enää vouhoteta niin kauheasti tuosta rengaskoosta. Siellä ne oli sulassa sovussa keskenään. Ei oikein maltti riitä odottaa oman pyörän valmistumista.. yhyy yhyyy
Oon tässä ruvennu miettii että kääntäiskö asiat ihan päälaelleen ja hommais enskaan 29:n ja XC-pyöräks 27.5:nMutta joka tapauksessa kuume alkaa huomattavasti nousta kun tietää et kohta on taas kevät! Tällä hetkellä tallissa Epic29 ja Summum mut paletti menee aivan sekasin kunhan saa omista ajatuksista selkoa
![]()
Eikös tuo olisi soiva peli http://www.canyon.com/_en/service/te....html?test=526
Emmä ainakaan tollasta mörssäriä suomeen ostaisi, ellei päivittäinen ajo olis pelkkää parkkia/maltsun jätemäen paukuttamista.
Saletisti kestävä (joskin sama heikko kohta kun monessa muussakin, vaihtajankorvake), vastaavan tyylisellä, joskin vanhemmalla mallilla tiimikaveri hieronu Tahko MTB:n ja Tahkon Enska-skabat ja kaikkee siltä väliltä..
eli itseäsi lainaten, varsin "soiva peli" kun ei hätkähdä tuota +15kg painoa (ilman hissitolppaa)
edit: sakuvaan:n kommenttia kommentoidakseni, en tiedä kuskia, mutta itse tällaisena +110kg kuskina arvostan kyllä tukevuuden tunnetta, minkä "mörssäri" antaa.. (vaikka olenkin itse juuri hankkimassa eroon tuosta Uzzista ja teen Tracerista enska-vehestä..)
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Kiva lista toi dirtti 2014 pyörät mitä oli valittu. Tuosta taitaa vielä jotain puuttua mut ihan kivoja vaikka ....![]()
Vanhaan viestiin liittyen kyselen, joten voi olla, että tässä nälkävuoden mittaisessa ketjussa on jo vastattukin, pahoittelut siis mahdollisesta toistosta.
Miten on Spessun Enska evo kestänyt ja oletko ollut tyytyväinen?
Itsellä on ihan alkutekijöissä fillarin etsintä, mutta mukava ja leppoisa täpäri vois kiinnostaa. En osaa jouston pituuksista sanoa, kun viimeisestä kerrasta, kun täpäriä testasin, lie vuosia. Enkä toisaalta siitäkään, löytyykö jotain yleisvehjettä vai kuinka paljon vähemmän kompromissittomat menee ylämäissä työntöhommiksi. Hitauden tasaisella ja ylämäissä voin kyllä helposti antaa anteeksi, jos sitten loivassa alamäessä, juurilla ja vaikka parkissa tai jyrkemmässä paikassa on vastaavasti mukavampaa.
Kiinnostavia tai hyvän oloisia fillareita on vaikka kuinka, mutta vaikeushan on se, että osaisi sanoa, mitä itse haluaa ja mieluummin ilman, että pitää heti iteroida uudestaan. Spessun enska, Mondrakerin joku, Cannondale Jekyll, Santa Cruzin joku, Pivotit tuskin, kun hintaa lie, samoin jollain muilla eksoottisemman kuuloisilla nimillä, vaikka fillarit hyviltä näyttivätkin. Tai miksei joku ihan perus- tai halpamerkin sopiva fillari, kai niitä Trekeiltä, Canyoneilta ja vastaavilta löytyy. Tai joku käytetty, jos sattuu tulemaan vastaan.
Noh täällä tässä ketjussa on onneksi speksailtu niin paljon, että eiköhän sitä löydy vastauksia jo tämän loppuun kahlaamalla.
Käy Kuopijossa testaamassa syklopaatin spessua ja osta pois. Muistan syklopaatin paitsi laittaneen vähän väliä kuvia spessustaan pienten päivitysten jälkeen, niin myös kehuneen pyörää poljettavaksi muun kehumisen ohella. Kehuminen on hänen uuden, enemmän trailihenkisen, pyörän oston jälkeen tosin vähentynyt.
Mutta etkös syklopaatti vähän ollut jo miettinytkin luopuvasi tuosta ja ostavasi sen poljettavamman pyörän kaveriksi puhtaan alamäkivehkeen? Tuo enduro/parkki -tykki olis siinä tapauksessa sopivan ostajan löytyessä vapaana?
Jos olin oikeilla jäljillä niin herrat voi varmaan lähetellä toisilleen yv:tä
Ja mulle provikat. vitsi vitsi.
kauris muokkasi tätä : 29.01.2014 at 20.28 Syy: kirjoitusvirheitä taas useampi
Ei ihan mahdoton idea. Mut syklopaatti koittaa kuitenkin hinnoitella myös tunnearvon.
Täältä muuten löytys helmi-maaliskuussa karvahattumallin Enduro Evo ylimääräisenä..
