FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 54 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 44 52 53 54 55 56 64 104 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.591 - 1.620 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #1591
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvhakala Katso viesti
    No niinpäs tietysti, kätevintähän on vain murhata se vanha nastarengas ja ottaa varapiikit siitä. Tosin tuommoinen asennustyökalu vaikuttaisi hommaa helpottavalta kapineelta. myytäisiinköhän niitä jossain erikseen, ettei tarvitsisi ostaa nastoja mukana?
    Ainakin bike-components.de myy nastojen asennustyökalua. Löytyy nimellä Nokian einsatzwerkzeug zur montage von ersatzspikes.
    pätkä muokkasi tätä : 07.12.2013 at 22.53

  2. #1592
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvhakala Katso viesti
    No niinpäs tietysti, kätevintähän on vain murhata se vanha nastarengas ja ottaa varapiikit siitä. Tosin tuommoinen asennustyökalu vaikuttaisi hommaa helpottavalta kapineelta. myytäisiinköhän niitä jossain erikseen, ettei tarvitsisi ostaa nastoja mukana?
    Ihan hyvin se onnistuu sopivan pienellä ruuvimeisselilläkin, nasta kyljelleen reiän päälle ja painat ruuvimeiselillä sisään siten, että meisselin kärjen leveä sivu on nastaa vasten, ensin siis meisselin 'terän' kyljellä ja loppuvaiheessa, kun nasta alkaa kääntymään voi painaa meisselin kärjen suuntaan.

    Vähän hankala selittää, mutta jos kokeilet, niin varmaan hoksaat tekniikan.

    Työkalut tahtoo maksaa erikseen ostettuna sen minkä tuo 70 nastan pussi maksaa, toki poikkeuksiakin on, mutta mielestäni en ole nähnyt kovinkaan edukkaita hintoja pelkälle työkalulle.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  3. #1593
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuhat1000 Katso viesti
    Onko kukaan onnistunut litkuttelemaan vaijerireunaista Nokian Extreme 29 rengasta tubeless kitillä varustetulle kiekoille?
    Tarkoitus olisi talven tullen laittaa vaijeri extremet tavallisille kiekoile, jossa pinnareiät teipattu umpeen. Mikäli oikein muistan, niin renkaat oli sen verran tiukat vanteelle, että uskon litkutuksen onnistuvan helposti. Voi laittaa raporttia onnistumisesta, kun olen litkutellut nuo. Tulevien päivien/viikkojen/kuukausien sää sanelee aikataulun. Tällä hetkellä kelvit on siinä kunnossa, että Extrmet olisi sinne optimaalisemmat, mutta lämpöaaltoa on taas luvattu.

    Toistaiseksi ajelen kuitenkin litkutetuilla W106 renkailla ja odottelen kunnon talvea. Ajatus oli pysyä tiellä talven tuloon saakka. Viikonlopun säät houkutteli poluille ja yllättävän hyvin noillakin pärjäsi lumisilla poluilla. Kumiseos piti hyvin lumisessa juurakossa ja polun pohja oli sen verran jäässä, että ei uponnut. Eikä irronnut reunanastatkaan kivikossa, kun niitä ei ole

  4. #1594
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Hyh, nyt laakerilumi alkoi menemään sellaiseksi paksummaksi tavaraksi, joka jauhautuu äärettömän hienoksi jääkuulaksi kun yrittää moisessa ajaa, takana Mara Winter suttaa kovasti ja armottomalla väännättämisellä meno jotenkin sujuu, mutta edessä ei riitä sivuttaispito, kun kääntää niin rengas alkaa liukumaan sivuttain.

    Sitten oli höylättyä kelviä, jossa sitä höylän tiuhaa uraa, mielenkiintoista oli havaita, että muokattu Mara Winter edessä toimi tuossa paljon paremmin kuin takana oleva muokkaamaton, joka luikerteli aika paljonkin. Aiemmat kokemukset vahvistavat käsitystä, että nappuloiden karsimisella sai renkaan puremaan itselleen uutta uraa paljon hanakammin.

    Pari kertaa tuosta parin sentin paksuisesta laakerilumesta johtuen piti jalka laskea maahan, mutta samasta kohtaa pääsi liikkeelle jatkamaan matkaa irroittamatta toisen puolen jalkaa varvaskoukusta, yksi kerta oli vähän tiukempi, kun oli 4cm luokkaa sitä laakerilunta ja vieläpä sellainen auran työntämä kerros, että oli aika tiivistäkin, yli kierroksen verran kampia pyöritin paikoillaan, kunnes löytyi pitoa riittävästi, että pääsi eteenpäin, välillä tasapaino toimii aika hyvinkin ja pyörityksen harjoittelulla on selvästi ollut tulosta, kun ylä ja alakohta kampikierroksesta ei juuri haastetta tarjonnut.

    Pakkasta noin -10C, joka tuntui jo kovettavan Mara Winterin kumilaatua aika reippaasti.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  5. #1595
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    239
    Tänään tuli ice spikerit, 2,25x29 kokoset. Ennenkuin otin edes paketista huomasin, että nastat sojottelee miten sattuu ja niitten asennussyvyys vaihtelee todella rajusti toisistaan, osasta näkyy myös kantaosa selvästi, toiset taas niin syvällä ettei melkein kärkeä näy. Onko muilla samanmoisia havaintoja? Ei tuo nyt kovin paljon luottamusta herätä nastojen kiinni pysymisen kannalta.

    MC Kramppi

  6. #1596
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    Tuo nyt kieltämättä näyttää melko erikoiselta.

  7. #1597
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Exluossa Katso viesti
    Tänään tuli ice spikerit, 2,25x29 kokoset. Ennenkuin otin edes paketista huomasin, että nastat sojottelee miten sattuu ja niitten asennussyvyys vaihtelee todella rajusti toisistaan, osasta näkyy myös kantaosa selvästi, toiset taas niin syvällä ettei melkein kärkeä näy. Onko muilla samanmoisia havaintoja? Ei tuo nyt kovin paljon luottamusta herätä nastojen kiinni pysymisen kannalta.
    Selkeää 2. laatua. Palautukseen.

  8. #1598
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Exluossa Katso viesti
    Tänään tuli ice spikerit, 2,25x29 kokoset. Ennenkuin otin edes paketista huomasin, että nastat sojottelee miten sattuu ja niitten asennussyvyys vaihtelee todella rajusti toisistaan, osasta näkyy myös kantaosa selvästi, toiset taas niin syvällä ettei melkein kärkeä näy. Onko muilla samanmoisia havaintoja? Ei tuo nyt kovin paljon luottamusta herätä nastojen kiinni pysymisen kannalta.

    Olis varmaan syytä otta yhteyttä myyjään ja kysellä miksi te tällaisia mulle lähetätte? Eikö pakkaajalla ole raksuttanut, että kyseessä on täydellinen maanataikappale?
    Kannataisko samatien samalla sähköpostilla laittaa kuvat myös tehtaalle? Hyvällä tuurilla saat uudet kumit ja nuo ehjättyä painelemalla nastat perille.

  9. #1599
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    On jossain renkaassa (ei Schwalbe) ollut korkeuseroa nastoissa, mutta painuivat paikalleen sisäänajossa. Ei tosin olleet noin pahat. Nuohan voi painua vinoon, jos lähtee tuollaisena ajamaan. Ainakin kannattaa naputella pahimpia alemmas ennen ajoa.
    -

  10. #1600
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    239
    Tuli tilattua nua (2kpl)Bike-componentsilta, en ole vielä ottanu selvää niitten palautuspolitiikasta, tai miten toimia. Molemmat renkaat näyttää yhtä huonoilta. Kyllähän nastoja vois ite painella(työkalu löytyy siihen), periaatteessa vaan v..... ei ku ottaa päähän, ku ostanu kalleimmat renkaat ikinä. Syvä huokaus!


    nim.merk. 804 nastaa!
    MC Kramppi

  11. #1601
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    562
    Ajokokemuksia 45NRTH Nicotinesta viikonlopulta

    (disclaimer: nämä ovat suhteellisen nöösin ajajan ensivaikutelmia, vain parin päivän ajalta, tällä hetkellä vallitsevissa keleissä)

    Ollakseen 29x2,35 kokoinen maastonastarengas Nicotine rullaa mielestäni todella hyvin. Koko ajan oli sellainen yksinkertainen ajamisen ilo päällä, kun pyörä liikkui kevyesti. Kokonaisvaikutelma vahvasti positiivinen. Pakkaantuneella lumella rengas toimi todella hyvin, oli vetopitoa ja kaarrepitoa. Ajelin lähes pelkästään pyöräteitä ja autoteitä. Sisäänajovaiheessa ei viitsinyt lähteä sudittelemaan metsään. Täällä Turussa ei ole vielä lunta kuin pari senttiä ja kaikki kivet poluilla ovat paljaana, mikä saattaisi olla sisäänajamattomille nastoille turmiollista. Ajoin lyhyen pätkän jäisen metsälammen rantajäätäkin, kunnes jää petti alta.

    Vaikka rengas on muuten kiva ajettava, huomasin että 25 mm vanteella sen toiminta ei tunnu olevan ihan optimaalista. Valmistaja suosittelee rengasta 25-40 mm vanteelle, joten homman pitäisi olla ok, mutta... Ainakaan minä en oikein saanut reunimmaisia nappuloita ottamaan kunnolla kontaktia maahan. Leveämmällä vanteella rengas varmasti toimisi paremmin. 25 mm vanteelle suosittelisin varauksin. Minulle syntyi tunne, että jäisellä alustalla kantatessa pidon hävitessä keskinappuloilta renkaassa on täysin tyhjä kohta, jossa ei ole pitoa ollenkaan. Reunanappulat ottaa kiinni vasta enemmän kallistaessa, jos ottaa. Nöösi ei uskaltanut kallistaa niin paljoa, kun pito tuntui häviävän jo aiemmin.

    Sanoisin, että tämä rengas on hyvä valinta, jos ensisijaisena kriteerinä on rullaavuus ja nastoja kaipaa vain sen verran, että niillä pärjää silloin kun olosuhteet on vaikeat. Jos haluaa ultimaattista pitoa jäällä, kannattanee katsella jotain muuta. Tai omistaa leveämmät vanteet.

    Tarkempaa analyysiä ja havaintoja renkaan toiminnasta 25 mm vanteella:

    Alla vasemmalla kuva, jossa takarengas tubeleksena, kuski 84 kg + varusteet siihen päälle, rengaspaineet 1,4 baaria. Reunanappulat jäävät melko ylös. Toisessa kuvassa renkaan profiili 25 mm vanteelle asennettuna. Kyllähän nuo nastat melko ylös ja ulkoneviksi jäävät. Keskikuviossa on nastapari 60 mm välein. Suurin osa renkaan 222 nastasta on ulkonappuloissa.



    Ohuen lumen päällä ajaessa lumeen ei jää kuin keskikuvion jäljet. Rengaspaineet 1,8 kaikissa kuvissa tästä alaspäin:



    Vähän syvempään lumeen mentäessä reunanappulatkin alkavat piirtää hentoa jälkeä:



    Jäätä oli hankala löytää, mutta yhden päättyvän kadun päästä löytyi Datsunin sutimat viivat. Kokeilin jääpitoa niissä. Tulos ei ollut kovin hyvä. Rauhallisella vauhdilla suoraan ajaessa renkaan keskinastat kyllä pitävät. Varovainenkin kallistus kuitenkin hävitti pidon. Reunanastat eivät 25-millisellä vanteella saa kunnon kontaktia ja painetta jäähän.



    Kokeilin kaarrepitoa erilaisissa paikoissa, mm. tässä mutkassa. Havainnot olivat samanlaisia joka tilanteessa, mutta kovan jään päällä ei renkaista jäänyt jälkiä kuvattavaksi. Tässä mutkassa oli ohut lumipeite, joten tässä sai kuvattua renkaan jättämiä jälkiä.



    Tästä kuvasta näkee, että pyörä on ollut kallistuneena sisäkurviin ihan normaalisti. Lumeen on piirtynyt renkaan keskikuvio sekä sisäkurvin puoleinen ulkoreunan kuvio. Vauhti oli rauhallinen ja käännös hillitty. Silti takarengas lähti luistamaan, kuten kuvasta näkyy.



    Tässä lähikuva ylläolevasta renkaanjäljestä. Siitä näkee, että vaikka reunanappula piirtää jälkeä lumeen, se ei painu riittävän alas jotta nasta saisi kontaktia tiehen. Nasta on ilmassa, sen alla on vain lunta. Ei kontaktia jäähän.



    Ai niin, sitten se tubeless-juttu. Edellisessä postauksessanihan kirjoitin, että sain renkaat asennettua tubeleksiksi. Pienen taistelun ja hikoilua se vaati, mutta asennus onnistui jalkapumpulla. Paineet olivat pysyneet yön yli, häviö oli jotain 0,1-0,2 baarin luokkaa. Edellisessä postauksessanihan kirjoitin myös, että rengas tuntui niiiiin löysältä, että jännitti sen vanteella pysyminen. No, ensimmäisellä sisäänajolenkillä ehdin ajaa pari kilometriä pyörätietä, kun...



    Vähän haastava rengas tubeless-käyttöön siis. Vaikka asennus onnistuisi, se ei takaa mitään. Vaihdoin eturenkaaseen sisurin, mutta mielenkiinnosta ja itseäni kiusatakseni jätin takarenkaan tubelekseksi. Se on toistaiseksi pysynyt. Eipä ajoakaan ole tosin tullut vasta kuin reilu parikymmentä kilometriä.

  12. #1602
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Exluossa Katso viesti
    Tuli tilattua nua (2kpl)Bike-componentsilta, en ole vielä ottanu selvää niitten palautuspolitiikasta, tai miten toimia. Molemmat renkaat näyttää yhtä huonoilta. Kyllähän nastoja vois ite painella(työkalu löytyy siihen), periaatteessa vaan v..... ei ku ottaa päähän, ku ostanu kalleimmat renkaat ikinä. Syvä huokaus!
    Ei ole tarkoituksenmukaista, että ostaja joutuu toimimaan laadunvalvojana ja tekemään renkaan valmistustyön loppuun.

  13. #1603
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Aika karmaisevan näköiset nuo Exlun renkaat. Emailia B-componentsiin ja kuvat siihen mukaan ynnä säikeen jyrkkä tuomio. Tommosella nasta-ulkonemien erolla minusta sekundaluokan c-renkaita. B-C on kyllä hyvä ja joviaali versenderi, kyllä ne hommansa hoitaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  14. #1604
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Bomballe voisin sanoa että erinomaisen pro-tason rengaskokemuksia hyvin dokumentoituna. Laitoit sillai pahan mittatikun nastarenkaitten testaukseen ynnä myös litkutukseen että harva samaan pystyy.

    Paria asiaa mielenkiinnolla katsoin. Nastojen asemointi ja muoto. Minun järkeeni ei mahdu tommonen paritellen-asemointi. Nastan konkaavimuoto on tasan tarkkaan päinvastainen esimerkiksi parhaitten Extremeitten ynnä ISP:n terävään piikkiin verraten.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #1605
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Niin olihan mulla muutakin. Ice spiker performancen takarenkaaksi alkuvuonna tai jotain hommasin ja haukuin pataluhaksi mennä talvella. Uraherkkä ja mitähän muuta. Hokasin ettempä rengaspaineíta olekaan kummosemmin kattonut. Mitä nyt Extremeen edessä jotain ja takaseen vähän enempi. Nyt paransin tapani ja eihän se halvempi Schwalbe 26" kokoisena aivan niin huono ole kuin väitin. Väärtini Lansive kehoitti litkuttamaan muttei se tänään onnistunut. Häätyy näemmä tilata oikea-oppista tubeless-vanneteippiä. 35-622 kokoisilla, en ny nimeä enää viitsi mainita, pieni rengaspainetestailu on tuottanut aivan toimivan rengasyhdistelmän crossarii
    Toisaalta Extreme sekun vaan paineilla on pelannut iloisesti edessä ja myöskin takana, mitä noilla tään vuosituhannen puolella olen ajellut.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  16. #1606
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Tais olla rengasmuoveja katkenneet. Tässä raudat ja vähän pidemmällä vipuvarrella.
    http://www.bike-discount.de/shop/k62...5.html?mfid=18
    Joo, motonetin muutaman euron rengasmuovit siinä pamahteli. Pitääkin tilata tuollainen tai hakea kaupasta jotakin vastaavaa.
    Extremet koossa 2.1/26 toimivat ylämäissä ja tasamaalla ihan nätisti. Jäisiä kallioitakin menin ylös. Käännyksissä missä pitää kallistaa niin pito ei ole mikään hirveän kehuttava, saattaa johtua renkaan kapeudesta. Tämän takia alamäet piti ottaa vähän varovammin. Kerran menin kyljelleni tiukassa kaarteessa. Pyöränä 160mm joustava enska. Enkä muuten saanut sisuria puhki

