ElectrobikeGiantGarminMPMessut
Sivu 48 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 58 98 148 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 5215

Aihe: harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti irene Katso viesti
    Meille on kohtapuoliin odotettavissa perheenlisäyksen myötä lisää käyttöä trainerille, joten pitäisi päivittää WANHA Taxc uudempaan. Toiveina olis "ajotietokone", josta datan (tehon, kadenssin ym.) saa ladattua koneelle, mahdollisimman pieni melutaso, sekä mahdollisuus asentaa 26" jäykkäperäinen maastopyorä traineriin. Mikäli oikein alan termejä osaan, niin tarkoitus olisi siis hankkia ergotraineri. Harkinnassa olis lähinnä seuraavat trainerit:

Taxc Flow
    Taxc Bushido
    Elite Qubo Digital
    Kurt Road Machine

Onko raadilla minkälaisia kokemuksia näistä? Tai ehdotuksia vastaavista trainereista? Onko muissa kuin Bushidossa mahdollisuus tallentaa useampia käyttäjäprofiileja?
    Kiitoksia kommenteistanne, finaaliin pääsivät Bushido ja Turbo Muin, ja Bushido kotiutui vihdoin pari viikkoa sitten. Toistaiseksi ollaan oikein tyytyväisiä, tosin jälkikasvu odotuttaa itseään edelleen lasketun ajan jo mentyä, joten en enää oikein taivu kunnon treeniä tekemään. Mutta testailun ja miehen kommenttien perusteella vaikuttaa hyvältä hankinnalta.

Olisi tarkoitus lähteä lähipäivinä testaamaan miten onnistuu harjoitusvideon kuvaaminen autolla. Eli iphone auton tuulilasiin ja Eliten My Realvideo sovelluksella tallennetaan reitti. Tuo tiedosto lähetetään Eliten palvelimelle josta sen saa käyttöön harjoitusvastukselle. Pitää vielä varmistaa millaista mateluvauhtia pitää autolla ajaa kun tuota vidotallennetta kuvaa.

Minulla on ollut pari vuotta Kinecticin Road Machine käytössä ja olen ollut tyytyväinen. Mitään kummoista harjoitusohjelmaa en ole käyttänyt vaan pyöritellyt leffoja ja tv-ohjelmia katsellen. Muuten touhu alkaisi maistua puulta hyvin nopeasti. Aikaisemmin oli rullat mutta ne olivat jotenkin vaivalloiset, joten myin ne pois ja ostin stabiilimman vekottimen.

Nyt alkaa vähitellen mitta täyttyä näistä tämän pitkän syksyn keleistä. Jos ei tuule 20m/s niin sitten tulee vettä taivaan täydeltä tai jotain muuta yhtä hauskaa. Selailin tätä topickia läpi, mutta en päässyt ihan täyteen varmuuteen, että saako alle 300€:lla hyvää harjoitusvastusta vai kannattaako ihan suosiolla panostaa 500€ (bushido tai turbo muin). Olisi ihan hauska jos vastukselle pystyisi määrittämään ohjelman jota ajaa, mutta varmaan ilman sitäkin pärjää. Enin osa treenistä kun mahtaa olla ihan pk:ta leffoja katsellessa. Jos oikein pihistelisi, niin hommaisi tuollaisen: http://www.bike-discount.de/shop/k10...ue-motion.html ja vaihtaisi parempaan jos sisätreeni rupeaa maistumaan. Sykkeen saan mitattua sports-trackerilla. Kertokaa siis, että ostanko suosiolla kerralla kunnollisen vai pärjääkö noilla halvemmilla?

Itselläni on nyt toinen harjoitusvastus jota ohjaa tietokonesofta. Itse suosittelisin noita koska ovat monipuolisempia. Realistisuutta lisää se seikka että vastusta ei tarvitse itse säätää harjoituksen aikana vaan saa keskittyä välitysten valintaan elikkä itse ajamiseen. Jos dataan on luottamista niin kunto on ollut paranemaan päin ja tuo lisää motivaatiota kummasti päästä lisää harjoittelemaan. Kun tietokonesofta huolehtii harjoituksesta niin leffan katselukin onnistuu paremmin.

Sieltä se tulee, hitaasti mutta varmasti:

TrainerRoad

Yesterday via Mobile

Any Elite Muin owners out there? I'm trying to figure out if it broadcasts ANT+ speed or, if not, if there is a place to mount a speed sensor for VirtualPower. I wish they would support ANT+ power. -Reid

-----

TrainerRoad Ok. Alex has added an article and we'll have the curve added soon.
    20 hours ago

-----

Kohtahan sitä pääsee jo vetelemään 40km TT-ohjelmaa ihan tosissaan Trainerroadissa. Jos hyvällä tuurilla sen vetäisi ennen kuin pääsee ulos ajelemaan
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Kertokaa siis, että ostanko suosiolla kerralla kunnollisen vai pärjääkö noilla halvemmilla?
    Halvemman pään Tacx käytössä ja riittää mulle. Kohtuu hiljainen ja vastusta saa enemmän kuin tarpeeksi. Mulla on iPadille teline, josta tuiottelen Netflixiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PedroK Katso viesti
    Halvemman pään Tacx käytössä ja riittää mulle. Kohtuu hiljainen ja vastusta saa enemmän kuin tarpeeksi. Mulla on iPadille teline, josta tuiottelen Netflixiä.
    iPad-teline näyttää hyvältä, pitäisi vastaava itsekin tehdä. Voitko laittaa tarkempaa speksiä?

Tacx muuten tekee täppäritelineitäkin, hinta alta 30€.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    iPad-teline näyttää hyvältä, pitäisi vastaava itsekin tehdä. Voitko laittaa tarkempaa speksiä?
    Tilasin ebaystä tälläsen.
    http://www.ebay.com/itm/Extra-Secure...item5401e810b4
    Laitoin yhen stemmin sojottamaan eteenpäin ja siitä lähtee muistaakseni 30mm putki taivutettuna 90asteen kulmaan. Siinä sitten kiinapidike kiinni. Nämä tarpeet sattus löytymään kotoa. Nyt se on kivassa paikassa eikä tuu niska kipeeksi. Stemmin joutus laittaa käyttökelvottomaks kun vaijerit meinas ottaa kipeetä kiristettäessä. Ajoin vinkulla vaan uran vaijereille.

Täs vielä yks kuva altapäin.

Putkesta vois vielä lyhentää puolet pois.

Itse päädyin ostamaan Tacx i Vortex trainerin 499€ . Laite sinänsä pelaa hienosti, seinän läheisyys ja kuutiomallinen huone kivasti korostaa matalaa jyrinää mitä laite pitää kovempaa pyöriteltäessä. Joku paksu vaimennin pitänee laittaa laitteen alle,softan saa kaatumaan luokattoman helposti. Kesken ajon datan tutkiskelu on melko varma tapa kaataa softa, no pelkän filmireitin ajelu on onnistunut isommitta murheitta. Softan teho vaatimukset on myös aikamoiset,oma kone i3+geforce gt 630 2gb, tolla toimii mutta jollain vanhalla läppärillä näitä Tacxin ohjelmia ei pyöritellä. Meni siinä pari hunttia rahaa trainer pcn rakenteluun ja 22" näytön hankintaan. Mutta kyllä kelpaa aurinko paistoi pilvettömalta espanjan taivaalta kun ajelin tietä jota reunusti kaktuksia, palmuja nurtsia ja vuoria, ihan eri fiilis kuin tuijotella valkosta cyprokseinää ajonaikana tai jotain matlockia töllöstä. Tacxin filmit on varsin pahan hintaisi monessa paikassa mutta halvempi vaihtoehto löytyy tuolta. www.reallifevideo.de Ostin tuolta ladattavan filmin,maksoin paypallilla 12€ ja hyvin toimi filmi tacxin softassa.
    Kaikenkaikkiaan tohon virtualtrainer kokonaisuuteen on palanut lähes tonni rahaa.

Onko kenelläkään muulla ajokokemuksia tuosta i vortexista, tai elten wirlesistä. Jomman kumman olisin hankkimassa ?

Sent from my GT-N8020 using Tapatalk

Onko nämä harjoitusvastusrenkaat normaalistikin näin hemmetin tiukkoja, vai onko minulle sattunut joku neljännestuuman liian pieni kumi? Continental Hometrainer 23-622 virittelyssä mennyt tunteroinen, ja vanteeltahan siis otin pois Continental 4000 23-622:n, eli ei ainakaan merkistä ja koosta kiinni ole.

Vertasin tuota rengasta tuohon nelitonniseen ja sen ympärysmitta oli 1cm pienempi, mikä tarkoittaa siis n. 3mm heittoa halkaisijassa. Kyllä tuollainen alkaa jo näkyä ja tuntua.
    McHaka muokkasi tätä : 30.12.2013 at 18.26

Lainaus Alkujaan tämän lähetti McHaka Katso viesti
    Onko nämä harjoitusvastusrenkaat normaalistikin näin hemmetin tiukkoja, vai onko minulle sattunut joku neljännestuuman liian pieni kumi? Continental Hometrainer 23-622 virittelyssä mennyt tunteroinen, ja vanteeltahan siis otin pois Continental 4000 23-622:n, eli ei ainakaan merkistä ja koosta kiinni ole.

Vertasin tuota rengasta tuohon nelitonniseen ja sen ympärysmitta oli 1cm pienempi, mikä tarkoittaa siis n. 3mm heittoa halkaisijassa. Kyllä tuollainen alkaa jo näkyä ja tuntua.
    Kyllä ne tiukkoja on. Käytin Tacxin rengasta ja sekin oli tiukka. Uuden harjoitusvastuksen myötä olen siirtynyt ihan normaaliin ulkorenkaaseen. Nyt on alla Contin Grand Prix ja se toimii aivan mainiosti.

Oma Tacx rengas menee vanteelle ilman työkaluja, ainakin nykyään. En muista olisiko se ollut jäykkä uutena.
    Jos oli, niin helpottaa ajan kanssa.

Minulla hämmästytävästi pamahti trainerirengas pari päivää sitten. Ihan kunnon pamauksella kun kumi oli antanut periksi. Mitä lie pari-kolme vuotta vanha.
    Eli kohta pääsen kokeileemaan miten vaikea se uusi on saada vanteelle- muistaakseni nyt hajonneen kanssa ei ollut suurempia ongelmia.

Itselläni taisi Tacxin rengas olla pari vuotta vanha kun ihmettelin vastuksen poikkeuksellista ääntelyä niin rengas oli aika mennyt aika pahasti rakkuloille.

Mä olen räjäytellyt niin Tacxeja kuin Contin Hometrainereita. Ja siksi myös niitä vanteille asentanut. Contit on olleet tiukempia. Mutta nyt ei niitä ole ollut muutamaan vuoteen, koska Tacxin saatavuus on parempi.

Nyt alla siis Tacx ja myös tämä on alkanut ääntelemään. Mulla rengas kiiltää oudosti. Ihan kuin kovempi palanut/hiiltynyt/tjsp kuori tullut päälle. Sitten kun tätä rapsuttaa, niin siitä lähtee irti levymäisempiä paloja. Vain noin vuoden vanhat on kyseessä. Eikä vauriot ole tulleet "sutimisesta".

Pitänee koettaa vähän venytellä tuota. Jos vaikka vetää leuanvetotangon ympäri lenkit ja roikkuu, niin luulisi jotain tapahtuvan.

kyllä sen nyt rengasraudoilla vääntämällä luulisi saavan vanteelle.

Kyllä mun kokemuksen mukaan Tacxin trainerirengas oli aika paha laitettava ainakin Fulcrum femmaan. Toisaalta nyt kun vaihdoin cc:n traineriin kiinni niin samalla vaihdoin tietenkin trainerirenkaan Shimanon RS10:een ja se meni jo huomattavasti helpommin eli ilmeisesti se venyy sitten. Ekaa kertaa kun asensin niin rengasraudoillakin sai ihan tosissaan tehdä töitä ja aikaa meni myös kivasti ...
    Impossible is not a fact. It’s an opinion.

Kyllä se siihen paikalleen meni, mutta ei ollu helppoa. Kumissa koko painolla roikkuminen saattoi auttaa. Puuh!

Olen ihan paljain käsin Tacxin rengasta vaihdellut kiekoista toiseen. En ole huomannut sen olevan tiukempi kuin muutkaan renkaat, joita käytössäni on.

Voihan se tietenkin olla tekniikastakin kiinni tai näppivoimista mutta jopa minulta kyllä muiden renkaiden vaihto sujuu rutiinilla ja ilman suurempaa punnertamista. Ekalla kerralla tacx oli todella pain in the ass.

ON-TOPIC: Oma perustraineri Eliten Volare Mag on osoittaunut hyväksi ostokseksi ja 5-6 kertaa viikossa ollut aktiivisessa käytössä. Sykkeen mukaan olen treenaillut ja koneelta klassikoita ja musaa pyörittänyt että saa vaihtelua seinän tuijottamiseen. Helposti jo nyt haukkunut hintansa.
    Impossible is not a fact. It’s an opinion.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fyah Katso viesti
    ON-TOPIC: Oma perustraineri Eliten Volare Mag on osoittaunut hyväksi ostokseksi ja 5-6 kertaa viikossa ollut aktiivisessa käytössä. Sykkeen mukaan olen treenaillut ja koneelta klassikoita ja musaa pyörittänyt että saa vaihtelua seinän tuijottamiseen. Helposti jo nyt haukkunut hintansa.
    Minulla on sama traineri ja tyytyväinen olen myös ollut.

Youtubesta löytyy hyviä harjoitusvideoita, kuten tämä:
    http://www.youtube.com/watch?v=zSFYRiqodvU
    Siinä on alussa lämmittely jonka jälkeen ajetaan noin minuutin pituisia vetoja, niissä laitan magneettijarrua isommmalle. Kadenssin yritän pitää samana; 90-95. Nopeus on noin 30-35 kmh.

Kannattaa kokeilla!
    30T

Voihan hohtimet. Enpä tiennyt että Youtubessa alkaa olla noin paljon noin hyvin tehtyjä treenivideoita. Mitähän tekosyitä sitä keksisi ettei tarvitsisi vielä tälle talvelle hankkia traineriä. Ensi talvella se lienee pakko-ostos.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Jukkeli84 Guest
    Traineri (Tacx booster) kasattu ja sen verran testattu, että tuntuipa äkkiseltään juuttaan kovalta tuo vastus. siis jos se magneetti oli vaikkapa kasilla, niin isommalla rieskalla sai polkea jo melkein tosissaan..

minkälaisia havaintoja muilla tacxin käyttäjillä? millaisia vastus/vaihde yhdistelmiä käytätte esim.vk-treeneissä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkeli84 Katso viesti

minkälaisia havaintoja muilla tacxin käyttäjillä? millaisia vastus/vaihde yhdistelmiä käytätte esim.vk-treeneissä?
    Ei ole sama traineri, mutta niin löysin vastus joka saa riittävän vastuksen isoimmalla vaihteella. Meteliä on juu, mutta kiva polkea...

Jukkeli84 Guest
    Mulla on näköjään tuo asteikko väärinpäin, 10 pitäisi olla kovin vastus niin mulla se on löysin...täytyypä tutkia asiaa.

Mietin itekin, että kun vastus oli löysimmällä, tai 1-2 pykälää tästä tiukemmalla niin isolla vaihteella todnäk. ollaan vk-alueella, tai ainakin lähellä..

Meteli on joo aika kiva, herättänee naapurissa ihmetystä mikä jurnutus autotallista kuuluu..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •