On One "ringmaster":
http://instagram.com/p/g3zkUcr3Sy/
Tuon puljun tuntien aggressiivista hinnoittelua varmaan luvassa.
On One "ringmaster":
http://instagram.com/p/g3zkUcr3Sy/
Tuon puljun tuntien aggressiivista hinnoittelua varmaan luvassa.
Kukaan vielä huomannu näitä??
Linkki facebook sivulle: https://www.facebook.com/XKMChainring
Tarttis löytää Shimanon SLX SL-M670 shifteriin bottom cover. Netti on tulvillaan noita päälle tulevia paloja, jotka ruuvataan osoittimen tilalle, mutta noita pohjaan tulevia muoveja ei tunnu löytyvän mistään.
http://www.singlespeed.nl/catalog/pr...oducts_id=1322
tuollakin näyttäis olevan jotain narrrow-wideja 30 - 38. ei vaan irtoa et mitä kokoja on hyllyssä...
Mistäs löytyis 110BCD / 5-arm (Rotorin) kampeen ratas 1*10 tsydeemille? 32 tai 34 hammasta, pyöreä.
Peikkomainen flaksi
http://www.wolftoothcycling.com/collections/all
Pienin näyttää olevan 36t, vaikka BCD110 pulttijakoon mahtuis vielä 34t...varmaan on kysyntä niin pientä tolla pulttijaolla ton kokoisille rattaille, kun cyclossa tarvitaan yleensä vähän isompaa ratasta.
Olikohan se joku puolalainen paja, joka myös tekee 110 jaolle rattaita, googlella varmaan löytyy?
Mä tuota wolftoothia kans katoin mutta tuli epäilys miten tuolla hammasprofiililla ketju pysyy ryskeessä päällä. Jokatapauksessa, tuo nyt olis kai kustannustehokkain ratkaisu kun ei tarvis hommata kampia 1*10 settiin. Toinenhan vastaava ratas löytyy Absolute Blaciklta mutta niilläkään ei oo tarjota kuin 36 piikkistä.
Se voi olla että joutuu uudet kammet taas hankkimaan, ja kukkaro kiittää….
Peikkomainen flaksi
Tämän syksyn ajoin Wolftoothin 42 piikkisellä rattaalla ja vakiopituisella ketjulla, eli ainakin yhden lenkin liian pitkällä. Toimi aivan loistavasti ja olen saanut ketjun putoamaan vain kerran ja sekin hiekka/lumi/muta/kuolleet lehdet sotkun avustuksella. Normaalissa CX mudassa ja kisatilanteissa ei ole ollut mitään ongelmia. Mun mielestä toi on jonkinasteista mustaa magiaa, koska ei ketjun kuulu pysyä noin hyvin rattaalla.
6.7 WTF/kg
Olen tänään tutustunut 1x10 aiheeseen ja pari kysymystä tuli mieleen. Mun pyörässä on 3x10. Deoren kammet ja XT Shadow takavaihtaja. Ajan 95% ajasta keskirattaalla, joten 1x10 olisi minulle enemmän kuin sopiva ihan nykyisellä keski eturattallakin ja takapakalla.
1. Jos haluan käyttää nykyisiä kampia ja keskimmäistä eturatasta, niin tarvitsen bashringin ja ohjurin etuvaihtajan tilalle, ettei ketjut tipu sisälle eikä ulos?
2. Jos haluan käyttää nykyisiä kampia ja välttää käyttämästä bashringia tms. ketjuntippumisestovälineitä, niin täytyy ostaa asiaan sopiva uusi eturatas? Näyttää varmaan dorkalta jos ruuvaan sen kiinni nykyisiin kampiin ja ison rattaan tilalle ei tule mitään?
Eli suomeksi sanottuna, mikä olisi helpoin tapa hoitaa tämä asia? Mitä halvemmalla päästään, niin sitä parempi.
Kiitos mahdollisista neuvoista.
Eka lenkki takana 1*10 setupilla. Toimii kuin unelma. <3
Itsellä rallinaaman n/w 30t edessä, 11-36t takana ja tuntuu olevan juuri sopiva kombo. En nyt kauheaa rymyämistä harrastanut, mutta hyvin hiljenti ketjunhakkuun X9 type 2.
Ja oletettavasti ketju pysyi edessä rattaalla.
Ainut moite on X9:n näemmä shimanoon päin muuttunut toiminta. Missä on se 9sp X9:n mukava kolahtava, miehekäs, selkeä vaihtaminen? Liian smoothia omaan makuun.
Myös triggerin toiminta varsinkin kevyemmälle vaihtaessa on jo hitusen liian herkkää ja kevyttä.
Mutta kuitenkin; huikea parannus entiseen 2*9:iin.
brilleaux muokkasi tätä : 24.11.2013 at 09.16
Korson Kaiku / Hi5bikes.fi
http://vapaaratas.blogspot.fi
"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
11-42T satkulla
http://enduro-mtb.com/en/pressreleas...-42t-sprocket/
kuka kokeilee?
Tuolta löytyy vielä säästökeino... http://www.bikerumor.com/2013/11/28/...e+Rumor+RSS%29
Sent from my iPad using Tapatalk
Ride and Smile!
Hym! Iso 42 piikkinen irtoratas alumiiniseen vapaarattaan runkoon? Miten musta tuntuu että väki alkaa jossain välissä ihmettelemään että miksi 42 piikkinen kaivaa koloa vapaarattaan runkoon. Vääntöä on kuitenkin törkeästi enemmän kuin pienissä irtorattaissa jotka nyt jättävät jälkiä.
Jussi Heikkilä
MC Kramppi - Meillä ei venytellä
Tuskin jättää jos pakan vetää kiinni, tönärillä en tietty ole mitannut mutta tuo ratas näyttäis olevan suht paksu joten se ei varmaankaan vapaarattaan runkoon paljoa uppoa.
Juu sehän on vapaaratasta vasten yhtä leveä kuin teräksinen lehti ja väliholkki. Ja alumiinia, tuskin puree edes alumiiniseen runkoon. Toki muut pakkamodit niputtaa 2-3 suurinta lehteä.
Mua periaatteessa kiinnostaa. Ei vaan jaksais C9 ketjua ottaa pois ja pölliä 1091R ketjua sekä 10-Double Tap kahvaa pölliä lowracerista...
Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Seuraavaan krossipyörään pitäis laittaa 1 x 10, ja kun ajan välillä aika karkeaakin polkua, niin narrow-wide ja Sramin Type 2 -maastovaihtaja houkuttelisi. Onkos niin että Sramin Exact Actuation -vetosuhde tekee mahdolliseksi maastotakavaihtajan käyttämisen maantiekahvalla?
Korson Kaiku / Hi5bikes.fi
http://vapaaratas.blogspot.fi
"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
^
Kyllä. Itsellä on SRAM X0 Type 2 short cage naitettu SRAM Rival maantiekahvaan ja hyvin käy ja kukkuu. Johonkin väliin on suositeltavaa heittää "barrel adjuster" koska kahvasta tai vaihtajasta sitä ei sitten erikseen tuolla maasto-maantie kombolla löydy.
Eihän siitä normaalia mummoratasvaihdetta isompaa momenttia tule, kunhan ei tosiaan parita sitä minkään 22t eturattaan kaveriksi. Jos vaikka edessä on 32 ja takana 42, välitys (ja takarattaan vapaarattaaseen kohdistama momentti) on suunnilleen sama kuin 22 edessä ja 28 takana, eikä sitä kukaan kauhistele.
Minulla on krossipyörän voimansiirto toiminut Wolftooth rattaalla ja tavallisella Force takavaihtajalla aivan täydellisesti. Ketjun lyhensin ihan äärilyhyeksi eli isoimmalla takarattaalla vaihtaja menee ihan suoraksi eteen. Näin lyhyt ketju ei käytännössä edes hakkaa haarukkaan. Tietenkin Type2-vaihtajalla saa vielä sen viimeisen varmuuden ketjun pysymiseen, varsinkin jos reitit on enempi vpcx kuin cx.
Täysjäykässä maastopyörässäkin on ketju pysynyt rattaalla koko syksyn ryttyytykset kuin tauti tavallisella XX takavaihtajalla. Niinkuin OJ sanoi, koko homma on jotenkin maagista. 30 vuotta on tapeltu ensin kolmen, sitten kahden eturattaan ja etuvaihtajan kans ja siltikin ketju aina putoaa kun tupparoi jossain polulla vähänkin tai vähän ryttyyttää. Ja nyt yhtäkkiä naps, kaikki nämä ongelmat ovat hävinneet täysin, ketju on aina rattaalla, vielä oikean kokoisella, ja pyöräkin keventynyt satoja grammoja. Ainoa ihmetyksen aihe on, että miksei tämmöistä eturatasta ole keksitty aiemmin?
Itsellä nämä kammet http://www.jensonusa.com/images/Defa...8/CR282A01.jpg
Voisiko noita käyttää 1x10(tai 1x11) setupissa? Tulisiko silloin ainut ratas keskirattaan tilalle?
Jaosta ei ole hajua, ainakaan mittaamatta.
Kolmerattainen Raceface Turbine -> BCD 104 eli ihan normaali. Keskirattaan tilalle Raceface narrow-wide tai wolftooth. Saatat pärjätä jopa nykyisillä kammenpulteilla.
Korson Kaiku / Hi5bikes.fi
http://vapaaratas.blogspot.fi
"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
Katselin tuossa netissä että aika harvasta paikasta löytyy noita rattaita. Ja ilmeisesti RF:llä olisi jotain peittopalojakin siihen ulkopuolelle ettei ole niin ruman näköinen.
Ainakin Hi5bikes myy pääkaupunkiseudulla tuota Race Facen ratasta.
Tuollanen näyttäs olevan mahdollisesti tulossa Leonardi Racingiltä....http://www.triridemtb.com/leonardi-r...ne-da-9-denti/
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Å Eikun mitä hittoa, mä laskin 10sp ja denti tietysti on hampaita, ei rattaita. Kuka voisi suomentaa![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kirjanmerkit