  17. #1607
    Ihan on kyllä Exluossan rengas eri näköinen kuin minun ISP. Selvästi viallinen kpl, jopa on hämmästyttävää jälkeä...

  18. #1608
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Pitikin heti tuon esimerkin innostamana tarkistaa lauantaina LBS:sta hakemani ja vielä asentamattomat 29er ISP:t. Kahdessa renkaassa yhteensä kuusi nastaa, joiden asento tai syvyys jätti hieman toivomisen varaa. Painelin pihdeillä kuntoon.

    Sekundaa nuo exluossan kumit


  19. #1609
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Onpas teillä hienoja renkaita, itsellä vanhat W106:t alla. Kyllä niillä saattaa jäällä pystyssäkin pysyä, jos varovasti ajaa.

  20. #1610
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Harvinaisen hyvä testiraportti bombalta ja harvinaisen syvältä olevat nastarenkaat!
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  21. #1611
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Jep, bombalta huippu raportti, veikkaan että testaaja on insinööri.

  22. #1612
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    562
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti monta eri tyyppiä
    --- pro-tason rengaskokemuksia hyvin dokumentoituna --- Harvinaisen hyvä testiraportti --- bombalta huippu raportti, veikkaan että testaaja on insinööri.
    Kiitän. Insinööri en ole, teknisesti ja matemaattisestikin erittäin lahjaton, mutta mullakin on hetkeni

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Paria asiaa mielenkiinnolla katsoin. Nastojen asemointi ja muoto. Minun järkeeni ei mahdu tommonen paritellen-asemointi. Nastan konkaavimuoto on tasan tarkkaan päinvastainen esimerkiksi parhaitten Extremeitten ynnä ISP:n terävään piikkiin verraten.
    Tuon konkaavinastan hyvyyteen tai huonouteen on hankala sanoa vielä mitään. Tavallaan sen idea käy järkeen, onhan siinä enemmän purevaa reunaa kuin piikissä. Ehkä se ei tylsykään niin nopeasti. Vaikea sanoa vielä tässä vaiheessa.

    Nastojen asemoinnissa voisi minustakin olla parantamisen varaa. Nyt keskikuvion nastaparit ovat turhan harvassa, niitä voisi olla määrällisesti enemmän ja tiuhemmassa. Nastojen harvalukuisuus korostuu, kun kapealla vanteella reunanastat eivät ota maahan. Tässä renkaassa on ehkä yritetty hakea kultaista keskitietä hyvän rullaavuuden ja pidon välillä. Tavoitteessa on sinänsä onnistuttu, että korostetun keskikuvion ansiosta rengas kyllä rullaa hyvin. Samalla on reunanastojen asemoinnin takia kuitenkin taidettu menettää pidossa, ainakin kapealla vanteella. Olisi kyllä todella mielenkiintoista nähdä, miten tämä rengas asettuisi 30-40-milliselle vanteelle. Tai 50 mm Rabbit Holelle. Leveällä vanteella tämä voisi olla melkoinen talvirengas.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    --- harvinaisen syvältä olevat nastarenkaat!
    Mun kapealla vanteella kyllä. Uskoisin että leveämmällä vanteella tuota pidon täydellistä häviämistä kantatessa ei esiintyisi, kun reunanastat ottaisivat kontaktia niin kuin kuvittelisin niiden suunnittelijan tarkoittaneen.

    Tämän renkaan optimaaliseksi toimintaympäristöksi ajattelisin jotain muuta kuin jäärännit. Yleistalvirenkaaksi tämä on kyllä ihan hyvä, jos ajatellaan että suurimman osan talvesta ajetaan lumella eikä jäällä. Tämä kuitenkin rullaa kevyesti, pitää hyvin lumessa ja on muutenkin todella hyvä ajaa. Nastojakin on sen verran, että jäälläkin pystyy ajamaan silloin kun on pakko, vaikka vähän varovainen pitäisi olla. Parantamisen varaa tässä olisi, mutta ei tämä nyt ihan toivoton ole

    Edit: Tuosta tubeless-ongelmallisuudestahan ei voi rengasta syyttää. 45NRTH ilmoittaa kyllä ihan selkeästi, että rengas ei ole tubeless ready.

  23. #1613
    Noin loogisesti ajatellen, eikö hyvä nastarengas olisi juurikin sellainen, että vähänkin kallistettaessa (eli kun pitoa tarvitaan enemmän kuin suoraan ajettaessa), sieltä reunasta tulee lisää nastoja antamaan ekstrapitoa? Vastaavasti suoraan ajettaessa niitä on vähemmän vierintäkitkaa kehittämässä.

    Siinä mielessähän Nicotinen idea on hyvä, mutta parinastat keskellä on tyhmä idea ja reunanastat liian reunassa (tai rengasprofiili talvirenkaaksi liian pyöreä); eli sitten kun ne tapaavat maahan, oli jo myöhäistä, eikä ne enää ehdi hillitsemään vauhtiin päässyttä liukua...

  24. #1614
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bomba Katso viesti
    Ajokokemuksia 45NRTH Nicotinesta viikonlopulta


    Tuohan on nastoitettu Minion. Melkein. Rittäisi mun maastoajoihini eturenkaana aivan täysin. Mistä ja mihin hintaan? Ovat ilmeisesti kalliitako?
    ..makes Jack a dull boy...

  25. #1615
    Liittynyt
    12/2006
    Viestit
    359
    Vaimo veti "molemmat renkaat alta nanosekunnissa" lipat Marathon Wintereillä viime viikolla.
    Tähän asti ne ovat toimineet hyvin mutta nyt oli pelkkää jäätä kun vesi oli päässyt valumaan.
    Hän ei suostu ajaa niillä renkailla enää.

  26. #1616
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    562
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Mistä ja mihin hintaan? Ovat ilmeisesti kalliitako?
    FoxComp. 109 euroa kpl.

  27. #1617
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Exluossa Katso viesti
    Tuli tilattua nua (2kpl)Bike-componentsilta, en ole vielä ottanu selvää niitten palautuspolitiikasta, tai miten toimia. Molemmat renkaat näyttää yhtä huonoilta. Kyllähän nastoja vois ite painella(työkalu löytyy siihen), periaatteessa vaan v..... ei ku ottaa päähän, ku ostanu kalleimmat renkaat ikinä. Syvä huokaus!

    nim.merk. 804 nastaa!
    Itse palauttelin viime talvena kyseiselle firmalle yhden ISP:n samassa kokoluokassa. Kyseisen renkaan runko oli kiero. Palautuspolitiikan kanssa ei mitään ongelmia. Sovin niin, että ensiksi tilaan uuden vastaavan renkaan, vaihdan uuden renkaan alle ja palautan viallisen. Kun rengas on tutkittu ja vika todettu bike components hyvitti rahat. Taisi olla yhteensä kymmenen päivän prosessi.

  28. #1618
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Mulla räjähti valmistusvikainen B-C:stä ostettu ISP kyljestä ja sain Tunturi-Hellbergiltä uuden tilalle.

  29. #1619
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    239
    Ilmeisesti ISP:n laatu ei ole kovin tasaista. Omasta 29 satsista vuonna 2012 toinen rengas oli umpikiero ja wobblasi niin pirusti. Bike24 toki hoiti korvaavan tilalle.

    Muutenhan nuo ovat ihan loistavat renkaat. Rullaa todella hyvin eikä juuri kiemurtele vaikka mitä olisi alla.

  30. #1620
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    242
    Tuli pyöräytettyä Grand Canyonin alle nuo SUP:stä ostamani ISPt. Nastojen asennussyvyys oli tasaista. Nyt mietinkin tuon sisäänajon suorittamista. 50km pitäisi ajella asfaltilla, vaan mistä asfalttia tähän hätään?? Eli mitä suosittelette?? Olis kiva että nastat pysyis renkaissa...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •