Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
Pelaa aivan heittämällä. Minulla on nyt talvijäykkäperässä edessä RaceFacen N/W 36-piikkisenä, takana X9 Type2 lyhyellä häkillä ja pakkana on ollut sekä 11-34 että 11-36. 29":ssä välitykset sopii hienosti tasaiselle ja joten kuten helppoon maastoonkin. Täpärissä on sitten XX1:tä muuten, mutta kammet on SRAM:n 2200:t ja niissä RaceFace NW 32T. 34-piikkinen tullee hankittua keväämmällä jos tuntuu että pitkä pää loppuu tuosta 32:sta kesken. 36T olisi aika ronski näissä Kouvolankin lyhyissä mutta jyrkissä nousuissa, vaikka takana on enimmillään 42 hammasta.
Kiitän ja kuittaan! Olen ilmeisesti kyseisen talvipyörän Prisman parkissa kerran nähnytkin ja kaupasta sisältä löytyi pyöräilijän näköinen äijä joka näytti jotenkin tutulta mutten muistanut mistä. Sekin selvisi sittemmin, olin se joka kyyläsi vähän alta kulmien että kuka hitto tuo on...

Eteen tulee kyllä itsellä 36t ellei peräti 38t koska ajo on melkeinpä pelkästään matkapainotteista (leikkimiseen on eri lelut) ja taisin vetäistä viime kesänä uimahallin aidan vierestä Palomäen laelle 36t edessä ja 28t tai 32t takana, hippiäiskokoluokan kuski nousee isonkin mäen yllättävän helposti niin panostan mieluummin siihen että suoralla ei tarvitse sotkea hullun lailla.

Nyt vaan se päätös että X9, SLX vai tuo mainittu Zee joka todellakin näyttää olevan SLX:n hinnoissa, vaihtajan sekä shifterin saa samalla rahalla kuin pelkän X9-vaihtajan. Toki pyörä saattaa kokea identiteettikriisin jos siihen tyrkkää "alamäkiosaa" mutta katsoo nyt, kesään on vielä aikaa. Harvempi taitaa muutenkaan vaihtaa SRAMia Shimanoon ainakaan eturattaita vähennellessä mutta minä nyt olen aina ollutkin vähän outo.