ElectrobikeGarminGiant
Sivu 6 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 586

Aihe: Cyclocross-kiekot

  1. #151
    Hommasin nyt sitten aksiumit kun kerta oli componentsilla tarjouksessa, luulis pärjäävän taas vähän aikaa. 😊


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #152
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Olen katsellut talven mittaan cyclocrossin maailman cupin kisoja YouTubesta, juuri nyt tulee miesten osakilpailua Roomasta livenä. Tuolla tasolla näkyy olevan jotenkin silmiinpistävän paljon keskikorkeilla kehillä (30-50mm) varustettuja kiekkoja ajossa. Mistä se johtuu? Suurimmalla osalla on varmaan tuubirenkaat. Onko tuubikehät tyypillisesti profiililtaan tuollaisia vai saavutetaanko sillä jotain jäykkyys/kestävyysetua tms.? Jotenkin olin kuvitellut tyypillisten cycling kehien olevan mahdollisimman kevyet ja matalaprofiiliset. Vai huijaako korkeampi rengas silmää?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  3. #153
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Olen katsellut talven mittaan cyclocrossin maailman cupin kisoja YouTubesta, juuri nyt tulee miesten osakilpailua Roomasta livenä. Tuolla tasolla näkyy olevan jotenkin silmiinpistävän paljon keskikorkeilla kehillä (30-50mm) varustettuja kiekkoja ajossa. Mistä se johtuu? Suurimmalla osalla on varmaan tuubirenkaat. Onko tuubikehät tyypillisesti profiililtaan tuollaisia vai saavutetaanko sillä jotain jäykkyys/kestävyysetua tms.? Jotenkin olin kuvitellut tyypillisten cycling kehien olevan mahdollisimman kevyet ja matalaprofiiliset. Vai huijaako korkeampi rengas silmää?
    Korkea kehä kai etenee mudassa ja löysässä hiekassa paremmin kun se ei uppa sinne mudan alle. Tai jotain...

  4. #154
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    0
    Samaa katselin tämän päivän kisassa minäkin että tosi paljon korkealaippaisia kiekkoja. Kolistejan selitys kuulostaa järkevältä ja itse päättelin että kun radalla ei ollut oikeastaan ollenkaan korkeuseroja (mutaa toki sitäkin enemmän) niin keveys ei ollut niin merkittävässä osassa. Tämä siis omaa päättelyä, asiasta en tiedä tietenkään mitään
    Impossible is not a fact. It’s an opinion.

  5. #155
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Korkeampaan profiiliin ei jämi niin isoja mutakerääntymiä kuin matalaprofiiliseen. Lisäksi tollanen korkeampiprofiilinen hiilarikiekko on jäykempi.

  6. #156
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    keskuspuiston kupeessa
    Viestit
    353
    kommenttina tähän vanteen leveys ja renkaan kapeus keskusteluun linkkaan tähän Hplussonin sivut, erityisesti katsokaa Archetype vanne, jolla siis voi ajaa 23 mm kumeksilla, itsellä on ne alla krossarissa ja 35 mm renkailla käsittääkseni nyt ajelen... http://shop.hplusson.com http://shop.hplusson.com/product/archetype

    Archetype on siis 23mm leveä vanne Pikku mihkaili lausui toden sanan tuosta leveämmästä vannetrendistä, esim hipovanne Enve ses 3.4: etukiekko on 26! ha taka 24 mm leveä.

    rchetype

    Weight: 470 grams
    Material: G609 Alloy
    Height: 25 mm
    Width: 23 mm
    Size: 700c
    Joint: Welded
    Machined Braking Surface
    ERD: 595 mm

    The perfect all around road rim. At 470 grams, this rim has proven to be light yet not sacrificing strength, stiffness, and stability. The well accepted 23mm wide profile mimics a tubular tire, where the advantage can be felt immediately while taking corners as the tire is no longer shaped as a light bulb, flopping over with high load. Our impeccable H Plus Son workmanship and our invisible welded rim joint comes standard with each rim.

    Huonoilla teillä tarvitaan paksut kumit.

    Oli pyörä sitten kuitua, titaania tai terästä,
    niin kuntoni on perästä.

    Last man out of the water.

  7. #157
    Liittynyt
    02/2013
    Viestit
    25
    Mistä levyjarrulliset kiekot johon käy maantierengas sekä vähän paksumpikin. Keveys on aina plussaa pienen hinnan kans. Ei taho oikeen tollasi 28 kokosia olla joka liikkeessä.

  8. #158
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590

  9. #159
    Liittynyt
    02/2013
    Viestit
    25
    Verkosta on aikomus tilata kun budjetti antaa sen verran periksi. Vanteen leveyksistä en tiiä ku sen että melko hölmön näkönen jos laittaa 23mm maantierenkaan samanlevyiseen uraan, eli kapeempi sen pitäs olla. Tarkotus ois ajaa siis pitkiä matkoja eli satoja kilometrejä reissumielessä kesäisin eli ois kiva kun ei painas tolleen +1kg per kiekko. En varmaan osaa hakea oikeasta paikasta. Eikös nuissa cyclocrossareissa oo jotain tämäntapaista?? Siis kevyempi 28'' levyjarrulla ja kapeemmalla vanteella. Eikö muka kestä kevyttä miestä ja matkatavaroita?

  10. #160
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590

  11. #161
    Liittynyt
    02/2013
    Viestit
    25
    Käytetäänkö cyclocrossareissa muka todella noin painavia kiekkoja? Takakiekko 1,3 kg eikä etumainenkaan mikään kevyt ole. Saatan toki nuihinkin rueta ken tietää, mutta kevyempiä ajattelin.

  12. #162
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    Jos meinaat matkaa ajaa kuormattuna,tuohon hintaan saatavissa kiekoissa ei ole juurikaan kevennys varaa.Ymmärsin,että tässä etsittiin suht edukasta kiekkosettiä,joka soveltuu myöskin matkakäyttöön.Keveämpiä kiekkoja on varmastikkin saatavilla,mutta hintakin on eri.

  13. #163
    Liittynyt
    02/2013
    Viestit
    25
    Tiedä pitääkö alkaa itse rakentelemaan jos ei mieluisia löydy. Kyllä budjetti venyy jonnekin pariin/kolmeensataan jos euro/gramma suhde on sopiva.

  14. #164
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Oletko tutustunut Poisonin valikoimiin?
    http://www.poison-bikes.de/poison/

  15. #165
    Liittynyt
    02/2013
    Viestit
    25
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Oletko tutustunut Poisonin valikoimiin?
    http://www.poison-bikes.de/poison
    Nyt olen ja sieltäpä löytyi erinoimanen kandi: http://www.poison-bikes.de/shopart/2...ic-CXP-33.html
    En tiedä mikseivät tuollaiset kestäisi hiukan suurempaakin painoa?
    Oletko itse tilannut sivuilta mitään? toimiiko postitus?

  16. #166
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Poisonilta on tullut talouteen pyörä ja Poisonilla valitsemistani paloista kasatut kiekot. Normiajassa tulivat, tietty oman aikansa vaatii kiekkojen kasaaminen. Myös pieneen reklamaatioon vastasivat nopeasti, pyörä kävi täällä huollossa ja korvasivat sen tilille - ei siis moitteen sanaa firmasta.

  17. #167
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Yksi kokonainen pyörä silloisen Poisonin kasaamien kiekkojen kera, ne on timmisti tehyt! Nyt vasta crossarirunko. Toimitukset pelaa siinä kuin muillakin versendereillä aivan hyvin. Enklantin kielinen kommunikointi heillä on mun kokemuksen mukaan ala-arvoista. Ugh. Ja historiaan jäänee yhet kiekot jotka toimittivat oikein Bike-lehden testiin, ne oli surkeesti kasatut. Nyt uuden, konkurssin jälkeen henkiin herätetyn firman kiekon kasaustaitoja en ole testannut. Jos on ammattihenkilö kasaamassa 32pinnaisia Mavicin vanteille niin johan ne kestää.
    arctic biker muokkasi tätä : 10.01.2014 at 20.55 Syy: tautofoniaa, johan käytin sanaa kasaus, no olkoon...
    I väntan på ännu dåligare tidet

  18. #168
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OCH Katso viesti
    Nyt olen ja sieltäpä löytyi erinoimanen kandi: http://www.poison-bikes.de/shopart/2...ic-CXP-33.html
    En tiedä mikseivät tuollaiset kestäisi hiukan suurempaakin painoa?
    Komppaan arctic bikeria noiden kiekkojen suhteen, nehän on suoraan se mitä speksasit: kohtuuhintaiset ja -painoiset ja kapeammalla vanteella. Mulla on noi navat crossarin kiekoissa, ja maantiepyörän toisissa kiekoissa noi vanteet. Ihan hyvät on, tukevat ja kuitenkin kohtuu kevyet. Poisonista liikkeenä ei ole kokemuksia.

  19. #169
    Liittynyt
    02/2013
    Viestit
    25
    Juu kyllä tässä ollaan nuita hommailemassa palkan tultua. Vielä niitä ei ole tilattu niin puolihuvikseni selailen saksalaisia sivuja.

  20. #170
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lähinnä ab:ltä kysyisin Opium Poisonin takahaarukan leveyttä. Meneekö molemmat 130 ja135 mm navat? Opiumilla mielenkiintoista tavaraa. Osaispa tuota saksaa edes sen mitä englantia. Kasataankohan nuo valmiit krossarin tyyppiset kaikki samaan Poisonin runkoon?

  21. #171
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Ois itellä kans tarvetta toisille crossarikiekoille, mutta pitää nyt arpoa ostaako arvaamalla vai varman päälle laatua Novatec Light Disc tuntuis aika hyvältä setiltä, mutta liekö kokemuksia / tietoa millaset kiekot olisi nämä Rodi Cyclocross Stylus ? Hinta aikalailla kohillaan ja vieläpä kotimaan kaupasta... mutta liekö laatu ihan kuraa ?
    mk muokkasi tätä : 13.01.2014 at 14.02 Syy: typot ja linkit
    -- not fast but furious --

  22. #172
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    kysyisin Opium Poisonin takahaarukan leveyttä. Meneekö molemmat 130 ja135 mm navat?
    Ei mene. Cantiversio on 130 ja disc-Opium päätellen Shimanon XT-navoista 135mm. Tekstissä ei erikseen mainita mutten oikein usko XT:tä löytyvän 130 millisenä Discissä takana Is-standardi ja luonnollisesti uupuu kaikki cantijarrutapit.

    Oman canti-Opium runkoni hitsisaumoihin ynnä maalauksen laatuun olen oikeen tyytyväinen, paino piti paikkansa ja varsinkin viistoputken kolmioprofiili hivelee silmääni. Ja kun hintalappua katon niin hiveli myös hyvin ohkaista lompakkoani.

    Mun on hyvin vaikea ymmärtää mitä erinomaista pystyy kalliimmat alurungot tarjoamaan. Ehken pieniä jäykkyysetuja, Tourissahan oli tää disc-Opium vertailutestissä vastikään.Vaijerinviennit kaikki ulkoisia joka on mulle se ainoo oikea. Brittikeskiöstä (BSA) tykkään kans kovasti! Nyttenkin ajelen nelikanttikeskiöllä, oli ajamaton FSA Vero kampisetti hyllyllä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  23. #173
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Pyörän alumiinirunko on niin kypsä tuote, että hyvän saa halvallakin!

    "Vaijerinviennit kaikki ulkoisia joka on mulle se ainoo oikea. Brittikeskiöstä (BSA) tykkään kans kovasti! Nyttenkin ajelen nelikanttikeskiöllä"

    Samoja arvostan, käyttöpyörä saa olla karukin, mutta toimintavarma ja helppo ylläpitää sen pitää olla. Välitöntä tarvetta ei ole, kunpa nykyinen runko palvelisi pitkään, mutta tuo Opiumin runko hivelee minunkin elimiä, lompakkoa myöten. Nykyinen on Bianchin taiwanilaistehtaalta valitsema D2 cross runko, joka näyttä paljon samanlaiselta kuin Opium. Paljon ajettu, kaikki ensiasennusosat jo ajettu loppuun ja ite asennettu uudet osat. Oliskait se mukava kasata uutteen runkoon.

    Krossarin vanneleveyden sisämittaoptimi olisi 17 mm, vähän valikoimaa, eikö totta?
    TERU muokkasi tätä : 14.01.2014 at 06.51

  24. #174
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    En jaksa kahlata kejua läpi, mutta nyt kun maantiepyörä on myyty ja krossari hankinta on edessä niin hakusessa olisi levyjarrulliseen krossariin kevyt maantiekiekko setti, löytyykö valmiita vai kannattaako teettää esim. Stan's Alpha 340 kehistä ja DT Swiss 350 navoista kiekot. Muita ehdotuksia otetaan myös vastaan, hintana max n.500€.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  25. #175
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    En jaksa kahlata kejua läpi, mutta nyt kun maantiepyörä on myyty ja krossari hankinta on edessä niin hakusessa olisi levyjarrulliseen krossariin kevyt maantiekiekko setti, löytyykö valmiita vai kannattaako teettää esim. Stan's Alpha 340 kehistä ja DT Swiss 350 navoista kiekot. Muita ehdotuksia otetaan myös vastaan, hintana max n.500€.
    Eiks Iron Cross ois sexympi kehä, se kun on vähän leveämpi ja siihen voi sitten laittaa rapakelejä ja geegeetä varten jotku ultrasexyt tupelesskrossirenkaat.

    Saman verranhan ne kehät painaa. Jotain sellaista olen tässä miettinyt hankkivani, kun aika koittaa. Navoiksi sitten fiiliksen mukaan Hopea, DT:tä tai vaikkapa jotain oikein hassuttelunapaa jos sille tuulelle joutuu.

    EDIT:
    Niin ja onhan se tietenkin hienompi kun ei ole jarrupintaa. Kestävyyskin saattaa olla parempi sen takia?

  26. #176
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    No joo eihän nuo hullummat ole...
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  27. #177
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.933
    Noi Iron Crossit ei vissiin ihan ole maantiehommiin se optimiratkaisu, valmistaja ei suosittele alle 30mm rengasta tai yli 5bar paineita edes sisurin kanssa. Laita HC kiinankuitua?

  28. #178
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Joo, hevoset karsinaan vaan. Iron crossille annetaan maks 45psi, eli reilu 3bar. Kyllä tuo (ainakin omastakin mielestäni se oli ennen...?) vanha suositus viiden barin paineesta olisi riittänyt herrasmiehelle joka tietää että leveämpi parempi, sillä kyllähän 28mm rengas ja n. 5bar riittää varsin hyvin.

  29. #179
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Eli Iron Cross jätetään pois laiskuista. Onko Tsainakarboneista jotain suosituksia, hyvät vois ehkä ottaa mutta paskan jätän mieluummin ostamatta.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  30. #180
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.933
    http://www.light-bicycle.com/ on vissiin paikka mistä noita kuitusettejä ainakin saa. Omakohtaista kokemusta ei asiasta ole, 29er kiekkoja ovat jotkut foorumilaisetkin tuolta tilanneet.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •