GiantElectrobikeGarmin
Sivu 5 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 586

Aihe: Cyclocross-kiekot

  1. #121
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.295
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Erkko Katso viesti
    Testaapa Stenu (ja kerro sitten onko vanteet hyvät) Velocity A23-vanteita. Ne on leveät, tubeless-readyt, kevyehköt, Open Pron hintaluokkaa ja niitä pitäis saada Hesasta Velobia tms. nimisestä kaupasta, joka spämmää ahkerasti Yksivaihde.netissä.
    Voisin vaikka testatakin, kun OP:t on ajettu loppuun. Crosshairs on sen verran mieluisa, että en varmasti ole ihan heti vaihtamassa levariyhteensopivaan runkoon... ERD näyttää olevan millin pienempi kuin Open Prossa, joten voisi sopia noihin toisiin kiekkoihin. Velobia varmaan kasaa kiekkoja myös, niin ei tarttis itte räpeltää..? Stanin vanne on sen verran korkea, että sen tilalle en ole keksinyt vielä muuta, joka toimis vanhoilla pinnoilla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #122
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    516
    Stenu, Velocity A23 käy samoihin pinnoihin No Stanin kehän kanssa, kun vaihdat nippeleiksi DT:n 16 mm nippelit (olettaen että sulla on normaalit 12 mm:n nippelit kiekossa)! Mä en kyllä antais kiekkoja kenellekään muulle kasattavaksi kuin Epulle (Hikiän ajomieheen).

  3. #123
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    400 euroon wheelsmithiltä tarjouksena Velocityn Major Tom tuubi kiekkoa omilla wheelsmithin levyjarru navoilla.

    http://www.wheelsmith.co.uk/news/141...lar-wheel-sale

  4. #124
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    111
    Tilasin bike-prof.de:stä Crest/D-light/240s-kiekot krossariin. Viikossa tulivat lähipostiin, painoa on luvatusti ja kasauksen laatu vaikuttaa asialliselta (sikäli kun itse osaan sitä arvioida). Etunapa on muuten noissa 240s OS, joten konversiotkin onnistuvat.

    Crestien tiukkuutta on paljon peloteltu täällä ja muualla, mutta ainakin Racing Ralph meni ihan sormivoimin paikalleen. Vittoria XN Pro:n kanssa piti sitten jo vähän punnertaa rengasmuovia apuna käyttäen. Molemmissa kiekoissa siis 1 kierros Stanin keltaista vannenauhana.

  5. #125
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Haulla laufrad configurator tutkailin Saksan maan tarjontaa. Open Pro+Revo+Dt-alunippelit on mun <64kg/>60v spekseille varmasti passeli ja riittävän tukeva ynnä kohtuullisen pehmeä, kevyetkin mutta napoja vielä arvon. Ultegra tai DT340. Dt:n takanapa on kepoisampi mutta reilusti kalliimpi. Aluvapaaratas arvatenkin, ja oishan DT nätimmän värinen
    I väntan på ännu dåligare tidet

  6. #126
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    Mitkä ovat nämä kiekot?: Leveyttä vanteella tulisi olla sen verran,että se soveltuisi ajettavan sisurilla 25mm.n renkailla ja päinvastaisesti muhkummallakin,ainakin 35mm renkaalla.Levyjarrulliset tulisi olla,ja takarenkaassa saisi olla vähintään 32 pinnaa.Painoa renkaille tulisi laskettavan n. 100kg.Kymppipakka taitaa kaikkiin uusiin kiekkoihin soveltua ? Hinta,ei kauheasti yli 300 € kotiin kannettuna,mielummin vaikka vähän alle.Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan!

  7. #127
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    ^Tarttisit mieluiten 15 mm kehät noilla spekseillä, mikä on se ongelmallinen osuus. Joku Fulcrum Racing 7 CX olisi sikäli sopiva, mutta pinnoja on vähemmän kuin speksailet. Mulla on XT+A317+Sapim Race -setti, joka painaa 2000g ja maksoi 140 euroa. Saksanmaan kaupoista voisi edelleen löytyä joku vastaava.

    Edit: noi Fulcrumit ei oo levyjarrukiekot
    nuubiainen muokkasi tätä : 20.11.2013 at 14.05

  8. #128
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    ^ semmonenhan tuossa vielä ois,että jos valmiskiekot,takanen tulisi olla 135 mm.n perälle.Jonkinverranhan perää saa tietysti taivutettua,mutta..Vanteiden leveys näyttäisi olevan optimi maksimissaan 17 mm,voi olla että poikkeuksena 18 mm.Tämmöiset:http://www.bike24.com/1.php?content=...=0;pgc=18:8717 löytyi suht sopuhintaankin ja kaikkea,tuo takadropin leveys tulee noissa shimpan kiekoissakin vähän härmää,ja puolien määrä.Itse jos rakentaisi/kasauttaisi mavicilta löytyy ainakin kapeaa kehää http://www.chainreactioncycles.com/f...3/rp-prod71064.Rahakkaana kasaisin ztr:n alphoista,mutta 100 €:a vanne on aika paljon.

  9. #129
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    17 mm kehällä menee vielä 28 mm rengas, mutta kapeampaa en mielelläni laittaisi. Sikäli 15 mm voisi olla parempi valinta. Kyllä siinä leveäkin rengas toimii.

    Levyjarrukiekkosetit on varmaan kaikki 135 mm takanavalla.

  10. #130
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    17 mm kehällä menee vielä 28 mm rengas, mutta kapeampaa en mielelläni laittaisi. Sikäli 15 mm voisi olla parempi valinta. Kyllä siinä leveäkin rengas toimii.

    Levyjarrukiekkosetit on varmaan kaikki 135 mm takanavalla.
    Höpö-höpö. 17 milliä leveälle kehälle menee heittämällä 25 tai vaikka 23 millinen ja toimii hivenen paremmin leveällä tosin jos meinaa ajaa alhaisilla paineilla leveämmillä 32-35 mm niin 17 milliä sekin liian kapea.

    Jaksa ruveta enempää vääntämään mutta esim uudet Zippin firecrestit, shitmanon kiekot etc on kaikki leveämpää uutta suuntausta joissa leveys yli 17.

  11. #131
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Levyjarrukiekkosetit on varmaan kaikki 135 mm takanavalla.
    On 130mm navoillakin...


  12. #132
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    Höpö-höpö. 17 milliä leveälle kehälle menee heittämällä 25 tai vaikka 23 millinen ja toimii
    Meneehän siihen heittämällä vaikka 1-millinen, mutta kyse onkin siitä että pysyykö rengas paikallaan. 28 näyttää musta jo aika kapealta 17c-vanteelle. ETRTO suosittelee min 25 mm.
    http://www.schwalbetires.com/tech_info/tire_dimensions

    hivenen paremmin leveällä tosin jos meinaa ajaa alhaisilla paineilla leveämmillä 32-35 mm niin 17 milliä sekin liian kapea.
    Miten niin liian kapea? Jos snakebiteen viittaat, niin tuskin joku 2 mm leveysero siihen mitään vaikuttaa.

    Jaksa ruveta enempää vääntämään mutta esim uudet Zippin firecrestit, shitmanon kiekot etc on kaikki leveämpää uutta suuntausta joissa leveys yli 17.
    Niinpä näkyy. Löysin myös raportteja tapauksista joissa kapeat renkaat olivat irronneet Firecresteiltä.

  13. #133
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Meneehän siihen heittämällä vaikka 1-millinen, mutta kyse onkin siitä että pysyykö rengas paikallaan. 28 näyttää musta jo aika kapealta 17c-vanteelle. ETRTO suosittelee min 25 mm.
    http://www.schwalbetires.com/tech_info/tire_dimensions



    Miten niin liian kapea? Jos snakebiteen viittaat, niin tuskin joku 2 mm leveysero siihen mitään vaikuttaa.



    Niinpä näkyy. Löysin myös raportteja tapauksista joissa kapeat renkaat olivat irronneet Firecresteiltä.
    No kyselijä halusi vähintään 35 milliselle renkaalle kiekkoja ja sinä suosittelit 15 mm kehää. Jos viitsit tutkia tota linkkaamasi taulukkoa niin siinäkään ei suositella 15 mm kehää 35 milliselle renkaalle, saati sitten sen yli.

    Netistä löytyy myös paljon tarinaa miten jengi ajaa jollain crestillä ja 28 renkaalla. Mutta ihan kuin vain, minä valitsisin vaan vanteen sieltä leveämmästä päästä IMHO, mutta ihan miten kukin haluaa.

  14. #134
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    No kyselijä halusi vähintään 35 milliselle renkaalle kiekkoja ja sinä suosittelit 15 mm kehää. Jos viitsit tutkia tota linkkaamasi taulukkoa niin siinäkään ei suositella 15 mm kehää 35 milliselle renkaalle, saati sitten sen yli.
    Logiikka tässä on se, että liian leveän renkaan käyttö on turvallisempaa kuin liian kapean. Mutta ehkäpä 17c on myös OK valinta alkuperäiselle kysyjälle. Siihen pitäisi mennä kaikki 25-50 välillä, vieläpä standardien siunauksella.

  15. #135
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cigant Katso viesti
    Mitkä ovat nämä kiekot?: Leveyttä vanteella tulisi olla sen verran,että se soveltuisi ajettavan sisurilla 25mm.n renkailla ja päinvastaisesti muhkummallakin,ainakin 35mm renkaalla.Levyjarrulliset tulisi olla,ja takarenkaassa saisi olla vähintään 32 pinnaa.Painoa renkaille tulisi laskettavan n. 100kg.Kymppipakka taitaa kaikkiin uusiin kiekkoihin soveltua ? Hinta,ei kauheasti yli 300 € kotiin kannettuna,mielummin vaikka vähän alle.Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan!
    About samoilla spekseillä ostin itse vuosi sitten nämä

    http://www.poison-bikes.de/shopart/2...ic-CXP-33.html

    ja toistaiseksi olen ihan tyytyväinen. Mikään osasarjahifistelijä / -asiantuntija en ole, mutta mulle kelpas.

    Pääosin ajettu 28/35 mm.

  16. #136
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    ^Aika hyvännäköinen setti, tosin navoista ei kokemusta...

  17. #137
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    ^tux:n postaamat kiekot vaikuttaa mielenkiintoisilta.Oma perfektionisti naputtaa jarrupinnoista..kaikkea ei tietenkään voi saada..

  18. #138
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Logiikka tässä on se, että liian leveän renkaan käyttö on turvallisempaa kuin liian kapean. Mutta ehkäpä 17c on myös OK valinta alkuperäiselle kysyjälle. Siihen pitäisi mennä kaikki 25-50 välillä, vieläpä standardien siunauksella.
    Tuossa vielä kokemuksia 20 milliä leveistä kehistä joissa 23 milliset nakit, kovin tuntuu maailma olevan leveäpään suuntaan menossa näissä vanne asioissa.
    http://www.bikeradar.com/road/gear/c...plus-sl-47670/

  19. #139
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    ^Mielenkiintoista. Pitänee itsekin kokeilla 23 mm + 17c -yhdistelmää ja katsoa miten leveäksi rengas venyy.

  20. #140
    Itsellä on maantiepyörässä 24mm leveät avot, joiden sisäleveys on 18mm. 23mm rengas on päälle laitettuna jotain 26mm leveä ja empiiristen havaintojen mukaan rullaa ja kanttaa erittäin hyvin. 25mm leveä rengas noilla vanteilla paisui cyclocross-luokkaan, mahtui just ja just pyörimään maantiepyörässä ja tuntuma oli kuin sukkasillaan oli hipsutellut yli röykkyjen Tuli vaan vähän hassu fiilis ja näytti vähintäänkin pervolta joten vaihdoin takaisin 23mm renkaat. Ei ole leveistä vanteista paluuta takaisin. Ens kaudeksi vois heittää sisurit mäkeen ja siirtyä tubelekseen kun noilla vanteilla ne tuskin on niin kovat.

    Cyclocrossiin en ikinä harkitsisi tota kapeampia avovanteita.

  21. #141
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    Kehiksi valikoitui pommin varmat mavicin open pro:t harmaalla jarrupinnoilla.-Mavic lupaa 100kg.a painonsietoa kehälle,toimii ohuemmallakin kumilla,ja syö paksumpaakin.Navoiksi valikoitui shimanon xt 756:t,mitään loogista syytä tälle valinnalle ei ole.Kiitos kaikille vinkeistä.

  22. #142

    Cyclocross-kiekot

    Tarttis cycloon hommata talveksi pakkasen kestävät (halvat) kiekot. Hintaa sais olla max 300€. Ehdotuksia?

    Edit: ja siis 35mm marawintterit pitäs passata paikalleen
    Nasolin muokkasi tätä : 30.11.2013 at 23.34

  23. #143
    Aksium. Niin varma vastaus, ettei tule edes merkit täyteen...

  24. #144
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Koitan panna paremmaksi tai ees tasoihin;http://www.bike-discount.de/shop/k63...-wheelset.html
    Navat auki ja Hanselinen kugellagerfettiä täyteen. Uskallan väittää kuskin ennemmin hyytyvän kuin napojen kylmyyden takia jähmettyvän.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  25. #145
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590

  26. #146
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.715
    cigantin ehdottomat reilu 400 grammaa painavammat, sellanen tuntuu jo pikkasen.

  27. #147
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Jollei halua simpan kartiolaakeri systeemiä ja voi panostaa muutaman kympin yli 300 euroa niin tuossa olisi setti jolla ajaa myös kesällä vaikka karboonien kakkoskiekkoina.
    http://www.bike-components.de/produc...fradsatz-.html
    Ja painoa 200 g alle noiden simpan 61:n.

  28. #148
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    ^^ kevennyskiekot nuo ei ole.Suht halvat,harjoitus/cyclo kiekot.Pinnoja hiukka enempi kuin yllä mainituissa.Mikäli et ole rakentamassa kevennyspeliä 400g.aa ei ole paljon lisää siihen +10:een kiloon.Shimpalla irto-kuulalaakeri systeemi,toiminut hyvin omassa käytössä.

  29. #149
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Jollei halua simpan kartiolaakeri systeemiä
    ©pikku-mihkali
    Niimpä, saa sitten Campa Zondassa tämän tilalle;
    Lagerung: Konuslagerung (Stahlkugeln)
    Mullon mielikuva että campan laakerien säätö olisi fiksummin toteutettu kuin Shimanon perinteinen ratkaisu. Joka sekin on kai muuttumassa kätevämmäksi.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  30. #150
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    tuossahan tuo Zonta on sivulla 132 räjäytettynä http://www.campagnolo.com/repository...C-20-11-13.pdf

    Käsittääkseni nuo on samat kuin Fulcrum 3:t eri puolauksella, mutta vähän halvemmat. Laakeri välyksen säätö on samanlainen kuin esim zippillä ja helppo homma tuolla hb-zo019 osalla. Shimpan nykyhässäköistä en tiedä mutta maastopuolen napojen huonojen kokemusten perusteella en niihin koske.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •