GiantGarminElectrobike
Sivu 43 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 53 93 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #1261
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Siis sait nuo muutokset läpi tilausta tehdessäsi?

    Kuinka temppu tehdään? Tuo taitaa olla muutos Canyonin aiempaan käytäntöön.
    Kysäisin maililla ja sanoivat että tottakai onnistuu. Tosin hinta on 20€ per osa, joten varmaan mielellään vaihtelevat. Piti vaan kirjoittaa siihen notes -kenttään että mitä muutoksia haluaa. Käsittääkseni juurikin noita tankoja, stemmejä ja pakkoja voi vaihdella. Muuten ei kai pääse sen kummemmin customoimaan..

    Maksoin pyörän hinnan paypalilla ja myöhemmin lähempänä toimitusta pitäis tulla lasku noista palikoiden vaihdoista.

  2. #1262
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mentunik Katso viesti
    Kysäisin maililla ja sanoivat että tottakai onnistuu. Tosin hinta on 20€ per osa, joten varmaan mielellään vaihtelevat. Piti vaan kirjoittaa siihen notes -kenttään että mitä muutoksia haluaa. Käsittääkseni juurikin noita tankoja, stemmejä ja pakkoja voi vaihdella. Muuten ei kai pääse sen kummemmin customoimaan..

    Maksoin pyörän hinnan paypalilla ja myöhemmin lähempänä toimitusta pitäis tulla lasku noista palikoiden vaihdoista.
    Hieno homma, että ovat fiksanneet palvelustaan senkin jutun, joka vähän ärsytti. Esimerkiksi stemmin vaihto oli ennen tarpeettoman monimutkainen prosessi.

  3. #1263
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    Jokos Privileged on saanu kilometrejä inflitellä alle? Jos oot niin miltä on pyörä vaikuttanu?

  4. #1264
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mentunik Katso viesti
    Jokos Privileged on saanu kilometrejä inflitellä alle? Jos oot niin miltä on pyörä vaikuttanu?
    Vähän alta satku nyt ajettu ja kaikki pelaa niin kuin pitääkin. Tuli heti laitettua nastat alle sisäänajoon matalilla paineilla, joten rullaavuus on ollut aika heikkoa. Pyörä käyttäytyy hyvin verrattuna edelliseen Tunturin krossariin.. esim. runko tuntuu tosi jämäkältä eli ei notku turhia, mutta silti tosi mukavan tuntuista oli meno

    Tarkempaa analyysia paha mennä vielä sanoon... stemmin joudun kyllä vaihtaan vakiosta 90mm -> 100mm pituiseen.

  5. #1265
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Tilasin Infliten 58 koossa ja mitat on 187/91. Raportoin ensi viikolla miltä tuntuu.

    Ootko saanu jo pyörän?

  6. #1266
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    Tänään tuli seurantanumero. Ilmeisesti tulee sittenkin ennen kesää..

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

  7. #1267
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti herne Katso viesti
    Itselläni on tämänvuotinen (siis ei enää myynnissä oleva) Ultimate cf-malli 54-koossa. Omat mittani ovat varsin lähellä sinun mittojasi; pituus 177cm ja inseam 82cm. Ostin pyöräni vcls 2.0-satulatolpalla ja siinähän on tolpan erikoisesta rakeenteesta johtuen myös raja kuinka alas sen voi laskea. Itselläni jää vajaa 1cm pelivaraa tästä rajasta ja runkoni satulaputken korkeus on muistaakseni 530mm. 56-kokoisessa uudessa cf sl-mallissa satulaputken korkeus on 537mm eli joutuisin 'laskemaan' satulatolpan aivan minimikorkeuteen. Jos olet harkinnut vcls 2.0-tolppaa niin tämä kannattaa huomioida runkokokoa valittaessa, varsinkin kun mulla on hiukan pidemmät jalat kuin sinulla. Itse siis valitsisin selkeästi cf sl-mallista 53-koon, mutta myös matalamman stackin takia. Vakiostemmin vaihtaisin kyllä tod.näk. pidempään.
    Enpä vielä tilannut pyörää ja hyvä niin. Pitipä tuo inseam mitata ihan oikein ja vaimon avustuksella vatupassia käyttäen. Tulos 84cm. No pituuteni onnistuin sentään mitata oikein aikanaan eli 176cm. Mulla on lisäksi apinan pitkät kädet. Kädet yltää seisaaltaan kumartamalla lattiaan ja lattiastakin vielä 15cm syvemmälle.

    Hämäävästi menee nuo joidenkin valmistajien tapa ilmoittaa vaakaputken pituus: nykyisen Bianchini vaakaputki (siinä muodossa kuin Canyon ilmoittaa) on 550mm eikä 538mm. Joten selkeästi Canyonista on minulle sopiva M-koko. Sellaisen laitan tilaukseen ennemmin tai myöhemmin. Harmillisesti M-kokoisten CF SL aerojen saatavuus meni maaliskuun lopulle. Toisaalta Canyon taitaa veloittaa rahat luottokortilta vasta kun pyörä lähtee toimitukseen?

  8. #1268
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    Veloitus meni kortilta kun pyörä lähti toimitukseen. Puolenpäivän aikaan pitäs oma mankeli saapua. Tähän asti kaikki menny oikein sujuvasti. Katotaan illemmalla vieläkö on sama tilanne..

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

  9. #1269
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Joten selkeästi Canyonista on minulle sopiva M-koko. Sellaisen laitan tilaukseen ennemmin tai myöhemmin.
    Mulla on nyt Inflite koossa 53 ja Ultimate CF koossa 54 kuskin mitoilla 175/85... jos joskus vaihdan näihin uudempiin malleihin niin ottaisin myös aika ehdottomasti M(56)-koon.

  10. #1270
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Nyt ilmestyi sivuille varsin vinkeän värinen versio Ultimate CF SL:stä jossa Campan Chorusta osina

  11. #1271
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Jep, ne on näitä Movistar-värityksellä olevia http://road.cc/content/news/100207-c...team-next-year

  12. #1272
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169


    Tommonen sieltä nyt sitten tuli. Jakkara vaihtui hyväksi havaittuun toupeen. Aika taakse sai satulan vetää. Ei raaskinut ainakaan vielä luopua tosta kanjonin tolpasta ja vaihtaa 20mm setbackiin.

    Saman asennon saan tuossa kun maantiepyörässäkin.

  13. #1273
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mentunik Katso viesti
    Ootko saanu jo pyörän?
    Hitsinvitsi, nyt mä vasta hokasin! Olenhan ajellut sillä jo jonkinaikaa ja fiilis on positiivinen. Koko oli nappivalinta, mutta satulaputken säätö riitti juuri ja juuri. Se on kai toisaalta parempi kun istuu taaempana niin satulaputki pääsee joustamaan enemmän...

    EDIT:
    Huomasin toki että olet omasi jo saanut, mutta ainahan sitä voi höpistä vaikkapa lämpimikseen.

  14. #1274
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Toupea kans käyttänyt maantiepyörässä, mutta yllättäen tuo krossarin vakiosatulakin tuntunu kohtuu hyvältä. Itsekkin jouduin satulan laittaan aika taakse. Stemmin jouduin myös vaihtaan vakiosta 90mm -> 100mm

  15. #1275
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    No nyt on ensilenkit heitetty. Kokovalinta meni nappiin ja muutenkin tuntui helvetin hyvältä. 1,5 vuoteen ei ole crossaria ollut ja oli jo päässyt unohtumaan miten hauskaa tuolla hiekassa ja mudassa on sotkea menemään.

    Lähdin ihan säätölenkille, mutta kun säädettävää ei ollutkaan niin ihan kelpo pätkän kerkes ajamaan ennen pimeän tuloa.

  16. #1276
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    http://www.planetx.co.uk/i/q/WPPXCD/...50-50-wheelset

    Pitäiskö..ei..tai ehkä sittenkin..

  17. #1277
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Jahkailu lopetettu: tilasin joulupäivänä M-kokoisen Ultimate CF SL aeron 53/39-kammilla. Oli silloin "in stock"-tilassa.

  18. #1278
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Jahkailu lopetettu: tilasin joulupäivänä M-kokoisen Ultimate CF SL aeron 53/39-kammilla. Oli silloin "in stock"-tilassa.
    Tipahti sähköpostiin tilausvahvistus jossa arvioiduksi toimitusajankohdaksi ilmoitetaan viikko 1 2014.

  19. #1279
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    100
    Laitoin minäkin sitten pitkän jahkailun jälkeen ensi kesäksi L-kokoisen Ultimate CF 7:n tilaukseen äsken. Saas nähdä miten sattui koko kohdalleen, pituus 180cm, inseam 88.

  20. #1280
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Miten tuossa Infinitessä on tilaa renkaan sivuilla? Mahtuisiko esim 42mm renkaat pyörimään? Kuvissa näyttäisi olevan kiitettävästi tilaa.

    9.0 olisi kiinnostanut, mutta M-kokoiset loppuunmyyty. Olikos se nyt niin et Canyon tuo ainoastaan syksyisin uusia malleja ja pyöriä myyntiin eli 8.0 olisi tyydyttävä ennen uutta mallistoa?
    JohannesP muokkasi tätä : 28.12.2013 at 01.52

  21. #1281
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    Tarkoitatko noita canyonin omia kuvia? Muutama sivu taaksepäin löytyy jäsen Privilegedin kuvat aiheesta. Viestissä #1258.

  22. #1282
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mentunik Katso viesti
    Tarkoitatko noita canyonin omia kuvia? Muutama sivu taaksepäin löytyy jäsen Privilegedin kuvat aiheesta. Viestissä #1258.
    Joo Canyonin omia kuvia katselin ja koitin saada jotakin selkoa. Privilegedin kuvat kertokin kaiken oleellisen...

  23. #1283
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Eteen sopi jopa 29erin kiekko Nokian Extreme 294:n kera (54mm leveänä). Tilaa ei jäänyt kuin milli puolellensa, joten eipä sillä ajeleen uskalla lähtiä


  24. #1284
    Ensimmäinen maantiepyörä hakusessa ja Canyonin Ultimate / Roadlite mallit vahvoilla tällä hetkellä. Pituus 185, inseam 87.5. Mitä kokoa kokeneet Canyonin käyttäjät suosittelevat (56 vai 58)?
    Edellinen Focus CX 3 oli kokoa 56, valitettavasti siitä hajosi (ehkä) runko. Koeajoin tänään Focus Cayo Evo 4 (koko 57), tuntui ihan sopivalta. Osaako joku sanoa miten esim. Canyon Ultimate AL/CF ajoastento ja tuntumaa suhteutuu tuohon Cayo Evoon? Onko muita kokemuksia Canyon vs Focus rintamalta?

  25. #1285
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    Onks teillä kestäny Infliten kiekoissa navat kiireellä? Mulla tuntuu aavistuksen klappia takana. Aloin kiristelemään ja huomasin että tää malli on sitten näitä joita ei voi säätää.

    Edittiä: ja kyseessä siis 8.0 mallin crossridet...

  26. #1286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mentunik Katso viesti
    Onks teillä kestäny Infliten kiekoissa navat kiireellä? Mulla tuntuu aavistuksen klappia takana. Aloin kiristelemään ja huomasin että tää malli on sitten näitä joita ei voi säätää.

    Edittiä: ja kyseessä siis 8.0 mallin crossridet...
    Taitaa olla crossriden tyyppivika. Maasturiketjusta löytynee lisää parranpärinää aiheesta.

  27. #1287
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    Jep kiitti vinkistä

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

  28. #1288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a81 Katso viesti
    Ensimmäinen maantiepyörä hakusessa ja Canyonin Ultimate / Roadlite mallit vahvoilla tällä hetkellä. Pituus 185, inseam 87.5. Mitä kokoa kokeneet Canyonin käyttäjät suosittelevat (56 vai 58)?
    Ajattelin laittaa tilaukseen Roadliten ehdottomasti koossa L (58), pituudella 183 ja inseamilla 86, vaikka laskuri väittikin että pitäisi ottaa M (56). Efektiivinen vaakaputkihan on L:ssä vain 554 mm ja reach 377 mm. Mielestäni sopii itselleni paljon paremmin, vaikka satulatolppaa tuleekin muutama sentti vähemmän näkyviin - en mitään suurta satula-tankodroppia haluakaan. Mutta sittenhän sen näkee, miten natsaa, kun postissa saapuu!

  29. #1289
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kivistö, Vantaa
    Viestit
    36
    Täälläkin on arpominen käynnissä Ultimate CF SL:n koon kanssa. Runkokoossa on aika iso hyppäys M:n ja L:n välillä. Itse sijaitsen juurikin tässä välimaastossa, omat mitat n. 182/87 cm. Minun tapauksessani tämä tarkoittanee sitä, että L-kokoiseen runkoon tulisi 10 cm:n stemmi ilman spacereita ja M-kokoiseen 12 cm:n stemmi ja täydet spacerit. Olisin taipuvainen preferoimaan M-kokoa, vaikka Canyonin laskuri suositteleekin L:ää inseamin perusteella. Yllä a81:n tapauksessa uskoisin, että L on oikea koko, jos n. 6-8 cm:n varsin maltillinen droppi on ok.

    Löytyisikö foorumilta käyttökokemuksia Ultimaten uudesta geometriasta tai kommentteja yo. kokojärkeilystä?

  30. #1290
    Kovasti himoittaisi Ultimate CF SL 7.0, mutta toisaalta tekisi mieli ostaa pyörä millä voisi myös retkeillä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •