HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 112

Aihe: Varustus enskaan

Mitäs mieltä arvon raati on tällaisesta/tällaisista kypäristä:
    http://www.cratoni.de/en/component/v...sy-detail?cid=

Antaisikohan tuonmallinen kypärä riittävästi suojaa naamajumpassa? Jotenkin itseäni kiehtoisi se, että yhdellä kypärällä hoituisi kaikki ajelut. Eli ilman suojia ja leukasuojaamattomana xc-tyyppiset lenkit ja kyynär- ja polvisuojilla sekä leukasuojalla varustettuna puijon sun muitten mestojen alamäkivoittoiset ajelut.
    Minun ajelu on kaikenlaista, mutta isojen poikien kovaa en alamäessä kyllä usein mene. Tuloo siis ajettua esmes Pivot -cuppia ja sen tyyppistä. Enskakisakokeilukin vielä harkinna asteella

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Mitäs mieltä arvon raati on tällaisesta/tällaisista kypäristä:
    http://www.cratoni.de/en/component/v...sy-detail?cid=

Antaisikohan tuonmallinen kypärä riittävästi suojaa naamajumpassa? Jotenkin itseäni kiehtoisi se, että yhdellä kypärällä hoituisi kaikki ajelut. Eli ilman suojia ja leukasuojaamattomana xc-tyyppiset lenkit ja kyynär- ja polvisuojilla sekä leukasuojalla varustettuna puijon sun muitten mestojen alamäkivoittoiset ajelut.
    Minun ajelu on kaikenlaista, mutta isojen poikien kovaa en alamäessä kyllä usein mene. Tuloo siis ajettua esmes Pivot -cuppia ja sen tyyppistä. Enskakisakokeilukin vielä harkinna asteella
    Kohtuullisen toimivan näköinen. Paremmin suojaavan näköinen kuin Metin parachute (en ole muutamaan vuoteen kattonut myydäänkö sitä vielä). Olisi kaivannut kyllä vähän lisää lähikuvia. Onko tuo leukaosa tuolleen puoliksi auki tuossa kuvassa vai kokonaan kiinni? Otsalippa voisi minun mielestä myös olla täysin kiinteä, jolloin suojaisi sekin muultakin kuin auringolta. Noin muutoin olen itse nähnyt näiden fullface-kypärien idean olevan naaman suojaamisessa paljolti sen, että kapeaksi kärjestä muotoiltu leukasuoja kääntää pään osuman tullessa jompaan kumpaan sivuun ja isoin osuma tulee sitten sivulle ja siten kestävämmälle osalle. Jos törmäys tulee suoraan edestä niin kypärä myös irtoaa tai liikkuu päästä poispäin taakse ja suojaus ei toimi kunnolla.

Mutta juu, itsekin kaipaisin jotain tuon tapaista. Nykyään käytössä useimmiten maantiemallinen spessun prevail ja joskus kun päätän kokeilla rajojani troy leen fullface. Niin lisättäkööt että maasto on varmaan juurikin endurotyylistä ja muutoin välillä tarkoituksella mahdollisimman vaikeita paikkoja mutten ole ollut kisoissa eli ajanut kelloa vastaan. Sitä myöten kaatumisriski liian kovan tilannenopeuden tai uupumisen aiheuttaman ajovirheen suhteen on pienempi, kun ei tule tunnetta, että on pakko vetää täysillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Kohtuullisen toimivan näköinen. Paremmin suojaavan näköinen kuin Metin parachute (en ole muutamaan vuoteen kattonut myydäänkö sitä vielä). Olisi kaivannut kyllä vähän lisää lähikuvia. Onko tuo leukaosa tuolleen puoliksi auki tuossa kuvassa vai kokonaan kiinni? Otsalippa voisi minun mielestä myös olla täysin kiinteä, jolloin suojaisi sekin muultakin kuin auringolta. Noin muutoin olen itse nähnyt näiden fullface-kypärien idean olevan naaman suojaamisessa paljolti sen, että kapeaksi kärjestä muotoiltu leukasuoja kääntää pään osuman tullessa jompaan kumpaan sivuun ja isoin osuma tulee sitten sivulle ja siten kestävämmälle osalle. Jos törmäys tulee suoraan edestä niin kypärä myös irtoaa tai liikkuu päästä poispäin taakse ja suojaus ei toimi kunnolla.
    Mä en rehellisesti sanottuna tiedä. Kiitos kun valaisit kuinka noiden kypärien pitäisi toimia, tiedän sitten katsella kypärän tärkeimpiä kohtia tarkemmin. Onko vastaavia ja hyviä kypäriä muilla valmistajilla?

Jotenkin tuntuisi että meikäläisen ajoihin polvisuojat, kyynärsuojat, camelback ja tuollainen kypärä riittäisi mainiosti. Ja monet lenkit ihan vaan kypärällä.

Joo o, taidan sittenkin päätyä 661 Compin puoleen. Tietääkö kukaan mitä eroa on Shifted mallilla normaaliin Comppiin tai jos se ei ole sopiva voiko sen palauttaa, kun tilaa Chain Reaction Cyclessistä ?

Jos on niin heikot niskat ettei jaksa kannatella 1.4kg kypärää muutamaa tuntia kannattaa varmaan jumpata niitä jos toiset ajaa six-days enduroa semmosilla

Nyt pukin kontissa foxin rampage joka tuntui kovin heppoisalta vanhaan crossikypärään verrattuna joka hoiti asiansa sappeella kesällä. Crossi panssari pelasti olkapään ja paremmin paikallaan pysyvät polkkarit hankinnassa.

Rockgard Pearl kypärästa oon tykännyt kun siitä saa tosta edestä osan irti ja sen jälkees hengittäminen on todela helppoa ja suojausta löytyy. Se osa on kolmella ruuvilla kiinni ja helppo irroittaa ja laittaa takaisin. Ei tällä lenkille viiti lähtee ,mutta enskakelpoinen DH-kypärä. 1.1 kg
    http://www.chainreactioncycles.com/f...3/rp-prod45482

- Fear is a mindkiller -

Juu, tosiaan kun on hakusessa sellainen kyrpärä, että sillä heittäisi pitkääkin päivää, niin kaikki kilon kapistukset on liian painavia. Mutta antaa kattoo, tuo cratoni on ehkä minulla ykkösvalinta tällä hetkellä. En kuitenkaan niin kovaa ajoa harrasta, että dh kypärää tarvitsisin. Ja onhan tuossa kuitenkin leukasuoja, joten paremmin se suojaa mitä pelkkä xc-potta.

O'nealin polvi/säärisuojat tuli hommattua. Tuntuu varsin mukavilta jalassa, joten sopinee pitempäänkin käyttöön. Oliskos porukoilla suositella jotain hyviä kyynärsuojia? Ja hyviä hanskoja kanssa, mä katselin jotain foxeja. Tuntui aika hyvälle käsissä. Ei ollu kauheen halpoja...

Cratonin linkin kuva hämää edelleen. Ihan kuin tuo kypärä seisos sen leukaosan päällä mutta ei oikeissa hahloissaan kiinni laitettuna. No kutta aita sitten käyttäjäkokemuksia ja vaikka parempi kuva jos tilaat sen. Erityisesti leukaosan jämäkkyys ha kiinnityksen jämäkkyys kiinnostaisi kovasti. Jos vaikuttaa tukevalta niin voisin ehkä itsekin tilailla.

Met parachute olisi yksi vaihtoehto fullface kypärissä jos kevyen ja hengittävän kypärän haluaa. Itse ostin kyseisen kypärän Kuopion maastoihin ja ajo on vauhdikasta enduro traili tyylistä ja ylämäkiä riittää. Kuumalla ilmalla se on lämmin (etenkin ylämäessä) verrattuna avo kypärään. Kypärässä olevan tarran mukaan painoa 520g mutta vaaka näyttää 610g eli 2x kevyen avokypärän verran. Muttei kuitenkaan kiloa ja hengittää kohtalaisesti. Päädyin tuohon väli malliin, että saisi hiukan suojaa leualle, hampaille ja korville. Olen käyttänyt 20-40km rymistelyihin. Pidemmillä xc-maraton lenkeillä sitten avokypärä.
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

Onkos kellään käyttökokemuksia noista TLD:n kyynärsuojista?
    http://www.hi5bikes.fi/~cz9Hx0000001...04=TLD-5250-02

Hommasin nuo Shock Doctor paidan ja shortsit, todella tyytyväinen olen niihin ainakin ollut.

http://www.hi5bikes.fi/~3Pxqx0000001...04=TLD-5231-02

http://www.hi5bikes.fi/~3Pxqx0000001...04=TLD-5222-02

Lainaus Alkujaan tämän lähetti heze Katso viesti
    Met parachute olisi yksi vaihtoehto fullface kypärissä jos kevyen ja hengittävän kypärän haluaa.
    Met Parashutestahan tuli uusi versio nyt 2014 vuodelle. Ainakin musta huomattavasti paremman näköinen.

Ai parachutesta tulee uusi versio ensi vuodelle? Pirun hieno homma. Katselin käyttäjien kokemuksia ja se vaikuttaa jämerälle kypärälle. Monta hammasta ja leukaa suojannut naamaletuissa, vaikka käsiä on katkennut sun muuta. Yhdessä videossa sankari meni mukkelis makkelis reilusta vauhdista, mutta selvisi säikähdyksellä. Ukko nousi pystyyn ja kovasti parachutea kiitteli. Kypärä kesti vaikka se otti ensimmäisenä iskut vastaan. Luulin että valmistus olisi lopetettu, mutta luulo ei ole tiedon väärti. Ykkösvaihtoehto tällä hetkellä.

Tuossa cratonissa on klipsi kiinnikkeet, joten sikäli eroaa parachutesta. Ei sitä kukaan ole vielä haukkunutkaan, joten voi olla ihan kelvollinen vaihtoehto sekin. Kolmas mielenkiintoinen on tämä:
    http://www.velodromeshop.net/index.php?p=product&id=392

Cascon valmistama.

Edit: Cratonilla on toinenkin kypärä, josta leukasuoja irtoaa. On pariakin astetta järeämpi tapaus:
    http://www.cratoni.de/en/bike/all-he...tt-detail?cid=

700 grammaa painaa. Menis varmaan jo raskaammassakin ajossa? Hinta on hyvin jooseppi-ystävällinen.
    Jooseppi muokkasi tätä : 23.12.2013 at 12.49

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Ai parachutesta tulee uusi versio ensi vuodelle? Pirun hieno homma. Katselin käyttäjien kokemuksia ja se vaikuttaa jämerälle kypärälle. Monta hammasta ja leukaa suojannut naamaletuissa, vaikka käsiä on katkennut sun muuta. Yhdessä videossa sankari meni mukkelis makkelis reilusta vauhdista, mutta selvisi säikähdyksellä. Ukko nousi pystyyn ja kovasti parachutea kiitteli. Kypärä kesti vaikka se otti ensimmäisenä iskut vastaan. Luulin että valmistus olisi lopetettu, mutta luulo ei ole tiedon väärti. Ykkösvaihtoehto tällä hetkellä.

Tuossa cratonissa on klipsi kiinnikkeet, joten sikäli eroaa parachutesta. Ei sitä kukaan ole vielä haukkunutkaan, joten voi olla ihan kelvollinen vaihtoehto sekin. Kolmas mielenkiintoinen on tämä:
    http://www.velodromeshop.net/index.php?p=product&id=392

Cascon valmistama.

Edit: Cratonilla on toinenkin kypärä, josta leukasuoja irtoaa. On pariakin astetta järeämpi tapaus:
    http://www.cratoni.de/en/bike/all-he...tt-detail?cid=

700 grammaa painaa. Menis varmaan jo raskaammassakin ajossa? Hinta on hyvin jooseppi-ystävällinen.
    Tollasia linkkaamiasi Cascon kypäriä on kuopiossa puijon pyöräpisteessä mikä on siinä ihan ydinkeskustassa.
    Ei sopinut minun päähän tuo ,mutta huomattavasti jykevämpi kun parachute. Hyvä juttu tuossa kypärässä on myös se ,että leukasúojan saa irti kätevästi ja nopsaan.
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Tollasia linkkaamiasi Cascon kypäriä on kuopiossa puijon pyöräpisteessä mikä on siinä ihan ydinkeskustassa.
    Ei sopinut minun päähän tuo ,mutta huomattavasti jykevämpi kun parachute. Hyvä juttu tuossa kypärässä on myös se ,että leukasúojan saa irti kätevästi ja nopsaan.
    Pitänee käydä tsekkaamassa. Tosin karsastan paikkaa hiukkasen.

Tuo Casco ei miellytä mun silmää yhtään. Siis noin niin kuin ulkoanältään, toimivuus voi olla ihan hyvä. Sitten taas tuo järeämpi Cratoni taas on ehkä jo sen verran lähellä nykyistä troy leen fullfaceani että ehkä sekään ei. Uusi parachute näyttää aika hyvältä.

Minuu aina vähän harmittaa kun porukka kertoo tilaavansa kypäriä sokkona netistä. Kummiski kypärässä jos jossain se istuvuus on aika tärkeä ominaisuus, ja se selviää vaan sovittamalla...
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoF Katso viesti
    Minuu aina vähän harmittaa kun porukka kertoo tilaavansa kypäriä sokkona netistä. Kummiski kypärässä jos jossain se istuvuus on aika tärkeä ominaisuus, ja se selviää vaan sovittamalla...
    tai sitte jengi tekee tän perusvelmun; käydään kivijalassa sovittamassa, pyydetään tarjous ja todetaan, että mietinpä yön yli.. illalla nettiin ja niks.naks, kypärä on tulossa jostain vähän halvemmalla (ehkä) ja nekään €urot ei jää kotimahan..

(itse ostan kypärän sieltä missä sovitankin sitä)

Kaikkia ei pääse kotomaassa kokeilemaan. Osasta ulkomaisistakin nettikaupoista palautus on kuluttajalle ilmaista, kun postikulutkin palautuksesta menee myyjälle. Olen jopa kuullut, että porukka tilaa haluamaansa tuotetta, vaikka takkia, kolmea eri kokoa heti kerralla aikomuksenaankin palauttaa sovituksen jälkeen 2 väärää tai jos mikään ei innosta niin kaikki kolme. Tätä vikaa usean tilaamista en ole jostain syystä itse kehdannut kokeilla mutta se ilmainen asiakaspalautus esim bike-discountiin toimii hienosti. Tulostaa lomakkeen viivakoodeineen netistä jonka postin täti lukee ja tavara lähtee takaisin ilman, että rahaa tarvitsee ojentaa.

Itse en ainakaan viitsi lähteä matkustamaan kypärän sovituksen takia. Tässä kaupungissa kun on tasan yksi pyöräliike ja en usko että heitä kiinnostaa tilauttaa pottia mulle sovitettaviksi.
    Ja koko on onneksi tähän mennessä natsannut aina kohdilleen.

Tässäpä olisikin oiva paikka kysellä porukalta suosituksia normi juurakko+kivikkomöyrintään sopivasta kypärästä. Limarin X-ride alkaa olemaan käyttöikänsä päässä.
    Mäkienskaan on jo Foxin fullface. Jota ei kyllä voi käyttää kuin hissienskassa...

Bluegrass Golden Eye vaikuttaa lupaavalta:
    http://www.bikeradar.com/road/gear/c...-eye-13-47734/

Saa myös Mojoon speksautuvalla värillä.

Samoin TLD A1:
    http://www.pinkbike.com/news/Troy-Le...sted-2013.html

Ja Bellin Super:
    http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ca...l-super-47118/

Lähinnä kiinnostaa kokemukset TLD:n käytöstä lasien kanssa, ja lipan säädöistä.
    Joita tuossa linkin testissä moitittiin.

Muita edellisten kaltaisia saa vinkata. Hyvä ilmankierto on tietty plussaa. Samoin monipuoliset säädöt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Lähinnä kiinnostaa kokemukset TLD:n käytöstä lasien kanssa, ja lipan säädöistä.
    Ostin TLD A1 kypärän Hi5bikesin alesta tässä joulun alla. Sen kanssa on menty jotain lenkkejä ja olen ollut tyytyväinen. Oma pää on niin omituisen muotonen, että sopivan kypärän löytäminen on todella vaikeaa. Sovitin tätä pottaa liikkeessä ja ostin samantien.
    Tähän mennessä olen ajanut pipon kanssa, joten en tota ilmanvaihtoa osaa arvioida. Silmämääräsesti kyllä näkee, ettei se mikään huima ole. Tuskin tulee kesällä laitettua päähän ellei tosissaan tarvi normaalia XC kypärää enemmän suojaa.
    Kypärän sisällä olevaa pantaa saa takaosasta säätää kolmelle eri korkeudelle. Itselläni se oli pakko laittaa ylimpään asentoon, muuten päätä ei pystynyt kääntämään ylöspäin.
    Kypärän takaosassa pannan kiristysrulla ei ole mielestäni ihan parhaimmasta päästä. Rulla on aika pieni ja kun panta on ylimmässä asennossa ei sitä tahdo mahtua sormilla pyörittämään.
    Lippa on hyvä ja suht tukeva. Säätöä on joitain asteita, voin koittaa räpsiä kuvia myöhemmin. Nousuissa lippa tulee hetkellisesti näkökenttään, muttei sitä huomaisi ellei etulamppu valaisisi sitä. Patenttina olen ajatellut päälystää lipan alapinnan mattamustalla.
    Ajolasien kanssa kypärä menee ok. Itsellä pää uppoaa ehkä vähän liian syvälle, niin että kypärä painaa hieman sankoja ohimoon. Sovittamatta vaikea arvioida miten kunkin oman pääkopan kanssa sopii.
    Goggleilla en ole kypärää kokeillut.

Edit: Täällä gogglekuvia https://www.facebook.com/media/set/?...1798535&type=1
    pelichio muokkasi tätä : 31.12.2013 at 11.52

Kun dumppasin ton Archi enskan, tietenkin toinen kevyt vaihtoehto vois olla Down-o-Matic. Helppo tilata CRC:stä, kun on vain kaksi kokoa joista valita. Onko kokemuksia ? http://www.chainreactioncycles.com/f...3/rp-prod83833

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Kävin testaamassa tuotteen, vaikutti ihan jees kypärältä. Istui varsin hyvin ja oli paljon jykevämpi mitä odotin. Punainen väri oli karmea ja m-koko oli oikea koko minulle. Leukasuojan ollessa paikallaan ei kauhean hyvin viima virtaa ja ajaessa tulee varmasti kuuma. Oli kuitenkin aika kevyt ja suojasi niskaakin hyvin, joten ilman leukasuojaa xc-ajelut onnistunee hyvin. Musta oli aika tyylikäs. Hinta 99€, ei paha.

Sillein miellytti. 8.5/10

Onko kellään tietoa miten paikkaansa pitävät IXS:n koot ovat? Polville katsellut Carvea ja fullfaceksi Metistä, mietityttää sopivuus vain. Tokihan ne palauttaa voi, mutta onhan siinä oma häslinkinsä aina mukana.

Repesi Löfflerin kurahousut perseestä, tarvis hommata uudet talvihousut. Kysyn tässä threadissa, koska pitäisi mahtua 661 Evo polvisuojat niiden alle.

Onko ehdotuksia/Missä housuvarustuksessa ajelette?
    Löytyy varmaan niitäkin ketkä ajelee shortseissa ympäri vuoden.

http://endura.co.uk/product-detail.asp?ProductID=69

Noista ei puhalla etumuksesta kylmä läpi kun siinä on aika jööti kalvo.

Syndeinä pitkät POCit jotka pitää polvet+sääret lämpösenä.

Mä olen ollut tyytyväinen näihin. Olivat tosin ostaessani vielä hyvässä alessa ylävitosessa, jotain n. 80 euroa.
    http://www.hi5bikes.fi/~keCSx0000001...04=TLD-0543-32

Edit, niin siis nimenomaan 661 evot minulla noiden alla. Lahkeen suut ovat taas tarpeeksi kapeat, jotta ei tarraa rattaisiin. Kangas on vahvaa ja paksua, nilkassa sisäsyrjällä nahkavahviketta. Toimii kesät ja talvet, talvella alla urheilukerrastohousut, kesän kuumimpina päivinä toki hieman kuumat mutta shortseilla taas nokkoset yms. aiheuttaa omat haittansa.

Ostin rikkoutuneuden housujen tilalle... samanlaiset housut. Vähän oli malli muuttunut (parempaan suuntaan) vuosien varrella. Hieman kalliit tosin ja raapiutuu rikki, kunhan ei perseestä repeä.
    http://www.loeffler.at/at/Herren/Bik...-ÜBERHOSE-GTX

Kiitokset sakuvaan ja kauris kuitenkin En uskaltanut tommosia moto housuja ostaa, koska pelkäsin että jäädyn polulla pystyyn kun hikoilen niin paljon. Kuorihousujen kanssa sinne goretexin alle syntyy kivasti sellanen oma ilmasto. Mitään älyttömän pitkiä lenkkejä niillä ei toki vedetä.

Millaiset olisi hyvät kyynärsuojat?

Kuinka isoja olet ajatellut? Jos haluaa pienet suojat, jotka on huomaamattomat päällä, suosittelen IMHO foxin http://www.bikeradar.com/gear/catego...ards-12-45815/ On tullut pannuteltua Messilässäkin nuo päällä ja ihan tarpeeksi hyvin ovat suojanneet.
    Earn your descent

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •