ElectrobikeGarminGiant
Sivu 8 / 39 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 1159

Aihe: Lupine: Se alkuperäinen THE VALO.

  1. #211
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Auttasko joku liittimien rapsutus myös jollain puukonpäällä varovasti? En tiedä, en ole sähköinsinööri enkä tiedä insinööreistä enkä sähköistä mitään. Google varmaan kertoo miten hapettuneita liittimitä ylimalkaan putsataan. Toiminee myös Lupiineiden kanssa.
    Ite en puukkoa ainakaan oman kokemuksen mukaan näyttäisi, sillä se rikkoo pinnoitteen ja aiheuttaa pieniä uria, jotka sitten entistä helpommin hapettuvat. Kemiallinen puhdistus lienee paras tapa liuottaa oksidikerros pois.

    Tosin tuo mehukatin referoima ohje kieltää contact sprayn, ja googlaamalla suurin osa hiteistä osoittaa juurikin tuohon puhdistusaineeseen.

  2. #212
    mutanaama Guest
    Jep, jollain CRC:n contact-cleanerilla ja pienellä viilalla taisin puhdistaa. Se kannattaa tehdä sen verran varovasti, ettei nyt kokonaan poista liittimen hopeapintaa. Perään taisin laittaa ihan tavallista silikonivaseliinia, millä voitelen sukellusvalaisimen ja kameran stefat.

  3. #213
    Forum.lupine.destä adminstraattori Wolfin kertomana: "zu der Dutch Grease Geschichte, Polfett bitte niemals verwenden, niemals , ich wiederhole niemals. Warum ? In Polpett sind Säurebestandteile um Oxidationsrückstände an den Polen der Autobatterien zu knacken, das hat den fatalen Effekt, dass diese Säure leider die Kontaktoberfläche angreift, nochmals , kein Polfett. Was geht auch gut, wenn Dutch Grease nicht verfügbar, Vaseline ist auch geeignet, auch Nivea geht . Es geht nicht darum,dass das Zeug leitfähig sein soll, ist Dutch Grease auch nicht, es soll ausschliesslich Oxidation an den Kontakten verhindern, der Strom fliesst über die Kontakte, so oder so. Bitte kein Polfett und auch kein Rostlöser oder so was, wieder mit Säureanteil. Grüsse Wolf"

    Eli akkunaparasva eli terminal grease on niin vahvaa tavaraa että se syö Lupinen liittimien kontaktipinnat. Hollanninrasvan yksinomainen tarkoitus on estää niiden hapettuminen ja jos sitä ei ole saatavilla, vaseliini käy hyvin - ja Niveakin...

  4. #214
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    tku
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Uusi Piko on hyvä ja riittävän kirkas maastoajoon. Täydellä teholla se kuitenkin lämpenee niin, että pudottaa tehoa jossain kohtaa lenkkiä. Pudotus oli niin vähäinen, etten sitä huomannut ennen kuin rupesin kokeilemaan eri tehoja todeten, ettei suurinta enää saanut päälle. Keli +5C ja normaalia reipasta maastoajoa hieman sumuisessa kelissä. Ja kyprässä olen sitä pitänyt niin, että lamppu on ihan edessä ja akku takana. Aika huomaamaton ja painopiste on keskellä. Parin tunnin polttoaika ei tahdo riittää ja täytynee hankkia isompi akku, kuten alun perin olin ajatellut, mutta kun kaupassa ei sattunut olemaan kuin tuota pikkuakkuista versiota. Pöh ja jee!
    itsellä tuli ongelmia kun hankin viime viikolla pikoon 8.4 ah akun . Akku ei lataudu täyteen ja syynä todennäköisesti se että pikon mukana tuleva laturi joku wiesel (mikälie) on liian heikkotehoinen. valaisin sarjoissa joissa on isompia akkuja on mukana aina myös tehokkaampi laturi. Tietysti asiaan voi olla muitakin syitä, esim akku on muutoin vain sökö.
    muistaaksen 6.6Ah asti menee tolla pikon orkkis laturilla
    Tämä oli sikäli paska juttu että lupinen sivujen mukaan ongelmia 2012 ja jälkeen hankittujen pikojen kanssa ei pitäisi olla.
    kysyn vielä asiaa maahantuojalta.

    nyt sitten lauantai yön sademyräkkä lenkin jälkeen koko piko alkoi temppuilemaan. Ei tottele virtanappia syttyilee ja sammuilee vaan itsekseen.

  5. #215
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    tku
    Viestit
    80
    Isot propsit Lupinen suomen maahantuojalle. Takuu asiat tunutuvat toimivan hyvin. Risa piko lähtee Lupinelle takuu huoltoon ja päädyin ostamaan toisen pikon tehokkaammalla laturilla.
    Kun ei tätä pimeyttä ilman kunnon valoa kestä.

  6. #216
    https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...08829735_o.jpg

    Tuolla Lupine Betty R14 testissä. Lumicycle Explorer 2014 lienee myös aika hyvä valinta.

  7. #217
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Onko jollain käytössä noita pääpantoja? Lähinnä pähkäilen Heavy Duty ja normaalin version välillä. Tuli hankittua Valostoresta tollainen Heavy Duty -kopio viidellä eurolla ja se oli onnettoman huono. Wilmaan olisi tarkoitus hankkia ja jonkinlaista mielipidettä kaipaisin.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  8. #218
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    653
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Onko jollain käytössä noita pääpantoja? Lähinnä pähkäilen Heavy Duty ja normaalin version välillä. Tuli hankittua Valostoresta tollainen Heavy Duty -kopio viidellä eurolla ja se oli onnettoman huono. Wilmaan olisi tarkoitus hankkia ja jonkinlaista mielipidettä kaipaisin.
    On. Heavy duty on ainoa oikea valinta.
    Vartioharjun Voigt

  9. #219
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rikardo+ Katso viesti
    itsellä tuli ongelmia kun hankin viime viikolla pikoon 8.4 ah akun . Akku ei lataudu täyteen ja syynä todennäköisesti se että pikon mukana tuleva laturi joku wiesel (mikälie) on liian heikkotehoinen. valaisin sarjoissa joissa on isompia akkuja on mukana aina myös tehokkaampi laturi. Tietysti asiaan voi olla muitakin syitä, esim akku on muutoin vain sökö.
    muistaaksen 6.6Ah asti menee tolla pikon orkkis laturilla
    Tämä oli sikäli paska juttu että lupinen sivujen mukaan ongelmia 2012 ja jälkeen hankittujen pikojen kanssa ei pitäisi olla.
    kysyn vielä asiaa maahantuojalta.

    nyt sitten lauantai yön sademyräkkä lenkin jälkeen koko piko alkoi temppuilemaan. Ei tottele virtanappia syttyilee ja sammuilee vaan itsekseen.
    Eipä laturin teho vaikuta tohon mitenkään muuten, kun että pienempitehoinen lataa kauemmin...

  10. #220
    Liittynyt
    12/2008
    Paikkakunta
    Turgu
    Viestit
    303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Onko jollain käytössä noita pääpantoja? Lähinnä pähkäilen Heavy Duty ja normaalin version välillä... Wilmaan olisi tarkoitus hankkia ja jonkinlaista mielipidettä kaipaisin.
    Täältä myös ääni Heavy Dutylle (juoksukäytössä Wilman kanssa), normiversiosta ei kylläkään kokemusta. Jonkin aikaa piti hihnoja säädellä että pannan sai tukevasti istumaan omaan päähän. Pannan hain Suunnistajankaupasta, samalla reissulla selkään tarttui myös akkuliivi johon Lupinen 13.2Ah:n akku mahtuu moitteetta. Hyvä yhdistelmä joka pysyy tukevasti kyydissä ja kerran säädettyä hihnoihin ei ole tarvinnut koskea.
    www.pyörätarvike.com

  11. #221
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Tattis tuosta Suunnistajakaupan vinkistä. Pitääkin varmaan käydä vaihteeksi "lähikaupassa" kun pääpannat on Saksanmaalla (BD) loppu.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  12. #222
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli Katso viesti
    On. Heavy duty on ainoa oikea valinta.
    Voi olla totta Wilman tai Bettyn kanssa, mutta Pikolle riittää normaali panta.

    Mulla on ollu Piko normipannalla kaks vuotta reippaassa suunnistuskäytössä ja todellä jämäkästi pysyy päässä. Olen myös kokeillut Pikon kanssa Heavy Dutyä, joka ei mielestäni tuonut mitään lisäarvoa. Oikeastaan päinvastoin, sillä oli hiostavampi.

  13. #223
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Koska eka Piko oli pikkuakulla ja 2 h polttoaika max teholla tahtoi loppua kesken joka lenkillä, niin menin tarttumaan B-D:n joulukalenteritarjoukseen ja tilasin toisen Pikon sillä isommalla 6,6 Ah akulla. Tämmöinen redundanssi stereovalo siitä nyt tuli. Itse asiassa kolmas stereovalokokoonpano mulla. Aikojen alussa oli 2 x 20 W sisustushalogeeneja + lyijyakku 2,7 kg, sitten tuli 2x Magicshine 900 markkinointilumenella ja nyt nää Pikot 1200:lla mitattulla lumenella.


  14. #224
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Koska eka Piko oli pikkuakulla ja 2 h polttoaika ....
    Ja nyt sulla on kypärässä saman verran tehoo ja painoo kuin yhdellä wilmalla
    -Usot sie jot myö uitiin?

  15. #225
    zipo Guest
    JJ:n setupppia funtsittu myös täällä-> ehkä kypärää ei tarvitsis korjailla aina röykkyisempien pätkien jälkeen ylöspäin.
    Oma GW:n Pikoa vastaava valaisin kypärän etuosassa ei ole ihan optimibalansissa.
    Valokeila selviää ainoastaan kokeilemalla.

  16. #226
    zipo Guest
    Ei ollut hyvä ,toinen lamppu ihan liikaa.
    Ei auta kuin pistää hihnat kireelle ja himmata röykyissä.

  17. #227
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Löysät pois hihnoista, mahdollisesti paksummat pehmusteet ja Buff kypärän alle, niin ei pitäis liikkua. Ellei kypärä oo vaan liian iso.

  18. #228
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Joo, en mää ole tupla-Pikoilla viellä lenkille kerjennyt, kun on pitänyt pölyjä pyyhkiä. Yks Piko oli aika hyvin tasapainossa ihan otsalle kiinnitettynä, kun pikkuakku oli ihan takana. Tupla-Pikojen akut menee reppuun, joten kypärä on näin inasen kevyempi. Wilma tietysi oli harkinnassa, mutta pidän vikasietoisuudesta, enkä missään tapauksessa aja vauhtilenkkiä yhden valon varassa. Lupine tosin osaa hälyyttää vilkkutoiminnolla vähän ennen sammumista, että ei näillä ole sellaista vaaraa ja varatankilla näkee hissutella ulos metsästä.

    Mitä valon määrään tulee, niin pienen totuttelun jälkeen yhdellä Pikolla säädettynä 470 lm osateholle vielä näki ajaa ihan hyvin. Kaikki sen päälle on boonusta. Tämä on Kalja-ajelun tapaisilla pitkillä yöretkillä hyvä, koska pärjään hiukan tikkuaskia isomalla akulla koko illan ja pystyy ottamaan yhden tölkin enemmän evästä.

  19. #229
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Tupla-Pikot koeajettu tänään noin 5 tuntia, joista 3 h valot päällä. Lamput ovat erittäin kevyet, eikä niiden painoa juurikaan huomannut. Yleensä mua on vituttanut ajaa valoisassa lamput päässä. Painopiste oli todella neutraali, eikä kypärä yrittänyt kääntyä mihinkään. Merino-Buffi aluspäähineenä. Joihinkin risuihin valot pyyhkäisi silloin tällöin, koska ovat nyt enemmän sivuilla kuin aiemmat viritykset. Valokytkimen käyttö ei ollut hirmu kätevää, koska tuossa asennossa sormea ei saa valon molemmin puolin, vaan pitää painaa kypärää päin ja silloin suuntaus muuttuu helposti. Valokeilat suuntasin osittain rinnakkain siten että keskelle tuli sellainen piristävä kirkas kirkkoveneen muotoinen alue. Renkaan eteen jää hieman turhan tumma alue, koska Pikoissa on niin tarkasti rajattu valokeila. Jos eteen katsoo kypärää kääntämällä, niin valoa tulee turhankin paljon ja silmät häikäistyy. Kiinanlamput tangossa kyllä poistavat aika tehokkaasti hämärän katveen, mutta niitä ei tällä lenkillä ollut mukana. Aika hyvä, mutta ei täydellinen.

  20. #230
    Pikakysymys kun Bike-discount tarjoaa alennusta elektroniikasta tämän päivän ajan. On tarkoitus hankkia maastoajoon kypärälamppu ainoaksi valoksi. Piko ja Wilma osuvat hintahaarukkaan, kumman ostan?

  21. #231
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Wilman valokeila on leveämpi, Piko on kypärässä kevyempi. Molemmat hyvejä.

    Addendumistus:
    akui saa esim tuolta.
    Shimaani muokkasi tätä : 23.12.2013 at 19.24 Syy: add...

  22. #232
    Liittynyt
    12/2008
    Paikkakunta
    Turgu
    Viestit
    303
    Ostaisin mieluummin Pikon isolla akulla kuin Wilman pienellä akulla. Nappaa syrämmestä jos on iso lamppu eikä sitä voi polttaa täysillä kun pitää pohtia miten pitkään akut riittää. Pikon lumenit passaa maastoajoon mainiosti, vaikkakin märkä ja pimeä metsä tuntuu syövän kaiken sille tarjotun valon.

    Jos Wilma isolla akulla mahtuu budjettiin niin sitten tietysti semmonen!
    www.pyörätarvike.com

  23. #233
    Pyöräpummi Guest
    Jos haluaa useampaa lamppua käyttää niin kannattaa harkita odottaa kunnes lamput voidaan asentaa kaukokytkimillä.
    Lupinen kaukokytkennässä kolmea lamppua voidaan ohjata yhdestä kolmeen kytkimellä.
    Bettyt pystyy jo näin kytkemään.
    Mitähän Lupinella mielessä tulevaisuuden varalta?

  24. #234
    Kiitos vinkeistä, Piko 7 lähti tilaukseen.

  25. #235
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    550
    Nyt se myrkyn lykkäs! Vuonna 2008 ostetun Wilma7 valopään sisälmykset taisi sanoa työsopimuksen irti, se ainoastaan vilkkuu himmeästi. Hommasin siihen aikanaan sen lisälumene upgraden joten saatoin testata sillä toisella ledilevyllä, sama vika. Kokeilin myös Pikon akulla, sama juttu. Akussa vika ei taida olla koska Pikon valo paloi sillä moitteettomasti ja lataus toimii ok. Näillä toisensa pois-sulkevilla testeillä päädyin valopäänkytkentöjen aiheuttamaksi viaksi, taitaa olla korjaamaton paikka. Vai keksiikö joku muita mahdollisuuksia kuin uuden setin osto, noita valopäitä ei taida tuon ikäiseen enää saada.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

  26. #236
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Olen kuullut juttuja Lupinen ilmiömäisestä takuusta. Kannattaa kirjoittaa ongelmista suoraan sinne.

  27. #237
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    51
    OTB kalliolla raapi vähän Wilmaa. https://dl.dropboxusercontent.com/u/...rash/Wilma.jpg
    Katotaan miten ton kanssa käy. Valo toimii hyvin, mutta ainaki etulasi ja rinkula on vaihdettava. Saispa vaan ton rinkulan ruuvattua irti...
    Oottelen Lupinen Stefanin ohjeistusta.

    Edit: Njaa, ei se valokaan ihan niin hyvin toimi.
    pelichio muokkasi tätä : 30.12.2013 at 07.52

  28. #238
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Onko kenelläkään ideoita miten pari vuotta vanhasta Wilmasta saa rinkulan ja linssin irti? Nyt on kuula punaisena väännetty ja ei irtoa. Lämmintä on koitettu (omalla lämmöllä). Pakastimessakin oli, mutta niin on jumissa. Jos olisin hoksannut tilata uuden rinkulan päivityksen kanssa niin entisen voisi vaikka sahata pois. Nyt pitäisi koittaa siististi.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  29. #239
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    On ne rinkulat välillä olleet piukassa ja kaikkein ketkuin oli se Teslan etunen jonka löin kallioon ruttuiseks, sekin aukesi kun otin putkipihdeillä rinkulasta ja väänsin ns. täysii. Onko rinkulan väritoivomuksia, Vyöhykkeellä™ on jokunen. Se sileä lasi ei ole kiinni millään muuten ku puristettuna raamin, oo-renkaan ja rungon väliin. Kostealla säämiskällä saa hyvin lisää kitkaa ja vähempi skraaduja :-)

  30. #240
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    En oo rasisti joten värillä ei ole väliä.

    Täytyy siis luottaa vanhaan totuuteen: jos raaka voima ei auta, sitä ei ole käytetty tarpeeksi. Katsotaan kuinka käy.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •