HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 122 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 72 112 120 121 122 123 124 132 172 222 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.631 - 3.660 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Täällä on "onneksi" satanu vaihteeksi vettä, vastahan sitä lunta satoi viikonloppuna. Lumi on siis menetettyä, taas, ja vesi jään päällä ja jää muutenkin on hieman liukasta kävellä. Lisäksi on kovin synkkää, varsinkin kun dynamokin on hetken aikaa lähinnä semmonen varoitusääni: "Täältä tulee pyörä", sitten vilkkuvalo ja vasta hetken kuluttua se normaali valo. Ja koska sitä vettä satoi edelleen, se jostain syystä kertyi silmälaseihin, joita käytän nähdäkseni paremmin. Nyt en sitten nähnyt niin paljon paremmin, mutta riittävän hyvin ollakseni törmäämättä synkkiin jalankulkijoihin (tai koiriin).

Kylläpä taas eilen säikäytti, nimittäin ajelin iltapäivällä kolmen jälkeen Ruoholahdenkadun kelviä keskustaan päin, edessä ja takana valot päällä päivän jo hämärtyessä. Tuossa kohtaa missä puurivi autotien erottaa pyöräilijöistä (about tässä http://goo.gl/maps/wOfQR ) Silmäkulmasta huomasin huomasin jotain lähestyvän, nimittäin taksin kyljen Ehdin vetää tiukan väistöliikkeen oikealle kävelijöiden puolelle, taksin kylkeen jäi parikymmentä senttiä tilaa.

On se kumma että nuo nelipyöräiset eivät jätä rauhaan edes kelvillä. Mikähän tuossa oli tarkoituksena, jättää kyyti Diacorin oven eteen KLV:lle kun edessä tiellä on pysähtymiskieltoalue ??
    Pyörällä päästään pyörälle päästään

tempokisu Guest

Huutomerkki! pelkoa ja kauhua suojatiellä

^ suojatie on kelvillä vielä se kaikkein vaarallisin paikka!

kääk!apua! ajan siis suoraan jatkuvaa pyörätietä, ja siinä välissä on aina välillä suojatie.
    Sivutieltä näkyi auto tulevan, mutta ei vielä ja olin jo suojatiellä - niin eikös tämä ole ajaa päälle. Väistän ajamalla päätien suuntaan.
    Ja minähän pysäytän siihen auton eteen ja eleelläni meinaan että avaapa ovi, on asiaa. Joku "keski-ikäinen täti" kysyn että onko näössä ongelmia ( kun minulla on valot ja heijastinliivit, pakko nähdä) hän toteaa että voi olla. Kehoitin olemaan nyt varovainen ja heti kansis käydä optikolla!
    Eikä mene kun parisataa metriä niin on toinen risteys. Päätieltä kääntyvä auto on pysähtynyt ja päästää koiranulkoiluttajan suojatietä..ja ajattelen että meen samalla. Katson kyllä että mitäs autoilija meinaa, päästääkö munkin....no just ehdin siitä. Ja juuri kun olen keskikorokkeen yli, yksi auto pysähtyy...mutta viereinen auto ei, ja pyrkii kovasti sinne kääntyvien kaistalle ja mun päälle.

siis kääk!kääk! käkkäräkääk! ihan kamala loppukotimatka! kolme autoa meinasi päälle ajaa suojatiellä!

Vähän nyt kyrsii tämä viikkoja jatkunut ja viikkoja ennusteiden mukaan jatkuva sepelihelvetti sulilla kelveillä ainakin täällä Esbååssa. Koko ajan jännäkakka pöksyssä, milloin kumi lojahtaa, vaikka onkin pistosuojat. Ja tavan "mummoilta" pyöräily ei sitten enää onnistukaan vain tuon "liukkaudentorjunnan" vuoksi. Juu, en tiedä virkamiehistä, mutta mulla ainakin rengas luistaa paljon pahemmin asvaltilla, missä on sepeliä kuulalaakerina. Sekin nyppii. Ja mistä sekin johtuu, että jos väylän reunassa on kapea sepelitön kaistale, sitä käyttää jalankulkijatkin ennemmin.

Voisi epsoolainenkin virkamies ottaa mallia Snadista, missä tämmösinä talvina osattiin turhaan kylvetyt sepelit siivota kesken talvikaudenkin pois, jos aihetta oli. Mutta sehän olis kuntalaisten palvelua, eihän nyt sellasta Espoossa...

Pasi Ahopelto Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hyötypolkija Katso viesti
    Ja mistä sekin johtuu, että jos väylän reunassa on kapea sepelitön kaistale, sitä käyttää jalankulkijatkin ennemmin.
    Siksi, että sepeli uppoaa yhtälailla kengänpohjaan kuin päällyskumiin. Perille päästyään saa aina silloin tällöin nyppiä isoimmat sepelit pois käsin -- pienet irtoavat hankaamalla ritilään tai kynnysmattoon.

^ Jep, oikeastaan yritinkin kysymysmerkin pois jättämällä tehdä tuosta retorisen kysymyksen, eli perustella myös muiden kuin pyöräilijöiden sepeli-inholla. Mullakin on yhdet lenkkarit, joissa ikäviä juuri sepelin mentäviä koloja ja hiertäneet reikiä, joista vesi tulee jo sisään. Ja tosi kivoja jalkapohjassa noi sisään kulkeutuneet sepelit. Vielä ei tänä talvena ole vuotavaa reikää nahkaan ihan tehnyt, aiemmin on. Tosi hygienista hommaa. Ja koirien tassutkin varmaan tykkää hyvää.

Enkä nyt edes viitsi enempää pölyvaikutuksista, alkaa vaan ottaa päähän...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hyötypolkija Katso viesti
    Voisi epsoolainenkin virkamies ottaa mallia Snadista, missä tämmösinä talvina osattiin turhaan kylvetyt sepelit siivota kesken talvikaudenkin pois, jos aihetta oli. Mutta sehän olis kuntalaisten palvelua, eihän nyt sellasta Espoossa...
    Eipä se Snadinkaan virkamies osaa katuharjaa käyttää. Sama sentin sepelikerros tuolla on yltympäriinsä. Kävin ostamassa clasulta maastorenkaat 35x622 ei niin rosoisella kuviolla. Yllättävän hyvän tuntuiset nakit 14 €:n vermeiksi. Rullaa ja pitää hyvin sekä paljaalla että varsinkin sepelillä verrattuna esim. 28mm GP4000:n, jotka eivät pysy suunnassa saati saisivat otteen alustasta.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mkone Katso viesti
    Kylläpä taas eilen säikäytti, nimittäin ajelin iltapäivällä kolmen jälkeen Ruoholahdenkadun kelviä keskustaan päin, edessä ja takana valot päällä päivän jo hämärtyessä. Tuossa kohtaa missä puurivi autotien erottaa pyöräilijöistä (about tässä http://goo.gl/maps/wOfQR ) Silmäkulmasta huomasin huomasin jotain lähestyvän, nimittäin taksin kyljen Ehdin vetää tiukan väistöliikkeen oikealle kävelijöiden puolelle, taksin kylkeen jäi parikymmentä senttiä tilaa.

On se kumma että nuo nelipyöräiset eivät jätä rauhaan edes kelvillä. Mikähän tuossa oli tarkoituksena, jättää kyyti Diacorin oven eteen KLV:lle kun edessä tiellä on pysähtymiskieltoalue ??
    Eipä taida olla ensimmäinen kerta tuossa ...

Autoilijoilla tuntuu kyllä olevan vahva oletus, että kukaan ei aja talvella pyörätietä. Kolmion takaa tullaan jatkuvasti eteen ja kovaa. Parhaimmassa tapauksessa löpistään vielä kännykkään samaan aikaan.

Ajelin maaseututien laitaa, vastaan tuli joku säiliörekka, ehkä Volvo, sen enempää en kyennyt havainnoimaan, helkkarinmoinen sohjomäärä suoraan syliin ja naamalle, kun se ajoi niin keskellä tietä, että kaistojen välissä ollut sohjo oikein kaaressa lensi päälle.

Eihän sitä kiinni saa poljettua 80 rajoitusalueella ja sen kummempia tuntomerkkejä ei kyennyt aika reippaassa vastatuulessa ja hämärässä tekemään.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Parhaimmassa tapauksessa löpistään vielä kännykkään samaan aikaan.
    Ja rööki roikkuu huulessa, autona täysperävaunu rekka.

Maanantaina oli neljä läheltäpiti tilannetta työmatkalla. Kolmannen jälkeen kytkin valon täydelle teholle, mutta silti yritti Audi kiertoliittymästä syliin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Autoilijoilla tuntuu kyllä olevan vahva oletus, että kukaan ei aja talvella pyörätietä. Kolmion takaa tullaan jatkuvasti eteen ja kovaa. Parhaimmassa tapauksessa löpistään vielä kännykkään samaan aikaan.
    1000 lm tangossa ja toinen kypärässä ei riittänyt mummolle, joka tunki kolmion takaa eteen ja katkaisi pyörätien liikenteen. Meinasin pistää tankolampun ~7000 lm strobolle ja jäädä odottelemaan reaktioita. Maltoin kuitenkin ja kiersin takakautta ohi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    Ajelin maaseututien laitaa, vastaan tuli joku säiliörekka, ehkä Volvo, sen enempää en kyennyt havainnoimaan, helkkarinmoinen sohjomäärä suoraan syliin ja naamalle, kun se ajoi niin keskellä tietä, että kaistojen välissä ollut sohjo oikein kaaressa lensi päälle.
    Ite vältyin aivan täpärästi kylvyltä, kun hinausauto ohitti ajorataa pitkin vauhdikkaasti (itse viereisellä kelvillä) ja valtava kuravesipatsas nousi huuhtomaan väylää. Onneksi olin muutaman metrin taaempana siitä. Puistatti, kun olisi valunut vesi kyllä kauluksesta sisään yms. Hinuri antoi ihan ok tietä seuraavassa liikenneympyrässä, joten ei varmaan ilkeyttään siihen lätäkköön paahtanut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Meinasin pistää tankolampun ~7000 lm strobolle ja jäädä odottelemaan reaktioita. Maltoin kuitenkin ja kiersin takakautta ohi.
    Haluaisinpa kyllä tosiaankin nähdä tankolampun, josta irtoaa 7000 lumenia muuallakin kuin kiinalaisten hikipajojen naurettavissa mainospuheissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahav Katso viesti
    Haluaisinpa kyllä tosiaankin nähdä tankolampun, josta irtoaa 7000 lumenia muuallakin kuin kiinalaisten hikipajojen naurettavissa mainospuheissa.
    Myönnetään, että tuo 7000 lm oli ihan mun itse keksimä enemmän tai vähemmän valistunut arvaus. Hikisissä mainospuheissa on 9800 lm.

Jos tekis oman elektroniikan, niin ko. lamppuun saisi helposti sisälle 20000 lm strobon

Olisit nyt strobottanu .. törppöilevien kuskien valaisu otsalampulla saa yleensä aikaan sen arvoisia ilmeitä ...

Mä olen aina saanut "keskusteluyhteyden" alle 200 lumenin pistemäisellä otsavalolla. Kieltämättä kunnon rangaistusvalaisimelle olis toisinaan käyttöä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopoman Katso viesti
    Mä olen aina saanut "keskusteluyhteyden" alle 200 lumenin pistemäisellä otsavalolla. Kieltämättä kunnon rangaistusvalaisimelle olis toisinaan käyttöä.
    Tällähän se pyöräilijöiden ja muiden tienkäyttäjien parempi yhteiselo alkaakin loistamaan.

Anteeksi, mikä loistaa?

Terveiset vaan Arabiaan Jermulle ja kilometriä myöhemmin Fuugalle, harmi että olitte antaneet lemmikki-ihmisillenne aavistuksen liian lyhyet hihnat, joten kumpikin jäitte vaaksan vaille herkullista pyöräjäniksen nilkkapaistia. Ei vaan, täytyy ilmeisesti alkaa pimeässä (eli puolenpäivän jälkeen) kunnolla hidastaa koirien lähistöllä kun tällainen yössä suhahtava ohjus tuntuu suden jälkeläisen aivoissa helposti menevän uhkaavien ilmestysten lokeroon. Reilun marginaalin jättäminen ei näköjään riitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti deadbeef Katso viesti
    Terveiset vaan Arabiaan Jermulle ja kilometriä myöhemmin Fuugalle, harmi että olitte antaneet lemmikki-ihmisillenne aavistuksen liian lyhyet hihnat, joten kumpikin jäitte vaaksan vaille herkullista pyöräjäniksen nilkkapaistia. Ei vaan, täytyy ilmeisesti alkaa pimeässä (eli puolenpäivän jälkeen) kunnolla hidastaa koirien lähistöllä kun tällainen yössä suhahtava ohjus tuntuu suden jälkeläisen aivoissa helposti menevän uhkaavien ilmestysten lokeroon. Reilun marginaalin jättäminen ei näköjään riitä.
    Nopeasti liikkuva on tietty maukas saalispaisti
    Jupiter mummis 80-luku
    Joku pappis 50-luku

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopoman Katso viesti
    Kaikkea se leipä elättää..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti deadbeef Katso viesti
    Terveiset vaan Arabiaan Jermulle ja kilometriä myöhemmin Fuugalle, harmi että olitte antaneet lemmikki-ihmisillenne aavistuksen liian lyhyet hihnat, joten kumpikin jäitte vaaksan vaille herkullista pyöräjäniksen nilkkapaistia.
    Hmm, en kyllä tunnista itseäni. Elukaksi minua on joskus haukuttu, muttei koiraksi. Sitä paitsi pyörän ulkoiluttaa minua enimmäkseen Espoossa.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Hmm, en kyllä tunnista itseäni. Elukaksi minua on joskus haukuttu, muttei koiraksi.
    Kuvan perusteella yhdennäköisyyttä ei ole lainkaan. Saatoin kyllä erehtyä, jos tämä täkäläinen ulkoilija olikin Fuga. Jotenkin brittiläiset piirteet sillä oli. Tai oikeastaan, lentorata muistutti enemmänkin Fougaa äkkipysähdyksineen. Viikko sitten testasin kyllä sohjossa heittoistuinta itsekin, ei siinä mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Eipä se Snadinkaan virkamies osaa katuharjaa käyttää. Sama sentin sepelikerros tuolla on yltympäriinsä.
    Joo, ehkä se on nykyään sama kaikkialla, säästöjä, säästöjä. Toista oli Helsingissä vielä jokunen vuosi sitten.

Ajelin hiekkaa ja kiviä kierrellen vetistä peilijäätikköä pitkin, kun kuuluu "älä hyvä mies kaadu, siinä on hirvittävän liukasta", hetken pyörimisen jälkeen kykenin ymmärtämään, että vanhempi mies hiekoitti pihatietään ja sieltähän sitä ystävällinen varoituksen sana oli tullut, aloin sitten kehumaan, että eihän tässä liukasta ole, mutta kengässä pito ei riittänyt ja mäjähdin siihen vetiselle jäätikölle nurin. Siinä hekotuksen lomassa totesin, että parempi pysyä pyörän päällä, niin ei tule liukasteltua ja jatkoin matkaani.

Ensimmäisen kerran tuntui nastat toimivan kuten pitää, kelvi oli kyllä aika tyhjä, mutta sellaista ruskeaa hiekkaa oli tuollakin paljon, sekä sellaisia reilun peukunpään kokoisia kiviä sopivasti hajasijoitettuna. Pian ne taitaa jäädä lumijää-kerroksen alle, mutta ajelin päällysteen vieressä ja jäätiköllä vältellen noita kiviä koko matkan, sinällään ei mitään eroa ajamisessa oliko alla nurtsia, jäätä, asfalttia tai hiekkaa, sormenpaksuiset railot poikkipäin jäässä eivät myöskään tuntuneet lainkaan, vastatuuleen tuntui rullaavan ihan samoin riippumatta mitä siellä renkaiden alla oli, matalat paineet tekee kaikenlaista kivaa ja vähemmän kivaa.

Jaa, mutta olihan siellä kaksi muutakin liikkujaa, joku mies ja lapsi juoksivat vastaan lenkillään, jonkinlaiset nastat kai kengissä. Pari kertaa menin nurin omassa pihassa, kun jalkapelissä yritin kulkea, pyörällä parempi kulkea pihan poikki, ei mene nurin niin helposti
    Jupiter mummis 80-luku
    Joku pappis 50-luku

tempokisu Guest

Vihainen taatanan salapiskinkusettajat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    1000 lm tangossa ja toinen kypärässä ei riittänyt mummolle, joka tunki kolmion takaa eteen ja katkaisi pyörätien liikenteen. Meinasin pistää tankolampun ~7000 lm strobolle ja jäädä odottelemaan reaktioita. Maltoin kuitenkin ja kiersin takakautta ohi.
    Mä olisin laittanu täydet täpöt ja pysäyttäny auton ja pakkottanu avaan ikkunan "eikö rouva tunne liikennesääntöjä, voisi kertaus olla paikallaan.." tms.
    Ja näin olen tehnyt jos on mahdollisuus, tosin on vähän himmeempi valo. Pitäisi senkin näkyä.

Tänäpä kelvillä penteletaatana koiranojassaulkoiluttajat. Ajelen leveää pyörätietä oikeaa reunaa ja pariskunta kävelee vasenta. Eihän siinä mitään, ja yhtäkkiä ohittaessani ojasta hyökkää pikkukoira mun monon luo. Pahus että vaistomaisesti irroitan mononklossin poljimesta, nostan jalan ylös ja ajan ojaan. Olisin vaan sitkeesti ajanu suoraan ja polkenu, pieni koira olisi menny sinne väliin..
    Pariskunta ei suinkaan pahoitellut, vaan alkoi sättiä mua että "mikset käyttäny KELLOA!" jumankekkali, en olisi käyttänyt kelloa tässä tilanteessa vaikka olisi ollutkin ( ps. ny on) minä tietty huusin takas että pirun väsyneet aivopierut olkee hiljaa. Huomautin että anteeksipyyntö olisi ollu paikallaan. Ne jatkoi sättimistä ja nauramista. Totesin että nauru loppuu, seuraavalla kerralla potkasen piskin kallon hajalle klossilla, niin ei enää naurata. Piruvie.

Juuri tämän takia inhoon koiria, tai oikeastaan noita koiraihmisiä, anteeksi vaan. Ihan eri asia jos samanlaisessa tilanteessa koirankusettaja pahoittelee, niin eipä siinä mitään ei tässä kiire ole...mutta vastaan kyllä samalla mitalla jos aletaan syyttämään että mun vika, kun koira hyökkää.

Jotta ostin kellon, toivottavasti se mahtuu tankoon ( aika kapea se pidike) ja jos jostain löytyy ostan semmoisen isomman "torven", mutta kyllä tästäkin kilinää lähtee.
    Sitten seuraava reaktio on "ai kamalaa kun peljästyin!"

"Mitäs sä kilistelet, eikö siitä muka mahdu!!!???"

Lyhyesti: Varokaa Espoota. Varokaa Espoossa ajavia kuorma-autoja.

tempokisu Guest

Punapää takavalo päällä päiväsaikaan

Edessäni päiväsaikaan ajoi mies, kirkas tavalo päällä. Ajattelin jos reippaasti ajan niin saan kiinni, ja sainkin, sanoakseni miehelle että takavalo on päällä.
    Ihan hyvää tarkoitin, turhaan patterit kuluu ( kun itse toimin näin heti kun ei tarvii sammutan valot).
    Mies närkästyi, että antaa olla päällä vaan mitä niitä sammuttelemaan, johon vastasin että hyvää vain tarkoitin. Mies alkoi selittään että ei valoja kannata sammuttaa kun ei kuitenkaan seuraavaa lenkkiä kestä ja pitää kuitenkin ladata...
    jolloin pyytelin nöyrimmin anteeksi että huomautin.

Mielestäni olin ihan hyvällä asialla, mitä se ukkeli siitä närkästyi.

Ja pahus, ei taaskaan tullut mahdollisuutta käyttää pyörän rimputinkelloa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •