ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 24 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #691
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Joku voisi tehdä vertailututkimuksen kuluista - kuinka paljon halvempaa tappajasepeli on Oulun käyttämään verrattuna/kumien korjaamiskulut, sekä materia, että ajanhukka.

  2. #692
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Luulisi, että kivenmurskauslaitteet ovat paljolti samanlaisia kaikkialla suomessa.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  3. #693
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Luulisi, että kivenmurskauslaitteet ovat paljolti samanlaisia kaikkialla suomessa.
    En tiedä miksi niin luulisi, mutta eivät ole. Tai niiden tuotokset ainakaan. Tai eri kivilajeista.

  4. #694
    Liittynyt
    10/2010
    Viestit
    104
    Lämpimät kiitokset Lahden kaupungille vaan, paloaseman kohdalla alkoi takarengas iloisesti tyhjentyä. Renkaasta löytyi sepelin pala. Silloin sillä pyörällä ajettiin ensimmäistä kertaa joulukuussa (ja viimeistä). Täällä vaan laitetaan väylät täyteen Tappajasepeliä®. Eikö voitaisi tehdä niin, että vain toinen puoli kevyen liikenteen väyläyksestä kivetettäisiin. Säästäisi verorahojakin. Hidastaa pyörän vauhtia se sepeli, pitää melua ja tiukat käännökset vaarallisia jne... Tai otettaisiin kokonaan pois.

  5. #695
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Ei kai tuo Lahdessa käytetty sepeli tavallista mursketta kummempaa ole. Ihan eri tavaraa, kuin mitä olen käsittänyt tuon pääkaupunkiseudun leikkaavan terävän liuskeen olevan. Toki tavallisessakin sepelissä voi seassa joku terävä pala olla, ja yksittäisiä vahinkoja sattuu. Niitä kyllä voi sattua, vaikkei väyliä sorastettaisi ollenkaan. Joutuuhan pyörällä joskus lakaistulta asfaltilta poikkeamaan muutenkin.
    -

  6. #696
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Onko kellään litkutetut renkaat puhjenneet?
    On.

    Mutta se ei haittaa kun litku paikkaa renkaan saman tien.

    Onko joku tutkinut mistä näme puhkeamat johtuvat?
    Kyllä. Johtuu siitä, että jokin terävä objekti tunkeutuu kumin läpi.

    Eli kuinka teräväreunaista sepeli on.
    Se on hyvin teräväreunaista.

    Onko hki alueen kiviaines jotenkin "piikivimäistä".
    Ei todellakaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Luulisi, että kivenmurskauslaitteet ovat paljolti samanlaisia kaikkialla suomessa.
    Niin no... ei sillä niin väliä... murskattava kivilaji ja sen ominaisuudet on se joka asiaan vaikuttaa.


  7. #697
    Jopo Juoppo Guest
    Terveiset Kuubasta. Siellä on kuuma ja (miehen)tappajahiekkaa.



    Tarkennetaan kuvaa vielä hieman, jotta toi rouva on myös cyclist, mutta ei ole mun rouva.
    Molemmat ovat Kanadasta, eikä tölkkikään kuvassa ei ole mun.
    Jopo Juoppo muokkasi tätä : 05.01.2012 at 21.40

  8. #698
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Maantiepyörä tuolla alustalla, niin voi siinä tosiaan noutaja saavuttaa, ennen kuin 100km on täynnä.
    -

  9. #699
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Alusta selittänee pyöräilijän hyvin kehittyneet pohkeet ja reidet.

  10. #700
    oooo Guest
    Schwalben Marathon PLUS - on toimineet erinomaisesti. Samoin Nokian Ultra Tour 2 XC / PCR (eturenkaina). Samoin Nokian W106/240.

  11. #701
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Herätetään henkiin ajankohtaisesti nimetty aihe. Sinänsä muuten hyvin toiminut Michelin Pilot Sport antautui ilman vastarintaa tappajasepeliä vastaan. Tarkemmissa tutkimuksissa kaivoin renkaan pinnasta yli kymmenen käytännössä läpi mennyttä sepelikeihästä. Pitänee siis hyllyttää kyseinen kumi.

    Onko Schwalbe Marathon Plussalle mitään hyvää vaihtoehtoa sepeliajan renkaana? Michelin Pilot City voisi vähän kevyempikuvioisena rullata painoonsa ja pistosuojaukseensa nähden hyvin. Continental Touring Plus olisi painonsa puolesta hieman inhimillisempi. Olisiko näistä käytännössä haastamaan Marathon Plussaa, jos kuitenkin pidetään pistosuojausta tärkeimpänä kriteerinä.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

  12. #702
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Minä kävin ostamassa cyclooni pari vkoa sitten clas ohlsonilta nämä kokoa 35x622 ja olen ollut tyytyväinen. Minun valintakriteereinäni olivat:
    - Halpa hinta (14€/2kpl)
    - Kokeillut 2 kevään/syksyn aikana erinäisiä määriä ns. laaturenkaita eivätkä mitkään ole olleet huolettomia kestoltaan
    - Pitää ja ohjautuu sentin sepelikerroksen päällä.
    - Voisi käyttää myös maastossa.

    Tähän mennessä olen ollut tyytyväinen. Renkaat rullaavat riittävän hyvin sekä ovat kestäneet toistaiseksi sepelin iskuyritykset. Juuri tulin Helsinki 2000 - reitiltä ja sielläkin olin renkaan suorituskykyyn ihan tyytyväinen. Mutakoissa ja erittäin pehmeällä alustalla vierintä loppui kuin seinään eikä 20cm mudassa pito ollut mitään telaketjun luokkaa, mutta eteenpäin päästiin kyllä. Rohkenisin suositella - ainakin kokeilemaan - niille, jotka ovat kyllästyneet 50€ hintaluokassa oleviin renkaisiin, jotka eivät kestä sen enempää tätä paikallista lasimössöä.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  13. #703
    Viime viikolla Marathon Plussat antautui kahdesti, ensin keskiviikkona edestä ja sitten perjantaina takaa. Että en menis senkään suhteen vannomaan. Tiedä sitten onko paremmalla pistosuojauksella olevaa rengasta olemassakaan, mutta ei tuota sepeliä tunnu pysäyttävän mikään.

  14. #704
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    263
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sandstrom Katso viesti
    ...mutta ei tuota sepeliä tunnu pysäyttävän mikään.
    Näitä käyttämällä olen välttänyt rospuuttokauden rengasrikot: http://www.bike-components.de/produc...nnenfuchs.html

  15. #705
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Yx tappajaselin uhri hawaittu havukosken päiväkodin nurkilla,talutti pyöräänsä,harmi ,mullakin paikat loppu enkä voinut auttaa niinkuin yleensä,pitää hommata paikkoja kotiin.

    Koiralenkillä nähtyä.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  16. #706
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Thread: Taistelu tappajasepeliä vastaan

    Paras taistelukeino oli kun panin kunnan palautepalstan kautta tienpitäjälle viestin josko voisi käyttää liukkauden torjuntaan renkaita rikkomatonta sepeliä. Vastaustas ei tietenkään tullut, mutta sepeli vaihtui.

  17. #707
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    ^Tätä on yritetty Pk-seudulla useamman vuoden vaan muutosta ei tunnu tulevan.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  18. #708
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Mitä jos jokainen renkaansa rikkonut laittaisi korvausvaatimusta?

  19. #709
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sandstrom Katso viesti
    Viime viikolla Marathon Plussat antautui kahdesti, ensin keskiviikkona edestä ja sitten perjantaina takaa. Että en menis senkään suhteen vannomaan. Tiedä sitten onko paremmalla pistosuojauksella olevaa rengasta olemassakaan, mutta ei tuota sepeliä tunnu pysäyttävän mikään.
    Pysäyttää. Nokia W106, W240 ja Extreme kumeilla ajettu sepelillä yhteensä reilusti yli 10 000 km, ei ainuttakaan rengasrikkoa.

    Maxxis ignitor kumeilla sisureilla 20 km ja eka rikko (samoilla väylillä). Ignitorit litkutettuna ~1000 km, vain ilman lisäystä silloin tällöin. Poisotettaessa kulutuspinta täynnä valkoisia täpliä, eli reikiä, jotka litku oli paikannut. Litkutuksen yhteydessä selvisi, että reikiä oli enemmän, mutta sisurin läpäisseitä vain 1.

  20. #710
    enpä tiedä onko vaihtunut. Toissapäivänä varmaan jo 5 - 7 rengasrikko Kempeleessä tälle talvelle maastopyörällä. Ja aiemmin EI ikinä, siis EI ikinä ole tarvinnut maasturiin vaihtaa sisuria. Maastopyörä on ennemmin ajettu loppuun kuin sisuria tarvinnut vaihtaa.

  21. #711
    Liittynyt
    03/2007
    Viestit
    73
    W106, W240 ja innovan nastarenkaat on kestänyt tappajasoralla.

  22. #712
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amppari Katso viesti
    W106, W240 ja innovan nastarenkaat on kestänyt tappajasoralla.
    Löytyykö muuten palstalta ketään, jolla olisi mennyt kotimaisesta nastarenkaasta (tai yleensä nastarenkaasta) sepeli läpi?

    Sen verran tuohon mun kokemukseen, että tuo 20 km oli samoilla väylillä, kuin W106. Vaihdoin ignitorit alle, kun pääosa sepeleistä oli jo lakaistu, eli sepeliosuutta oli ehkä 2 km, kunnes puhkesi.

  23. #713
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Löytyykö muuten palstalta ketään, jolla olisi mennyt kotimaisesta nastarenkaasta (tai yleensä nastarenkaasta) sepeli läpi?
    Vuosia sitten jouduin taluttelemaan, kun maasturin Nokian xtreme 296sta tuli yksi ~6mm pitkä sepelin särmä läpi nappulan vierestä.
    Cyclottimessa schwalben winter marathoni plussasta tuli ~9mm pitkä sepeli läpi parin millin verran, joka riitti sisuskumin puhkomiseen.

  24. #714
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Value
    Viestit
    199
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Manensky Katso viesti
    Vuosia sitten jouduin taluttelemaan, kun maasturin Nokian xtreme 296sta tuli yksi ~6mm pitkä sepelin särmä läpi nappulan vierestä.
    Viimeisimmällä lenkillä WTB:n (molemmista) nappularenkaista sepeli läpi. Kuvittelin että tappajasepeli ei pysty noihin, mutta olin taas kerran väärässä. Pitääpä etsiä niitä suojanauhoja jostain.

    Muuten koko vuosi ilman rikkoja (taisi olla viime vuosikin). Maantiepyörässä on pistosuojatut renkaat.

  25. #715
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Kumisaapaskaupunki
    Viestit
    130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 29er Katso viesti
    Pitääpä etsiä niitä suojanauhoja jostain.
    Yritin taannoin etsiä suojanauhoja paikallisista kivijalkaliikkeistä ja kaikissa myytiin ei-oota.

    Suomen Urheilupyörässä myyjä haukkui ensin suojanauhat alimpaan hornan tuuttiin ja neuvoi sitten että hyvälaatuinen ilmaistointiteippi ajaa saman asian halvemmalla ja paremmin.

    Neuvosta viisastuneena hain teippiä ja harjoittelin renkaan teippausta sisäpuolelta... ei ole liian helppoa. Tuon jälkeen olen teipannut kaikki muut paitsi perheen maantiepyörien renkaat 4-6 kierroksella kolmen machin teippiä... toistaiseksi ei ole tullut yhtään rengasrikkoa sepelin vuoksi.

    Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 4

  26. #716
    Pasi Ahopelto Guest
    Laitetaanpa Durano (32 mm) ja Conti GP4000S (25 mm) kestämättömien listalle. Molemmista nypitty huolellisesti kivet pois ennen pyöräilyä, eivätkä ole olleet kovinkaan kuluneet. Tähän mennessä Ice Spiker (2.1") on kestänyt hyvin sepeliä. Myöskään Larryn (3.8") kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta tuo on nähnyt aika vähän hiekoitettua kestopäällystettä.

    Kuinkakohan toimisi tiivistysneste sisärenkaan sisällä? Nyt olen kuljettanut mukana paikkausnestettä (Tufo Extreme) pienen pullollisen taskussa, mutten ole vielä testannut toimivuutta.

  27. #717
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Manensky Katso viesti
    Vuosia sitten jouduin taluttelemaan, kun maasturin Nokian xtreme 296sta tuli yksi ~6mm pitkä sepelin särmä läpi nappulan vierestä.
    Cyclottimessa schwalben winter marathoni plussasta tuli ~9mm pitkä sepeli läpi parin millin verran, joka riitti sisuskumin puhkomiseen.
    Samantapainen kapea keihäänkärki löytyi jokunen talvi sitten Extreme 294 nappulan raosta. Sisuri rikki ja ilmat pihalle, -15°C pakkasella kiva paikkailla.
    Harvinaista silti ajomäärään nähden.
    ISP:t on litkuilla kestäneet viime talven, laitoin jo kehille odottamaan kelejä.

    Hiekoitussepeliä voi murskauksen ja seulonnan lisäksi myllyttää, jolloin siitä hioutuu tappavin särmä pois.
    Vie tosin purevinta pitoa samalla pois ja nostaa valmistushintaa. Kärsimään joutuvien koirien ja pyöräilijöiden valitusten sietäminen on laskettu olevan pientä kivibisneksen rinnalla.

  28. #718
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    131
    Small Block 8 joutui sepelin uhriksi. Olisinkohan päässyt polkien takaisin kotiin jos olis ollut tällainen taskussa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/38107...kausaine-150ml

  29. #719
    Liittynyt
    03/2007
    Viestit
    73
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti anzi666 Katso viesti
    Small Block 8 joutui sepelin uhriksi. Olisinkohan päässyt polkien takaisin kotiin jos olis ollut tällainen taskussa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/38107...kausaine-150ml
    Ainakin tuommoinen autoon tarkoitettu aine tepsi mönkkärin renkaaseen. Voisikin repussa pitää tuommoista autoon tarkoitettua purkkia, kun on autonventtiilit. Mietin, että jos tuota laittaisi jo valmiiksi sisurin sisään, niin olisiko kestävämpi sepeliä vastaan?

  30. #720
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amppari Katso viesti
    Ainakin tuommoinen autoon tarkoitettu aine tepsi mönkkärin renkaaseen. Voisikin repussa pitää tuommoista autoon tarkoitettua purkkia, kun on autonventtiilit. Mietin, että jos tuota laittaisi jo valmiiksi sisurin sisään, niin olisiko kestävämpi sepeliä vastaan?
    Tuota juttua olen itsekkin kokeillu vuosia sitten,sielun jos irroittaa niin esim:GEAXin tubelesrenkaille tarkoitettua tai jotain vastaavaa injektio-ruiskulla sisuriin noin 40ml tai enemmän riippuu rengaskoosta.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •