Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
Eihän tuo SafeRiden max. 2 h käyttöaikaa riitä mulle mihinkään, koska niin lyhyen lenkin takia en viitsi baanalle vaivautua. Ja jollain citymoodilla en tee mitään, koska siellä missä ajan on cityt kaukana, vaikka viime vuodenvaihteen yhteydessä asuinkuntani kaupunkiin yhdistyikin
No, tuo Philipsin SafeRide Accu 80 Gen2 lyhdylle luvataan nykyään 2.5-3h toiminta-aika täydellä 80 lx valaistusvoimakkuudella. Voi hyvinkin pitää paikkansa, koska minä pääsen sillä vanhemmalla Gen1 lampulla täydellä teholla pitkälti yli 2 tunnin 80 lx valaistukseen.

Lisäksi tuo Saferiden citymoodin valaistusvoimakkuuskin on 35 lx, joten kyllä silläkin hyvin fillariteillä pärjää. Itse yleensä käytän tuota alhaisempaa tehoa (toiminta-aika yli 8h) vaikka myös pääsääntöisesti periferiassa fillaroitten. Hyvin näkee ja näkyy. Tuon lampun koko juju on siis siinä hienosti suunnitellussa heijastimessa, joka todella kohdistaa tielle ne "lumenit" eivätkä harakoille ympäri kylää!

Tuossa Gen2 mallissa on siis 2600 mAh akut ja jos haluaa toiminta-aikaa vielä venyttää, ne voi helposti vaihtaa suurempiin esim. 3000 mAh akkuihin. Näitäkin jo markkinoidaan ja suurempiakin, tosin itse en ole kokeillut.