Nojoo, uuteen pyörään speksailen kiekkoja ja pitäs nyt päättää mitkä kehät niihin laitetaan. Hope Pro 2 evot tulee navoiksi ja WTB frequency i23 aika vahvana ehdokkaana kehiksi. Aluksi oli tarkotus laittaa Flow ex:t, mutta niissä tuntus olevan jonkun verran ongelmia renkaiden pysymisen kanssa.. Tänään löysin tosta i23:sta KOM -version (linkki), mitkä painas 27,5" ~400 g/kehä, kehän sisäleveyden ollessa 23mm!? Keveys houkuttas, mutta jotenkin epäillyttää noiden kestävyys kovemmassa ajossa. Tarkotus ois mennä samoilla kiekoilla enskakisat, lenkit ja hissiajot, eli i23 tai i25 vois olla hyvä ratkaisu?
http://www.bikerumor.com/2013/08/31/...tain-bike-rim/
Jaahas taitaa olla uuden enduro/lenkkipyörän speksailu kohta edessä. Vanhassa vm.2009 mondraker foxy:ssä halkeama pystyputkessa tuossa ihan ylhäällä mihin yläputkesta tuleva vahvike on hitsattu kiinni. En tiedä pitäisikö koittaa hitsata tuota tai koittaa jotain purkkapatenttia, toisaalta ei ole kovin kriittisen oloinen paikka. Jos tuo tuosta ratkeaa niin satula taitaa vain notkahtaa jonkin verran taakse, eli ei mitään täydellistä pyörän katkeamista luvassa varmaankaan. Toisaalta taitaa olla rungolla aikalailla tunnit kohta täynnä muutenkin... Ehkä koitan tekohengittää tuota ja kyttäilen tuota käytettyjen palstaa jonkin aikaa.
Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
Jälleen ensi vuonna
Hope Pro 2 Evon lisäksi Dt Swiss 350 vois olla aika pätevä budjettiluokan napa. Hopessa on alkanut ärsyttää pari juttua. Kynsillä toimiva vapaaratas on aika äänekäs kun kynnet nappaa kiinni. Tän huomaa kun pyörä on paikallaan ja heijaa kampia edestakas. Kuuluu kunnon kolahdus kun kynnet nappaa kiinni. DT Swiss 350:ssä kai sama vapaaratasmekanismi kuin kalliimmassa 240:ssä, joka perustuu vastakkain pyöriviin hammasrattaisiin? Toinen juttu Hopen takanavassa on isohko kitka. Tän huomaa kun pyörittää akselia käsin kiekko irti pyörästä. Kahessa navassa ollu ihan sama juttu, myös uudessa. Kenties syö jokusen watin kuskin tehoista?
Uus 40t versio Hopesta on "sivistyneempi". Vanhassa on kyllä kivempi rallatus... Kynnet toki vielä on (mutta kenties kolot ei niin syviä?) ja niiden ominaista vastustusta vähän mutta aika narujalka saa olla jos ajoa haittaa.
Liekö sitten Hope muuttanut käyttämiensä laakereiden toleransseja kun oma uus EVO 40t takanapa pyöri vähän liiankin herkästi ja klappas uutena. Korjaantui Fillariosan tarjoamilla laakereilla. Myyjäkaupalle mökötin asiasta mutta ne ei jaksanut uskoa että Hopeissa voisi olla jotain vikaa. Syyttivät fillarin runkoa. Hopelle en jaksanut (vielä) valittaa.
Itselle tulee nuo weeteebeet i23 -levyisenä ja 27,5" koossa, tarkoituksena ajaa kaikki ajot. Mitä olen lukenut, niin pitäisi olla kestävät kehät, luonnollisestikkaan vielä ei ole kokemusta omista... Navoiksi mulle tulee sramin x9:t. En sitten tietä millaiset navat nuo on. ???
Tuossa tallissa oleva Kona Process 153 D tuli noilla i25::lla. Ne kyllä tuntuu todella pommin kestäviltä, sanoisin että overkillit yleiskäyttöön. Tuon kokemuksen puolesta suosittelen että otat noi i23:t kuvaamaasi käyttöön. Tietenkin sillä poikkeuksella että jos kuski painaa yli 100kg ja ajotyyli on ihan hirveää pommitusta pienillä rengaspaineilla, niin siinä tapauksessa voi i25 olla fiksumpi.
"Hän jarruttaakin nenällään"
-Muumipeikko ja pyrstötähti-
Mä ottaisin i23:n. Jotenkin itelle ainakin tuo Flow EX tuntuu jo tarpeettoman leveeltä ja toi massahan on just hyvä, jos se on 400g. Ajattelin ostaa jos jostain löydän halavalla Crestin wanhanmallin Flown kaveriksi... kunhan nyt kyllästyn aivan tarpeettoman raskaisiin 823:iin niin pahasti, että jaksan ostaa navat ja pinnat ja kasata...![]()
Eikös i23 ja Arch EX oo vertailukelposia, siinä missä i25 ja Flow EX. Ite oon kyllä ollut tyytyväinen Flow EX:iin, mutta tuskin WTB:tkään huonoja olisi. Itseasiassa Santa Cruzin kokonaisissa pyörissä tulee WTB:n vanteet, esim. Bronsonissa i23. Mutta hauska sinänsä, että nykyään 500g vanteita pidetään järeänä ja painavana. Mavicillahan taitaa vieläkin olla wanhanaikaisia vanteita valikoimissa kuten EX721 (590g) ja EX823 (655g), jotka kaiken lisäksi on kapeahkoja.
Nopea galluppi tankojen leveyksistä. Kuinka leveillä tangoilla ajellaan? Osalistaus uuteen pyörään meneillään. Rungoksi päätyi nyt käytetty ibis mojo hd. 26" kiekoissa siis pysytään vielä mutta kuitua tulee alle.
Respect is not given, it is taken.
Taitaa olla 685mm itäpäällä apinatanko nousija kahessa endurotsygässä.
725/15mm RalliNaama Next carponi
Kirjanmerkit