HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 43 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 53 93 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Soittelin lokakuun alussa Helsingin Mikonkadun intersportiin ja kyselin nw:n talvikenkiä. Myyjä ei osannut sanoa saatavuudesta, mutta otti yhteystiedot ylös ja lupasi, että tuoteryhmästä vastaava soittelee ja kertoo.
    Eipä ole kuulunut, enkä ole ajatellut itse palata asiaan.

Sent from my RM-892_eu_finland_202 using Tapatalk
    Jaha, taidan tilata Horstilta kokoa 43 ja palauttaa jos ei miellytä.
    Lare muokkasi tätä : 25.11.2013 at 22.23

Omat Celsiukset taitaa jäädä kaappiin varakengiksi, jostain syystä hölskyvät polkimissa liikaa, nauhat eivät pysy kireällä ja kertaalleen irronnut pohja ei herätä luottamusta. Kummaa kun osalla porukasta lienee ainakin 5-10 kertaa enemmän ajettuja Celsiuksia ilman ongelmia.

Edit: 46:set jos sattuu Laren kokoa lähelle.
    marco1 muokkasi tätä : 25.11.2013 at 22.22

Tuli sit kaksi paria wälvhammereita saksasta neljässä vuorokaudessa mun ja paremmanpuoliskon paleleviin jalkoihin, on kyllä hyvän tuntuset jalassa ja asiallisen oloset. verratuna edellisiin shimanoihin. ei muutakun pakkasia odottelemaan.

Bike-Discountin daily deal:lla talvikenkiäkin tänään hyvään hintaan.

Onko kellään kokemusta Gaernen talvikengistä? Ollut jossain jopa alle 100€ hintaan myynnissä, miten esim koot Shimanoon verrattuna etc.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    Onko kellään kokemusta Gaernen talvikengistä? Ollut jossain jopa alle 100€ hintaan myynnissä, miten esim koot Shimanoon verrattuna etc.
    Gaerne G. Artix MTB:t nyt toista talvea käytössä, ennen näitä Gaerne Polar MTB:t.
    Molemmilla olen tarennut pikkupakkasilla ohut pyöräilysukka jalassa.
    Artixit ovat vedenpitävät, Polarit eivät.
    Koot ovat aika pieniä, vastaavat lähinnä Sidiä, Shimanoista ei tietoa.

Wölvhammereilla tänään 7 tuntia +2 asteessa, kaksi villasukkaa eivät olleet yhtään liikaa.

Tänään 7,5 tuntia -4 asteessa ja ulompi villasukka paksumpi kuin viimeksi. Varpaat vähän viileät mutta kuitenkin toimintakykyiset. Pitää hommata jumbokoon karvasuojat kun vanhat eivät mahdu Wölvien päälle.

http://www.bike-discount.de/shop/k10...tb-winter.html

Tuollaisia katselin, mahtaako jalat palella? Toki henkilökohtaista, nykyisissä shimanon kesäkengissä varpaat jäätyivät +5 °C tunnissa , mutta epäilen sen johtuneen viimasta, ovathan ne kohtuullisen tuuletetut. Ja mikä mahtaa olla koko, shimanolla 46/29,2 cm nykyiset, sidiltä 48 olis 29,0 cm ?
    Roko muokkasi tätä : 09.12.2013 at 20.19

Wölvhammereilla kaksi ja puoli tuntia -5C yhdellä sukalla. Melkeen oli liian kuuma. Yksilöllistä tarkenemmin tietysti on. Kahden lenkin perusteella todella hyvä hinta-laatusuhde kengillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roko Katso viesti
    http://www.bike-discount.de/shop/k10...tb-winter.html

Tuollaisia katselin, mahtaako jalat palella? Toki henkilökohtaista, nykyisissä shimanon kesäkengissä varpaat jäätyivät +5 tunnissa , mutta epäilen sen johtuneen viimasta, ovathan ne kohtuullisen tuuletetut. Ja mikä mahtaa olla koko, shimanolla 46/29,2 cm nykyiset, sidiltä 48 olis 29,0 cm ?
    Mulla on noi GTX Sidit. Ei ne kovin hyvin vuoratut ole. Ohut harmaa vuori jossa teksti gore tex. Ei tarkene helposti paleleva noilla. Sähköpohjallisten kanssa ihan pätevät. Kokoa en nyt muista mutta täytyy vielä tarkistaa...

Jos ei ilman sähköpohjallisia pärjää, niin ehkä parempi miettiä jotain lämpimämpiä, mutta tarkista kiitos se koko vielä. Oletko muuten ollut tyytyväinen? Vissiin pätevä välikauden kenkä?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roko Katso viesti
    Jos ei ilman sähköpohjallisia pärjää, niin ehkä parempi miettiä jotain lämpimämpiä, mutta tarkista kiitos se koko vielä. Oletko muuten ollut tyytyväinen? Vissiin pätevä välikauden kenkä?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
    Tarkistin omat Sidit ja koko on 48. Pohjallinen on 29,7cm pitkä. Syksy-/kevätkenkä tuo on eikä talvikenkä. Veikkaisin että esim. Spessun defroster on Sidejä lämpimämpi ja myös edullisempi. Ainakin kaupassa hypisteltynä niissä on paksumpi vuori. Mihinkään muihin en osaa verrata, kun muista ei ole edes hypistelykokemusta.

Itsellä nuo spessun defrosterit ja hyvin on tarjennut toistaiseksi, -5 asteessa kahdella sukalla n.3h eikä palelua. -10asteessa lisäsin kokeeksi sellaisen sukkaan liimattavan varpaanlämmittimen ja tarkeni liiankin hyvin tuon 3h. Itsellä ei kauhean palelevaa sorttia varpaat ole mutta sehän on henkilökohtaista. Ei nuo spessut mitkään älyttömän topatut ole mutta riittää minulle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    Doh, ostin tommoset gaernen polarit kö halavalla sain. 44 normilenkkari, nämä koossa 48 hiukan väljät tosin huopapohjallinen + villasukka korjasi asian. Mulla kylmänarat tassut ja -10 on raja jossa tsägällä tunnin kärsii olla. -5 jo suo tuplat ajoaikaa, eikä vielä pahemmin palele. Seuraavaksi sijoitan ja ostan kunnon töppöset, liian monta vuotta jo spedeilly paskoilla kamoilla.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Tuolla vedenpitävien säikeellä esitin varmana käsityksenäni että maksimi 2 numeroa isompi normikesäkenkään. Perustelin että jos LUKKOkenkiä halutaan käyttää niin ei tää kengän väljyys niinkus hyvää tee pyörityksen tehokkuudelle. Olen edelleen samaa mieltä. Ei sillä että itte osaisin oikeeoppisesti pyörittää, yksi asia piiitkässä listassa jota en hallitse enkä koskaan opikaan...

Vaude Termatic RC, koko 46, oikia kokoni on Shimanon mtb-wide 44, millin pari liika lyhyt, muutoin ohkaisella sukalla oikeen skarpisti istuva. 3 tuntia tänään -10 kelissä, jaa mökille palatessani oli -13.
    Ohut hopeafolioitu solumuovi+lampaankarvapohjallinen. Ohuen ohuet craftin verkkomaiset alusukat ja paksut merinoseossukat ja Rosen halvimman hintaluokan neopreenipäälliset. Ois noilla neljäskin tunti mennyt. Jos noissa Termaticeissa olis kolmaskin velcrotarra niin suosittelisin, sikäli kun alle satasella saa kuten minä. Ja todella kylmänarat on munkin jalkani.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Shimano MT91 2,5 tuntia muutamassa pakkasasteessa. Pari sukkaa päällekkäin. Kotiin tullessa varpaat aikalailla jäässä. Klosseista vetää kylmää ilmaa, täytyy kehittää joku patentti vihdoin siihen... Wölvhammerit taitais olla itellekki ne parhaimmat, kun tuppaa oleen varpaat aina jäässä. Ne on tosin omaan makuuni liian muhkun oloset. Jos sitä Lakeja sit kokeilisi sittenkin. Tai emmää tiiä, kunhan polkee!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    Itsellä nuo spessun defrosterit ja hyvin on tarjennut toistaiseksi, -5 asteessa kahdella sukalla n.3h eikä palelua. -10asteessa lisäsin kokeeksi sellaisen sukkaan liimattavan varpaanlämmittimen ja tarkeni liiankin hyvin tuon 3h. Itsellä ei kauhean palelevaa sorttia varpaat ole mutta sehän on henkilökohtaista. Ei nuo spessut mitkään älyttömän topatut ole mutta riittää minulle.
    Mulla mahtuu spessuihini vaan yksi paksumpi merinovillasukka,kun kenkiini on lisäksi laitettu muotoiltu tukipohjallinen. Minulla raja jossa tarkenee kahden tunnin lenkin on siellä viiden pakkasasteen tienoilla. Ongelmina kokoonpanossa on se, että jalat kostuvat hiljalleen eli kenkä ei hengitä tarpeeksi, kylmyys hiipii klossista ja se että en saa kenkäön mahtumaan foliopohjallista ja toisia sukkia tuon oman pohjallisen takia ja sen materiaalikin saattaa olla kylmyyttä keräävää.
    Laittamalla päälle Biltsun neopreenikengänsuojan tarkenee kylmemmässä mutta kosteutta kerääntyy entistä enemmän kun alkulenkistä varsinkin jaloilla on suorastaan kuuma. Olen harkinnut niitä karvalengänsuojia sporttaxista muistaakseni mutta hinta on ollut sellainen etten ole raaskinut.

Minä vetelin 2 viimeistä talvea kesäkengillä, joiden päällä 'karvakengänsuojat'. Pahimmilla keleillä oli vielä villasukka sisällä. Jos vertaa sportfirejen hintaa kesä-/syksysuojiin, ei mielestäni hinta niin paljon enempää ole. Kuitenkin noilla karvasuojilla saa mielestäni erinomaisen lämmittävyyden. Siinä suhteessa en ymmärrä miksi kenkään voidaan laittaa parikin sataa, mutta 50,- suojia ei hankita . Lisäksi noiden suojien pohja on kestävää tavaraa. Minulla ei ole normaalit suojat kestäneet 3 kk enempää päivittäistä käyttöä kun jo alkaa reunanauhat rispautua. Sen sijaan noilla suojilla menin 2 syksy/talvi/kevät - sesonkia. Tämä ei ollut mainos - vain toteamus.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Kilpapyöräkengän suojus, vuorillinen

Maastopyöräkengänsuojus, vuorillinen

Ylläolevat neutraalina informaationa, kokemusta ei ole.

PS Hyvin nuuka ihminen virittelee rispautuviin ja repeileviin kengänsuojuksiin lätkämailaerkkaa...

Itse testasin:

Lake MX145 MTB
    Lake MXZ303 MTB
    Northwave Celcius Artic GTX
    Northwave Extreme Winter GTX

Suurin osa ominaisuuksista lienee makuasioita, mutta muutama havainto:

- Lake 145 on pohjaltaan tosi löysä, muuten istuva kenkä
    - Lake 303 ei ole aivan niin istuva, mutta pohja on edellistä jäykempi
    - NW celcius ja extreme winter ovat keskenään aika samanlaisia, istuvat samaan tapaan jalkaan ja vaikuttavat yhtä lämpöisiltä. Eroa näillä lähinnä "sidontasysteemissä".
    - NW molempien pohja on jäykempi kuin Laken versiot
    - Näistä kaikista Lake 303 on epäilemättä lämpimin

Nämä siis ihan noin niinkuin jalkaan sovittelemalla tehtyjä havaintoja.

Itse käyn pohdintaa Laken 303 ja NW molempien mallien välillä. Täytyy miettiä kumpaa painottaisi enemmän, lämpöisyyttä vai istuvuutta. Toisaalta ikävä jos on kylmä, mutta toisaalta en pidä siitä, jos tuntuma pyöritykseen ei ole hyvä. Saatan ottaa Laket ja tilaan sitten ehkä NW:n vähän ohuemman mallin suunnilleen +5 - -5 keleihin.

Koot menevät seuraavasti (siis kaikki alla mainitut ovat mielestäni keskenään samankokoisia):
    Lake 46
    NW 45
    Sidi wired mtb 46
    Bont maantiekenkä 46

Miten noiden Wölvhammereiden lesti sopii naisille? Valmistajan mukaan niitä tehdään skaalassa 38-50 "Men’s Wide 38-50 (no size 49)" ja aika moni on tainnut ottaa kokoa suurempana kuin normikengät, mutta liekö naisen räpylä miten istuva noihin? Pitäisikö sitten ottaa "oikean" kokoisena vai suosiolla yhtä suurempana? Bike-discountilla näytti olevan 250 € flättiversio, mutta kaikkia kokoja ei tietenkään tarjolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti devon Katso viesti
    Pitäisikö sitten ottaa "oikean" kokoisena vai suosiolla yhtä suurempana? Bike-discountilla näytti olevan 250 € flättiversio, mutta kaikkia kokoja ei tietenkään tarjolla.
    Minä en ymmärrä oikein miksi pitäisi edes harkita Wölvhammerin flättiversiota. Fläteillä ajan Motonetin 35 euron pilkkisaappailla ja hyvin sujuu vaikka varret ovatkin reilusti leveämmät kuin Wölvhammerissa.

Normaali Wölvhammerin lesti on kapeahko, mikä oli itselleni posiviitinen yllätys kun jalkani ovat mallia mehupilli. En raaskinut ostaa kun hinta oli niin suolainen ja vielä en kokenut tarvitsevani niin kovasti lukkopolkimia talviajossa. Jos joskus raaskin noihin sijoittaa rahani, niin käyn kyllä hakemassa ihan sieltä kivijalkakaupasta missä kävin sovittamassakin.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Miksipä niitä ei voisi harkita? Oikeasti kunnollisista kengistä saa melkein mistä tahansa maksaa tuon verran ja nuo olisi suunniteltu pyöräilijöitä ajatellen, joten miksei sitten niitä? Pilkkikengät oli toinen mitä harkitsin, pilkkijätkään ei taida paljon varpaitaan heilutella... Lukot ei vaan tuntuneet minulle oikealta ratkaisulta ja ei kai kaikkien niitä tarvitsekaan käyttää? Jos pitää, niin minun pyöräilyt loppuu tasan siihen.

Jos lukot eivät ole sinun juttusi niin mikäs siinä. En väittänytkään että kaikkien pitäisi, enkä sitä mielestäni edes suositellut.

Kun Wölvhammerit tulivat markkinoille niiden idea oli juuri, että ne olivat ensimmäiset pohjoisen talvikäyttöön tehdyt lukkokengät. Fläteille sopivia lämpimiä saappaita on ollut pilvin pimein ja käytännössä kaikissa niistä on pyöräkäyttöön riittävän jäykät pohjat. Minä en vain ymmärrä miksi kannattaisi tilata 250 euron pilkkisaappaat kokeilematta.

No ne nyt olisi yksi erittäin hyvä vaihtoehto. Minulla varpaat on se jäätyvä osa jalkaa ja pitkissä saapasmalleissa ongelma nousee ylemmä ja menee toiseen suuntaan eli sääret paahtuu. Yhdet toppasaappaat löytyy (kävelyyn eli jalkaterä ei ole kovin hyvin topattu) ja niitä ei pysty pitämään ennen kuin pakkasta on yli 15 astetta, lämpimämmällä säällä sääret on aina ihan hikiset.

Noh, onneksi tämä ei ole tämän hetken ongelma, kun pakkasesta saa vain haaveilla. Mutta kommentteja naisilta kaivataan silti (oletan lansiven olevan vastakkaista sukupuolta).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti devon Katso viesti
    Mutta kommentteja naisilta kaivataan silti (oletan lansiven olevan vastakkaista sukupuolta).
    Jalan rakenne kuitenkin ratkaisee enemmän kuin sukupuoli, joten kannattaisi mainita ovatko omat jalat leveät vai kapeat vai jotain siitä väliltä.

Tunnustan olevani mies.

Olin liian kauan kärvistellyt kesäkengillä ja neopreeni suojilla. Vihdoin tilasin Lake MXZ-303 kengät Suomalaisesta kaupasta ja hintaeroa ulkomaan kauppaan ei ollut paljoa. Jalan mitta minulla 26,5 cm. Kooksi valitsin 44 wide, shimanon maastokenkä on 43 ja shimanon työmatkakenkä 44. Laken 44 koon kengän pohjallisen mitta on 28,1 cm. Kenkään sopii minulla hyvin paksu merinovillasukka ja jää hieman varaakin. Isommassa koossa olisi tullut ongelmaksi BOA kiristyksen riittämättömyys sillä jalkani ei ole kovinkaan rintava vaikkakin lesti on leveä räpylämäinen. Extrana minulla on hotronic pohjalliset, joten luulisin pärjääväni pidemmillä lenkeillä 7-12 asteen pakkasessa.

Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

Sain viimeinkin kengät – Lake 303:t tilasin sitten Saksasta, kun kokoa 48 ei Suomesta löytynyt. Tässä jokunen subjektiivinen kokemus:
    Jalkojen taipumus tuntea vilua on yksilöllistä ja minulla on huono ääreisverenkierto = helposti kylmä. Lake 303 toimii Helsingin ±0 keleillä tavallisilla sukilla hyvin. 1,5 jälkeen alkaa varpaissa tuntua vähän viileyttä, vaan ei palele – toisin kuin Shimpan kesäkenkä+3mm neopreeninen kengänsuojus, jolla jalat paleltuvat. Sitten -10 -keleillä alkaa olla varmaan tiukkaa jo paksummankin sukan kanssa, vaan se on sitten…
    Sananen kengän koon valinnasta ja istuvuudesta: jos normi kävelykengän käyntivaraksi suositellaan n. 10 mm, on pyöräkengässä suositus käsittääkseni n. 2 mm – jalka ei liiku pyörilykengässä kuten kävelykengässä (esimerkki ohjeistuksesta), eli ei kannata verrata pyöräilykengän istuvuutta kävelykenkään (kuten itse tein nyt talvikenkiä hankkiessani, vaikka kesäpyöräilykengät ovat juuri oikean kokoiset ts. kävelykenkinä olisivat auttamattomasti pienet) ja hankkia talvipyörilykenkää samalla ajatuksella kuin hankkisi tavallisia kävelykenkiä.

Eli ellet ole ajatellut ajaa tuntitolkulla kiduttavilla pakkasilla, niin suosittelen harkitsemaan josko se kesäkengän koko olisi sittenkin sopiva, ettei tule pitemmän päälle hiertymiä ja klossikin osuu vielä oikeaan paikkaan…
    Tämä on siis minun subjektiivinen mielipiteeni. Kukin tyylillään.

^ Kiitos videosta! Hienoa että tällaisia viitsitään kuvata. Itse päätyisin samaan kokoon ja hommaan tuollaiset Laket joku talvi.
    Toistaiseksi on täällä Mansessa pärjätty Simpan talvipopoilla tänä "talvena". Suojien kanssa en viitsi pelleillä maastokuviollisten pohjien vuoksi, niiden ansiosta kun kortsu ei oikein sujahda.

Simppaankin saa muuten nastat kärkeen. En ole tosin vielä laittanut, mutta tulossa on.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •