ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 48 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 1542

Aihe: Cervelo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Justiina Katso viesti
    Pitänee jatkaa käytetyn etsimistä.
    Kysy vaikka jostain Saldenilta maililla josko ne jostain saisivat sinulle uuden? Sen verran iso jälleenmyyjä että varmaan voivat jostain löytääkin teikäläiselle halutun raamin? Tai voisiko Suomen Nopein pyöräkauppa etsiä sinulle rungon Cerveelomyyjänä?

Cervélolla on edelleen hyvin pieniä ja lyhyitä runkoja mallistossa, vaikka kaikissa onkin nykyään normaalikokoiset maantiekiekot. Esim. R-sarjalaisten koossa 48 reach-mitta on vain 360 mm, jota merkittävästi lyhyempää ei markkinoilta löydy (nykyinen R3-geometriataulukko). Pinarellolla on vielä lyhyempiä runkoja normaalikokoisilla maantiekiekoilla, mutta niissä on emäputken kulma todella outo (alle 70 astetta), ja kiinnostaisi tietää tuntuvatko ne ollenkaan maantiepyörältä.

XS-kokoinen RS 650C-kiekoilla oli olennaisesti samankokoinen, eli reach-mitta oli vain 5 mm lyhyempi ja tanko oli itseasiassa 15 mm korkeammalla (vanha RS-geometriataulukko). Lisäksi RS 650C-kiekoilla näyttää omaan silmään melkoisen pahalta, sillä takahaarukka on samanpituinen kuin muissakin koissa ja kiekon kokoon nähden hervottoman pitkä. Yleisesti tuo näyttää vähän juosten kustulta 650C-konversiolta, jonka ainoa etu on se, ettei kenkä ehkä osu etukiekkoon.

Antti Salonen muokkasi tätä : 23.08.2013 at 13.27 Syy: kieli oppi
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Cervelo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    Hmm mitenköhän tuossa sun aikaisemmin postaamassa R5 kuvassa näyttäisi olevan lyhyempi emäputki kuin tässä kuvassa olevassa R5?

Itse en noin visuaalisessa mielessä pidä noin pitkästä emäputkesta mikä R5:ssä on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jman Katso viesti
    Hmm mitenköhän tuossa sun aikaisemmin postaamassa R5 kuvassa näyttäisi olevan lyhyempi emäputki kuin tässä kuvassa olevassa R5?
    Eri runkokoot kyseessä kuvissa? Isompi runko --> pitempi emäputki?

Cervelo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Eri runkokoot kyseessä kuvissa? Isompi runko --> pitempi emäputki?
    Voi olla. Joka tapauksessa ylempi näyttää paremmalta.

Jäin pohtimaan tuota 650C-kokoa. Nykyinen fillari on siis sellainen ja olen tykännyt valtavasti, se tuntuu jotenkin kokonaisvaltaisesti paljon sopivammalta kuin entinen 700C- fillarini. En kyllä osaa tätä selittää sen paremmin ja voi olla että tunne on puhtaasti korvien välissä oleva juttu, mutta ensisijaisesti kuitenkin 650C-fillaria haeskelen, sellaiseen kun olisi valmiina hyvät kiekotkin. En ole kyllä liiemmin koeajanut pieniä 700C-fillareita, kun ei niitäkään ole juuri ollut koeajettavissa. Olen aika pitkäkoipinen suhteessa tosi lyhyeen selkääni ja tuo 650C-versio vaikuttaisi sikäli sopivammalta ollessaan lyhyt mutta korkeahko, kuin isompikiekkoinen nykyversio joka on matalampi ja aavistuksen pidempi. En kyllä jaksa uskoa että uutena enää mistään tuota runkoa saa, mutta kai sitä voisi varmuuden välttämiseksi silti kyselyitä laitella. Mikä on VesaP:n tarkoittama "Suomen Nopein pyöräkauppa"?

Mikä on VesaP:n tarkoittama "Suomen Nopein pyöräkauppa"?
    Eikös se tuo Signature Tampereelta silleen mainosta ja pitäs olla suomen ykkös-Cerveelomyyjiä kait!

Mutta tosiaan kysy myös salden.nl putiikista. Ne ei itseäni ole koskaan jättäneet pulaan vaan on löytynyt aina mitä on halunut jo usean fillarinrungon (ei kaikki tosin Cerveeloita) kokemuksella.

Mikä on VesaP:n tarkoittama "Suomen Nopein pyöräkauppa"?
    http://signature.fi/

Kiitokset! Kokeillaanpas tuota kotimaista ensin

Kiitokset! Kokeillaanpas tuota kotimaista ensin
    PK-seudulla on vielä Larunpyörä, joka on Cervélo-kauppias.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

TetedeCourse Guest
    Uusien 2014 Cerveloiden kuvia löydät täältä:

http://www.bdc-forum.it/eurobike-2013-cervelo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    Uusien 2014 Cerveloiden kuvia löydät täältä:

http://www.bdc-forum.it/eurobike-2013-cervelo
    Uuden R3:sen väritys on hieno! FSA näyttää ottaneen 3T:n paikan komponenttivalmistajana. Ei herätä isoja tunteita ainakaan minussa, voisin vaihtaa ton 3T Ergonovan mielelläni K Forcen vastaavaan...

Mutta Rotor on ja pysyy.

Niin minkälaisia kokemuksia viime ajoilta on campan kampien sovittamisesta bbright keskiöihin? Onko joltain valmistajalta varmasti pian tulossa tai jo tullut sellaisia adaptereita, joilla campan ut- tai pt-kammet saa pysymään nitisemättä paikoillaan? Ilmeisesti campan aikanaan julkaisemissa adaptereissa olin liian lyhyet kontaktipinnat jolloin kiinnitys edes loctiten avulla ei pitänyt. Shimanon adaptereissa tämä rungon sisään tullut kontaktipinta oli vissiin pidempi.
    Aiheesta selailin muutamia vanhempia ulkomaisia ketjuja ja yksi tuoreempi aiheesta oli tämä:
    http://forums.cervelo.com/forums/p/12337/84261.aspx

Minulla ei siis ole aiheesta omaa kokemusta, vaan yritän tutkia asiaa miettiessäni sitä, sopiiko nykyset recordin ut-kampeni varmasti (luotettavasti) cerveloon joka saattaa olla seuraava maantiepyöräni runko. Nyt nimittäin uusi R3 on väritykseltäänkin taas hyvä http://urly.fi/adT, mukana uusia hyviä yksityiskohtia, uusi R5 vaikuttaa tosi hienolta mutta vähän kalliilta (väritys koht. ok siinäkin) ja s3 uusittuna versiona http://urly.fi/adS myös kiinnostaa (hinnoittelukin hyvä) ja siinäkin ihan kivat värit vaikka olisin voinut ottaa ihan kokonaan punaisenakin mielummin. Saa nähdä ostaako kukaan enää s5 fillareita, minä en ainakaan ostaisi.

edit: Parleella on nämä Campa-adapterit PF-30 keskiöön mutta nämä ilmeisesti eivät käy Cervelon bbright keskiöön?
    http://www.parleecycles.com/store/
    kauris muokkasi tätä : 09.11.2013 at 12.48 Syy: linkit

r.a.i Guest
    En ole alkukesän jälkeen asia tutkinut, muttei silloin ainakaan ollut tarjolla mitään. Tai sit en vaan löytänyt. Keväällä ajelin jonkin aikaa noitten adapterikuppien ja Recordin kampien kanssa ja ensimmäisen irtoamisen jälkeen lähti Rotorin 3d+ kampisatsi tilaukseen. Pers....ä koko Bbright. Foorumeilla on pitkiä jorinoita yhdistelmästä campa ja bbright. Jotkut väittävät onnistuneensa. Itse en jaksanut alkaa tappelemaan.

Rotorin kammet on ihan jees, mulla on niissä qringit. Campan rattaat vaihtoi paremmin, saatta johtua just noista ovaaleista.

Onko sulla muutoin siis campaa vaihtajat ja ketju? Rotorit on ihan ok vaihtoehto jos muu ei auta ja jos toiminta muutoin campa osien kanssa pelaa hyvin. Shimanot eivät tule kampisarjana maantiepuolella ihan äkkiä vaihtoehdoksi, koska jotkut da-kammet on vain ihan karsean näköiset.

r.a.i Guest
    Juu, siis tuommoisilla osilla. Campat toimii hyvin Rotorin kanssa. Samaa mieltä Kauriin kanssa shimanon kammista....muutoin kai shimanotkin menisi, mut meikäläisen käteen nuo Campan kahvat istuu vaan niin paljon paremmin.
    r.a.i muokkasi tätä : 16.02.2014 at 11.45

Hienolta näyttää! Vaan on se harmi, jos ne Campan kammet eivät edelleenkään enemmän tai vähemmän todennäköisesti pelaa. No jos joskus laittaa cyclon niin saapahan siihen ainakin sitten kivat recordin kammet (kun valitsee oikein keskiölaakerimallisen rungon).

Peukku rain Cervelolle, vaikka campat itse vaihtaisin poies.. Minkäs vuoden ärräläinen?

r.a.i Guest
    Kiitti, tuo on 2012 runko. Muut osat haalittu parin viime vuoden aikana.

Kauris: itsellä vähän samoja suunnitelmia, pitäähän sitä jokin runkosetti hommata, kun on käyttämättömät kammet laatikossa

Joo myös mulla on nykyisen pyöräni alkuperäiset centaurit kokonaisuudessaan jemmassa kun aikanaan päivitin osat recordin kymppisettiin. Ehkä se cyclo olis kuitenkin hommattava levyjarruilla ja siksi jarrut ainakin jää hyödyntämättä. Toisaalta ei raaskis ylipäätään luopua nykyisen Colnagon käytöstä vaikka siinä on painoa rungossa ja haarukassa sen ehkä 700 grammaa ihan r3 pyöräänkin verrattuna tappiota. Lisäksi vaikka runko on takakolmion yläputkea ja haarukkaa lukuun ottamatta alumiinia en ole sitä liian epämukavaksi kokenut näillä Suomen huonokuntoisilla asfalteillakaan vaikka asia kuiturungolla paranisikin.
    kauris muokkasi tätä : 12.11.2013 at 13.09 Syy: poistin kuitenkin off-topic kuvat mutta jätin höpinät

r.a.i Guest
    Hieno kolnaako sulla on, ehdin tuon kuvan päivällä vilkaista. Laitat siihen 28 milliset renkaat ja jotkut klassikkovanteet, niin sulla on oiva gravel grinderi. Itse en ainakaan sen kummempaa cycloa tarvitsisi, koska jos täällä Keski-Suomessa polkuja meinaa ajella, niin jonkinlainen mtb saa olla.

Ettei menis ihan offtopikiksi: Tässä vois muuten olla hyvä hinta-laatu Cervelossa. Huhujen mukaan olis edellinen R5 uudelleen maalattuna. Totuutta en tiedä. Kauris taitaa etsiä runkosettiä. Tuo on ilmeisesti vain valmiina fillarina myynnissä.

http://www.bikeradar.com/road/galler...-peek-38126/5/

Nuo Dark Editionit loppuneet jo kauan sitten tehtaalta.. itselle kyselin samaista. Jostain netistä tietenkin voi ehkä vielä saada?

Huomenna testaamaan uutta S2:sta.. saa nähdä millanen.. tuo musta/sininen vaan niin hieno!

Onko vuoden 2013 R3 (105) runkogeometria miten lähellä RS mallin geometriaa. Olen tuuminut Spessun Roubaix tyylistä kuntoilugeometriaa, johon RS:ääkin on josku soviteltu. Miten on R3:n laita, onko geometria käytännössä enempi aerodynaaminen vai pysympi. Koon 56 stack 580 ja head tube 173mm näyttäisivät melko pystyiltä. Ovatko RS ja R3 siis samantyylisiä?
    Maantietä, kelviä ja metsäpolkuja

Uudessa R-sarjassa (2011->) on BBright-keskiö ja korkeampi emäputki kuin vanhoissa R3:ssa ja RS:ssä.

Mulla on sekä RS että R3 koossa 56.

Vuoden 2010 RS:n stack/reach on 579/388 ja HT 180, kun taas vuoden 2013 R3:lla nuo ovat 580/387 ja HT 173. Mä en ole huomannut noissa mitään oleellista eroa ajossa asennon suhteen, mutta mä en kyllä olekaan mikään oikea connoisseur.

Kontti Guest
    Mun Cervélo R3:n etuvaihtajan braze on kiinnike itsessään alkanut löystyä. Se ehkä vajaan millin liikkuu, ja ei ainakaan auta etuvaihtajan toimintaa auta.
    Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Onko joku tee-se-itse korjaus menetelmä? Vai kannattaako suosiolla kiikuttaa Samulle korjattavaksi?

Internetissä näyttää useat poranneen niitit poikki, joilla kiinnike on kiinni rungossa, ja laittanut uudet niitit. Mitäköhän Cervélon takuu sanoo asiaan? Itseäni myös vähän hämmästyttää, että miten niitit saa uudelleen paikalleen, eikö siellä joku taustakappale pitäisi olla, mitä vasten painaa. Joku mekaanikko pyöräliikkeessä suositteli jonkun hartsin käyttöä, että saisi liikkeen loppumaan.

Tiedän että jossain frameissa on se vika että löystyy niitit.... jaa että hartsilla liimattais

Popniitit?

jos on valkoinen frame niin huomaa paremmin kuin mustasta.....

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •