FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 87 / 171 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 77 85 86 87 88 89 97 137 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.581 - 2.610 / 5111

Aihe: Hämeenlinna

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -MSa- Katso viesti

Vuoden treeni tunnit
    Yht. 550h 38min
    Hyvin oot treenaillut ja monipuolisuuttakin näytti löytyvän! Ei ihme että alkoi pyörä kulkea! Pistän kuitenkin kokonaismäärässä paremmaksi, noin 680h tais kertyä todellista treeniä mittariin.

Viitaten aiempaan viestiisi testireissusta, muistatko mikä oli max hapenotto? Ja jos omaa mielipidettä saan yhtään sanoa, niin älä aja talvella liikaa pitkään ja hitaasti. Ettei käy niin, että kulkee muttei kulje. Eli jaksaa kyllä pitkään mutta vauhtia tai kykyä vauhdinvaihtoihin ei löydy. Olmihan on minua tätä sivuavasta ikidiesel-teemasta varoitellut useampaan otteeseen.
    Monroe muokkasi tätä : 12.11.2013 at 10.31

Olisiko joku iki maantiepyöräilijä vielä lähdössä tielle lauantaina ?

Kovia tuntimääriä ootte reenannu. Ei voi kuin ihmetellä/ihailla miten moiseen määrään kerkii.
    Minulla on tunnit 290 ja siinäkin jo rouva valittelee, että aina olen lenkillä.
    Kesän työmatkatempoa tietysti voisin aina lisätä mutta raja siinäkin tulee vastaan..vai pitääkö alkaa lenkkeilemään ennen aamuherätystä

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Juniper, polje aamulla alkulämmöt sängyssä niin saa pyörän päällä heti työsykkeen käyntiin
    "Ainoa treeni mitä kadut on se, jota et tehnyt." -Michael Jordan

tempokisu Guest

Punapää vähän ajettu 700tuntia

Ilmeisesti mulla on eri mittakaava ajo/treenitunnit vuodessa. Mulla on jo nyt yli 700tuntia, ja olen ajanut todella vähän. Kesällä hieman enempi mutta tammi-huhti ja syyskuusta eteenpäin aika onnettomasti. Tuntuu etten ole lenkkeillyt ollenkaan! Lähtö on yleensä ennen aamuviittä, jos lenkille lähtee.
    Ja aikaa jää ylimitoin vaikka mihin muuhun. 750tuntia vuodessa on 15 tuntia viikossa, eli ei se kyllä paljoa ole.

Tuntien määrää selittää kyllä osaksi hidas keskimääräinen etenemisnopeuteni, talvi+kesä = noin 20 tai ihan vähän yli.

500 tuntia vuodessa on keskimäärin 2 tuntii per lenkkipäivä keskimääräisesti lenkillä oloa. 350 tuntia vuodessa lähestyy keskimäärin tunti ja päivä lenkillä oloa keskimäärin. Siitä voi alkaa miettimään miten todellisuudessa päivänsä rytmittää. Myös ruokailun kellon ajalla on merkityksensä mitenkä saa tuota luppoaikaa vähennettyä viikostaan.

Ei ole mulla asiaa tähän kategoriaan, 3500 kilsaa polkuja tullut kierrettyä (en olis uskonut että noin paljon löytyy ajettavaa), tunteja vielä kilsojakin vähemmän
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

Ehkäpä aamulenkki on taikasana millä saisi tunnit tuplattua. Päivät menee töissä. Nyt menee iltoja kouluun ja perhekin tarvitsee huomiota. Ongelmana on kuitenkin se, miten aamu-uninen muuttuisi aamuvirkuksi.....

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Pitää myös muistaa harjoitella laadullisesti oikein. Eli jaotella vuosi omiin pätkiinsä ja merkata milloin pitää olla kovassa kunnossa. Siltä pohjalta alkaa katsoa mihin aikaan vuodesta tekee mitäkin. Eiks tarkoitus ole kuitenkin saada mahd helpolla mahd suuri hyöty. jos käy vain lenkillä 1000h vuodessa niin olettaisin että saman hyödyn saa esim 700h (vedetty hatusta) treenillä kun tekee pk,vk,mk nopeus, pyöritys ja voima treenit oikeaan aikaan ja oikealla intensiteetillä. Kyllä lenkillä on tietysti aina kivaa mutta jos se aika käy vähiin ja miettii miten saisi lisää kehitystä.

Älkää nyt naurako mun tekstille, et mitä se ville taas höpisee kun ei silläkään niin kummoisesti kulje mutta en mä paljoa treenaakaan.

Näissä on hyvä muistaa erottaa toisistaan tavoitteellisesti harjoittelevat ja muuten vaan pyöräilyä harrastavat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti edu Katso viesti
    Näissä on hyvä muistaa erottaa toisistaan tavoitteellisesti harjoittelevat ja muuten vaan pyöräilyä harrastavat.
    Tottakai ja pää asia että on lenkillä ja pitää siitä . Siksi laitoinkin tuon viimeisen rivin.

"Kyllä lenkillä on tietysti aina kivaa mutta jos se aika käy vähiin ja miettii miten saisi lisää kehitystä".

Mun mielestä yli 500 tuntia on kyllä aika hieno saavutus ja paljon harjoitusta, kun eräältä suomalaiselta nuorelta naiselta joka hiihtää mailman cup:ia löytyy harjoitus tunteja vudessa n:730h.
    http://www.hevoskuuri.fi/hiihto/3362...arjoitusmaaria.

tempokisu Guest

Punapää vähän on vähän vaikka miten kääntelisi

Niin, mainitsin kyllä taannoisessa aihetta ( harjoitustunteja vuodessa) koskevassa lehtikirjoituksessani että "voihan olla että vaan lahjattomat harjoittelee".
    Mielestäni tällä "reeni"määrällä en pärjäisi missään kisoissa, mutta ei se pelkkä määrä tietysti riitäkään! Lahjakas pärjää vähemmälläkin.
    Mutta mitä ihmettä nämä kilpaurheilijat sitten väittävät että harjoittelu on "täysipäiväistä työtä". Pari tuntia päivässä on harrastuspohjalta.

En anna periksi, vähän se on.

Paljonkohan muuten Justina tai Marit Björgen harjoittelee?

Kyllä tämä minullekin on vain harrastus, vaikka kisoissa joskus tulee käytyä. Tärkeintä ainakin minulla on, että lenkillä ja kisoissa on hauskaa ja se hauska on hyväksi elämälle muutoinkin. Urheilun on kerrottu olevan terveydelle hyväksi, niin pienellä kilpailuasetelmalla saa itsensä rehkimään astetta useammin ja railakkaammin. Monet suomalaiset harrastavat sählyä, mutta tuntuu siltä, että melkein joka peleissä ukot ottavat homman enemmän tosissaan kuin pyöräilykisoissa mennään SM-tasolla.

Omat treenitunnit jäivät tänä vuonna alle 300 tuntiin, mutta toki elämässä tehtyjä treenejä on pitkälle yli 10 000 tuntia. Joskus sanotaan, että "talvella ne pyöräilijän kisasuoritukset tehdään". Näyttää siltä, että myös "lapsena ne aikuisen kisapyöräilyt tehdään". Hienoa huomata, että ihmisellä lihasmuisti toimii ja elämän painopisteiden muuttuessa vähäisemmälläkin panostuksella voi kaikessa pyöräilyssä olla hyvillä mielin mukana. Vaikkakin niitä lepopäiviä tuppaa kertymään turhan paljon. Olisinkohan paremmassa kunnossa, jos treenaisin myös huonoilla keleillä? Nyt jää kaikki pimeät, märät ja likaiset päivät urheilematta. Nuorena tuli roiskuteltua vettä renkaista riittämiin - se oli hienoa joskus 1990-luvulla. :P
    http://ollimiettinen.blogspot.com/
    Tarinaa urheilijan elämästä, kisoista, harjoittelusta ja tietenkin fillareista.

Joskus on tullut todettua jotta hyvin harjoitellut pohjat näkyvät selvästi vielä 5 vuoden päästäkin. Mutta varsinaista tason nostosta ei voida enään puhua, vaikka tulokset muuta puhuisikin puolestaan. Sitten tämä tuntinielemisen nosto on syytä tehdä varsin maltillisesti. Ettei vain tule liian suuri ikävä väsyneenä pimeän märän metsäpolun aikan kotisohvalle loppu vuodeksi. Koitan siis ilmaista jotta edellis vuoden määrän tuplaaminen ei ihan ain ole niin kauheen viisasta.

Sitten mitä tulee näitten ammattiurheilijoitten tuntien nielemiseen. Pitäisi myös muistaa jotta heillä voi olla, jos jonkin sorttista kissan ristiäistä missä pitää vain olla paikalla. Tämä voi helposti syödä sen päivän pari aikaa. Sitten tietysti matkustelut vie omat aikansa. Mutta silti ei urheilla vain kertakaikkiaan voi 40h viikossa niin jotta siitä saisi kunnon hyödyn enään irti

Niin sikäli koomista, et mun ei kyllä pitäis näistä treeni ja tunti määrä hommista kirjoitella mitään kun mullahan on se oma logiikka et "treenaaminen on ihan tylsää niin en tee sitä mut kilpailu on kivaa joten teen sitä" En oo omia tunteja laskenut mut ei niitä kyllä ole paljoa tullut ja SEN KYLLÄ HUOMAA

Mutta ei niitä tunteja tulis mulle tuotakaan vähää jos ei porukkalenkit pyöris näin hyvin kuin viimekesänä.

Onko huomenna maastolenkkiä tiedossa? Mä voisin lähteä jos vain ehdin.

Suomalainen vaatimattomuus saa kyl eräiden kommenteista ihan uuden mittakaavan
    "Ainoa treeni mitä kadut on se, jota et tehnyt." -Michael Jordan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ville Katso viesti
    Onko huomenna maastolenkkiä tiedossa? Mä voisin lähteä jos vain ehdin.
    Joo tarkoitus on lähteä. Kuudelta?

Minäkin koitan päästä raikkaaseen ulkoilmaan ulkoilemaan.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti

Viitaten aiempaan viestiisi testireissusta, muistatko mikä oli max hapenotto? Ja jos omaa mielipidettä saan yhtään sanoa, niin älä aja talvella liikaa pitkään ja hitaasti. Ettei käy niin, että kulkee muttei kulje. Eli jaksaa kyllä pitkään mutta vauhtia tai kykyä vauhdinvaihtoihin ei löydy. Olmihan on minua tätä sivuavasta ikidiesel-teemasta varoitellut useampaan otteeseen.
    Kovasti sielläkin on kampi pyörinyt...

Joo, VO2 max oli 59 ml/kg/min ja ventilaatio 162 l/min tehon ollessa 313W 5W/kg laktaatit 12,4 mmol/l ja sykkeet max 186. Aerobinen kynnys syke 139,teho 175W ja anaerobinen kynnys syke 169, teho 250.

Treenaamisen suhteen otan mielelläni vinkkejä vastaa. Talvitreenaaminen tulee käytännössä olemaan hiihtoa ja kuntosalia kerta viikkoon, perään tunti uintia. Peruskuntoharjoittelun suhteen ilmeisesti yleinen suositus on määrää paljon ja vähän tehoa. Kuntosalilla olisi tarkoitus tehdä intervallitreeeniä kuntopyörällä, että ei ihan dieseliksi muututa. Tässä esimerkkinä tän iltainen intervalli http://connect.garmin.com/activity/403465336 38min kohdalla lopetin kuntopyörän. vedot on 3min mittaiset ja palautus välissä 2min 100W teholla. Kommentoikaa!

Keväällä kun jalat tarkenee taas pyöräillä talven jälkeen, tarkoitus olisi tehdä vauhtikestävyys treenit silloin.

Muuten, onko vauhtitreenien tekeminen suksilla turhaa puuhaa, jos pohditaan asiaa pyöräilyn kannalta. Vai olisiko hyvä tehdä ne lajin omaisesti?

Keukot eivät tiedä hiihdätkö vai pyöräiletkö. Eli keuhkojen rassaamisen kannalta ei merkitystä. Lihaksiston tottumuksen kannalta lajinomainen toiminta on aina parempi vaihtoehto. Mutta ei se pahaa tee välillä "vääriä" lihaksia kuormittaa suurempaan työhön. Lähinnä kädetkin oppivat käsittelemään happoja jalkojen lisäksi...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -MSa- Katso viesti
    Kovasti sielläkin on kampi pyörinyt...

Joo, VO2 max oli 59 ml/kg/min ja ventilaatio 162 l/min tehon ollessa 313W 5W/kg laktaatit 12,4 mmol/l ja sykkeet max 186. Aerobinen kynnys syke 139,teho 175W ja anaerobinen kynnys syke 169, teho 250.

Treenaamisen suhteen otan mielelläni vinkkejä vastaa. Talvitreenaaminen tulee käytännössä olemaan hiihtoa ja kuntosalia kerta viikkoon, perään tunti uintia. Peruskuntoharjoittelun suhteen ilmeisesti yleinen suositus on määrää paljon ja vähän tehoa. Kuntosalilla olisi tarkoitus tehdä intervallitreeeniä kuntopyörällä, että ei ihan dieseliksi muututa. Tässä esimerkkinä tän iltainen intervalli http://connect.garmin.com/activity/403465336 38min kohdalla lopetin kuntopyörän. vedot on 3min mittaiset ja palautus välissä 2min 100W teholla. Kommentoikaa!

Keväällä kun jalat tarkenee taas pyöräillä talven jälkeen, tarkoitus olisi tehdä vauhtikestävyys treenit silloin.

Muuten, onko vauhtitreenien tekeminen suksilla turhaa puuhaa, jos pohditaan asiaa pyöräilyn kannalta. Vai olisiko hyvä tehdä ne lajin omaisesti?
    Juu kiitos tiedosta, sen mitä itse ymmärrän niin hyvät arvothan nuo on. En tiedä mitä testaaja sanoi, mutta ehkäpä noita kynnyssykkeitä täytyisi koittaa saada ylöspäin? Olisi sitten helpompi pitää kisavauhtia yllä. Kävin itsekin testissä, ihan mielenkiintoinen kokemus ja hyvä sikäli, että voi verrata jatkossa kun käy tekemässä saman testin samassa paikassa.

Huomioita mitä itselle tulee mieleen:
    - Aika kovia vetoja tähän aikaan vuodesta? En toki tiedä mitä muuta olet tehnyt ja miltä vedot tuntuivat. Itselläni ei ole nyt hetkeen ollut ohjelmassa vk-harjoituksia ollenkaan, joulukuussa niitä on ja tammikuussa tulee hieman kovempiakin harjoituksia. MK-harjoituksia ilmeisesti vasta maaliskuussa, mutta sitä ennen toki joitain hiihtokilpailuja.
    - Mahtaako olla järkevää tehdä vetoja ennen punttitreeniä? Olen itsekin noita aiemmin yhdistellyt, mutta sen mitä nyt olen ymmärtänyt, niin pitäisi tehdä erikseen. Eli kahtena eri harjoituksena.
    - Jos ymmärsin oikein, niin uit heti punttitreenin perään. En tiedä käykö jo niin, että voimaharjoitus ja kestävyysharjoitus heti perään kumoavat toisensa. Eli nämäkin erikseen?
    - Jos multa kysytään, niin ilman muuta vk- ja myös mk-harjoitukset voi tehdä hiihtäen. Toimii kovemmillakin pyöräilijöillä niin miksei toimisi meidänkin tasoisilla? Itse aion tehdä kaikki "vaativat" harjoitukset talvella hiihtäen.
    - Voimaharjoitus kerran viikkoon on varmasti hyvä, marras-joulukuussa ei varmaan haittaisi vaikka tekisi useammankin.

Mutta joo, nuo nyt vain omina huomioina kun kerran kommentointia pyydettiin. Mitenkään ei tietenkään ole tarkoitus millään tavoin kritisoida kenenkään harjoittelua ja toisekseen minähän en harjoittelusta juuri mitään ymmärrä. Lisäksi meidän tasoiset ovat siinä mielessä onnellisessa asemassa, että todennäköisesti lähes kaikenlainen harjoittelu vie kehitystä ainakin jollain tapaa eteenpäin.

Kukin treenaa miten treenaa, mutta mukavahan näistä on keskustella. Itseäni motivoi suurimmin urheilussa kehittyminen, kilpaileminen ja tietysti itsensä rasittamisen tuoma hyvä olo. Jotain muuta sitten ehkä jotkut muut asiat ja treenit sitten sen mukaan...

Nyt kun palkintoja on tulossa suunnilleen jokaiselle, joka tänne viitsii jotain kirjotella, niin käviskö gaalailta Aulangon tekosaarten vuokrakodassa?
    Tuolla on infoa, 40e 4 tuntia: http://www.hameenlinna.fi/LinnanInfr...ja-tulipaikat/

Tänään kuitenkin kuudelta mtb-viritteistä ulkoilua, jotain marraskuiseen iltaan sopivaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti edu Katso viesti
    Joo tarkoitus on lähteä. Kuudelta?
    En ehdi mukaan, harmi just eilen sain pyörän pelaukseen.

Ei kerkiä itsekään lähteen, vaikka intoa olis..pitää mennä yhtiökokousta ihmetteleen

Minä yritän tulla paikalle, jos en nukahda matkalle

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Olisiko lauantaina mahdollisesti kello 10 puomilta lähtijöitä? Vai kiihdyttelenkö suosiolla ohitte? Siis olen menossa iltapäiväksi Tampereelle. Niin voisin pienen maantiepyöräilyn vetästä la siin hämees.

Kiitos Teepu ja Monroe palautteesta. Hyvä kuulla muidenkin näkemyksiä asioista, ettei tarvi kaikkea opetella kantapäänkautta ja samalla "vaivalla" kun treenaa, niin onhan se nyt vaan järkevämpää tehdä asioita oikeemmin,vaikkei tässä nyt niin tosissaan olla kilpailemassa. Kuiteskin jotain "huumaavaa" vaan noissa kisoissa on ja kiva on jotain tavoitteita itselle laittaa.

Tosissaan totta, että ollaan onnellisessa tilanteessa, kunhan jotain tekee niin kunto paranee ja kehitystä tapahtuu. No toivottavasti tilanne jatkuu pitkään näin.

Olen tota keuhkot ja sydän asiaa pohtinut muutaman kerran lenkillä. Se miksi asia mietityttää: Maratooneilla mulla aina "loppuu" jalat ennen keuhkoja. Tuntuu että keuhkot kyllä menis, mutta kolmen tunnin jälkeen ei ole jaloissa enää niin paljoa voimaa että sais sykkeet nousee yli 160. Kymppitempossa ei jaksa polkea lopussa niin kovaa että, sais maksimi sykkeet. Okei, tosin varmasti fillari kulkee kovempaa jos keuhkoissa ja sydämmessä on kapasiteettia.

Toisaalta, johtuuko jalkojen "loppuminen": Hiilareittein vähenemisestä, huonosta rasva-aineen hyödyntämisestä energiaksi, voiman puuttesta, hermotuksen heikkoudesta, heikosta verisuonistosta jaloissa jne jne -Luultavasti kaikkien osien yhteissummasta.

Muuten, saako kysyä minkälaisia tehoja/arvoja susta mitattiin?

Hieman kuulostaisi sillen jotta hiilarit olisi lopussa pitemmällä vedolla. Saatko kuinka helposti itsesi kunnolla hapotettua lyhyemmissä vedoissa? Siis ihan minuutin parin veto. Tuskin se voiman puutetta temmossa on jotta keuhkot antaa enemmän myöden kuin jalat. Sanoisin ennemminkin jotta happojen määrä voisi olla hieman liian suuri lopussa ja sen takia ei enään vain löydy millä lyödä lisää. Siis puhutaan nyt 10 temmosta. Vartin kulmilla olevassa suorituksessa ei pitäisi normaalis syöneellä energioitten loppua kehosta. Oletko kokeillut ajaa tempoa hieman erinlaisilla painotuksilla. Kuten alku naurettavan hiljaa ja lopput sietämättömän kovaa? Tai päin vastain. Lähinnä millaisia tuntemuksellisia eroja saat niistä jalkojesi toimintaan. Minulla tuppaa tulemaan temmossa aina tunne jotta ensin huutaa keuhkot ja hetken päästä jalat. Silti kummasti maalin häämöttäessä jostain löytyy se viimeinen runttaaminen kankeilla tönköillä jaloilla...

Kuvarastia ois päivitelty. Samalla tuli ahvenistolla käytyä pyörimässä vähäsen lamppulenkkiä ajellen, ei vaan meinaa tuntea aluetta yhtään varsinkaan jos ympäriltä häviää valot. Mutta kyllä se siitä, kun tarpeeks sompailee ympäriinsä, ainakin tänään osu reitille hieno kivikko/juurakkopätkä mitä ajella

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •