HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 160 / 203 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 60 110 150 158 159 160 161 162 170 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.771 - 4.800 / 6086

Aihe: MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto

Villi veikkaus, ettei ole mahdollista Facen ryhmän avaaminen enempää. Ainakin aikaisemmin ainoastaan Paget olleet sellaisia jotka näkee ilman tunnuksia ja Groupin näkeminen edellyttänyt tunnuksia. Mikään pakko sinne ei ole liittyä, mutta kukaan ei myöskään estä sinne liittymistä. Sen voi tehdä vaikka ihan nimimerkillä ettei aiheuta itselleen niin hirviää stressiä. Jos sekin tuntuu pahalta, niin vetoan Sääntöön #5.

Kehitys nyt sattuu kehittymään, ja ehkä parin vuoden päästä aktiivisinta toimintaa onkin jossain toisessa palvelussa. Sillä välin voi joko laittaa tänne rakentavaa sisältöä ja sitä kautta pitää yllä aktiivisuutta tai sitten lopettaa "olen uniikki lumihiutale enkä tee Facebook-tunnareita" -harhat.

On kyllä ikävää, että tämä palsta on hiljentynyt. Cyclot ovat pyrkineet raportoimaan täällä, samoin lenkkikutsuja ei ole faceen edes laitettu.

Faceen kuulumattomat nyt mitään hirveesti menetä. Kuumin puheenaihe viime aikoina on ollut, pitäisikö koiraihmiset tappaa.

Pitäkää shittiä yllä!

Meikä lähtee vuodeksi ajelemaan itärajalle. Siitäkään mitään hyvää seuraa.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Pitääksemme shittiä yllä, varmistetaan nyt saman tien, ovatko kaikki täällä tietoisia uudesta fat-bike.fi -sivustosta? Facen puolella tieto on levinnyt, mutta en muista olenko täällä nähnyt mainintaa. Kyseessä on ainakin toistaiseksi ihan turkulaisvoimin käyntiin lähtenyt, läskipyöriin keskittyvä sekä vähän muuhunkin pyöräilyyn ja outdooriin lipsahtava sivusto. Sisältöä lisäillään ja lopullinen olomuoto hakee vielä vähän itseään, riippuen ehkä siitäkin, innostuuko minkälaista porukkaa mukaan. Jos sivusto ei ole vielä tuttu, käykää tsekkaamassa. Blogeista löytyy tuttuja kirjoittajia. Ja runsaasti kuvia. Näin alkuun tarinaa on ehditty iskeä ainakin lenkkeilystä, speksaamisesta, pyöräretkeilystä ja vanteiden keventelystä.

http://fat-bike.fi

Minne itärajalle Matti menee?
    mtbturku.net
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Koirapyöräilystä susipyöräilyyn?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti polkuja Katso viesti
    Mitään jäitä oo, ei tarvi sohia, eikä poltellakaan. Mutta aatteen puolesta : ken Facebookiin haluaa, hän sinne liittyköön (vaikka sitten nimimerkillä)

Ei mulla periaatteessa ole mitään Facebookkia vastaan tai puolesta, mutta ei vaan huvita perustaa taas yhtä tiliä lisää.

Jos nuo sivut sais avoimeksi, niin olisihan se kanatettava juttu. Taisi Facebook vaan rajoittaa sitäkin mahdollisuutta. Mutta ehkä tuokin "ongelma" ratkeaa ihan itsekseen.

Joo joskus kauan sitten tein jollain nimellä tilin että pääsin lukemaan sivuja. En vaan muista minkä. Jos vaikka joskus muistaisinkin nimen (se tais olla sillä hetkellä suomen yleisin etunimi+suomen yleisin sukunimi), niin en varmasti muista salsanaa ja vielä vähemmän sitä tilapäistä sähköpostiosoitetta, jota käytin nimimerkin rekisteröimiseen. Sinne meni bittiavaruuteen sekin rekisteröinti, sähköpostiosoitteet jne. vai liekö vielä jossain jonain haammuna? Uutta en ole jaksanut tehdä, kun luultavsti hukkaisin sen tiedon kuitenkin.

Joten käytännössä bongaan täältä lenkit (tai ilmoittelen omistani täällä, ehkä tulevaisuudessa) tai sitten ajelen yksikseni. Ja vaikkei lenkkejä mistään bongaisikaan, niin ainahan voi mennä torstailenkille

Miksi tyytyä tylsään nimeen, kun voisi rekisteröityä vaikka Pentti Aniksena?
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    Miksi tyytyä tylsään nimeen, kun voisi rekisteröityä vaikka Pentti Aniksena?
    Oli mulla jokus mielestäni joku hauska yrityskin, mutta ei se ehtinyt olla kuin muutaman tunnin aktiivisena. Narahti aika nopsaan jossain filtterissä ja tili suljettiin, sekä alettiin kyselemään että onkohan tuo nyt ihan oikeasti sun nimi. Joten laiska kun olen, niin päädyin johonkin tylsään ja idioottivarmasti filtterit läpäisevään...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Oli mulla jokus mielestäni joku hauska yrityskin, mutta ei se ehtinyt olla kuin muutaman tunnin aktiivisena. Narahti aika nopsaan jossain filtterissä ja tili suljettiin, sekä alettiin kyselemään että onkohan tuo nyt ihan oikeasti sun nimi. Joten laiska kun olen, niin päädyin johonkin tylsään ja idioottivarmasti filtterit läpäisevään...
    No tätäpä pitää oikein kokeilla.

Mikäli tahtoo facebookissa ilmoille heitettävien viestien näkyvän julkisesti kaikille, myäs rekisteröimättömille, tarvitsee avoimen sivun (Facebook pages). Facebook ryhmää ei taida saada millään täysin julkiseksi/avoimeksi.

Joten tuosta https://www.facebook.com/pages/create/ sivu pystyyn ja kutsu "vanhassa" ryhmässä oleville siirtymisestä tykkäämään uudesta sivusta. Sivut ja ryhmät eivät toimi käyttäjien kannalta aivan samalla tavoin (ryhmässä jäseniä, sivulla tykkääjiä etc.), mutta sivun saa näkymään koko universumille Ja saa sieltä ylläpitäjät kaikenlaista statistiikkaa kävijöistäkin.

Aivan, meilläkin oli tällainen, joka näkyi kaikille: https://www.facebook.com/Kuntokoira
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Facebookkia kritisoidaan ja kartetaan periaatteella "Minä en halua, että muut tietää mitä teen / mitä syön / missä olen". Facebookissa on se hyvä puoli, että se ei kuitenkaan pakota tekemään yhtä ainuttakaan päivitystä ja omat tietonsa voi salata käsittääkseni aika pirun hyvin. Sinne ei tarvitse lisätä kuvia, omia tietoja, omia tilapäivityksiä, mutta jos lisää, niin voi rajoittaa että ne eivät näy tietyille kavereille tai että ne näkyvät vaikka vain yhdelle kaverille.
    Facebookin chattitoiminto on myös pirun kätevä yhteydenpitoväline, jonka avulla voi lähettää tekstin sijaan kaverille esim. kuvia, linkkejä tai ihan mitä itse tykkää. Nykyisten datayhteyksien ansiosta ne facebook-viestit tulevat helposti myös kännykkään ihan kuin tekstiviestit "ennen vanhaan."

FB on itselleni ainakin paljon muutakin kuin päivitysten tekoa tai kavereiden kuulumisten seuraamista. Yritykset hyödyntävät nykyään Facebookia erittäin aktiivisesti, joten myös itseä kiinnostavien uutisten saaminen reaaliaikaisena, on huomattavasti helpompaa kuin seuraamalla kaikkien näiden kiinnostavien yritysten kotisivuja.
    Ja onhan se elintärkeää lukea, että kaksi viikkoa sitten Tuupovaaran maalaiskunnassa on kääpiökani karannut. Osaa sitten itse katsella tätä lähiympäristöä sillä silmällä, jos vaikka pupu löytyisi.

Tämä oli puolueeton oma näkemys facebookin hyvistä puolista, mutta ymmärrän silti, jos joku ei FB:hen halua liittyä. Kyllähän meiltä jokaiselta löytyy varmasti jotain periaatteita, joista pyritään pitämään kiinni. Myös itseltäni
    Minä ajan pääni jäädyksiin

Viestini tarkoituksena ei ollut todellakaan vastakkainasettelu facen ja foorumin välille, vaan löytää yhteinen sävel, jotta kukaan ei tuntisi olevansa ulkopuolinen. Tämän päivän aikana on tullut ketjuun paskanjauhantaa kiitettävä määrä, hienoo!

Niin ja olen minä ollut joskus naamakirjassa, mutta koska en tykkää olla kenenkään kaveri niin lähdin sieltä lipettiin jo muutama vuosi sitten. Nyt olen vakoillut siellä olevia kirjoituksia vaimon tilin kautta, pyytänyt häntä välillä näyttämään mistä keskustellaan.

Kadonneiden kääpiökanien lisäksi facebookista voi myös lukea TeKun katkaiseen takasvingin.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

No tätäpä pitää oikein kokeilla.
    Tuosta on aikaa ainakin pari vuotta. En tiedä jaksavatko enää filtteröidä. Mun yrityksessä oli varmaan se perusmoka, että kumpikaan etu eikä sukunimi ei muistuttanut minkään kielen mitään nimeä. Lisäksi sanat löytyi sanakirjasta, eli harvinaisen helppo tapaus filtterille ja etenkin mahdolliselle ihmiselle, joka lukee kenties filtterin tuotoksia. Periaattena oli, että kukaan ihminen ei voi vahingossa luulla mua aidoksi henkilöksi. En halunnut esiintyä väärällä nimellä ihmisenä, joka voisi olla olemassa. Samasta syystä tilin luonti jäi pelkkään yhteen selauskertaan ja unohdukseen.

Oikeastaan se suurin syy miksi tuo väärällä nimellä tilin luonti ja ei oikein huvita on facebookin omassa oikeus ja vastuulausekkeessa.

4. Rekisteröinti ja käyttäjätilin turvallisuus

Jossa sanotaan mm. seuraavaa:

Facebook-käyttäjät luovuttavat käyttöömme oikeat nimensä ja tietonsa, ja tarvitsemme sinun apuasi tämän käytännön säilyttämisessä. Tässä on esimerkkejä toimista, joihin voit sitoutua rekisteröitymisen ja käyttäjätilisi turvallisuuden säilyttämisen osalta:

1. Et anna Facebookiin valheellisia henkilötietoja
    2.
    Et luo useampaa kuin yhtä henkilökohtaista käyttäjätiliä.
    7. Varmistat, että yhteystietosi ovat oikeita ja ajantasaisia.
    Vähintään kaikkia noita kohtia pitäisi rikkoa jos loisin taas uuden keksityn tunnarin.
    Toisaalta kai sitä kolmannekin kerran voisi sääntöjä rikkoa, jos olen niitä jo 2 kertaa rikkonut ja ekalla kerralla narahtanutkin

Mun tän hetken ajatus kuitekin on, että parannan tapani ja pitäkööt tunkkinsa.

Googlella vastaavaa rajoitusta ei ole. Google+ tunnarit kyllä filtteröidään, mutta vastausviestissä oli kohteliaasti jotain tännepäin, että että nimesi ei ole selvästikkään oikea, Kunnioitamme yksityisyyttäsi ja sinun ei tarvitse kertoa meille oikeaa nimeä tai tietoja itsestäsi, mutta google+ palveluja emme voi valitettavasti antaa käyttöösi plaa plaa ...

Mutta tiedostonjaot, dokumentit sun muut toimii hienosti anonyyminäkin.

Tästä tulikin mieleen ihan reitteihin liittyvä. Voisin ehkä alkaa pitämään tiedostonjakoa, jossa voitaisiin jakaa gpx reittiviivoja lenkeistä. MTB-Turun sivujen ylläpitäjä voisi latailla niitä sitten joskus kun jaksaa MTB-turun sivuille, jossa olisi avoin reittipankki satunnaisille vierailijoille. Siis valmiita gpx tiedostoja erimittaisista lenkeistä, joita voisi katsella ja haluttaessa vaikka ladata kännyyn. Ei siis mitään polkuverkostoa, vaan mitä tahansa lenkkiä, jonka jälkeen on fiilis, että tämän voisi ajaa toistekkin. Joku tunnin minimimitta voisi olla paikallaan. Saako idea kannatusta, vai onko kuolleena syntynyt ajatus?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeKu Katso viesti
    Kyllähän meiltä jokaiselta löytyy varmasti jotain periaatteita, joista pyritään pitämään kiinni. Myös itseltäni
    Jep, sain kutsun juhliin, jotka pidetään Ruissalossa. Mutta koska se on Kielletty Metsä, ja minä maastopyöräilijänä en ole sinne tervetullut, niin se niistä juhlista. Minulla on periaatteeni.

No oli mulla muitakin syitä.
    mtbturku.net
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Mutta tiedostonjaot, dokumentit sun muut toimii hienosti anonyyminäkin.
    Mää en tosta anonyymiudesta välitä. Tarttee tehä ja sanoa vaan sellaisia asioita, mitä voi omalla nimellä allekirjoittaa.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Ei kai tätä maailman etenemistä pysty pysäyttämään. Joskus kehitys tuo takapakkia jossain toisella osa-alueella eikä sitä oikein pysty välttämään. Toki voi pidättäytyä tutusssa ja turvallisessa - olkoon sitten vaikka ilman sipulia, televisiota tai älypuhelinta. Kai se on silloin ihan oma valinta eikä sille voi mitään ettei radiosta näy kuvaa, eikä sipuliton ruoka maistu samalta kun kaverin sipuloitu annos tai ettei lankapuhelimeen saa näppärästi sääennustetta ja karttapalveluita. Tiedän aika monta ihmistä jotka ovat vastentahtoisesti liittyneet facebookiin, kun esim. omista tai lasten harrastuksista tiedotetaan kattavimmin ja/tai nopeiten facebookissa. Ovat silti jotenkin pystyneet jatkamaan elämäänsä facebookiin kuuluessaan. Jos keskustelu siirtyy täältä facebookkiin, niin osa porukkaa ilmeisesti kokee että se on jossain mielessä toimivampi ympäristö keskustelulle. Tässä voisi varmasti luetella muutamia etuja joita facebook tarjoaa foorumiin nähden, mutten usko että sillä olisi juurikaan merkitystä ihmisten päätöksiin.

Itsekin olin pitkään facebookin vastustajien rintamassa. En oikein silti tiedä mikä se valtaisa voima on joka estää liittymästä. Lähinnähän se on kai periaate, mutta kaipa siihen liittyy myös näkemyksiä tietoturvaan ja yksilöllisyyteen liittyen. Olen JanneR:n kanssa samassa käsityksessä siitä, että facebookin ryhmää ei kai pysty avaamaan enää tuon enempää. Että se siitä sitten. Sivuksi sitä ei ole mielestäni syytä muuttaa - mennään vain ojasta allikkoon. Facebookia me tuskin pystymme muuttamaan avoimemmaksi, joten ainoa tapa nähdä siellä oleva keskustelu on valitettavasti se liittyminen. Tai sitten se toisten tunnuksilla kuikuileminen, jos se tuntuu jotenkin fiksummalta. Jos nyt joku oikeasti miettii sitä kummitusta johon facebookissa törmää tai että ei ole riittävän sosiaalinen astuakseen alttarille, niin voin kertoa ettei facebookissa ole pakko kertoa omia asioitaan muille, ei ole pakko hyväksyä ketään kaverikseen, ei ole pakko tykätä mistään julkaisuista, ei ole pakko liittyä mihinkään ryhmiin... Korkeintaan saa jonkun vihamiehen kun ei suostu kaveriksi, mutta niitä vihamiehiähän nyt riittää muutenkin. Rekisteröityy vaan sinne facebookkiin ja katsoo kenenkään tietämättä mitä sinne MTB-Turun ryhmään kirjoitellaan. Aika uskomattoman yksinkertaista. Eikä tarvitse olla edes sosiaalinen. Oman nimen kertominenkin voi olla puhdistavaa - tai ainakin itse koen mukavammaksi tuolla porukkalenkeilläkin jos voi ihmisiä kutsua mieluummin jonkun sortin nimillä eikä vain epämääräisillä nickeillä. Maailma olisi paljon parempi ilman anonymiteettiä. Mutta se facebook. Eihän siellä aidan toisella puolella ole kovinkaan paljon vihreämpää vaikka asiat aina naapurissa paremmin tuntuisivat olevankin. Ei sitä juttua sielläkään tulvaksi asti ole.

Ei mulla mitään pyöräilyaiheista uutisoitavaa ole. Ei tänne eikä facebookiin. Ihmekös se kun ei ole tullut edes ajettua. Eikä tuo keli tuolla ulkona paranna asiaa. Jäänyt muutamia päiviä välillä foorumi vilkaisemattakin. Kukkasia kaikille ja hyvää uutta vuotta.
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

Mää valmistauduin tänään Vajosuon kaljahiihtoon hankkimalla untuvahousut partiokaupan outletista puoleen hintaan. Nyt ei perse huurru vaikka jois viikon kaljaa samoilla sijoilla. Facebookkikikn jäätyy ennenmmin. ...tais mennä taas överiksi. +5 ja sataa vettä köh... rapula ei tuu ko juo joka ilta.

Sanovat että tarttis krapulan välttämiseksi juoda ne päivätkin välissä? Vettä ei parane juoda ollenkaan, se vasta sylettää.

Perkele kun itävaltalaiset pakkashousut vaatii oman ahkion verran tilaa. Nyt sitä lunta vaan niin pääsee suksille.

Olen jo liimaillu tarrojakin vanhoihin sivakoihin. Kärkkäiset jää ostamatta kun köyhä opiskelija ja silleen. Onneksi on kesältä magneettimedia auton takapaksissa. Siinä kerrotaan ettei oo ilmastonmuutosta?

Jawohl, katkase.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Hyvähän täältä puskista on huudella nimimerkin suojista (se kai foorumeiden idea osin onkin?). Muuten toi ^ Akin teksti oli hyvä, peukku.

Mutta sitten kun FB on tullut tutuksi, niin voi siirtyä Twitteriin, sieltä löytyy myös tunnettuja paikallisia aktiiveja, ainakin @tonilund ja @PeterNylynd. Jos FB:n idea olla omalla naamalla ja nimellä, mutta säädellä kuka näkee, niin Twitterissä ideana, että kaikki julkista ja avointa, mitä jakaa, hyvä niin. Onhan siellä Twitterissäkin tietysti monenmoista nimimerkkiä. Ja shittiä, mutta yhteen twiittiin ei sitä paljoa mahdu, vain 140 merkkiä, että täytyy tiivistää...

Ja riittäähän näitä some-palveluita, mihin sisältöä voi suoltaa, Instagram, Google+ jamitänäitänyton.

Pyöräilyaihetta sen verran, että en sitten polkemaan lähtenyt aamulenkkiä töihin, tyydyin julkisiin.

Niin ja teflonia pintaan, ei shitti tartu
    slow 'n' low

Pyöräilyaihetta sen verran, että en sitten polkemaan lähtenyt aamulenkkiä töihin, tyydyin julkisiin.
    En ole tainnut yli 20 vuoteen siviilielämässä astua jalallani julkiseen alle 50 km matkalla. Töissä tulee silloin tällöin taksia käytettyä. Olen paikallisbussiliikenteen kannalta surullinen elävä esimerkki siitä mitä huono asiakaspalvelu ja typerä liikennepolitiikka saa aikaiseksi. Kiukustuin nuorena sen aikaisiin sääntöihin Turun paikallisbussien Kaarinan rajapolitiikassa . Ajattelin, että pitäkää tunkkinne, ajoin läpi runsaslumisen ja kohtuu kireän pakkastalven fillarilla kouluun. 7400 km tuli mittariin sinä vuonna. Aidosti havahduin, että fillarilla pääsee, kelistä riippumatta. Tänääkin tuli vasttuulessa räntää päin naamaa niin paljon että piti otsalamppu sammutta että näkee eteensä, mutta ei haitannut. Nykyisin pelkkä ajatuskin julkisella menolla tuntuu etäisemmältä, kuin mennä kävellen 7 km töihin. Kävellen olen sentään monta kertaa mennyt ihan huvikseni ja reitti ei ole koskaan ollut suorin Ehkä jos olis kiire, kaikki omat ja lainattavat fillarit rikki ja perheen kaikki autot ajossa, niin sitten.

Kiukustuin nuorena sen aikaisiin sääntöihin Turun ja Kaarinan rajapolitiikassa.
    On muuten käsittämätöntä, miten vaikeaa täältä on päästä bussilla Turkuun. Mullakin olisi tänään illlalla kokous Turussa, mutta kun täältä susirajalta kestää parhaassakin tapauksessa kolme varttia päästä kirkolle, en yksinkertaisesti ehdi. Niinpä sitten taksi tai oma auto. Ja kuppiinsylkijänä tuo jälkimmäinen.

Toista oli nuoruudessa, kun Matka-autot ja Förbom liikennöivät. Föpikkäkin olisi mennyt tuosta vierestä.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Olen vähän kade tosta marmarin 7 km työmatkasta, kyllähän sen polkis ilolla ympäri vuoden, vaikka metsäs. Mutta kun itellä on 21 km/sivu ja bussipysäkit melkein vieressä molemmissa päissä, niin esim. tän aamun keli pisti valitsemaan bussin. Ja seutulippu on kätevä kun liikutaan Turussa ja naapurikunnissa.

Matin nuoruusmuisteloihin jatkoa : ite nuoruudessa tosiaan tuli paljon kuljettua Föörbommilla Veitenmäen koululle ja Littoisten Puistonkulmalla talviliukkailla oli melkein aina yksi bussi ojassa.
    slow 'n' low

Itse myös skippasin työmatkapyöräilyn tänään(kin) vedoten väsymykseen ja mukamas kovaan sateeseen.
    Autolla töihin ajellessani sitten harmitti, kun ei sitä vettä-räntää-lunta tullutkaan enää niin sakeasti kun viideltä herätessäni
    Hieman on ollut motivaatiot kateissa aamuisin näillä sadekeleillä, kun ei vaatekaapista mukamas löydy sopivaa pyöräilyvaatetta tuolle +20km aina tuuliselle työmatkalle. :P

Olen vähän kade tosta marmarin 7 km työmatkasta, kyllähän sen polkis ilolla ympäri vuoden, vaikka metsäs.
    Yli 20 vuotta samassa työpaikassa on antanut mahdollisuuden tehdä järjestelyjä riittävän lyhyen työmatkan suhteen. Tosin on tuo tainnut olla pisimmillään liki 100 km, onneksi valinnan voi tehdä päiväkohtaisesti.

Kiukustuin nuorena sen aikaisiin sääntöihin Turun paikallisbussien Kaarinan rajapolitiikassa.
    Tämä toi taas yli kahdenkymmenen vuoden jälkeen mieleen oman koulumatkan Kesämäestä Peltolan ammattikouluun. Bussille piti kävellä ensin kilometri, tämän jälkeen hypättiin bussiin, joka ajoi suoraa 110-tietä kuusi kilometriä ja matka kesti muutaman minuutin. Tämän jälkeen käveltiin taas reilu puoli kilometriä pysäkiltä kouluun. Matka maksoi muistaakseni 9 markkaa, josta sai sitten jotain hyvitystä todennäköisesti.
    Luokkakaveri hyppäsi Pansiosta bussin kyytiin, jonka pysäkille oli matkaa kotiovelta 100 metriä. Bussimatka kesti vajaan puolituntisen ja bussi tiputti matkustajat koulun portille. Matka maksoi kolme markkaa.
    Näin meitä maalaisia taas jymäytettiin.

Förbomin bussit olivat legendaarisia. Matka kesti tosiaan vähintään sen puoli tuntia Kaarinasta Turkuun ja joihinkin vuoroihin kuului se mukava traditio, että puistonkulmaan pysähdyttiin vartiksi katsomaan, kun kukaan ei tule kyytiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulla Katso viesti
    Jep, sain kutsun juhliin, jotka pidetään Ruissalossa. Mutta koska se on Kielletty Metsä, ja minä maastopyöräilijänä en ole sinne tervetullut, niin se niistä juhlista. Minulla on periaatteeni.

Kadonneiden kääpiökanien lisäksi facebookista voi myös lukea TeKun katkaiseen takasvingin.
    Lähipäivinä saa varmaan lukea katkenneista raajoista, koska olen testaillut, että miten tämä toinen pyöräni menee metsässä. Kauniisti sanottuna kyyti on hivenen kovaa ja jos haluaa vauhdin hidastuvan, niin kannattaa tähdätä riittävän paksuihin puihin. Nuo 80-luvulta peräisin olevat jarrupalat toimivat kyllä tehokkaana äänimerkin antajana, mutta pyörän nopeuteen niillä ei ole minkäänlaista merkitystä.
    TeKu muokkasi tätä : 10.01.2014 at 12.26
    Minä ajan pääni jäädyksiin

On muuten käsittämätöntä, miten vaikeaa täältä on päästä bussilla Turkuun....

Oman nuoruuteni legendaarisia busseja olivat ne Oran ja Mäkisen bussit. Tasalta ja puolelta meni bussi vanhaa tietä ja vartin yli sekä varttia vaille uutta tietä Puutorille, josta lähtöajat toiseen suuntaan olivat samat. Se oli aika helppoa kyytiä käyttää ja taisi maksaa alle markan suuntaansa.

Rvan kanssa päätimme joku kesä sitten tutkia, minne ja mitä kautta tuo silloin tällöin Verkakaarta liikkunut bussi menee. Odottelimme pysäkillä tunnin tai hiukan pidempään, hyppäsimme bussiin ja ostimme liput päätepysäkille. Se bussi ajeli kaikki Kaarinan pikkutiet läpi ja kun lopulta noin tunnin matka-ajan jälkeen saavuimme Kauppatorille, hyppäsimme pois kyydistä ja meni Svarteen syömään. Bussi kuulemma jatkoi siitä vielä Naantaliin. Kotiin pääsimme nuorison auton kyydissä. Tuon kesäretken jälkeen en ole yrittänyt näitä Littoisten busseja käyttää.

Paitsi kerran yritin tässä kerran lukea aikataulua Verkakaarelta Turkuun. En saanut siitä mitään selvää ja kävelin kaupunkiin.

Aika on ajanut ohitseni ...
    ÖRM 2021

Jos joku nyt kuitenkin bussia sitten joskus haluaa käyttää niin Brahe-reittiopas on tässä Turun ympäristössä varsin näppärä palvelu.

Tässä esimerkkinä vaikkapa tuo MTB 50+ mainitsema Verkakaari - Kauppatori välin reitti. Eli laittaa lähtöpaikan ja määränpään... ja palvelu näyttää kartalla reitin kävely siirtymineen. Allekkain on sitten ajallisesti lähimmät vaihtoehdot, joista voi sitten valita oman kyytinsä vaikkapa kävelyn määrään perustuen.

Eipä tuo linja-auto näytä mitenkään erityisen nopeasti Littoisista torille heilahtavan.

t. Petri

Näemmä jos nyt lähtisin kotoa, olisin nopeimmalla vaihtoehdolla Kauppatorilla kello 14.24
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •