ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 188 / 281 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 88 138 178 186 187 188 189 190 198 238 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.611 - 5.640 / 8418

Aihe: MTB Järvenpää

Paha tietenkin, että tähän keskusteluun eivät tietenkään osallistu ne, jotka eivät ole viime aikoina käyneet (Petteriiä lukuunottamatta).

Itse taas tykkään kovasti juuri siitä ideasta, että lenkki on suunnitellusti samaan aikaan (tai ainakin päiviä etukäteen sovittuun aikaan), ja että seuralla on positiivinen vaikutus omaan ajointoon, ja että porukassa oppii sekä taitoja että reittejä.
    Yksin minulle käy usein niin, että (a) ei tule edes lähdettyä, (b) tulee ajettua turhan laiskasti ja varovaisesti, (c) tulee lähdettyä aiemmin kotiin.

Toivon kovasti, että ARJkin voisi pysytellä Jäken porukoissa Niin ja mulla on sulta tavaraa edelleen lainassa.
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Jospa vaan yritettäis enempi sellaisella " Yes we can" - meiningillä.
    Kirjoittaja on tunnettu kaikkien alojen erityisasiantuntija.

Syksy on vähän sellaista aikaa että homma tahtoo hyytyä vaikka olis kuinka muddy maryt alla. Viime syksynä oli samanlaista. Syksyllä olis hyvä mun
    mielestä huikkia täällä jos on varmasti menossa. Siitä voi sitten joku toinenkin innostua. Keskiviikko se ongelmallisempi aika taitaa olla. Viikonloppuna
    on taas ollut enemmän aktiivisia ainakin jonnekinpäin menossa. Omasta puolestani voin sanoa, että aina ajetaan kun mahdollista. Jos mua ei näy hetkeen niin
    todennäköisesti olen työmatkalla....

Onneksi ARJ ei mitään jäähyväisiä kirjoitellut, että eiköhän jäkenkin poluilla tavata. Ja skouttaat vaan sitten sen uudenkin paikan polut, niin tullaan ne sitten arvostelemaan

Nyt lamppu lataukseen ja huomenna on lenkkipäivä !

Mua ei ole kesän ja syksyn aikana paljoa näkyny kun en ole voinut ajaa mitenkään säännöllisesti. Ajatus on kuitenkin ajaa aina kun voi vuodenajasta riippumatta. Laji voi olla maastopyöräilyn eri variaatiot, maantie, cyclocross tai joku ihan muu laji. Kalusto on valmiina edellisiin. Toki päivityksiäkin pitää miettiä ja seuraava homma on saada enempi joustoo, joustot on kehitteillä ja tarvittavat toimenpiteet tehdään kunhan ukko tervehtyy kunnolla.

Ja ARJ:lle tsemppiä, vastaavia juttuja on kuullut viime aikoina ihan liian monesta suusta.

Koitetaas nyt vähän analysoida tätä hommaa.

Ongelma: kimppalenkkien kuivuminen (olihan tämä nyt se perimmäinen ongelma?)

Miksi ongelma on ongelma:
    - porukassa oppii taitoja
    -
    porukassa oppii reittejä
    - ei tule lähdettyä, jos pitää yksin ajaa
    - yksin tulee ajettua turhan laiskasti ja varovaisesti
    - yksin tulee lähdettyä aiemmin kotiin

Syitä:
    1) kyllästyminen; Jäken polut on koluttu
    2) vauhti on väärä (kunto ja mieltymykset); ei ole kiva ajaa a) koko ajan veren maku suussa / b) niin että tulee vähän väliä kylmä odotellessa / c) epätasaisen nykivästi / d) tasaisen tasapaksusti
    3) polkujen teknisyys on väärä (taas kunto ja mieltymykset); ei ole kivaa kun a) koko ajan joutuu jalkautumaan / b) ajellaan vaan hiekkateitä
    4) lenkkien pituus on väärä (kunto ja mieltymykset. taas); no ku a) 2-3h on ihan tarpeeksi b) ei alle neljä tuntia ole lenkki c) kilometrikisa
    5) aikataulut ei natsaa; jotkut ovat hairahtuneet ostamaan ElämänTM
    6) maastopyöräily ei enää kiinnosta; maastopyöräily on perseestä

Ratkaisuja:
    (syiden eliminointiin ja sitä myöten itse ongelmaan) (numerot viittaavaat syihin)
    A) 1) tehdään reissuja muihin maisemiin
    B) 2&3&4) kimppalenkillä kun ollaan, hitaimman tahtiin mennään. kaikki ei voi voittaa
    C) 2&3&4) artikuloidaan omat mieltymykset ja toiveet vauhdista sekä lenkin pituudesta selkeästi etukäteen foorumilla tai viimeistään lähtöpaikalla ja jakaudutaan ryhmiin
    D) 5) kaikki jättää työnsä, muut harrastuksensa, kaverinsa ja puolisonsa sekä lupaa hävitä mahd. huoltajuuskiistan
    E) 6) kokeillaan välillä jotain muita lajeja (pitkän aikavälin yksilöratkaisu, ei ratkaise Ongelmaa...)

Täydennettävää listoihin?

Ratkaisut A ja C edellyttävät sitä peräänkuuluttamaani vetovastuun ottamista. Marcolli on luvannut kantaa kortensa kekoon järkkäämällä reissuja. Minä pyrin samaan ja koitan myös kertoa aikeistani/toiveistani etukäteen. Mutta en lupaa, että olen joka sunnuntai klo 0900 Maalikaupalla

Ja lopuksi muistutus:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ertsi Katso viesti
    Minulla on näillä näkymin aikaa ja auto käytettävissä sunnuntaina, joten todennäköisesti (säävaraus, joku tauti, pms, jne.) siirtymöin Jonnekin Muualle sunnuntaina ajamaan. Mukaan mahtuu yksi tai ehkä änkeämällä kaksi kuskia pyörineen. Suuntana voisi olla vaikka Kivikko/Hallainvuori tai Kuusijärvi. Kummankaan seudun polkuja en kovin hyvin tunne, mutta ei noilla seuduille eksymäänkään pääse... Kiinnostusta? Muita ehdotuksia?
    Lenkin pituus voisi olla sen 3-4 tuntia + siirtymät, vauhti mallia "siirtymät leppoisasti, ek:t täysii". Hauskasti teknisiä paikkoja hierotaan, voin jopa antaa sitä toisinaan penättyä ajo-opetustakin, jos joku pyytää. Kilometrejä ei kerry. Rautapeltoa kiinnosti. Muita?
    Remember: A nice backside will take you far - in life and in bike riding.

...Alkumatkan puolen tunnin suora viiva johtuu ketjun jumittumisesta harvinaisen sitkeästi pakan taakse. Onneksi paikalle osui kolme herrasmiestä, joista yhdeltä löytyi ketjuliitin repusta. En tunnistanut miehiä, mutta luullakseni kuulin yhtä heistä kutsuttavan Pahikseksi. Niin, että kiitos vain herrasmiehille, jos tätä satutte lukemaan.
    Ei niitä ollu ku kaks niitä herrasmiehiä, HC ja Ahma. Mut toivottavasti ketjuliitin helpotti matkan jatkumista, meillä oli hiukka hoppu kun HC:lle meinas meidän hitaiden seurassa tulla vilu.

^Täh? Karmea verenmaku suussa sai ilmeisesti kuvittelemaan kolmannenkin herrasmieheksi... Mutta joo, kun ketjun tohti katkoa, armottomalla repimisellä se viimeinen suostui sieltä irtoamaan ja matka pääsi jatkumaan
    ertsi muokkasi tätä : 23.10.2013 at 05.25 Syy: liian aikaista

Lainaus Alkujaan tämän lähetti javal Katso viesti

Nyt lamppu lataukseen ja huomenna on lenkkipäivä !
    Lamppu on latauksessa, mutta jos vettä sataa en lähde lenkille (kuten sadetutka näyttää)

Lamppu on latauksessa, mutta jos vettä sataa en lähde lenkille (kuten sadetutka näyttää)
    edit. lähden lenkille

Huutelenpa minäkin, että en tule nyt lenkille, koska satanee ja koska toissapäivän työmatkan lievän alipukeutumisen aiheuttama viileys tuntuu flunssan kevytoireina.
    Itseni tuntien ne hyvinkin ohi huomenna, jos en tänään lähde lisäkylmentämään itseäni, joten:
    Huvittaisiko ketään lähteä huomenna tai perjantaina iltalenkille, klo 17.30-18.00?
    Valot on vielä kokeilematta tältä syksyltä.

Minulla on näillä näkymin aikaa ja auto käytettävissä sunnuntaina, joten todennäköisesti (säävaraus, joku tauti, pms, jne.) siirtymöin Jonnekin Muualle sunnuntaina ajamaan. Mukaan mahtuu yksi tai ehkä änkeämällä kaksi kuskia pyörineen. Suuntana voisi olla vaikka Kivikko/Hallainvuori tai Kuusijärvi. Kummankaan seudun polkuja en kovin hyvin tunne, mutta ei noilla seuduille eksymäänkään pääse... Kiinnostusta? Muita ehdotuksia?
    Saattaisi kiinnostaakin, varmistus lähempänä. Jos on satanut, niin ne enduropolut saattavat tosin olla pirun liukkaita.
    Jos retkiä järjestetään, niin kyllä meitä sellaisiakin on, joilla on käytännössä aina auto käytettävissä, joten siitä ei varmaankaan jää kiinni, päästäänkö menemään ja moniko mukaan mahtuu. Sunnuntainakin siis kyytiin mahtuisi 1-2 muuta.
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timbe(r)man Katso viesti
    Huvittaisiko ketään lähteä huomenna tai perjantaina iltalenkille, klo 17.30-18.00?
    Kiinnostaa kiinnostaa, perjantaina klo 18 voisi olla mahdollista mutta vielä on joitain mutkia matkassa. Huutelen vielä lähempänä jos pääsen ja satut vielä olemaan menossa.

Sunnuntain excukin kiinnostaa mutta sitäkin täytyy vielä katsoa lähempänä.

edit. lähden lenkille
    Noniin. Rautapellon kanssa ajeltiin sitten parituntinen kotinurkilla. Vettä ripotteli ja
    juuret oli liukkaita. Ei haitannut sitten yhtään. Hifistä meni ketjut poikki, mutta
    onneksi itellä oli ketjuliitin ja Tommilla työkalut. Hieno lenkki, hieno sää, hieno laji

Mulle syksy toi kesätauolta pari muutakin harrastusta, ja nyt siihen päälle vielä vuorotyön niin on osallistuminen säännöllisen epäsäännöllistä mun osalta lenkeille.
    Kannatan myös tota lenkkien huutelua/speksaamista etukäteen(jonkun kerrran kans ke:na yksin ajaneena..). Noi excursiot on tosi jees IMO, niitä kannattaa silloin tällöin kyllä harrastaa kun tietämystä tuntuu löytyvän hyvin siihen hommaan. Vielä kun niistä ajoissa ilmoittaa niin aina paranee, ite ainakin saanu porukkaa silleen liikenteeseen ihan hyvin.
    Aktiivisuutta ja puuhamiehiä kyllä tarvitaan jotta pitemmän päälle joku homma jaksaa pyöriä, koitan itsekin siihen osaltani vaikuttaa.

[QUOTE=Timbe(r)man;2116425]Huutelenpa minäkin, että en tule nyt lenkille, koska satanee ja koska toissapäivän työmatkan lievän alipukeutumisen aiheuttama viileys tuntuu flunssan kevytoireina.
    Itseni tuntien ne hyvinkin ohi huomenna, jos en tänään lähde lisäkylmentämään itseäni, joten:

Lähteekö tänään vaiko koska? Kelin puolesta voisi tänään lähteä tuohon 18:00 aikaan liikenteeseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Madone 4.9 Katso viesti
    Lähteekö tänään vaiko koska? Kelin puolesta voisi tänään lähteä tuohon 18:00 aikaan liikenteeseen.
    18:00 kaupalle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rautapelto Katso viesti
    18:00 kaupalle
    Asia pihvi.

Raahaan ruhoni kaupalle sitten. (varastomaalihan oli kyseessä?)

Varastomaalihan se!

*äkkiä valot lataukseen*

Tänään en voi, mutta lähden huomenna jos nuha kuivuu nenästä.

Mä ajelen sunnuntaina v-maalilta lähtien. Aika auki (2-4h), kunhan vaan ajetaan koko ajan.

Kiitoksia lenkistä. Oli pimeää ja märkää ( sekä maata tuli halattua muutama kerta) Kyllä se tästä rupee kulkee kovempaa kerta kerralta. Kun oppii jippoja mitenkä mennä mistä.

Tänäänkö klo18.00? Voisin lähteä, tosin valot on ihan surkeet.

^Niin kuin täällä lenkkejä ehdottelenkin, niin en taida itse olla tänäänkään ajokunnossa, mutta menkää te muut. 18.00 on hyvä aika.

.....Voin tosin pyörähtää klo 18.00 maalikaupalla jo joku siihen aikaan on lähdössä.

^Okay! Siinä tapauksessa lähden jo klo1700. Mukaan sopii.
    Palis79 muokkasi tätä : 25.10.2013 at 11.47 Syy: Tuli mieleen...

^Palis bongattu huuhtomassa kakkaa kengästä(?) pyörätiellä hautausmaan kohdilla noin 1730.

Sunnuntain osalta näyttää aika vahvasti siltä, että hyvältä näyttää. Mahdollisesti vähäistä sadetta tuo taitaa nyt lupailla, mutta sitten mahdollisesti vähän kastuu. Lauantaina näyttäisi tulevan senkin edestä, eli märkää varmaan on. Sikäli Kuusijärvi voisi olla parempi kohde. Minun on jo pitkään tehnyt mieli mennä sinne speksailemaan ja jauhamaan muutamaa hauskan oloista pätkää. Olen aina ajanut siellä jonkun muun perässä, eikä silloin olla paljoa edes-takas ajeltu.
    Remember: A nice backside will take you far - in life and in bike riding.

^ heh! Ajoin siinä viereisellä pellolla pyörän kiinni savikkoon. Siinä sitten temutessa liimautuu kenkienpohjaan semmoiset kakskytäsentiset savikakut. Arvaa ketuttiko? Ajamisesta ei tullu sen jälkeen mitään, kun joka välissä oli savea kanittamassa. Totesin maastopyöräilyn olevan berssiistä ja siirryin pesuhommiin.

Mites noi sunnuntai kyyditykset? Ketä on lähdössä ja kenen autoissa on tilaa? Olisin huomenna lähdössä mutta autoa ei ole eli kyytiä vailla.

Jos joku jää Jpäähän niin mä lähden 09:30 huomenna matkaan V-maalilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rautapelto Katso viesti
    Mites noi sunnuntai kyyditykset? Ketä on lähdössä ja kenen autoissa on tilaa? Olisin huomenna lähdössä mutta autoa ei ole eli kyytiä vailla.
    Mahdut mun autoon tarvittaessa. Laitetaan sun fillari sisään, jos/kun se ei sovi telineeseen.

Oisko 0930 hyvä lähtöaika tästä? Jos 9:15 alkais pakkailemaan. Sillä olis noin kympiltä kuusijärvellä.

Mahdut mun autoon tarvittaessa. Laitetaan sun fillari sisään, kun se ei sovi telineeseen.

Oisko 0930 hyvä lähtöaika tästä? Jos 9:15 alkais pakkailemaan. Sillä olis noin kympiltä kuusijärvellä.
    Tuun teidän pihaan varttia yli

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •