FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 256 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 156 206 246 254 255 256 257 258 266 306 356 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.651 - 7.680 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tommy Katso viesti
    Nyt kun Moon Meteoria haukutaan, niin onkos muilla kyseisen lampun omistavilla valokuvion keskellä kusenkeltainen läntti? Omassani on, ja harmittaahan se.
    Kyllä on omassa 100 lumenin versiossa. Ei tosin harmita. Se harmittaa, että tankokiinnike on täyttä skeidaa.
    Pyöräilyseura Velo Saimaa ry

Pyöräilyn puolesta Mikkelissä

No jos kerran muillakin on sama homma, niin sitten kyseessä on ominaisuus. Ei harmita enää, paljon ainakaan. Tankokiinnikkeestä olen kyllä samaa mieltä, aivan liian tiukka laittaa paikoilleen. Sama homma toki kypäräkiinnikkeessäkin. Käyttökytkin on myös vähän liian jäykkä ja hanskojen kanssa vaikea käyttää. Muuten kyllä työmatkapyöräilyyn oiva laite!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    Tänään ajelin sitten hyvinkin tunnin tuo MTX 309 Scout pienemmällä teholla ja kyllä sillä vieläkin näkee, ehkei ihan niin kirkas enää, mutta yllättävän pitkään nuo 3xAAA patterit kestää. Sellaista kaksi renkaan uraa puiden keskellä -tietä ajoin, märkä maa ja kyllä tuolla näkee, valokeila laajimmaksi säädettynä ja pienellä teholla ei kovin paljoa kirkkaampi kuin tuo alle 5€ 5 perusledin huomiolamppu, mutta valoa on paljon suuremmalla alalla.

Vähänkin jos tinkii keilan laajuudesta, on valoa jo selvästi paremmin, samoin jos täyden tehon laittaa päälle. Väritoisto ei ole mikään kaksinen, eli paremminkin tuolla kirkkaudella voisi nähdä, jos värintoisto olisi parempi. Pimeässä kun näyttää suuntamerkki, on kätevä valaista käsivarsi otsalampulla, joskus voi tarve moiseen tulla, kun valaisemattomilla seuteteillä pyöräilee.

Heijastimet näkyy helposti, samoin villieläinten silmät, ei tarvitse edes valokeilan osua, niin heijastuu hajavalostakin ja voi arvailla, että minkä elukan silmäväli osuisi pusikon takana loimuavaan silmäväliin
    Eilen se sitten antautui, sakeassa kastelevassa sumussa, ei siis varsinaisesti sateessa, lamppu kypärän lipan alla jokseenkin suojassa, mutta niin vain oli ettei sammunut 40min ajelun jälkeen ja kun otin akut pois, niin sitten ei enää saanut herätettyä henkiin.

Liian kostea ilma kaiketi mokomalle, vaikkei edes kastunut

Roiskevesitiivis lukee paketissa, eli mun mielestä voisin kysyä takuun toimivuutta seuraavaksi.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H.Brooks Katso viesti
    Tuo Moonin 300 lumenin lamppu ja Pro illume 300 taitaa olla sama lamppu. Ittellä tuo Moon ja en ole vielä huomannut työmatkoilla kylmän vaikutusta akun kestoon. No etelässä on ollut lämmintä. Jos akun kestävyys putoaa 30% kylmemmillä keleillä on se todellakin vielä siedettävää. Mutta tuleva talvi näyttää miten Moonin kanssa käy. Ongelmahan ei olisi harmittavainen jos tohon tai Pro 300:een saisi suomesta vara-akkuja. Mutta kun ei taida saada edes ylimääräistä tankotelinettä. Muuten olen lampusta pitänyt. Kelveillä riittää matalin tehoalue aivan hyvin.
    Joo, jostain luinkin että akun kesto kylmässä vähän laskee. Hyvä lamppu on muuten minunkin mielestä. Saahan noita tankotelineitä ainakin valostoresta http://www.valostore.fi/tuote/moon_varaosat/ . Sieltä ostin lamppunikin ja heiltä voi varmasti kysyä vara-akkua vaikkei valikoimassa silmiin osunutkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tommy Katso viesti
    No jos kerran muillakin on sama homma, niin sitten kyseessä on ominaisuus. Ei harmita enää, paljon ainakaan. Tankokiinnikkeestä olen kyllä samaa mieltä, aivan liian tiukka laittaa paikoilleen. Sama homma toki kypäräkiinnikkeessäkin. Käyttökytkin on myös vähän liian jäykkä ja hanskojen kanssa vaikea käyttää. Muuten kyllä työmatkapyöräilyyn oiva laite!
    Tankokiinnike menee omaan tankoon tosi hyvin ja lamppu pysyy siinä myös tiukasti kiinni. Sen sijaan olen samaa mieltä tuosta että hanskat kädessä tuota nappia on hankala käyttää jäykkyyden takia. Monta kertaa saa aina yrittää sutia toista modea päälle ennen kuin lopulta natsaa.

Mutta kokonaisuutena hyvä lamppu on hintaansa nähden!
    Impossible is not a fact. It’s an opinion.

Kiitos fyah vaivannäöstä mutta tuo valostoren tankokiinnike ei sovi 300 malliin. Akustakin sanoivat eioota kun sinne ekaksi soitin. Lähin ostopaikka lienee englanti.

Nyt on 18650-akkujen tarve. Tilasin kiinalaisia akkuja (3400 mAh) BT-20:seen ja ne kestivät huimat 30 min 2 h:n sijaan. Mistäköhän ostetut akut ovat "kunnollisia"?

Memento mori

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Spessuman Katso viesti
    Nyt on 18650-akkujen tarve. Tilasin kiinalaisia akkuja (3400 mAh) BT-20:seen ja ne kestivät huimat 30 min 2 h:n sijaan. Mistäköhän ostetut akut ovat "kunnollisia"?
    Akut ja laturit-ketju <-- Tuolta löytyy jonkun verran keskustelua noista.

Täällä hyviä: http://www.akkula.fi/epages/vilkas02...Ion_akut/18650 Postikulut on todelliset eli parille kennolle pienet.

Olisiko kellään antaa valosuositusta noin 150-250e hintaluokassa ja ~1000lm. Mielelläni ostaisin valon Suomesta, jotta saisin varsinkin noiden kiinavalojen kanssa oleellisen 1v takuun.

tällä hetkellä olen katsellut:

BikeRay-IV 1500 Lumen
    http://www.otsalamppu.fi/product_details.php?p=1799

tai

Magicshine MJ-872
    http://www.otsalamppu.fi/product_details.php?p=1878

Olisiko kellään kokemuksia kyseisitä valoista tai suositella jotain vastaavaa.

Harkinnassa myös lupine x4, mutta hinta vähän hirvittää. Toisaalta se olisi laadullisesti varmaan pienen valovuoden edellä noita edellä mainittuja valoja.

Syksy tulee, valoa!

http://shop.velotec.fi/product/12/fl...lo-4xr5-1600lm
    Itse olen tuollaisella ajellut ja hyvin on valoa riittänyt. Akkukin kestää täydellä teholla sen n.2,5h

Ei tuo valoteho ihan 1600 lumenia ole mutta epäilen et siinä 1000 paikkeilla

Jopotuinen Guest
    Bike-Discount näyttäisi olevan kaupan takavalolle satulatolpan braketti.
    Ihan ei nyt tuosta kuvasta selviä, onko tuossa takavalolle ainoastaan pystyasentoinen kiinnitystapa, vai voiko valita jompikumpi.
    Laitoin tilaukseen, selviää sitten. Samalla vaihdoin B&M takavalon tuohon Philipsin versioon, hieman mukavampi muotoilu silmään ja asennusasentokin käy sujuvasti pystyyn.

Roselta laitoin tulemaan B+M Cyo Premium, hinta kylläkin ihan sika 78 € + 10 € toimituskulut, en malttanut odottaa saapumista B-D valikoimaan.

Edit:
    Nyt kun katsoin tota hirmukokoista kuvaa, niin saahan tuon pystyyn tai vaakaan, myös kallistuskulma näyttäisi säädettävältä.
    Braketti toimii myös BUMM ja muiden valmistajien lyhtyjen kanssa, joko suoraan tai reikäväliä modaamalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Spessuman Katso viesti
    Akkulasta tilannut ja toimitus oli nopeaa. Ikävä kyllä akut olivat liian suuria, mutta palautus onnistui moitteettomasti. Tämän otsikon alla olevan akkutestin perusteella tein seuraavan hankintani (Eagle Tacit) ostin täältä http://eu.nkon.nl/. Tuolla myyvät BT20:stä alle 80 euron. Eagle Taceista sellainen havainto, että akun mitta ei pidä täysin paikkaansa. Varsinainen akku on lyhyt kun vertaa esim. Fenixin akkuun, mutta "nänni" on selvästi ulkoneva toisin kuin joissakin akuissa ja se pidentää akkua ainakin millin verran ja sen takia mahtuu vain vaivoin mun laturiin. Muuten ei mitään valittamista tuotteesta.

Just hukkasinkin pari RCR123-akkua joilla Olight S10 toiminut.. Kätevä vehe, pelaa niin perustyökaluna täällä maaseuvun pimeydessä kuin fillarin varavalona, puolitehollakin näkee hyvin mökille takasin ajella. Akkula vakuutti nettisivullaan että ovat pariston kanssa samanmittaisia. Postikulut ei todellakaan päätä huimaa, kiitos vaan vinkistä Akkumies.
    Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin aivan kohta nuo kadonneet lampaat löydän...
    I väntan på ännu dåligare tidet

Missäs vaiheessa Lightmallsista tilanneiden toimitus on keskeytynyt ja paketti palautunut lähettäjälle? Menin tilaamaan tuolta Solarstorm X2 ja nyt vasta huomasin moitteet kaupasta. Seurannassa lukee: "
    18-11-2013, Despatched to overseas (Country code: FI)"

Oma tilaus elokuun viides päivä. Ei ole kuulunut paketteja, ei rahoja, ei enää vastatankaan, enkä enää jaksa alkaa vänkäämään. Otetaan oppirahoina. Onhan noita verkkokauppojha.

Tosin myönnetään se, että pari viikkoa tuon perään, ennen kuin tuo saikkaus alkoi, tilasin sieltä vielä pari ledimodulia, jotka kyllä tuli perille suht. säällisessä ajassa. Modulien laatu oli sitten jotain ihan... Heräteostos että saisiko alle 8 dollarilla hyvän moduulin. Ei saanut...

Jaa. Mä oon saanut viitisen tilausta ihan nopsaan Lightmallsista. Pari taskulamppua, kolme kertaa kypärävalon. Nyt viimeisimmässä tilauksessa tosin yksi 9,2USD taskulamppu oli DOA. Pyysivät lähettämään videon, ja sen saatuaan tarjosivat seuraavaan kauppaa 5USD alennusta. Hyvä, vai huono, sama se. Enpä tuolta hirveästi takuita odotakaan noilla hinnoilla. Ja olen tilannut vain valopäitä/lamppuja. Akut ja laturit sitten suomesta.

Itsellänikin oli tuolla elokuun alun tilauksissa, joita ei tullut mutta joillekin myöhemmin tilanneille on tullut. Itse onnistuin saamaan uudelleen lähetyksen liikkeelle ja Singaporen posti näyttää 8.11 lähteneen matkaan. Vielä ei ainakaan ole ilmaantunut Itellan seurantaan.

Oulun Äimäraution K-Rauta mainosti lauantain Oulu-lehdessä kohtuuhintaisia kiinalamppuja:

Mulle on tullut kaksi tilausta Lightmallsista ihan hyvin perille. Vuosi sitten paketti oli perillä noin viikossa ja nyt meni kaksi viikkoa. Paypalia käytin ja toimitusmuotona kummassakin oli Singapore air mail. Ekalla kertaa tilasin lampun+akun ja nyt muutaman akun pelkästään. Tilauksesta ei tullut erikseen mitään vahvistusta enkä tajunnut edes ottaa tilausnumeroa talteen, mikä ilmoitetaan nettisivulla heti kun olet tilauksen vahvistanut/maksanut. Itse tilaisin tuolta pieniä tilauksia arvoltaan max n. 30-40e niin ei pitäisi jäädä heti tulliin ja jos jokin menee mönkään niin ei vtuta niin paljon.

Lightmallssilta tilasin kanssa tehoakun riistovaloon, ihan hyvin se sieltä tuli. Nyt laitoin tällaisen kokeeksi kun kerta halvalla sai:

http://www.lightmalls.com/new-wholes...-4-mode-2000lm

Tuohon tarvis joku näppärä tankokiinnitys vaan virittää niin voisi työmatkapyöräänkin laittaa kiinni
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowfake Katso viesti
    Lightmallssilta tilasin kanssa tehoakun riistovaloon, ihan hyvin se sieltä tuli. Nyt laitoin tällaisen kokeeksi kun kerta halvalla sai:

http://www.lightmalls.com/new-wholes...-4-mode-2000lm

Tuohon tarvis joku näppärä tankokiinnitys vaan virittää niin voisi työmatkapyöräänkin laittaa kiinni
    Eikös toi ihan kumilenksulla onnistu? Ihan samallalailla kuin muutkin Kiinanvalot.

Näyttää siltä, että tuossa on valon alapuolella olevassa muoviosassa on koukut eli kumilenkeillä vaan kiinni kuten monet Kiinavalot, Fenixin BT:t jne. kuten Dude sanoi.

En tiedä minkä kokoiset tuohon menevät ja riippuu tangon paksuudesta, mutta esim. Valostore myy niitä ja varmasti kymmenet tai sadat muutkin liikkeet.
    http://www.valostore.fi/tuote/2_erik...kiinnitykseen/

Linkin kumilenkit on aika arvokkaita. Halvemmallakin varmasti löytyy. Jos en ihan väärin muista, niin täällä oli linkki johonkin Kiinakauppaan tms. jossa myydään noita kumilenkkejä.

Juu kyllä niitä kumilenkkejä suurin osa kiinakaupoista myy.

Jos haluaa orkkis-lenkin,tuolta saa kumpaakin kokoa. http://www.scandinavianoutdoorstore....t/o-ring-31-8/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Lupinessa se jalka on vaan hieman fiksumpi ja kumilenkit jykevämpiä. Olen jo aikaisemmin suositellut noita Lupinen kumilenksuja. Niitä käyttäessä korkeaprofiilisempi kiinanlamppukaan ei juuri liikahda kun painaa nappia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Bike-Componentsista ainakin ja tietenkin Lupinen omasta shopista. Google tietää kun laittaa maagisen hakusanan: Lupine epdm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    http://www.valostore.fi/tuote/lupine_piko_kyparavalaisin/ ,jos tehot riittää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    http://shop.velotec.fi/product/12/fluxient-pyoravalo-4xr5-1600lm
    Itse olen tuollaisella ajellut ja hyvin on valoa riittänyt. Akkukin kestää täydellä teholla sen n.2,5h

Ei tuo valoteho ihan 1600 lumenia ole mutta epäilen et siinä 1000 paikkeilla
    Kiitoksia vastauksista, tuollainen Velotecin myymä fluxient 4xr5 lähti tilaukseen. Kahden vuoden takuu myös akulle tuntui houkuttelevalle...

On kyllä erinomainen valo tuo Fenixin BT20.Laatu on parasta mitä olen missään tuotteessa ikinä nähnyt,kaikki on ihan viimesen päälle.Ja valokeila on todella hyvä niin lähi kuin kaukovalokin.Suosittelen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaKon Katso viesti
    Jos sulta löytyy jo balansoiva laturi, niin laitappa Hobbykingistä kunnon akku (tai samalla pari) tilaukseen. Mulla on tämä malli: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._2S1P_30C.html (ei tosin juuri tätä ole tällä hetkellä varastossa, mutta tuolla on valinnanvaraa ihan riittävästi) Tuossa riittää paloaikaa noin neljä tuntia kun käyttää 3xT6 kiinanlamppua 2/3 teholla. Ei tarvi enää kauheesti pelätä, että valo simahtaa kesken lenkin.
    Akku tuli ja vaikuttaa ulkoisesti laadukkaalle. Latauspiuha on heppoinen, mutta virran ulosotto on noin 10m^2 kaapelia. Kestää kohtuu suurta purkuvirtaa!?! Liitin sokerinpalalla kiinanakun paukkulankajohdon ja liittimen. Yritin mitata jännitettä liittimestä ja vähän iski kipinää sekunnin murto-osan ja paukkulanka meni saman tien aivan kuumaksi. Voi jeesus mikä pommi. Pitäisköhän siihen laittaa joku sulake?

Kyllä mulla on ainakin sulake varmuuden vuoksi siinä, aika kivan pommin siitä varmaan saa jos sen oikosulkuun pistää eikä ole sulaketta välissä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •