ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 91 / 171 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 81 89 90 91 92 93 101 141 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.701 - 2.730 / 5111

Aihe: Hämeenlinna

(Hyss, alustavaa tietoa) Ensikeväänä ajetaan Aulanko MTB.
    Tässä reittikartta, kierros on noin 26 km ja kilpailussa täysimatka on kaksi kierrosta, eli 52 km. Myös puolimatka on ohjelmassa.

Hieman tietoa reitistä:
    -rata kierretään vastapäivään
    -lähtö/maali/uusi kierros sijaitsee Aulangon Heikkilässä
    -lähdöstä ensimmäiselle polulle 950 metriä
    -seuraavat 7 km hiekkapohjaista latupohjaa (paljon korkeuseroja)
    -Kihtersuon ylitys
    -Aulangontorpantietä muutama sata metriä, jonka jälkeen noustaan metsään
    -10,5 - 26 km osuudella väylä kapenee poluksi, alkaa tekninen polkuosuus (sisältää 4,5 km hiekkatiesiirtymiä)
    -maali/uusi kierros

Reitillä on kolme huoltopistettä. Yksi sijaitsee maalialueella, kaksi on polkuosuudella ja molempien ohi ajetaan kahteen suuntaan.

Kierroksesta teknistä dataa:
    -hiekkatietä noin 17 %
    -latupohjaa noin 33 %
    -polkua noin 50 %

ps. Ampuma-alueelle ei kannata jäädä paikkaamaan rengasta
    ps2. No ei vaan, ei siellä oikeasti ole toimintaa
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

Näyttäs kivalle, toivottavasti on vaan kulkine keväällä!

Toki reittiehdotuksia jos voi esittää, kannattaa käydä tutustumassa meijerioppilaitoksen maisemissa risteileviin polkuihin, pystyy latupohjaa vaihtamaan ihan kohtalaisen nopeeseen pätkään..voin lähtee tarvittaessa näyttään vähä niitä (omia vakiokierroksia)

Aijaa että oikein kilpailu hämeenlinnassa. Pitäiskö lähteä mukaan rapasarjaan, eihän siitä oo kun öööö ehkä 18 vuotta kun viimeksi ajoin maasturikisoja.
    Duct tape is like the Force. It has a light side, and a dark side, and it holds the universe together.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velosipedisti Katso viesti
    Pitäiskö lähteä mukaan rapasarjaan, eihän siitä oo kun öööö ehkä 18 vuotta kun viimeksi ajoin maasturikisoja.
    Kyllä, ehdottomasti pitää!

Tuli tänään käytyä 1,5kk tauon jälkeen ajelemassa pikku lenkin Harvialantien KVL:llää. Kamalaa kuinka tuntui että ei pyörä kulje ollenkaan, vaikka syksyn tehnyt PeeKoota jokusen tunnin. Tällä menolla keväällä saa opetella ajamaan pyörää uudestaan apupyörien kanssa, vauhti ei riitä edes pystyssä pysymiseen.

Mahtava reitti AulankoMTB:ssä - aivan täyteläinen! Toivotaan, että tapahtuma onnistuu!
    http://ollimiettinen.blogspot.com/
    Tarinaa urheilijan elämästä, kisoista, harjoittelusta ja tietenkin fillareista.

Msa, mulla oli tänään vastaavia elämyksiä.. Edellisestä lenkistä taisi olla ~3kk .. Kevättä kohti
    "Ainoa treeni mitä kadut on se, jota et tehnyt." -Michael Jordan

OnOne myy taas ei oota joten ei tuu läskipyörää hämeenlinnaan toistaiseksi. Pitää keksiä joku muu rakenteluprojekti tilalle.....
    Duct tape is like the Force. It has a light side, and a dark side, and it holds the universe together.

Eiköhän niitä kohta taas saa.. Buranaa ensihätään 😊

Vuoden viimeinen päivä käytetty erittäin laadukkaasti eli metsässä pyöräillen ja laavuilla eväitä syöden. Joku maasturikuski tuli parolannummen metsässä pimeässä vastaan mutta en saanut enään kaveria kiinni.

Polut oikein hyvässä kunnossa, mitä nyt vähän juuret liukkaita ja mutaa joissain paikoissa. Päivän reitti
    http://www.sports-tracker.com/#/work...aaupgo16sa3656

Vuoden ensimmäinen päivä alkoi ruusuisesti
    Polut ovat loistokunnossa aulangolla, juuret tosin ovat aika liukkaita ( rengaspaineetkin saattoivat myös olla liian korkeat).

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Hämeenlinnan syyspolut ovat aivan todella liukkaita. Ei taida olla sellaista XC-rengasta, jonka saisi täällä pitämään edes kohtuullisesti. Ajolinjaa vain suoremmaksi juurta päin ja täpärilläkin on maltettava kevennellä kroppaa liukkaimpien paikkojen tullessa eteen. Odotahan kun pääset kesällä tuolla metsään!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti edu Katso viesti
    (Hyss, alustavaa tietoa) Ensikeväänä ajetaan Aulanko MTB.
    Hyvä juttu, hienoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juniper Katso viesti
    Vuoden ensimmäinen päivä alkoi ruusuisesti
    Polut ovat loistokunnossa aulangolla, juuret tosin ovat aika liukkaita ( rengaspaineetkin saattoivat myös olla liian korkeat).
    No nyt on maastokalusto kunnossa, oli jo aikakin päivittää... Varmasti muuttui ajo hieman erilaiseksi! Komee on tosiaan peli, onkos tuo nyt sitten Dr. Z?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olmi Katso viesti
    Odotahan kun pääset kesällä tuolla metsään!
    Joo kesää sopii odotella... Aika märkää on. Itse en ole hetkeen poluilla käynyt, melkein tarvis näillä ajotaidoilla täpärin sinne, sen verran on liukasta. Mutta kun siitä on nyt sitten runko halkipoikki niin... No ihan mukava noita hiekka yms teitäkin on ajella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti

No nyt on maastokalusto kunnossa, oli jo aikakin päivittää... Varmasti muuttui ajo hieman erilaiseksi! Komee on tosiaan peli, onkos tuo nyt sitten Dr. Z?

Ei ole Z vaan Rootmiller. Painava ruho tarvii enemmän joustoa
    Ajo tosiaan muuttui aika tavalla. Nyt taitaa kuskilta loppua kantti ennenkuin pyörästä ominaisuudet
    Kuwahara on kyllä ollut hyvä pyörä ajotekniikan oppimiseen.....

Hieno on Juniperin uusi fillari !

Mitäs ohjelmaa herroilla pyöräilijöillä on viikonloppuna? Jotain yhteistä lenkkiä (rentovauhtista) kenties la iltapäivällä tai sunnuntaina? Voisin nyt vihdoinkin yrittää päästä mukaan kun on ihan koko viikonloppu töistä vapaata.

Jovain jokin oikeasti rauhallinen ajelu kiinnostaa.. Maasto vähän jänskättää, vaatii voimaa mitä ei löydy. Monituntinen rauhallinen cycloilu tienreunaa sen sijaan houkuttelee jos vain on kuivaa.

..tai sitten maasturilla johki helpolle laavulle keittään kahvit tms.

Tienreuna ei houkuttele, mutta laavulle kahville ja makkaralle ois poikaa.
    Lauantai ei käy kun on vieraiden kahvitusta mutta sunnuntaina olisi täydellinen keli metsälenkille. Ja edetä voidaan rauhallisesti...

Jep, eli sovitaan su-aamuun maastoon kunnon ana-kynnyslenkki. Ajellaan joku 50km maastossa, johon tuuppaillaan 3 kpl 15km maksimivetoja. Sykkeet siihen malliin ylös, että syömisen ajatteleminenkin aiheuttaa etoilua.

muoks. niin ja mä jään kotiin, kun on liian rankkaa.

Hieno pyörä Juniper! Ja oikein kahvitarjoilu sen kunniaksi, niin sitä pitää

Mä kidun varmaan viikonlopun vielä yksijalkaisena, eli ei pyöräilyä.
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

Jep, eli sovitaan su-aamuun maastoon kunnon ana-kynnyslenkki. Ajellaan joku 50km maastossa, johon tuuppaillaan 3 kpl 15km maksimivetoja. Sykkeet siihen malliin ylös, että syömisen ajatteleminenkin aiheuttaa etoilua.

Kuullostaa ihan minun normaaliporukkalenkiltä. Maksimivetojen välissä tietysti ajetaan täysiä ettei sykkeet laske ja tule kylmä. Vauhdistahan tuossa ei puhuttu....

Jep, eli sovitaan su-aamuun maastoon kunnon ana-kynnyslenkki. Ajellaan joku 50km maastossa...
    Mä voisin kanssa lähteä mukaan. Monelta ja mistä on lähtö?

PS. Mä ajattelin ajaa lauantaina n.3h pk lenkin ihan rauhallisesti. Onko kukaan muu innokkaasti suuntaamassa lenkille, jos porukalla ajeltais?

Ehdotelkaas jotain sopivia aikoja lenkille la su. Lähtöpaikka vaikka se tavallinen moottoriradan puomi jos ei muita ehdotuksia tule.

Mä ehtisin lauantaina about klo 13 aikoihin liikkeelle ja suunnittelin jotain lyhyttä pätkää maasturilla tai crossarilla. Voisihan sitä polkaista vaikka parolannummen laavulle makkaranpaistoon ja sit lamppujen valossa pimeitä polkuja kotiin. Sinne pääsee crossarillakin ihan hyvin.

Sunnuntaina olen lähdössä heti aamusta liikkeelle maasturilla. Suuntaa ei vielä päätetty.

Mä joudun starttaamaan huomenna lauantaina aikaisemmin aamulla.

Lähden crossarilla kohti: Harviala - Turenki - Janakkalan kk - Virala - Rastila - Miemala. Matkaa tulee n. 50km/2h15min ja lähtöaika 9:15. Olen tuolloin 10-tien ja Harvialantien risteävässä liikenneympyrässä klv-tunneleilla. Eli ympyrä lähempänä Harvialaa. Ilmoiteltaa, jos joku tulee mukaan - maltan sitten odotella tarvittaessa, enkä aja sukkana ohi.

Mä lähden maasturilla moottoriradan puomilta klo 11:00, niin pääsee ajamaan valoisan aikaan koko lenkin polkuja pitkin.

Oliko niitä makkaranpaistajia tälle sunnuntaille? Voisi suunnata jollekin laavulle puomilta esim. klo 11:00.

Kohteena voisi olla joku näistä:
    - perinteinen Tenholan linnavuori
    - Kiipulan kulmilta viikolla löytynyt hyvä laavupaikka
    - Pitkänmäenlaavun voisi yrittää myös löytää.
    - Joku muu kohde
    suurtumpelo muokkasi tätä : 05.01.2014 at 10.18 Syy: tulossa ollaa, ilman makkaroita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti suurtumpelo Katso viesti
    Oliko niitä makkaranpaistajia tälle sunnuntaille? Voisi suunnata jollekin laavulle puomilta esim. klo 11:00.
    Mä olen kans lähdössä maasturilla lenkille klo 11:00. Voisin tulla puomille silloin. Mun pitää olla klo 14:00 kotona joten makkaraa en ota mukaan.

Saavun myös puomille ilman makkaraa.

Tämän speksin mukainen tuli melkein tehtyä.
    Mulla mittari näytti 40 kilsaa, mutta jätettiin turhat löysäilyt pois.
    Kramppaa, oksettaa ja heikottaa mutta kivaa oli
    Rootmiller on hämeenlinnaan juuri passeli hauskanpitolaite.
    Mitäs mä nyt keksin tekosyyksi ettei pyörä kulje?

Selkeesti olet Juniper liikaa poissa metsästä eli ei muuta kuin metsään syitä keksimään vääristä ajolinjoista

No hitto! Lähdin crossarilla liikkeelle jo ennen ysiä kun kukaan ei riittävän aikaisin ilmoitellut mitään muuta reissua. Reilut 53 kilsaa tuli vedettyä joten oikein hyvä aloitus kaudella 2014.

Tässä reitti.

Aika harvinaista herkkua tuutata yli satkun maantielenkki maasturilla Tammikuussa. Hiljaista oli... Yksi MTB hessu löytyi Viralantien sumusta. Kuka lie ollut? Keltainen ajotakki, 29 täysjousto (ko)? http://www.strava.com/activities/104222137

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •