ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 36 / 100 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 86 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 2998

Aihe: Turun kuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    Jahas, myöhästyttiin. Bomba painaa juuri kohti kotia rastikuva kamerassaan.
    Mää olen ihan odottanut tällaista tilaisuutta, että voi napata kuvan ja lähettää suoraan kännystä. Ensin nettiin kuvan laittanuthan on aina oikeassa. Kiusa se on pienikin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeKu Katso viesti
    Marmar, tunkkasin itseni Töyrästien päästä kallion päälle ja lähdin sieltä kohti tuota lampea.
    Itsekin tunkaan välillä tuosta ylös, koska kallion päällä on ihan kivoja polkuja. Jonkin verran ennen kallionousua lähtee oikealle hieman pienipiirteinen polku, josta pääsee ajamalla ojalle asti, miksei ojan ylikin, jos osaa. Tämä polku menee Metsätähdenkadun ja Äyrästien välisen polun kautta.

Jatkoin tuota pääpolkua lammen ohi, mutta polku tuntui päättyvän aina jonkin omakotitalon takapihalle. Pääseekö tuosta kuitenkin jostain läpi Emponkaarelle saakka?
    Emponkaaren toiselta puoleltahan lähtee taas uusi polku tästä sähkölinjan kohdalta.
    Metsä on täynnä haaroja, jotka päätty omakotitalojen pihoille. Helpointa on ehkä lähteä hakemaan reittiä Emponkaarelta, joten Google ukko 180 asteta ympäri ja emponkaarelle tulevan polun pää näkyy. Luonnossa näkyy paremmin, kuin goolen kuvassa.Tätä polkua pääsen kuivalla kelillä jalkautumatta lammelle saakka. Toiseen suuntaan tökkää mun ajotaidoilla vielä ylämäkikivikkoon, mutta enköhän vielä joskus aja senkin ylös. Itse ajan aina tätä kautta tuolle mainitsemallesi polulle/polulta. Sopivan tekninen pätkä, mutta kuitenkin ajettavissa. Kesällä otin kaupungin luvalla reitiltä sen verran risuja pois että pääsen aamukasteen kastelemassa metsässä hihat kuivana töihin, vaikka ajaisin lisälenkin tätä kautta.

Uusi paikka on tuttu, mutta ei ole juuri nyt aikaa hakea, mahdankohan ehtiä maanataiaamuna? Tuskin

Todistetaan nyt meidänkin olleen mestoilla.

(kuvan otti bomba)
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

^ Nyt on kunnon meininki

Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
    Mää olen ihan odottanut tällaista tilaisuutta, että voi napata kuvan ja lähettää suoraan kännystä.
    Olen joskus kanssa päättänyt, etten rupea keskeltä metsää kännykällä kuvia uppailemaan, vaan vasta kotiin päästyä tuon teen.
    Noin kuukausi sitten kävin hakemassa maantie- ja maastokuvarastin samalla matkalla ja keksin hyvät uudetkin rastipaikat. Pidin silloinkin periaatteestani kiinni ja kun pääsin kotiin, olin myöhästynyt molemmista

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Helpointa on ehkä lähteä hakemaan reittiä Emponkaarelta...
    Pitää joskus käydä tutustumassa, kunhan tämä s**tanan sadekausi päättyy.
    TeKu muokkasi tätä : 28.12.2013 at 19.15
    Minä ajan pääni jäädyksiin

Ok, en ollut lähelläkään rastia, mutta tutuistuinpa uuteen alueeseen. On mahtanut Kuusiston asukkaat ihmetellä maastopyöräilijöiden määrää.

Matti pesi ketjut, hyvältä näyttää!

vanha:

uusi:

Hiukan myöhästyin kuvanlaitossa. Olisi pitänyt laittaa tänne heti kotiin tultua
    ÖRM 2021

Tapani-myrskyn jälkiä tuo rakennuksen päälle kaatunut puu, Kaarinalainen pyörätierasti, joka ei kuitenkaan kelpaa maantiekuvarastiksi.

Ilmeisesti kovin tuntematon paikka, kun rasti ei liiku, joten lisävinkin aika. Jos rasti ei liikahda, niin huomenna vinkaan lisää.

Vinkit
    1. Tapani-myrskyn jälkiä tuo rakennuksen päälle kaatunut puu, Kaarinalainen pyörätierasti, joka ei kuitenkaan kelpaa maantiekuvarastiksi.
    2. Kaarinan poliisi/paloasemalta linnuntietä alle 2 km.

Löytyis mutku ei ehi. Juoksen tänään kyllä vielä ohi.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Kyllä noilla vihjeillä pitäisi keksiä, mutta vähintään puolet työpäivästä olen nyt tuota miettinyt ja ei vaan tunnu välähtävän.

Kyllä noilla vihjeillä pitäisi keksiä, mutta vähintään puolet työpäivästä olen nyt tuota miettinyt ja ei vaan tunnu välähtävän.
    Veikkaan, että työvoittona haravoimalla kaikki ei asfalttipintaiset kelvit läpi löytyy kohtuudella. Ei niitä niin montaa ole tuolla alueella.

No jos ei kukaan muu, niin minä sitten, kun se kerran on tuossa vieressä.
    Eli tuosta löytyy laho lato.

Voi olla, että seuraava on ollut ennenkin rastina, mutta ainakin paikka muuttunut viime aikoina melkoisesti vandaalien toimesta.

"Jos rahaa jää säästöön, on väärät harrastukset"

Täällä

Uusi

EDIT: Voi per*e. Onko tämä ollut jo rastina, toisesta suunnasta kuvattuna?
    TeKu muokkasi tätä : 04.01.2014 at 17.41

Linnuntietä alle 800 metriä Halistenkoskeen.

Nyt kun katsoin tarkemmin noita vanhoja rastikuvia ja karttamerkintöjä, niin juuri tämä nyppylä ei kai ole sittenkään ennen ollut rastina, mutta lähellä on käyty.

Oliskohan vanha kutakuinkin tässä. Ihan en saanut oikeita näreitä kuvaan, mutta kello oli 03.00, niin ehkä kelvannee raadille?

Seuraavana piti olla vesiaiheinen teos, mutta olikin jo aiemmin kuvattu.

seuravaksi siis silta lähistöllä.

greenman muokkasi tätä : 08.01.2014 at 05.30
    Suo, kalja ja läski.

Kuusistonsalmen sillassa on kätevasti pyörätelineet

Sama aihe pienemmässä mittakaavassa
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

"Lämpimän" laitoksen takana

Vanha kuvarasti Orikedon polttolaitoksen takaa menevällä polulla

Uusi kuvarasti sarjassa "Hiljaiset Sillat"
    ÖRM 2021

Karttalinkki vanhalle rastille on http://kansalaisen.karttapaikka.fi/k...normal&lang=fi
    ÖRM 2021

Vanha.

Ja tämmönen...

greenman muokkasi tätä : 12.01.2014 at 14.59

Laajempaa kuvakulmaa, jossa näkyy rakennuksen muoto paremmin.

Suo, kalja ja läski.

No nyt se meni liiankin helpoksi. Kuka hakee ?
    ÖRM 2021

Possuratsu oli Koroisissa

Eilen tämä oli väärä?

Kävin kääntymässä molempien pyöreiden rakennusten luona tänään ja näin renkaanjälkiä maassa, joten en pitänyt enää turhaa kiirettä kotiin...
    Olikin aika tuhottoman hieno kuutamo, kun kotimatkalla ajoin Lausteen pururadan ja moottoritien välisellä kalliolla. Kun silmä pienen hämmästelyn jälkeen tottui hämärään, niin pelkän kuun valaistuksessa pystyi hyvin kallion laella ajelemaan

Koppi

Ja taas teemalla "Hiljaiset sillat".
    Itse tosin tunnen sillan edellistalvelta myös nimellä "OTB-silta"

Vanha:

Ja samalla teemalla. OTB:tä on heitetty tässäkin, kysykää vaikka minulta.

Millä varustuksilla isännät vetelee näillä keleillä metsissä? Itsellä ikivanhat Shimanon maastokengät kahdella sukalla saa tunnin ajon jälkeen varpaat siihen malliin, että ne kääntyvät kotia kohden jo +5 asteessa. Tavalliset talvilenkkarit thinsulatevarustuksella ovat paremmat, mutta näillä keleillä ei kyllä tarkene. Onko jotain asiallisia kenkäsuosituksia?
    Miten nuo muut päällivermeet talven keleillä - onko MTB -miehillä jo suositeltava pukusetti mielessä?
    Kyllä mä nyt muuten osaa pitää lämpöistä yllä, mutta näille keleille on rohkene mennä nykyisellä vaatevarustuksilla....toinen vaihtoehto on hiihto, jota varmaan pian pääsee kokeilemaan: Siinä hommessa samanlaisilla vermeillä pakkaa tulemaan hiki meikäläisen hiihtotyylillä . Onko mikään hyvä?

Ei tulisi ainakaan mulla mitään ilman talvipyöräilykenkiä. Mulla on monta vuotta vanhat Laken kengät, millä olen toistaiseksi pärjännyt. Taisivat silloin olla markkinoiden ainoat oikeat talvikengät, nykyäänhän vaihtoehtoja löytyy enemmän, 45NRTH:in kengät taitaa huhujen mukaan olla parhaita (löytyy Foxcompista). Muualla kuin jaloissa lisätään vain kerroksia. Noista talvivarustetopikeista löytyy varmaan juttua enemmän kuin jaksaa lukea...

Syksyllä ennen pakkasia ajelin tavallisilla kesäkengillä, joiden päälle vedin Enduran MT500 kengänsuojat. Muistaakseni 35,00€ Foxcompissa. Pitävät tuulen, veden ja kuran ulkopuolella.
    Nyt kun on elohopea mennyt miinukselle, niin olen käyttänyt kenkinä kolmisen vuotta sitten (myös Foxcompista) hankittuja Exustarin kenkiä ja noita samoja Enduran suojia. Kengät ovat tällaiset tavallisen lenkkarin oloiset, joissa on klossit pohjassa. Nämä maksoivat muistaakseni 29,00 tai 39,00 euroa ja parempaa hintalaatusuhdetta ei varmaan voi olla. Noilla on ajettu useampi tuhat kilometriä ja vieläkin ovat täysin ehjät. Ainakin pari tuntia menee mukavasti jalkojen jäätymättä, mutta jos joutuu tunkkaamaan jossain hangessa vähän enemmän, niin sitten kyllä alkaa väkisin tuntumaan kylmeneminen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •