FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 60 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 50 58 59 60 61 62 70 110 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.771 - 1.800 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #1771
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Mielenkiintoista nähdä, mitä markkinakoneisto keksii jos/kun uudet rengaskoot+läskipyörät on saatu runnottua läpi. Täysjoustoläskisähkömoottoripyörä?

    Itse en näe mitään syytä luopua 26" konkelista.

    Mutta jollain on bisnestä tehtävä, ymmärrän toki sen.

  2. #1772
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Pari juttua mitä tulee mieleen on, että sähköpyörät tulee varmaan yleistymään. Jos niihin aletaan tehdä osaksi runkoa sovitettuja akkuja (kuten nyt esim. Specialized Turbossa), niin on mahdollista, että akuista tulee aika lailla valmistaja/runkokohtaisia. Ja yks mikä on ollu pitkään tulossa on vaihdelaatikot. Jos niiden ulkomuotoa ei saada kunnolla standardoitua, niin sitten tarvii uuden rungon aina kun tulee uuden muotoinen mötikkä keskiön seutuville. Nicolaihan on esitelly niitä joka vuos Eurobikessa, mutta eiks se vaihdelaatikko oo aika usein ollu erilainen kuin edellisenä vuotena?

  3. #1773
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Viime kesänä pikaisesti koeajoin tämän:


    Oli melkoisen yllättävä tuo moottorin antama lisäpotku; hyvä ettei ensipolkaisulla karannut lapasesta

  4. #1774
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Tiiä sitten onko ollut jo täällä (johonkin ketjuun itsekin näitä lykännyt jo). Nämä kuitenkin kannattaa lukaista läpi tuosta 650b vs. muut vertailusta mistä nyt tuntuu olevan paljon vääntöä:

    http://bansheebikes.blogspot.fi/2013...imensions.html

    http://bansheebikes.blogspot.fi/2013...r-factors.html

    http://bansheebikes.blogspot.fi/2013...act-patch.html

  5. #1775
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Ei auennut mulle kuvat kyseisten linkkien takana, mutta tekstikin riitti kyllä avaamaan hyvin tätä 26/27,5/29-vertailua. Hyvää juttua!
    Mud, sweat and beers.

  6. #1776
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Ei auennut mulle kuvat kyseisten linkkien takana, mutta tekstikin riitti kyllä avaamaan hyvin tätä 26/27,5/29-vertailua. Hyvää juttua!
    Emäntäs kuitenkin laittanut sulle jotain kuvien estoja selaimeen päälle. Mutta kannattaa kuitenkin yrittää saada nekin jotenkin näkyville.

  7. #1777
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Minä pysyn kakskutosissa ,mutta lisäsin joustoa pyörääni ulkomaanfoorumeilta opitulla kikalla.
    spessun enduro evossa mulla on foxin dhx rc2 iskari boosvalvella jonka iskun pituus on 64mm. Spessu on rajoittanut iskua laittamalla sinne 9.5 mm spacerin.



    Eli jousituksen suhde on 3:1 niin joustoa tolla saadaan rajoitettua 160 milliin ,ettei se osus runkoon.
    Minä otin vanhan spcerin pois ja laitoin tilalle 5mm paksun vastaavan niin joustoa pitäisi nyt olla noin 175mm



    Toki testasin jousi irti ,ettei osu runkoon. Kun runttasin täysillä boostvalven paineet nollilla ja ilman jousta niin pikkuisen hipaisi runkoa. lisäsin sinne sitten vielä yhden o-renkaan pohjaaniskukumin alle varmuuden vuoksi. En usko ,että se jousen kanssa boosvalvessa ilmat sisässä käy koskaan niin syvällä.
    Toivottavasti. En ole vielä päässyt testaamaan ,mutta sithän se nähdään.

    Mielenkiinnolla odotan miten tuo muuttaa pyörän luonnetta varsinkin alamäessä.
    Tosta vois saada hyvän hauskanpito/bikepark pyörän (mitä se toki on jo) kun vielä loiventaisi ohjauskulman sinne 64-65 asteeseen. Nyt se on karvan alle 66 astetta.
    - Fear is a mindkiller -


  8. #1778
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Tiiä sitten onko ollut jo täällä (johonkin ketjuun itsekin näitä lykännyt jo). Nämä kuitenkin kannattaa lukaista läpi tuosta 650b vs. muut vertailusta mistä nyt tuntuu olevan paljon vääntöä:

    http://bansheebikes.blogspot.fi/2013...imensions.html

    http://bansheebikes.blogspot.fi/2013...r-factors.html

    http://bansheebikes.blogspot.fi/2013...act-patch.html
    Tossa oli hyvää asiaa! Jotenkin kovasti tuntuu että mun fillari tulee olemaan ensi vuonnakin 26"..

  9. #1779
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dave Turner @ MTBR
    The 5 Spot sales almost stopped when the Burner was introduced. I still have stock that was welded before that. IF there were any other small to midsize (Santa Cruz) companies as transparent as Turner Bikes, you would hear the same story. Bronson killed the Nomad etc.
    Varmaan juurikin noin on käynyt myös Santa Cruzilla, että Bronson on syönyt suuren osan Nomadin myynnistä. Tätä kuvaa aika hyvin myös se, että tuolla MTBR:ssä monen mielestä tuolla Nomadista ei edes tarvitsisi tehdä 27.5-versiota, "koska Bronson". Tämä on kuitenkin hieman ristiriitaista, koska kuluttajat äänestää lompakollaan 27.5-pyörien puolesta. Eli miksi Nomadin pitäisi säilyä 26:na, jos niitä ei enää osteta? Luulen, että Santa Cruz on herännyt tähän ja tulokset nähdään 1.4. Sen jälkeen niillä ei taida olla muuta 26-pyörää kuin Chameleon?

  10. #1780
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    288
    Mäkin vähän speksasin, alunperin hankin siis tuollaisen 2013 Scott Geniuksen vähän jokapaikanhöyläksi ja sillä ajettiinkin viikon sisään mm. TahkoMTB ja sitten Åren enduro. Nyt kun on ihan lenkkipyöräkin tallissa niin Geniuksesta sai "pienillä muutoksilla" ihan hyvän oloisen hauskanpitolaitteen:



    Uusi keula (160mm Pike), ohjainlaakeri (-2 astetta) ja CaneCreek Doublebarrel Air CS.

  11. #1781
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Minä pysyn kakskutosissa ,mutta lisäsin joustoa pyörääni ulkomaanfoorumeilta opitulla kikalla.
    spessun enduro evossa mulla on foxin dhx rc2 iskari boosvalvella jonka iskun pituus on 64mm. Spessu on rajoittanut iskua laittamalla sinne 9.5 mm spacerin.


    Eli jousituksen suhde on 3:1 niin joustoa tolla saadaan rajoitettua 160 milliin ,ettei se osus runkoon.
    Minä otin vanhan spcerin pois ja laitoin tilalle 5mm paksun vastaavan niin joustoa pitäisi nyt olla noin 175mm


    Toki testasin jousi irti ,ettei osu runkoon. Kun runttasin täysillä boostvalven paineet nollilla ja ilman jousta niin pikkuisen hipaisi runkoa. lisäsin sinne sitten vielä yhden o-renkaan pohjaaniskukumin alle varmuuden vuoksi. En usko ,että se jousen kanssa boosvalvessa ilmat sisässä käy koskaan niin syvällä.
    Toivottavasti. En ole vielä päässyt testaamaan ,mutta sithän se nähdään.

    Mielenkiinnolla odotan miten tuo muuttaa pyörän luonnetta varsinkin alamäessä.
    Tosta vois saada hyvän hauskanpito/bikepark pyörän (mitä se toki on jo) kun vielä loiventaisi ohjauskulman sinne 64-65 asteeseen. Nyt se on karvan alle 66 astetta.
    Kiinnostava viritys ja varmaan kiva että saa sen 15mm lisää joustoa, mutta jos runko antautuu, joka ei ole mahdotonta, niin spessu ei varmaan tykkää että niiden suunnittelemaa joustomatkaa on pidennetty = Mites takuuhommat?.
    Toinen juttu on se, että linkut on tehty sihen 160milliin, ja että 160mm kohdalla tulee pohjaus, en tiedä miten ne reagoi ku niiden asento on kokonaan eri, kun pohjaaminen tapahtuukin vasta 175millin kohdalla. En tiedä onko tolla linkku jutulla mitään väliä, mutta voisi kuvitella että linkkujen ja muutenkin koko takakolmion toiminta muuttuu kun pohjaminen tapahtuukin myöhemmin kun on suunniteltu. Varsinkin spessun linkku systeemissä missä on vielä yksi linkku siellä takana, ja takakolmio ei ole yhtenäinen.

    Älä myöskään luota tohon ''en usko että se käy koskaan niin syvällä''. Spessu pohjaa muutenkin suht helposti, niin en usko että että 160->175mm vaikuttaa siihen että pohjaako vaiko eikö, koska sama iskari ja samanjäykkynen jousi edelleen alla.

    Anyway miellenkiinnolla odotan myös miten toimii, kerrohan sitten! =)

  12. #1782
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makp Katso viesti
    Kiinnostava viritys ja varmaan kiva että saa sen 15mm lisää joustoa, mutta jos runko antautuu, joka ei ole mahdotonta, niin spessu ei varmaan tykkää että niiden suunnittelemaa joustomatkaa on pidennetty = Mites takuuhommat?.
    Toinen juttu on se, että linkut on tehty sihen 160milliin, ja että 160mm kohdalla tulee pohjaus, en tiedä miten ne reagoi ku niiden asento on kokonaan eri, kun pohjaaminen tapahtuukin vasta 175millin kohdalla. En tiedä onko tolla linkku jutulla mitään väliä, mutta voisi kuvitella että linkkujen ja muutenkin koko takakolmion toiminta muuttuu kun pohjaminen tapahtuukin myöhemmin kun on suunniteltu. Varsinkin spessun linkku systeemissä missä on vielä yksi linkku siellä takana, ja takakolmio ei ole yhtenäinen.

    Älä myöskään luota tohon ''en usko että se käy koskaan niin syvällä''. Spessu pohjaa muutenkin suht helposti, niin en usko että että 160->175mm vaikuttaa siihen että pohjaako vaiko eikö, koska sama iskari ja samanjäykkynen jousi edelleen alla.

    Anyway miellenkiinnolla odotan myös miten toimii, kerrohan sitten! =)
    Takuuhommat voi varmaan unohtaa jos tuolla virityksellä runko rusahtaa. Tuota linkkuhommaa ei ole tullut kyllä edes mietittyä.
    Pitää kattoo miten se toimii. Jos se ei oo selkeesti parempi ns. hissipyöräilyssä niin sit pitää laittaa vanha spacer takaisin.

    Nyt kun on selkee Trail/lenkkipyörä tallissa niin tuon lenkkikelpoisuudella ei niin ole väliä kunhan alaspäin tultaessa tasoittaa patit ja kivikot.
    Pitää tuota varmaan myös tuplakruunukeulalla testata.
    - Fear is a mindkiller -


  13. #1783
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makp Katso viesti
    Kiinnostava viritys ja varmaan kiva että saa sen 15mm lisää joustoa, mutta jos runko antautuu, joka ei ole mahdotonta, niin spessu ei varmaan tykkää että niiden suunnittelemaa joustomatkaa on pidennetty = Mites takuuhommat?.
    Toinen juttu on se, että linkut on tehty sihen 160milliin, ja että 160mm kohdalla tulee pohjaus, en tiedä miten ne reagoi ku niiden asento on kokonaan eri, kun pohjaaminen tapahtuukin vasta 175millin kohdalla. En tiedä onko tolla linkku jutulla mitään väliä, mutta voisi kuvitella että linkkujen ja muutenkin koko takakolmion toiminta muuttuu kun pohjaminen tapahtuukin myöhemmin kun on suunniteltu. Varsinkin spessun linkku systeemissä missä on vielä yksi linkku siellä takana, ja takakolmio ei ole yhtenäinen.

    Älä myöskään luota tohon ''en usko että se käy koskaan niin syvällä''. Spessu pohjaa muutenkin suht helposti, niin en usko että että 160->175mm vaikuttaa siihen että pohjaako vaiko eikö, koska sama iskari ja samanjäykkynen jousi edelleen alla.

    Anyway miellenkiinnolla odotan myös miten toimii, kerrohan sitten! =)
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Takuuhommat voi varmaan unohtaa jos tuolla virityksellä runko rusahtaa. Tuota linkkuhommaa ei ole tullut kyllä edes mietittyä.
    Pitää kattoo miten se toimii. Jos se ei oo selkeesti parempi ns. hissipyöräilyssä niin sit pitää laittaa vanha spacer takaisin.

    Nyt kun on selkee Trail/lenkkipyörä tallissa niin tuon lenkkikelpoisuudella ei niin ole väliä kunhan alaspäin tultaessa tasoittaa patit ja kivikot.
    Pitää tuota varmaan myös tuplakruunukeulalla testata.
    Ajelin vastaavalla pyörällä vuoden päivät "viritetyllä" iskarilla. Mulla oli muistaakseni noin 6mm prikka käytössä. Paljon vähemmän kuin tuo niin takahaarukka tosiaan lyö rungon satulaputkeen pohjatessa. Kannattaa jättää siihen vähän pelivaraa, yleensä kun iskari pohjaa kunnolla niin runkokin vähän elää suuntaan jos toiseen. Mitään ongelmia ei mulla ilmennyt.

  14. #1784
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juuso Katso viesti
    Ajelin vastaavalla pyörällä vuoden päivät "viritetyllä" iskarilla. Mulla oli muistaakseni noin 6mm prikka käytössä. Paljon vähemmän kuin tuo niin takahaarukka tosiaan lyö rungon satulaputkeen pohjatessa. Kannattaa jättää siihen vähän pelivaraa, yleensä kun iskari pohjaa kunnolla niin runkokin vähän elää suuntaan jos toiseen. Mitään ongelmia ei mulla ilmennyt.
    Hyvä tietää ,ettei ongelmia ilmennyt. Huomasiko sen lisääntyneen jouston selvästi ja käyttäytyikö takapää muuten samanoloisesti kuin ei "viritetyllä" jousella?
    - Fear is a mindkiller -


  15. #1785
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    On sitä saatu runko elämään ihan vakiojoustollakin niin paljon että satulaputkeen tulee vauhtiraidat.

  16. #1786
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Takuuhommat voi varmaan unohtaa jos tuolla virityksellä runko rusahtaa. Tuota linkkuhommaa ei ole tullut kyllä edes mietittyä.
    Pitää kattoo miten se toimii. Jos se ei oo selkeesti parempi ns. hissipyöräilyssä niin sit pitää laittaa vanha spacer takaisin.

    Nyt kun on selkee Trail/lenkkipyörä tallissa niin tuon lenkkikelpoisuudella ei niin ole väliä kunhan alaspäin tultaessa tasoittaa patit ja kivikot.
    Pitää tuota varmaan myös tuplakruunukeulalla testata.
    Uskon että vipusuhteet muuttuu jonkun verran linkustossa. Jos taas haluut vaan hissipyöräilyyn pyörän, ja on jo lenkkipyörä, niin sitten vaan enska myyntiin hissipyöräilyyn tehdyt vehkeet alle, niin ei tarvi alkaa joustoja speksaamaan ja saadaan takuukin mukaan. Enskahan on kuitenkin vaan ns: välimalli että ei se oikeen oo lenkkipyörä eikä oikeen kyllä alamäkipyöräkään, ja kuten sanoit lenkkikelpoisuudella ei väliä, niin miksei samantien DH pyörää alle, sillä sitten uskaltaa päästellä ja tosiaan alaspäin tultaessa tasottaa patit ja kivikot

    Äläkä nyt ainakaan mitään 200millin tuplakruunua ala siihen speksaamaan, siinä menee geometria pilalle, ja toisekseen sulla on äkkiä sitten runko kahdessa osassa ku jostai dropista losautat sillä menemään. Ei se enska ole tehty kestämään semmosta keulaa.

    Kuten sanoin, jos lenkkipyörä on jo, niin DH pyörää alle vaan, sillä se ilo irtoaa!

  17. #1787
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    104


    Mike Montgomery paukutteli tämän vuoden rampagessa Evolla jossa Dorado keulilla.
    Kyllä tuo minusta ihan ajettavalta näyttää.

  18. #1788
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Takuuhommat voi varmaan unohtaa jos tuolla virityksellä runko rusahtaa. Tuota linkkuhommaa ei ole tullut kyllä edes mietittyä.
    Pitää kattoo miten se toimii. Jos se ei oo selkeesti parempi ns. hissipyöräilyssä niin sit pitää laittaa vanha spacer takaisin.

    Nyt kun on selkee Trail/lenkkipyörä tallissa niin tuon lenkkikelpoisuudella ei niin ole väliä kunhan alaspäin tultaessa tasoittaa patit ja kivikot.
    Pitää tuota varmaan myös tuplakruunukeulalla testata.
    Mielenkiintoisen virityksen väsäsit Kerro sitten kuinka äijän käy. Eikös sulla ollu hiilaripyöräkuume päällä? Saattaa tämä prokkis edesauttaa uuden pyörän hankintaa

  19. #1789
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HanttaHoo Katso viesti


    Mike Montgomery paukutteli tämän vuoden rampagessa Evolla jossa Dorado keulilla.
    Kyllä tuo minusta ihan ajettavalta näyttää.
    Joo,mutta hän lyhensi keulan 200-->180mm + toi 2013 enska evo on valmiiks 180mm takajoustolla. Nyt puhutaan -12 mallista jossa on valmiina 160 jousto takana, ja kuitenki pikkase eri geometria.

  20. #1790
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makp Katso viesti
    Uskon että vipusuhteet muuttuu jonkun verran linkustossa. Jos taas haluut vaan hissipyöräilyyn pyörän, ja on jo lenkkipyörä, niin sitten vaan enska myyntiin hissipyöräilyyn tehdyt vehkeet alle, niin ei tarvi alkaa joustoja speksaamaan ja saadaan takuukin mukaan. Enskahan on kuitenkin vaan ns: välimalli että ei se oikeen oo lenkkipyörä eikä oikeen kyllä alamäkipyöräkään, ja kuten sanoit lenkkikelpoisuudella ei väliä, niin miksei samantien DH pyörää alle, sillä sitten uskaltaa päästellä ja tosiaan alaspäin tultaessa tasottaa patit ja kivikot

    Äläkä nyt ainakaan mitään 200millin tuplakruunua ala siihen speksaamaan, siinä menee geometria pilalle, ja toisekseen sulla on äkkiä sitten runko kahdessa osassa ku jostai dropista losautat sillä menemään. Ei se enska ole tehty kestämään semmosta keulaa.

    Kuten sanoin, jos lenkkipyörä on jo, niin DH pyörää alle vaan, sillä se ilo irtoaa!
    No se enduron myynti ja dh pyörä tilalle mulla oli ensin ajatuksena ja kerkeshän se pyörä olla pari päivää myynnissäkin ja oli jo pari ostajaakin ,mutta sitten rupesin miettimään ,että jos sitä kuitenkin pari enskakisaa haluaa ajaa ja kyllä tuolla antikkalassa ja puijolla pärjää ihan hyvin. Jyväskylässä kun käytiin niin alkoi olla niin rouheeta settiä ,että kaipas sitä DH-pyörää.

    Lopullinen niitti pyörän pitämiselle oli sitten kun kaveri hommas samantyylisen jyrän ja mietittiin ,etä olis siistiä ottaa fullfacet ja vähän suojia mukaan ja kaydä ajelemassa ympäri kuopioo paikkoja josta ei oo uskaltanut lenkillä avopotalla ja pelkillä polvareilla ajaa. Vois myös ajaa tietyt paikat kovaa kun ois vähän suojiakin.
    DH-pyörällä ei oikein moinen oo mielekästä.

    Lenkkikelpoisuudella tarkoitin lähinnä porukkalenkkejä ja tahko MBT:n tapaista ajoa. Siihen mulla on nyt Yetin tralipyörä.
    Kyllä tuolla lenkkiä polkee ihan iloisesti,mutta minun kunnolla ylämäet on tuolla aika tuskaa.
    Vajaa 14kg tuo painaa kevyemmillä kiekoilla vaikka jousi on keulassa ja perässa ja kyllä täällä yks kova kuski ajaa sillä perus evolla kaikki ajonsa.

    Mulla kusi se yhdellä pyörällä kaikki taktiikka kun ei vaan patti riitä. Tietenkin kun siihen ois hommannut ilma lyrikin ja vaikka monarch plussan niin
    se olis jo aika kevyt noin järeeks pyöräks ,mut kun tykkään yli kaiken ajaa talvella hissi-alamäkee niin nuo jousipelit on vaan niin huolettomia ja toimivia pakkasella.

    Kyllä se on niin ,että 3 pyörää on minimi. Maantiepyörä ,lenkkipyörä ja sit DH tai muuten järeä peli.
    Sit on myös pointti ,että multa vois jäädä sen DH-pyörän potenttiaali käyttämättä kun vähän hirvittää mitä vauhtia niillä pystyy ajamaa ja mistä.
    Tuossahan tuo on vielä 160 millisenä DH-kiekoilla ja renkaillla . Pitää laittaa sit uus kuva antikkalan talvi DH-radalla katkennesta rungosta.

    Voipi vielä kyllä lähtee myyntiinkin jos sen joku vielä huolii. Kattoo nyt miltä tuo tuntuu. Ei oikein tiedä mitä tuon kanssa pitäs tehdä.?
    Ajaa varmaan. Onneks mulla on se Yeti.
    - Fear is a mindkiller -


  21. #1791
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Kyllä se on niin ,että 3 pyörää on minimi. Maantiepyörä ,lenkkipyörä ja sit DH tai muuten järeä peli.
    Sit on myös pointti ,että multa vois jäädä sen DH-pyörän potenttiaali käyttämättä kun vähän hirvittää mitä vauhtia niillä pystyy ajamaa ja mistä.

    Voipi vielä kyllä lähtee myyntiinkin jos sen joku vielä huolii. Kattoo nyt miltä tuo tuntuu. Ei oikein tiedä mitä tuon kanssa pitäs tehdä.?
    Ajaa varmaan. Onneks mulla on se Yeti.
    Tota en oo koskaa ymmärtäny et miks DH pyörän ostamisen tekosyynä pidetää just että sillä pääsee nii kovaa ja voi vetää mistä vaa, ''mä vedän vaa tällä Am pyörälläni mielummi''.
    Jos on tommone lenkkipyörä jo, nii rohkeesti vaa DHooota alle. =D Ei sillä pidä vetää nii kovaa ja jokapaikasta, mutta siitä tulee luottamusta ku tietää että se kestää aivan varmasti. No joojoo kyllähä raskaat am/enduro pyörät kestää paljon, mutta ei kaikkee.
    Käykää ees kokeilemassa jos mietityttää, huomaatte mite kivaa se oikeesti onkaan =D

    Hyvä pyörähä enduro o kuitenki. Vaikee paikka. =D

  22. #1792
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 8 1/2 Katso viesti
    Tossa oli hyvää asiaa! Jotenkin kovasti tuntuu että mun fillari tulee olemaan ensi vuonnakin 26"..
    Tämä on hyvää tekstiä. Kannattaa lukea niin saa vähän pesrpektiiviä tähän rengaskoko hössötykseen.http://bansheebikes.blogspot.fi/2013...imensions.html

    http://bansheebikes.blogspot.fi/2013...r-factors.html

    http://bansheebikes.blogspot.fi/2013...act-patch.html

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Mielenkiintoisen virityksen väsäsit Kerro sitten kuinka äijän käy. Eikös sulla ollu hiilaripyöräkuume päällä? Saattaa tämä prokkis edesauttaa uuden pyörän hankintaa
    No jaa. Onhan mulla asr-5:dessä takapää hiilikuitua. Oikeastaan tämähän se polttelis ,mutta kun pelkkä runko maksaa melkein 3 tonttua niin ei oo massia.
    http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ca...rame-12-46751/

    Tämä kyllä saattas ratkaista sen kaikki yhdellä pyörällä dilemman. Mulla ei tosin oo Gravesin jalkoja eikä taitoja.
    - Fear is a mindkiller -


  23. #1793
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Tämä on hyvää tekstiä. Kannattaa lukea niin saa vähän pesrpektiiviä tähän rengaskoko hössötykseen.http://bansheebikes.blogspot.fi/2013...imensions.html

    http://bansheebikes.blogspot.fi/2013...r-factors.html

    http://bansheebikes.blogspot.fi/2013...act-patch.html
    .
    Täähän oli jo tällä samaisella sivulla kertaalleen...

  24. #1794
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Kyllä se on niin ,että 3 pyörää on minimi. Maantiepyörä ,lenkkipyörä ja sit DH tai muuten järeä peli.
    Mulle riittää yksi. Ajan sillä kaikki ajot, toki mun "DH" on askartelua. Ja mun "maantie" on kelvilenkkejä.
    Poljettavuus pyörässä on aina hyvä, kun hankkii DW-linkkuisen pyörän.

    Yhdellä pyörällä olen mainiosti hoitanut kaikentyyppiset ajot. Ei valittamista.

  25. #1795
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    No ... Ei oikein tiedä mitä tuon kanssa pitäs tehdä.?
    Ajaa varmaan. Onneks mulla on se Yeti.
    Vaihdat ihan ensiksi noi keulan teipit oikeinpäin

  26. #1796
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Mun mielestä DH-pyörä on ihan turha Suomessa, koska eihän täällä oo oikeita mäkiä. Ite myin V10C:n pois kun tajusin, että se on turha Sappee-Calpis-Messilä-akselilla. Ite käyn aika paljon Calpiksessa ja sehän on tasasta hiekkapohjaa ja laskut muutenkin jotain 30 sekunnin luokkaa. Jos asuis oikeiden vuorten äärellä, sanotaan nyt vaikka Åre, Whistler tai Alpit, niin sit ois eri asia. Ja vaikuttaahan tohon tietty rahallinen puolikin, yks pyörä on puolet halvempi kuin kaks pyörää. Ja siihen päälle vielä puolet halvemmat ylläpitokustannukset. Itse totesin, että ajan -1.5 anglesetilla ja RC4:lla varustetulla NomadC:llä näissä paikallisisissa pikkumäissä samoista paikoista ja yhtä kovaa kuin V10C:llä.

  27. #1797
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Lahti city
    Viestit
    79
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Mun mielestä DH-pyörä on ihan turha Suomessa, koska eihän täällä oo oikeita mäkiä. Ite myin V10C:n pois kun tajusin, että se on turha Sappee-Calpis-Messilä-akselilla. Ite käyn aika paljon Calpiksessa ja sehän on tasasta hiekkapohjaa ja laskut muutenkin jotain 30 sekunnin luokkaa. Jos asuis oikeiden vuorten äärellä, sanotaan nyt vaikka Åre, Whistler tai Alpit, niin sit ois eri asia. Ja vaikuttaahan tohon tietty rahallinen puolikin, yks pyörä on puolet halvempi kuin kaks pyörää. Ja siihen päälle vielä puolet halvemmat ylläpitokustannukset. Itse totesin, että ajan -1.5 anglesetilla ja RC4:lla varustetulla NomadC:llä näissä paikallisisissa pikkumäissä samoista paikoista ja yhtä kovaa kuin V10C:llä.
    Yes täysin samaa mieltä. Meni itsellä myös mäkipyörä myyntiin.. todella hyvin pärjää 160mm joustavalla calpiksessa, jopa mielestäni paremmin.

  28. #1798
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Mun mielestä DH-pyörä on ihan turha Suomessa, koska eihän täällä oo oikeita mäkiä. Ite myin V10C:n pois kun tajusin, että se on turha Sappee-Calpis-Messilä-akselilla. Ite käyn aika paljon Calpiksessa ja sehän on tasasta hiekkapohjaa ja laskut muutenkin jotain 30 sekunnin luokkaa. Jos asuis oikeiden vuorten äärellä, sanotaan nyt vaikka Åre, Whistler tai Alpit, niin sit ois eri asia. Ja vaikuttaahan tohon tietty rahallinen puolikin, yks pyörä on puolet halvempi kuin kaks pyörää. Ja siihen päälle vielä puolet halvemmat ylläpitokustannukset. Itse totesin, että ajan -1.5 anglesetilla ja RC4:lla varustetulla NomadC:llä näissä paikallisisissa pikkumäissä samoista paikoista ja yhtä kovaa kuin V10C:llä.
    Onkos noilla endurolla ja nomadilla kuinka paljon käytännössä eroa? Kerran olen nomadilla koeajanut, ja oli puolinöyryyttävä kokemus. Siinä on liian paljon pyörää meikäläiselle, Ei riitä ukossa kyvyt ulosmittaamaan kaikkea ulos tuosta pyörästä. Siltikkin oli yllättävän hyvä polkea. Hieno pyörä!

    Tuosta pyöräkoko jutskasta:

    Edellisellä sivulla oli video, jossa Giantin ukko kertoi heidän tekemistään testeistä jossa selviteltiin mikä rengaskoko on paras. Ja hänen mielestään 26" on död ja on vain ajan kysymys milloin 29erit häviää myös. 27.5 sopii heidän mielestään kaikkiin maastopyöräilyihin, lajista ja alakategoriasta riippumatta. Hän myönti, että 29erit oli markkinavoimien painostuksen tulos, vaikkei ne jokaiselle markkina-alueelle edes sopineet. Ja tämä siis Giantin kaverin suusta, jolla ei ole tällä hetkellä juurikaan 650B pyöriä... Tukee hyvin tuota fillarilehden vertailua, jossa mittaustulosten perusteella 650b on pätevämpi menemään kuin 29er. Siihen lisäksi vielä enskaryhmän kiitokset ketteryydestä ja 26 tuumaisen tapaisesta käsiteltävyydestä.

    Ei edelleenkään tee 26" pyöristä tarpeettomia, mutta luulenpa että ne pyörät jolla poljetaan edes vähäisen, tulee menemään 650B -mallisiksi.

  29. #1799
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HanttaHoo Katso viesti
    Kuva poies
    Mike Montgomery paukutteli tämän vuoden rampagessa Evolla jossa Dorado keulilla.
    Mikä takaiskari siinä on? Öhlinssimäinen keltainen väri jousessa , mutta ei kai ne sitä tavaramerkinny ole.


  30. #1800
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    ^ kyllä siinä on Öhlins TTX22M takana.. Samainen iskari löytyy myös 2014 Demo 8 II:sta..
    The end of the road is just the beginning...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •