HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 64 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 74 114 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #1891
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Joo'o. Nyt on perusräppäysrengastakin ajettu. Ilmeisesti nää TrailStarit ei ole mitään kovinkaan pitkäikäisiä härveleitä.

    Eka lenkki 23,74km, keskari yllättävän kova 10km/h, alamäkikivikkoruntuun huiput 35km/h ja pientä sekalaista kivikkoleikkiä sinne sekaan. Jotain tuon tyylistä ajoa siis, kertoo jotain jos on kertoakseen. Reunanappulat alkaa jo repeillä (Vai delaminoituuko niistä vain joku pintakerros? Jännää suikaletta irtoaa.) ja keskinappulat feilasivat pitotestin jyrkällä kuivalla kalliolla, eli pyörää ei vaan saanut useasta yrityksestä huolimatta pysäytettyä hitaasti madellen jyrkkään kohtaan kun rengas vaan liukuu kuivalla kivellä.

    Yleisrenkaaksi ihan jees tämmönen Big Betty Evoluutio Friiraideri. Pehmeillä pinnoilla kaikki se pito mitä ikinä voi tarvita, samoin vauhdikkaammassa alamäkiajossa, mut hitaaseen kivikkopelleilyyn ei kyl oikein hiposti toiminut vaikka rengaspaine alhaisempi kuin mitä 60a High Rollerilla olen tottunut käyttämään. Ajetaan loppuun tai leikellään tästä se totaalinen lumihäröilyrengas Pyroa korvaamaan jahka reunanappulat on kadonneet poluille ja ostetaan tositoimiin sit se hiton Rolleri, maksoi mitä maksoi.
    ..makes Jack a dull boy...

  2. #1892
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    ostetaan tositoimiin sit se hiton Rolleri, maksoi mitä maksoi.
    No...Chunky monkey ei maksa maltaita.

    En tiedä mikä ajaa ihmisiä noiden svalpejen pariin...

  3. #1893
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Mutku mää oon niin piäni viälä! Tsunkimonkia myydään vain aikuisten kokoisena mikä on ihan epistä.

    Mut joo siis mullahan tosiaan oli pitkähkö siirtymäosuus puolivälin tienoilla. Ihmettelin kyllä tosissaan jo, että millä hitolla tuo 10km/h oikein tuli. Mitään mystistä superkuntoa ei siis ollutkaan olemassa.
    ..makes Jack a dull boy...

  4. #1894
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Jos tarkoitat ETRTO-mittaa, niin on sitä pienempänäkin tarjolla.

    http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/...key_26x24_tyre
    Memento mori

  5. #1895
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Jep, mutta nuo on vielä vähän löysänpuoleisia 24" vanteelle.

    26" renkaistahan mulla ei ihan huutavaa pulaa ole kun on ajamattomiakin jokunen kpl. ST HR 2,5" muiden muassa sitä lajia eli jos isolla meinaan ja paljon pitoa niin eipä ole ongelma. Tuo pienempi koko on vaan niin paljon hauskempi ajettava.
    ..makes Jack a dull boy...

  6. #1896
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Jep, mutta nuo on vielä vähän löysänpuoleisia 24" vanteelle.
    Eikö tuo nyt pysyisi kun laittaa tarpeeksi reilun sisäkumin..

    *seison siis ojennettuna*
    Memento mori

  7. Sen voin ainakin todeta että Maxxis Ardent 2,4 tubelessina 1,5 bar paineilla pitää huomattavasti paremmin kuin Racing Ralph 2,1 sisurilla ja yli 2 barin paineilla. Niin monta kertaa oli perässä ajaja turvallaan edellisellä lenkillä, ja aina juurista.

    Märällä juurakolla merkanne eniten renkaan kyky mukailla juuria, eli ilmatilavuus ja paine. Suuresta nappulakuviosta saattaa olla hyötyä, mutta eihän se nappula "pure" juureen, sen tekee vain nasta. Kumiseoksella lienee mitätön merkitys, tosin kyllä silläkin sitten niljakkaalla kalliolla hiipiessä saattaa olla ratkaiseva vaikutus.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  8. #1898
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Tänään Bronsoneita rankaistu juurakoissa, suolla, kallioilla, kovalla polulla yms. jne.. On se vaan rengas, hymyilyttää vieläkin että "raaskin" ostaa uuden parin..

  9. #1899
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Noppy Nicci 29" testattu noin 100 km kalliolla juurakossa latupohjalla ja ehkä pitää jossain olosuhteissa paremmin kuin esim Rene Gay tai Reddie Revens mutta paino huonoo ja ei rullaa missään olosuhteissa

  10. #1900
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ketjureaktio Katso viesti
    Sen voin ainakin todeta että Maxxis Ardent 2,4 tubelessina 1,5 bar paineilla pitää huomattavasti paremmin kuin Racing Ralph 2,1 sisurilla ja yli 2 barin paineilla. Niin monta kertaa oli perässä ajaja turvallaan edellisellä lenkillä, ja aina juurista.

    Märällä juurakolla merkanne eniten renkaan kyky mukailla juuria, eli ilmatilavuus ja paine. Suuresta nappulakuviosta saattaa olla hyötyä, mutta eihän se nappula "pure" juureen, sen tekee vain nasta. Kumiseoksella lienee mitätön merkitys, tosin kyllä silläkin sitten niljakkaalla kalliolla hiipiessä saattaa olla ratkaiseva vaikutus.
    Toi on ihan totta Spessun Storm Controllissa ongelmana on juuri pieni ilmatila, ja suositellut paineet ovat sen takia vähintään 2.5 bar......
    „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

  11. #1901
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Pohjois-Pohjanmaa
    Viestit
    906
    Maxxix Ikoneille kesät talvet.
    Peikkomainen flaksi

  12. #1902
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    On onin renkaat alla.Vierintävastus tuntuu raskaalta,kun vertaa aikaisempiin continentalin mkII:iin.Leveyttähän noissa tietysti on enemmän.

  13. #1903
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ketjureaktio Katso viesti

    Märällä juurakolla merkanne eniten renkaan kyky mukailla juuria, eli ilmatilavuus ja paine.
    Tähän vaikuttaa suuresti myös tubeless. Sisurilla varustettu rengas ei mukaile alustaansa ollenkaan samaan malliin kuin tubeless. Paineista huolimatta.

  14. #1904
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Tuohon vaikuttaa suuresti myös se kuinka kuski on ollut kotona ruoka-aikaan.

    Kärpässarjalaiset 'joutuu' ajamaan liimarenkailla, isot pojat painaa kovemmankin seoksen mutkalle.
    --

  15. #1905
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Tänään Bronsoneita rankaistu juurakoissa, suolla, kallioilla, kovalla polulla yms. jne.. On se vaan rengas, hymyilyttää vieläkin että "raaskin" ostaa uuden parin..
    Ens syksyks taidan hommata kans Bronsonit ,että loppus tämä säätäminen. Ois pitänyt vaan pysyä WTB:n renkaissa kun aikoinaan niin paljon Weirwolffeista tykkäsin.
    - Fear is a mindkiller -


  16. #1906
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    Tuohon vaikuttaa suuresti myös se kuinka kuski on ollut kotona ruoka-aikaan.

    Kärpässarjalaiset 'joutuu' ajamaan liimarenkailla, isot pojat painaa kovemmankin seoksen mutkalle.
    Painoa vetäville, niinkuin piireissä sanotaan.. pitää muuten lähes täysin paikkansa, testailtu on.. sama rengas mikä toimii kaksinumeroisilla kavereilla huonosti, voi toimia tällaisella 3numeroisella hyvin.. ei tosin koske aivan kaikkia renkaita, mutta yleistäen joo..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  17. #1907
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    123
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petteri Ellilä Katso viesti
    Maxxix Ikoneille kesät talvet.
    Ne onkin pirun hyvät renkaat paitsi märässä kivikossa ja juurakossa. Tai kivillä ne vielä jotenkin pitää, mutta ei juurilla. Varsinkin edestä lipsuu kovin helposti. Takaata ei ainakaan itsellä niin paljoa lipsu, mutta siellä vetävillä onkin painoa reippaasti. Niin kuin täällä just todettiin, niin se helpottaa kummasti.

  18. #1908
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Noppy Nicci 29" testattu noin 100 km kalliolla juurakossa latupohjalla ja ehkä pitää jossain olosuhteissa paremmin kuin esim Rene Gay tai Reddie Revens mutta paino huonoo ja ei rullaa missään olosuhteissa
    En oo ikinä koittanu NN:ää, mutta voisin kuvitella, että Pacestar- seoksella yhtä saippuoitu made- fiilis märällä kuin Rocket Ronilla ja Racing Ralphilla, mutta Trailstar- seoksella voi jo vähän pitääkin matalilla paineilla. Toki rullaus jälkimmäisellä combolla on varmaan samaa luokkaa kuin Trailstar HD eli olematon.

  19. #1909
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Jos rullaamaattomuus ja alamäkeen polkeminen ei haittaa, niin pidon puolesta voin suositella tämän päivän kokeilujen perusteella 2x HR Supertacky 2.35 1,7bar ja sitten vaan siirtymärikkaalle lenkille
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  20. #1910
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    No...Chunky monkey ei maksa maltaita.

    En tiedä mikä ajaa ihmisiä noiden svalpejen pariin...
    Ei maksa ei, ja hiton hyvät kumit! Miä ostin parin kun kyllästyin itsestään tyhjeneviin Onziin ja Mutamariin. Svalpeja en osta enää ikuna...
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  21. #1911
    Rattikelkka Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoF Katso viesti
    Ei maksa ei, ja hiton hyvät kumit! Miä ostin parin kun kyllästyin itsestään tyhjeneviin Onziin ja Mutamariin. Svalpeja en osta enää ikuna...
    Täältä ääni myös chunky monkeylle. Useampi sata kilsaa takana märkiä polkuja/kivikkoja eikä juuri kertaakaan ole päässyt yllättämään kuskia. Takana on smörgåsbord jossa aavistuksen heikompi sivuttaispito joten ensi kerralla hommaan varmaan tuollaisen chunkymonkeyn myös taakse. Painavathan nuo on mutta mielestäni erinomaiset märän kelin renkaat.

  22. #1912
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    On onin renkaat alla.Vierintävastus tuntuu raskaalta,kun vertaa aikaisempiin continentalin mkII:iin.Leveyttähän noissa tietysti on enemmän
    Pyöränpesuhommissa selvisi,että takavaihtajahan se oli vääntynyt,ja tästä syystä meno ollut melko raskasta .Huomenna sitten lenkille testaamaan renkaiden toimivuus.
    cigant muokkasi tätä : 02.11.2013 at 15.10

  23. #1913
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    En tiedä mikä ajaa ihmisiä noiden svalpejen pariin...
    No...kröhöm...3 tuntia polkuajelua svalpeilla takana. Pitäähän ne. Juurakossa ainakin. Ice Spikerit !

  24. #1914
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    No...kröhöm...3 tuntia polkuajelua svalpeilla takana. Pitäähän ne. Juurakossa ainakin. Ice Spikerit !
    Onko tuossa nyt mitään järkeä?

    Jyväskylässäkään ei taida olla lunta ja jäätä tällä hetkellä.

  25. #1915
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    No, onpahan pitoa.
    Järkeä ei ole monessakaan asiassa maan päällä. Se ei ole silti syy, ettei jotain voisi tehdä?

  26. #1916
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cigant Katso viesti
    takavaihtajahan se oli vääntynyt,ja tästä syystä meno ollut melko raskasta
    Peesataan Verskaa ja kysytään: Onko tuossa nyt mitään järkeä?

  27. #1917
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    ^ ?,mikä maa mikä valuutta,onko kuussa elämää ? Takavaihtajan häkki vääntynyt.Ketjulinjan ollessa vinossa reilusti,polkeminen vaatii voimaa x2 normaaliin tilanteeseen verrattuna.

  28. #1918
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    972
    Mitäs otsikonmukaiseen maastoon pitäsi laittaa pivottiin alle (mach 429)? Kakskutosessa joka on selkeesti sukkiksempi laite on perinteisesti ollut Rocket Ronia ja RalliRanea tms. Pivotissa on nyt Kendan Happy Mediumit joilla ei tee metässä kyllä juurikaan mitään, ainakaan jos on vähänkään kosteeta. Haussa olis jostain Rocket Ronista pykälän pari jälympään suuntaan, mutta rullaavuutta pitäis myös löytyä. Nopean internjetselailun perusteella 29:en saatavuus oon muutenkin melko onneton ainakin noissa mistä normaalisti tulee romuja osteltua.. Ja tubelessina pitäis saada.

    E: näköjään runsas määrä tietoa löytyi pati riviä alempaa 29- topikista. Eli ei mitään. Jatkakaa.

  29. #1919
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cigant Katso viesti
    ^ ?,mikä maa mikä valuutta,onko kuussa elämää ? Takavaihtajan häkki vääntynyt.Ketjulinjan ollessa vinossa reilusti,polkeminen vaatii voimaa x2 normaaliin tilanteeseen verrattuna.
    Voisi äkkiseltään kuvitella, että mekaaninen voimansiirron vastus kyllä lisääntyy kaksinkertaiseksi (esim. kampia vaikka taaksepäin pyörittäessä) mutta ei ajaessa voimantarve nouse esim sadasta watista tosiaankaan kahteensataan, jotta pyörä liikkuisi samaa vauhtia. No samapa tuo, hyvä että asia selvisi ja pyörä taas joka tapauksessa kulkee.

  30. #1920
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cigant Katso viesti
    ^ ?,mikä maa mikä valuutta,onko kuussa elämää ? Takavaihtajan häkki vääntynyt.Ketjulinjan ollessa vinossa reilusti,polkeminen vaatii voimaa x2 normaaliin tilanteeseen verrattuna.
    Vino ketjulinja aiheuttaa teho-häviöitä, mutta sinulla ketjulinjalle ei ole tapahtunut mitään muutosta, se on se linja, mikä kulkee yläkautta takarattaasta eturattaalle. Alla löysä ketju tekee mutkan, mutta tämä taas ei aiheuta käytännössä mitään tehohäviöitä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •