ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 57 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 47 55 56 57 58 59 67 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.681 - 1.710 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #1681
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    No tuon videon perustella tuo lähtee tosi hätäiseen. Mikä rengas sulla on videossa takana. Takarengas lipsuu vähän enne kaatumista, mutta siinä on mun mielestä nastarenkaalle ominainen käytös, jossa lipsutaan vähän ja sitten pito palaa, kun nasta kyntää jäätä.

    Videolla näkyy myös syy sille, että miks mulla ei ole pahalla kelillä koskaan etujousitus lukossa. Eturengashan tökkää hieman jäiseen töyssyyn ja lähtee siitä.
    Marathon Winter 50-622 koossa, tosin takarenkaassa ei ole nappuloita karsittu vähemmäksi, eturenkaassa taas otin ne turhat nappulat pois nastanappuloiden välistä, mutta jätin keskinappulat. Rullaa ihan yhtä hyvin/huonosti, mutta paremmin se pitää jäällä ja menee lumessa.

    Sopivalla kelillä ei paljoa tarvitse kallistusta, kun lähtee noin hätäseen, mutta enemmän on tilanteita joissa ei juuri edes lipsu, siksi kai toi on niin vaaralliselta tuntuva rengas, kun vaikea arvata milloin se lähtee ja milloin ei.

    Tietty, kun se lipsuminen tarkoittaa pyörä alta niin ettei mitään kerkeä tekemään, sitä sitten arkailee ja sehän altistaa entisestään sitten kaatumiselle, pitäisi rennosti antaa vaan mennä.

    Tuossa kohtaa yritin ajaa mahdollisimman hitaasti ja ihan varovasti polkea siitä liikkeelle niin ettei rengas suttaisi, mutta samantien se lähti alta kun sai vähän vetoa eteenpäin.

    Tuo luisto tuntuu sellaiselta, että ikäänkuin rengas luovuttaisi kokonaan heti kun alkaa luistamaan, kun taas yleensä mun kokemus nastarenkaista on, että vaikka luistaa, niin silti ne nastat raapii sen verran, että luisto on aika hidasta.

    Laitoin kuitenkin uudestaan valmistajalle postia, jos kehtaisivat kommentoida asiaa jotenkin. Todennäköisimmin myös se kapeampi Mara Winter toimisi ihan hyvin, koska oletan, että ne nastat on paljon lähempänä toisiaan, mutta näkemättä ei voi tietää.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  2. #1682
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Mukava näitä CwA:n rengaskokemuksia on lukea vaikka tuossa edellä jo yritettiin torpata.

    itse tyydyn toteamaan: nastarenkaat näin yleensä ottaen voi jakaa kahteen ryhmään, ISP + muut.

  3. #1683
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Monta viikkoa tämän itkun mara wintereistä on tarkoitus jatkua?
    Juurikin tämän takia mulla on Nokialaiset!!

  4. #1684
    Tänä talvena ajettu ISP:lla ~1100 km pääosin kevlillä. Ajoin renkaat rauhallisesti sisään eikä yhtäkään nastaa ollut lähtenyt irti ennen viime viikonlopun maastorymistelyä. Sinne kivikkoon jäi takaa 3 ja edestä 1 nasta. Kaikki lähtivät laitimmaisista nappuloista. Kaksi kertaa nasta on ollut poikittain kolossaan maastoreissun jälkeen. Aina laitimmaisista nappuloista. Eipä ihme, sillä nuo laitimmaiset nastat ovat pahimmassa asennossa kolosta lähtemisen kannalta. Vaan eipä haittaa, nastoja saa kaupasta ja kyllä nuo ISP:t ovat saaneet minut innostumaan talvipyöräilystä aivan uudella tavalla Viime viikonloppuna oli oikein loistava nastojen testaus keli, peilijää jonka päällä pari senttiä lunta. Aina kun laittoi jalan maahan niin piti olla varuillaan ettei kaadu

  5. #1685
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mankeloija Katso viesti
    Tänä talvena ajettu ISP:lla ~1100 km pääosin kevlillä. Ajoin renkaat rauhallisesti sisään eikä yhtäkään nastaa ollut lähtenyt irti ennen viime viikonlopun maastorymistelyä. Sinne kivikkoon jäi takaa 3 ja edestä 1 nasta. Kaikki lähtivät laitimmaisista nappuloista. Kaksi kertaa nasta on ollut poikittain kolossaan maastoreissun jälkeen. Aina laitimmaisista nappuloista. Eipä ihme, sillä nuo laitimmaiset nastat ovat pahimmassa asennossa kolosta lähtemisen kannalta. Vaan eipä haittaa, nastoja saa kaupasta ja kyllä nuo ISP:t ovat saaneet minut innostumaan talvipyöräilystä aivan uudella tavalla Viime viikonloppuna oli oikein loistava nastojen testaus keli, peilijää jonka päällä pari senttiä lunta. Aina kun laittoi jalan maahan niin piti olla varuillaan ettei kaadu
    Hyvät nastarenkaat onkin tosiaan aika kiva motivaattori, kun kelillä ei oikeastaan mitään väliä

    Täällä on ollut noita testauskelejä nyt moena päivänä, tuon kaatovideon teon aikaan oli tosiaan niin liukasta, että kissakaan ei pystynyt pystyssä, muksahteli kyljelleen ja kynsi vimmatusti paikoillaan, kun yritti juosta, kengillä ei mitään toivoa kestää siinä paikassa missä ajoin pyörällä, valui välittömästi alamäkeen, joten liukkautta oli vähintäänkin riittävästi, nyt siinä olisi ohut huntu lunta päällä, kaatuminen liki varmaa, vain kaatumisen nopeus kysymysmerkki

    Hyvillä nastoillahan varsin hauskaa on ottaa painoa eteen ja antaa peräpään liirailla kurveissa, tai hauskaa se on niin kauan kun kuntoa riittää.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  6. #1686
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    Hyvillä nastoillahan varsin hauskaa on ottaa painoa eteen ja antaa peräpään liirailla kurveissa, tai hauskaa se on niin kauan kun kuntoa riittää.
    Jos tuota haluaa harrastaa, niin sitten laittaisin kyllä kevyemmät nastat taakse. Pojalla oli viimetalvena hauskaa, kun vedettiin kahdeksikkoa isolla jääkentällä siten, että rattikelkan naru oli kiinni fillarissa.

    Jos tulee kovin lumeton talvi, niin pitänee koittaa samaa järven jäällä. Siellä vois saada kelkkaan vauhtiakin kun ei mene koko aikaa sivuluisussa.

  7. #1687
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Jos tuota haluaa harrastaa, niin sitten laittaisin kyllä kevyemmät nastat taakse.
    Mulla oli joku talvi kokeilun ajan WXC300 edessä ja sliksi takana .. kun laiskotti ja kesken renkaidenvaihdon piti päästä kokeilemaan WXC:n pitoa .. aika hupasaa kun perä lenteli mihin sattui, paino pitävällä eturenkaalla ja meno oli aika levotonta haha

  8. #1688
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    CwA on tuonut mukavasti sisältöä näihin rengaspohdintoihin. Mutta kipeää teki kattoa kuinka tuossa videossa vasenta rannetta kohdellaan. Testaile vaan, mutta älä nyt itseäsi hajota. Joku simppeli ukemi olisi hyvä osata näissä hommissa.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  9. #1689
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo, Kalajavri
    Viestit
    254
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Bomban 45north -vertailu oli toki ansiokas, mutta ei kai nasta- tai maastorenkailla oikeasti ajeta maastossa 1,8bar paineilla?
    Kyllä minä ainakin ajan... Siis normaalilla noin 2,2 -tuumaisella maastokumilla. Läskit taitaa vaihtaa ykkösen nollaksi, vähintään.
    Irtopyöräilijä

  10. #1690
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Bomban 45north -vertailu oli toki ansiokas, mutta ei kai nasta- tai maastorenkailla oikeasti ajeta maastossa 1,8bar paineilla?

    Riippu kuskista, pyörästä ajotavsta ja maastosta.


    Itse ajoin syksyllä 29" jäykkäperällä kalliobaanoilla litkutetuilla 57 mm leveillä kumeilla takana 2,5 bar paineilla. Viimeisellä tauolla tiputin paineita hiukan sokkona, kotona mittasin n 2 bar. Loppumatkasta, (joka oli alle 10 km) kumi otti vanteelle 3 kertaa. Joista vain 1 kerta oli selvä ajovirhe, eli takapuoli penkissä väärässä paikassa. Litkut pelasti luultavasti rengasrikolta. Ja maasto oli mun mittapuun mukaan teknisesti aika helppoa. Kun ajelen omaan tahtiin, niin sitten on matalampia, mutta hyvin harvoin takana alle 1,8 bar. Porukkalenkeille yleensä nostan takana 2,5 bar tasolle, vaikka litkut käytössä, koska siellä tulee usein mentyä kovempaa. Tuo viimeinen kokeilu todisti mun arvion noston tarpeellisuudesta. Edessä n. 0,5 bar alhaisemmat.


    Joku ehti reissussa ihmettelmäänkin mun kovia paineita, mutta possulla on vaihtoehdot vähissä. Näin siis jos meinaa minimoida kalustotappiot.

  11. #1691
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ääh veli CwA piilottaa viestinsä melkoisen pitkiin sananselityksiin. Kiikkeräksi moitti hän pyöräänsä, liukkaalla kelillä ajaminen onkin oma lajinsa. Semmoista rennon letkeätä riittävällä kadenssilla, kohtuullisen ripeällä vauhdilla. Ja K vistolle tiedoksi että jäisellä kelillä taika (IMO) on just matalissa rengaspaineissa, just niinkuin CwA onkin koittanutkin selvittää. Mikä tää riittävän matala paine sitten ittekullekin on, se on hienostuneempi asia. Jos rengaspaineet on laitettu jollain halpisjalkapumpulla niin en ihan tällä syönnillä suostu lukemia uskomaan. Muutamaakin käyttäneenä niitten mittarien näyttö on luokkaa haistapaska. Schwalben sininen on aika luotettava eli kun sillä mittaa niin lukemat on uusintakoestuksessa ihan linjassa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  12. #1692
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ja tietenkin niin CwA kuin minä kirjoitetaan nastarenkaitten pitävyydestä näillä normaaleimmilla teillä. Ei oo hän enkä minäkään kovasti usein eksytty mihinkään kivikkopolkurytyytykseen.
    Myönnän kyllä joskus nuorempana kivikkopolkuja Extremeillä harrastaneeni, sen verran että huomasin hyöty/haitta balanssin kyseenalaiseksi.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  13. #1693
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Jos rengaspaineet on laitettu jollain halpisjalkapumpulla niin en ihan tällä syönnillä suostu lukemia uskomaan. Muutamaakin käyttäneenä niitten mittarien näyttö on luokkaa haistapaska. Schwalben sininen on aika luotettava eli kun sillä mittaa niin lukemat on uusintakoestuksessa ihan linjassa.
    Aika hyvin noi mun kompuran mittarit ovat täsmänneet huoltsikoiden mittarien kanssa. Ainakin auton kumeissa.

    Maantieajoon 2 bar eteen kuulostaa aika kovalta. Toki mulla on joustokeula, mutta Litkutetuilla 47-622 kokoa olevilla W106 renkailla menee vielä maantiellä 1,5 bar ongelmitta. Uskaltaisin noita paineita pitää sisureillakin tiellä. Maastoonkin olen noilla eksynyt ja siellä saa juurakossa olla jo tarkempana ja litkut on tarpeen. Mulla ja pyörällä taitaa olla yhteispainoa talvivarustuksessa n. 140 kg.

  14. #1694
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    1,55/1,75 baaria, kävin mittaamassa ja aivan toimivaksi just mökille tullessani havaitsin. Kuski alle 65kg ynnä reppu täynnä kirjoja. Maasturilla olin, edessä 26" Extreme, takana Ice spiker performance. 2.1 tuumaisia molemmat.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #1695
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Tehdäänpäs vertailua Biltema renkailla, tosin en nyt osaa sanoa onko tämä ollenkaan reilua vertailua, kun eri päivä ja eri keli, vaikka heitin vettä jäälle, että se olisi liukkaampi ja vaikka lämpötila oli sama, niin ainahan eroa on. Harjasin aamupäivällä jään näkyviin ja harjailin puhtaaksi lumesta säännöllisesti, niin että olisi mahdollisimman sileää ja liukasta tuo jää, samassa paikassa ja samalla tavalla yritin ajella kuin aiemminkin, oikein yritin saada renkaat lähtemään alta.

    Tulos oli sitten tämä, valo tietty loppui ennen kuin muilta töiltä pääsin testailemaan, mutta jos siitä nyt jotain näkisi:


    Muistin virkistämiseksi tässä klipissä näkee paremmin tuon jään kaltevuuden:


    Ero on lähinnä siinä, että Biltsun rengas ei lähde alta niin äkäisesti, ehtii laittaa jalan maahan, pidon määrässä en isoa eroa noin muutoin havaitse, kumpikin pitää toisena hetkenä paremmin ja toisena huonommin.

    Biltsun renkaassa oli painetta käsipumpulla pumpaten niin ettei mitään pelkoa vanteelle kolisemisesta missään tilanteessa, en tarkemmin mitannut, kun dunlop venttiilien kanssa se mittaus on vähän ongelmallista, kompurasta voi tietty rajoittaa paineen tiettyyn paineeseen ja pistää sillä ilmaa, jos haluaa tarkan painelukeman tietää.

    Epäilen, että mun pitää tehdä video päivänvalossa huomenna, koska oletan, ettei tuosta videosta näe riittävästi, mutten onnistunut lentämään kumoon yrityksestä huolimatta.

    Ranteella ei pidä yrittää pysäyttää liikettä, pieni hidastaminen vain sallittua, muuhu mun hitaalla päällä ei aikaa sitten ollutkaan
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  16. #1696
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Sain tehtyä jäästä vähän liukkaampaa ja Mara Winterinkin sain pitämään paremmin kuin Bilteman ikivanhat kumit, laskemalla paineen 1 baariin, aika superlonpatjaltahan se tuntuu ajaa moisella (eikä käytännössä voi ajaa yhtään pisemmästi), mutta kun takana on Biltsun rengas ja edessä Mara, niin ei se lähde ihan niin vihaisesti alta ja kuitenkin sitten on vähän paremmin pitoa edessä, kovin iso ero ei silti ole, mutta vähänkin on joskus paljon:



    Eipäs tullut testattua Camel kesärengasta tuossa, olisi nähnyt mikä ero niillä nastoilla on, tosin taidan arvostaa luideni nykyistä muotoa ja koostumusta siinä määrin, etten kokeilekkaan.

    Marathon Winter, sitä näkee 50-60€, mutta bike-discount myy 35€ pintaan 50-622 kokoa, Biltsun rengas noin 30€ Noksun W106 myös noin 30€, jokaisesta on saatavana lähelle 50mm leveä 622 koko.

    Biltsun rengas ei kestä asfaltilla ajoa, Mara Winter painaa liki 1,3kg kipale, muiden painoja en tiedä, mutta Mara taitaa olla raskain?

    Noista kolmesta ehkä Noksun W106 on kuitenkin se winneri, ehkä, ei kokemusta kylläkään, joku toinen rengaskoko ja tarina voi olla eri.

    Sitä minä ihmettelen miksi sekä Biltsun renkaassa, että Marassa tuo leveä koko sisältää vähemmän nastoja, kuin kapeammat koot? Sehän pitäisi olla juurikin toisinpäin, leveässä renkaassa kun nastat jää muutenkin kauemmas toisistaan.

    Kapeampaa maraa saa 32 euroon ja on 32 nastaakin lisää, uskoisin tuon peittoavan Bilteman renkaan selvemmin ja jääkelissä W106 on ehkä myös huonompi, jos olisi arvannut, että ei tule lumitalvea, niin olisi valinta ollut ehkä tuollainen kapeampi.

    http://www.bike-discount.de/shop/k1041/a84978/marathon-winter-240-spikes-28-x-16-wired.html


    Veikeää on muuten sekin, että kapeammassa Marassa on minimipaine 2,0bar ja leveämmässä 2,5bar eli toikin on vähän nurinkurista, läskimpi rengas pitäisi aina olla matalammalla paineella, kun sitä ilmatilaa on enemmän.

    Älkää missään nimessä siis ostako noita 50-622 Mara Winter ankkureita, suht saman käyttökelpoisen pidon saa noista muista tai sitten kapemmasta Marasta voi saada ihan toimivankin. Pehmeällä soratiellä leveä Mara kyllä loistaa, mutta niin tekisi samaa kokoa oleva nappularengaskin.

    Mun pitäisi löytää eteen joku n.150 nastainen 47mm leveä, joka painaisi alle 800g ja jossa kaikki nastat olisi töissä noin 2 barin rengaspaineella. Taakse harkitsen vakavasti W106 kumia 47mm leveänä ja turhat nappulat poistettuna. Käytännössä voi olla (kun ei ole olemassa rengasta jonka haluan), että edessä pyörittelen Mara Winterit loppuun ja takana Bilteman kumit loppuun, sillä kombolla kerkeää kumminkin jalan laittamaan maahan eikä tarvitse kaatuilla.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  17. #1697
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Oobu
    Viestit
    219
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    Mun pitäisi löytää eteen joku n.150 nastainen 47mm leveä, joka painaisi alle 800g ja jossa kaikki nastat olisi töissä noin 2 barin rengaspaineella. Taakse harkitsen vakavasti W106 kumia 47mm leveänä ja turhat nappulat poistettuna. Käytännössä voi olla (kun ei ole olemassa rengasta jonka haluan), että edessä pyörittelen Mara Winterit loppuun ja takana Bilteman kumit loppuun, sillä kombolla kerkeää kumminkin jalan laittamaan maahan eikä tarvitse kaatuilla.
    Continental Nordic Spike? Ei tietenkään mene ihan yks yhteen toiveiden kanssa, mutta sinne päin kuitenkin: 120 nastaa, 42 milliä ja valmistajan mukaan 850 grammaa. Ilmeisesti sama kumi kuin 240-nastaisessakin mutta tyhjillä keskinastakuopilla, eli noheva kaveri voinee ahtaa niihin lisäpitoa jos ei muuten ota toimiakseen (touhun mielekkyydestä voi tietysti olla montaa mieltä). Siitä en tiedä, miten rengas käyttäytyy eri paineilla.

    E: Netistä löytyi renkaasta sellaisiakin kuvia, joissa tyhjät keskikuopat on täytetty kumilla. Se vissiin selittäisi, miksi 120-nastaisen paino on eri lähteiden mukaan joko 850g tai 900g.

  18. #1698
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTS Katso viesti
    Continental Nordic Spike? Ei tietenkään mene ihan yks yhteen toiveiden kanssa, mutta sinne päin kuitenkin: 120 nastaa, 42 milliä ja valmistajan mukaan 850 grammaa. Ilmeisesti sama kumi kuin 240-nastaisessakin mutta tyhjillä keskinastakuopilla, eli noheva kaveri voinee ahtaa niihin lisäpitoa jos ei muuten ota toimiakseen (touhun mielekkyydestä voi tietysti olla montaa mieltä). Siitä en tiedä, miten rengas käyttäytyy eri paineilla.

    E: Netistä löytyi renkaasta sellaisiakin kuvia, joissa tyhjät keskikuopat on täytetty kumilla. Se vissiin selittäisi, miksi 120-nastaisen paino on eri lähteiden mukaan joko 850g tai 900g.
    Toi Contin 42mm taitaa olla mitattuna todella lähellä 38mm? Se on jo aika kapea lumikelejä ajatellen, jos lopputalvesta moisia tulee ja kevään sohjomuta-komboonkin pitäisi olla aika leveää rengasta. Eteen saattaisi Extremekin mennä juuri ja juuri, mutta ei mitään toivoa saada lokaria sen kanssa, kun ei siihen jää juuri milliä enempää tilaa mihinkään suuntaan, epäilisin ainakin noin. Taakse 50mm on sellainen, että se on milli jokaisella kolmella puolella tilaa, joten 47mm olisi parempi, lokaria ei taida silti saada muutoinkuin satulaputkimallia, mutta se on kevään murheita, talvikelissä lokareita ei tarvitse.

    Tuli mieleen, että voisihan eteen ja taakse heittää W106 kumit ja noita irtonastoja ostaa sitten, aika askarteluhan siinä on, mutta renkaassahan on riittävää kokoa nuo pienemmät nappulat, että niihin saa lisää nastoja laitettua. Kalliiksi toki tulee, ellei teurasta mara winteristä reunanastoja toisesta yksilöstä.

    W106 painoksi sanotaan 890g täällä http://www.polkupyorakauppa.fi/renga...ta-47-622.html

    Toi Conti on myös hieman raskas kokoisekseen, jos W106:een vertaa, tiedä sitten onko todellinen kokoero kuinka mitätön tai suuri, mutta jos vertaa 47-42 suhteessa. Mara Winterien 1260g on tietty aivan omassa luokassaan, mulla on Schwalben jotkut paksut sisurit vielä ja 2kg enemmän massaa per kiekko kaikkiaan punnitsin verrattuna kesän Rollspeed LX rengastukseen. Mittavirhettä toki mahtuu, mutta kyllä se ylämäessä tuntee, kun ajovarusteet talvisin vielä painaa enemmän, muutoin tuolla nyt niin väliä olisi mitä painaa.

    Sen voi suhteuttaa aina siihen, että Extreme painaa 990g ja ISP taisi olla 890g 2,25" leveänä 29 versiona.

    Kävin ajamassa Mara Winter edessä 1,5bar paineilla ja Biltema takana 4,5bar paineilla tuossa metsä-autotiellä, joka on sellaista kirkasta jäätä, jonka päälle tihkusade lykki vettä ja lämpöä +3C, hyvin muhkurainen jään pinta, uria, koloja, möykkyjä, voimakkaita kallistuksia kaarteissa ja reiluja mäkiä.
    Parempi oli kuin kaksi Bilteman rengasta, Mara piti paremmin kuin Biltema takana, vaikka Marakin vähän lipsahteli, niin pyörä ei karannut alta, takana Bilteman rengas oli jatkuvasti pidon rajalla ja lipsahteli, mutta aina sen nasta johonkin tarrasi ja kun tuohon menoon tottui, niin olihan se ihan hauska ja pääsi kulkemaan, mutta ei tuolla voi oikeasti kuntolenkkiä ajaa, tuskanhikeä pukkaa ennen kuin mitään muuta, on tuo pinta niin liukas, että Extremen keliä taitaa olla.

    Mutta asfaltillakin rullasi niin kevyesti, jäällä ei tarvinnut oikeastaan juuri polkeakkaan, koska jos polki, niin vaan suttasi, oikein ihmettelen kuinka mäen pääsi ylös

    Kengillä ei olisi kyllä sitä mäkeä noustu ylös ja jos kallistetussa kaarteessa olisi pyörän päältä hypännyt pois, niin olisi liukunut ojaan tai kaatunut.

    Uskoisin, että tuo kaatuilun ongelma onkin siinä takarenkaassa, kun se eturengas alkoi luistamaan vähän, niin takarengas kirposi kokonaan ja sitten mentiinkin nurin, kun taas Biltsu takana takarengas kyllä alkaa luistamaan, mutta se ei kokonaan kirpoa ja toisaalta eturengas ei oikein isosti pääse luistamaan, koska se takanen lipsuttelee ja sitä on jo valmiiksi vastaohjaamassa ennen kuin eturengas luistaa.

    Urissa eturengas taas luistaa kyllä, mutta ei se vaan luiskahda siten alta, kuin jos takanakin olisi Mara Wintteri, mutta vähemmän pitoa takana selvästi on, kun onhan noi Biltsun renkaiden nastat lyhentyneet siitä mitä ne oli uutena.

    Ostaisi nyt joku autot pois, niin hommaisin oikean maasturin ja Extremet alle, olisi justiinsa sopivat kelit moiselle kalustolle Siihen asti lipsutellaan nyt näin
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  19. #1699
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Ei extremee vaan ice spiker pro 2.35. Rullaa kuin hirvi luistimet jalassa peilijäällä ja puhtaalla asfaltilla myös. Nastaa on niin paljon että pääsee mäetkin ylös jos vaan jaksaa polkea semmoisissa olosuhteissa että jalkapelillä muuttuu matkustajaksi. Itsellä vielä tubeleksena ja paljon kevyempi kuin useampi kesärenkaani ajaa (johtuu kohtuu järeästä renkaasta millä ajan). Suosittelen rengasta niin ei tarvitse ajaa pöllönsilmä supussa peläten koska rengas lähtee alta.

  20. #1700
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Laiton 26 nastakumin 29 punaseen isopyörään... kyllä se mahtui pyöriin mutta oli söpön pieni

  21. #1701
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marko.k Katso viesti
    Ei extremee vaan ice spiker pro 2.35. Rullaa kuin hirvi luistimet jalassa peilijäällä ja puhtaalla asfaltilla myös. Nastaa on niin paljon että pääsee mäetkin ylös jos vaan jaksaa polkea semmoisissa olosuhteissa että jalkapelillä muuttuu matkustajaksi. Itsellä vielä tubeleksena ja paljon kevyempi kuin useampi kesärenkaani ajaa (johtuu kohtuu järeästä renkaasta millä ajan). Suosittelen rengasta niin ei tarvitse ajaa pöllönsilmä supussa peläten koska rengas lähtee alta.
    Mutta ei se mahdu pyörimään nykyfillarissa ja kun ei kiinnosta valmistajaa mitään kommentoida kyselyihini, niin ei muakaan kiinnosta heidän tuotteisiin rahaa pistää.

    Muutoinkin toi niiden markkinointilauseet ja renkaat ei vaikuta osuvan lähellekkään tosiaan, joten kyllä minä olen aika vakaasti sitä mieltä, että pitäköön tunkkinsa, löytyy niitä muitakin vaihtoehtoja ja jopa sellaisia joiden konttorille on lyhempi matka esittämään kysymyksiä, jos s-posti ei toimi



    izmolla on nyt sitten se kuuluisa sirkkelinterä
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  22. #1702
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Olipas mielenkiintoinen kokemus, laskin Bilteman 37-38mm leveästä 622 renkaasta paineet 2,0bar tasolle ja edestä Mara Winteristä 1,2bar, sitten ajelin taas samalla jäätiköllä ja ei juurikaan lipsumista, pikkutieltä löytyi vielä liukkaampaa, niin ettei mitään toivoa edes kävellä ja eipä tuo pahemmin lipsunut, välillä kävi sellainen pieni pari renkaan leveyttä siirtymä sivulle, mutta ei mitään pahempaa, etupää ja takapää piti aika pitkästi saman.

    Ehkä jää tänään oli erilaista, tai sitten rengaspaineen vaikutus oli vaan niin suuri, kuitenkin pitoa oli nyt aika mukavasti verrattuna eiliseen ja toissapäivään.

    Aika raskas tosin ajaa noilla paineilla ja pitää kaikki kivet ja terävät muodot maanpinnassa kiertää.

    Ei tahdo onnistua taas videon tuuppaus jakoon, 74megaa 0,5 megan mokkulaliittymän läpi tuntuu olevan haastavaa, mutta editoin videon testailuista, kunhan onnistuu.
    CwA muokkasi tätä : 23.12.2013 at 18.11
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  23. #1703
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Täällä päin meni sitten ohi nastarengas kausi... toistaseksi

  24. #1704
    Näin just kävi. Taas on pelkkää nappularengasta maasturissa...

  25. #1705
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Täällä päin meni sitten ohi nastarengas kausi... toistaseksi
    Lähellä tuota tilannetta täälläkin, mutta vielä useampi päivä menee vaikka plussaa ja vesisadetta tulisikin, että lähtee nuo pikkutiet sulaksi tuosta paksusta jäästä, joten nastat pysyy alla. Pikitietä pitkin kyllä pystyisi pääosin jo ajamaan hyvällä karheakuvioisellakin, kun niin paljon on hiekkaa reunaviivan päällä olevan jään seassa, että ei siinä ongelmia varmaankaan olisi.

    Hyvin iso osa talven keleistähän noin muutenkin menisi ihan ok vaikka noilla Camelin trekking kumeilla, oikein siloinen kiillottunut jää, siinä nollan pinnassa lähinnä niillä on ongelmallinen, kumi on sellaista laatua, että se ei juuri kovetu kylmässä.

    Perjantaina varmaankin Camelit alle ja niillä seuraava viikko. Aivan mahtavat kelit kyllä sinällään, lämmityskulut mitättömät, saisi jatkua koko talvi tälläisenä.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  26. #1706
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Testasin noksun "nastapyssyä" ja laitoin muutaman nastan nokian Freddies revengeen irronneiden tilalle. Helposti muljahti paikalleen.
    Laitoin nastan laippaan liimaa ,et pysys. Onneks oli vielä varastossa noita teräväkärkisiä. Sattuuko kukaan tietämään ,missä noita piikkinastoja ois hyllyssä. Täältä loppu noi piikikkäät. http://www.bike-discount.de/shop/k31...-10-pieces.htm
    - Fear is a mindkiller -


  27. #1707
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Oobu
    Viestit
    219
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Sattuuko kukaan tietämään ,missä noita piikkinastoja ois hyllyssä. Täältä loppu noi piikikkäät. http://www.bike-discount.de/shop/k31...-10-pieces.htm
    Tuollaista linkkiä tarjottiin itselleni pari kolme kuukautta sitten.

  28. #1708
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    89
    Pari sivua taaksepäin oli tämmöinen linkki http://varuste.net/Nokian+jalkineet+Nastasarja ja bike-componentsilla myös noita piikkikärkisiä http://www.bike-components.de/shop/c...pike-Tire.html Vaan olikos Freddiessä vielä jotenkin erikoispitkiä ne nastat?

  29. #1709
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Kiitti linkeistä. samankokoinen toi Freddien nasta näyttää olevan kun nokian WXC 300 2.2 taittuvakylkisissä renkaissa. Jotenkin vaan näyttäs ,että freddien nastan kärki on terävämpi. Hirvee mörköhän toi Freddie on. Mittasin äsken halkasijaks 64mm ilman ,että kumi oli edes vanteella. On siinä myös isommat nappulat ja eri kuvio.Siitäkai se hirvee pito tulee.

    Pitää varmaan olla suoraan Tikkaan yhteydessä ja kysyä mikä on minimi toimitus nastoille, Veikkaan ,et pitää ottaa vähintään 800 nastaa. Kiinnostaa tehdä vanhoista renkaista nastarenkaita kun muuten ne vaan pölyttyy ullakolla.
    - Fear is a mindkiller -


  30. #1710
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Tikka toimittaa alkaen 500 nastan erissä. Tämähän on jo sivuja sitten selvitetty...

    Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •