HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 96 / 380 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46 86 94 95 96 97 98 106 146 196 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.851 - 2.880 / 11400

Aihe: Onnettomuuksia ja muita suru-uutisia

  1. #2851
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    157
    Ylinopeutta se on 9km ylityskin.. Se on itseasiassa paitsi alueellista, myös rakenteellista ylinopeutta.
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

  2. #2852
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Miksi rekalla ei voi ajaa ylinopeutta 80-alueella?
    Oletko kuullut rajoittimista?

  3. #2853
    mutanaama Guest
    Ai että rekoilla olisi joku absoluuttinen rajoitin, joka estää 89-suuremmat nopeudet. Jos kuorma-auto on tullut risteykseen alamäkeen, saa tuohon vauhtia helposti satasen päälle. Ja jos sattuu olemaan vanhempaa kalustoa, niin mitään rajoitinta ei edes ole. Elävä elämä on kato ihmeellisempää kuin luulis.
    Ja toijala ihan oikeasti, tuolla on 13v tyttölapsi kuollut rekan yliajamana, ja jotkut kusipäät jaksaa vielä syyttää pyöräilijää. Eiköhän tyttö ja sen vanhemmat oo saanu kolmiota päin ajamisesta jo melko suuren rangaistuksen.

  4. #2854
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Kalevan mukaan pyöräilijä ajoi etuajo-oikeutettua tietä ajavan rekan eteen.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Se etuajo-oikeus ei todellakaan automaattisesti vapauta syyllisyydestä vaikka niin kuvittelet.

    Onko tämä vaikea ymmärtää?

    EI OLE OLEMASSA ETUAJO-OIKEUTTA!

    Sen sijaan on olemassa väistämisvelvollisuus ja velvollisuus noudattaa huolellisuutta ja varovaisuutta vaaratilanteiden välttämiseksi.


    Pelkkä maalaisjärkikin riittäisi tämän asian ymmärtämiseen ilman TLL:n pänttäämistä. Vaihtoehdot ovat: "kerrotaan kuljettajalle, että hänen ei tarvitse väistää (etuajo-oikeus)" vs. "kerrotaan kuljettajalle, että hänen pitää väistää (väistämisvelvollisuus)." Kumpi tapa aiheuttaa enemmän onnettomuuksia?
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  5. #2855
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Kenen osalta pitäisi? Ylen uutisoinnissa taas jätetään kertomatta selkeästi syyllisyyteen vaikuttavia tekijöitä rekkakuskin syyllistämiseksi.

    Kalevan mukaan pyöräilijä ajoi etuajo-oikeutettua tietä ajavan rekan eteen.

    http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa...ahessa/643161/

    https://maps.google.fi/maps?q=Kantat...24.91,,0,-1.52
    Kiitos karttalinkistä. Mikähän on tyttölapsen saanut sillä tavalla menemään suorastaan rekan eteen, näkyvyys kuitenkin vaikuttaa kohtuu hyvältä tuossa kohtaa. Tämä kuitenkin selvensi, mietin kuinka paljon taas uskoa uutiseen kun kelvin jatkeet muuttuvat niin usein suojateiksi jne.

  6. #2856
    IncBuff Guest
    Kuitenkin on ihan ok tuomita rekkakuski syylliseksi tapahtumaan ja syyttää häntä ties mistä täysin ilman tarkempaa tietoa... Ihminen se sitä rekkaakin ajaa ja tuskin pystyy olankohautuksella asian ohittamaan. Voi olla jopa että täysin syyttömän ihmisen tulonlähde on nyt menetetty.

  7. #2857
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Onko tämä vaikea ymmärtää?

    EI OLE OLEMASSA ETUAJO-OIKEUTTA!

    Sen sijaan on olemassa väistämisvelvollisuus ja velvollisuus noudattaa huolellisuutta ja varovaisuutta vaaratilanteiden välttämiseksi.


    Pelkkä maalaisjärkikin riittäisi tämän asian ymmärtämiseen ilman TLL:n pänttäämistä. Vaihtoehdot ovat: "kerrotaan kuljettajalle, että hänen ei tarvitse väistää (etuajo-oikeus)" vs. "kerrotaan kuljettajalle, että hänen pitää väistää (väistämisvelvollisuus)." Kumpi tapa aiheuttaa enemmän onnettomuuksia?
    Tiedätkö mikä tämä on?

  8. #2858
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tiedätkö mikä tämä on?
    Liikennemerkki, joka kertoo kuljettajille, että tielle liittyvillä kaistoilla on liikennemerkki, joka kertoo väistämisvelvollisuudesta. Sen ainoa tarkoitus on sujuvoittaa liikennettä.

    Tuo liikennemerkki ei ole koskaan yksin, koska yksinäisenä se ainoastaan aiheuttaisi vaaratilanteita sen sijaan, että vähentäisi niitä.

    Jos on vielä vaikeaa, niin voit lukea tieliikennelain ja laskea ne kohdat missä puhutaan "etuajo-oikeudesta" ja "väistämisvelvollisuudesta".
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  9. #2859
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ai että rekoilla olisi joku absoluuttinen rajoitin, joka estää 89-suuremmat nopeudet. Jos kuorma-auto on tullut risteykseen alamäkeen, saa tuohon vauhtia helposti satasen päälle. Ja jos sattuu olemaan vanhempaa kalustoa, niin mitään rajoitinta ei edes ole. Elävä elämä on kato ihmeellisempää kuin luulis.
    Ja toijala ihan oikeasti, tuolla on 13v tyttölapsi kuollut rekan yliajamana, ja jotkut kusipäät jaksaa vielä syyttää pyöräilijää. Eiköhän tyttö ja sen vanhemmat oo saanu kolmiota päin ajamisesta jo melko suuren rangaistuksen.
    Ei muuten saa. Pitää olla aika helvetin jyrkkä mäki että kuormurin saa kiihtymään edes 95, saatika sataseen. Kun rajoittimet tulivat pakollisiksi, myös vanhempaa kalustoa, joissa ei ollut rajoitinta, täytyi rajoittaa. Niin vanhaa kalustoa ei luojan kiitos pahemmin enää näe tien päällä ettei siitä tarvitsisi rajoitinta löytyä. (1.1.1988 >12ton). Nopeusrajoittimen ylittäminen vaatii yleensä muutenkin kytkimen painamista pohjaan alamäessä, kaasupolkimen avulla se ei onnistu. Kytkimen painaminen taas aiheuttaa aina vaaratilanteen varsinkin kärryn kanssa.

    Luuletko että kuski ohitti tytön päälle ajamisen olankohautuksella? Ettei kuski mieti että mitä jos olisin käynyt kusella edellisellä p-paikalla, tai hakenut santsikupin huoltsikalla? Tai jos en olisi päästänyt sitä pyöräilijää tulemaan kolmion takaa aiemmin, olisiko tyttö vielä hengissä?
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

  10. #2860
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tiedätkö mikä tämä on?
    Osoittaa tien olevan etuajo-oikeutettu, ei mitään muuta. Se ei esimerkiksi osoita kenellekään etuajo-oikeutta.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  11. #2861
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti GynZi Katso viesti
    Ei muuten saa. Pitää olla aika helvetin jyrkkä mäki että kuormurin saa kiihtymään edes 95, saatika sataseen. Kun rajoittimet tulivat pakollisiksi, myös vanhempaa kalustoa, joissa ei ollut rajoitinta, täytyi rajoittaa. Niin vanhaa kalustoa ei luojan kiitos pahemmin enää näe tien päällä ettei siitä tarvitsisi rajoitinta löytyä. (1.1.1988 >12ton)L
    Luuletko sen rajoittimen mittaavan ajoneuvon nopeutta suhteessa alla olevaan tiehen?
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  12. #2862
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Luuletko sen rajoittimen mittaavan ajoneuvon nopeutta suhteessa alla olevaan tiehen?
    Tiedän digipiirturin ja myös rajoittimen olevan kalibroitu huomattavasti tarkemmaksi kuin auton mittari. Ainoa tapa muuttaa tuota on vaihtaa isompaa rengastusta alle.
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

  13. #2863
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937

    Re: Onnettomuuksia ja muita suru-uutisia

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti GynZi Katso viesti
    Ei muuten saa. Pitää olla aika helvetin jyrkkä mäki että kuormurin saa kiihtymään edes 95, saatika sataseen. Kun rajoittimet tulivat pakollisiksi, myös vanhempaa kalustoa, joissa ei ollut rajoitinta, täytyi rajoittaa. Niin vanhaa kalustoa ei luojan kiitos pahemmin enää näe tien päällä ettei siitä tarvitsisi rajoitinta löytyä. (1.1.1988 >12ton). Nopeusrajoittimen ylittäminen vaatii yleensä muutenkin kytkimen painamista pohjaan alamäessä, kaasupolkimen avulla se ei onnistu. Kytkimen painaminen taas aiheuttaa aina vaaratilanteen varsinkin kärryn kanssa.
    Ihan hyvin kiihtyy jo 15 tonninenkin auto yli satasen jo kehä kolmosen mäissä. Pakokaasujarru napista pois ja antaa rullata vaikka vaihde päällä.

    Sitä vaan en tajua miksi 99% raskaasta kalustosta ajaa aina ylinopeutta 80km/h teillä.


    Tämä ei varsinaisesti liity yllämainittuun onnettomuuteen. Vaikka veikkaan kyllä että siinäkin on ollut vauhtia yli 80km/h. On varmasti muitakin asioita jotka huomioimalla onnettomuuden olisi välttänyt. Niitä kyseinen kuski varmaan miettii loppuelämänsä.

  14. #2864
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Ihan hyvin kiihtyy jo 15 tonninenkin auto yli satasen jo kehä kolmosen mäissä. Pakokaasujarru napista pois ja antaa rullata vaikka vaihde päällä.
    Mitä enemmän massaa, sitä pienempi vaikutus ilmanvastuksella on nopeuteen. Painavampi esine kiihtyy alamäessä kovempaan vauhtiin, kuin kevyt. Läski määrää.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  15. #2865
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937

    Re: Onnettomuuksia ja muita suru-uutisia

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Mitä enemmän massaa, sitä pienempi vaikutus ilmanvastuksella on nopeuteen. Painavampi esine kiihtyy alamäessä kovempaan vauhtiin, kuin kevyt. Läski määrää.
    Sitähän tarkoitin, että jo kevyt auto kiihtyy helposti sataseen...

  16. #2866
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    157
    Olet siis kokeillut? Senkin tappajakaahari!
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

  17. #2867
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti GynZi Katso viesti
    Tiedän digipiirturin ja myös rajoittimen olevan kalibroitu huomattavasti tarkemmaksi kuin auton mittari. Ainoa tapa muuttaa tuota on vaihtaa isompaa rengastusta alle.
    Se ei muuta sitä, etteivät ne mittaa lainkaan nopeutta vaan pyörimiskierroksia.
    Pari senttiä säteessä nostaa nopeutta 89km/h => 100km/h toki vannekoosta ja rengasprofiilista riippuen.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  18. #2868
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Se ei muuta sitä, etteivät ne mittaa lainkaan nopeutta vaan pyörimiskierroksia.
    Pari senttiä säteessä nostaa nopeutta 89km/h => 100km/h toki vannekoosta ja rengasprofiilista riippuen.
    Luitko edes koko viestiä loppuun asti?
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

  19. #2869
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti GynZi Katso viesti
    Luitko edes koko viestiä loppuun asti?
    Ajattelitko edes viestin viestin sisältöä lainkaan?
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  20. #2870
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Tämä onnettomuus on taas yksi erittäin surullisten uutisten sarjaan.
    Tuohon rekkojen rajoittimiin olen, edellisen täällä käydyn keskustelun jälkeen, kiinnittänyt huomiota Turun Ohitustiellä lähes päivittäin. Oman auton mittarivirheen olen selvittänyt (hieman alle 5%) ja hämmästelenkin päivittäin, kun täysperävaunun ohittamiseen pitää omassa mittarissa olla lukemat päälle sadan ohi päästäkseen. Eroa ei myöskään ole siinä, onko vetonuppi Suomen vai muun maan rekisterissä.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  21. #2871
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Tuohon rekkojen rajoittimiin olen, edellisen täällä käydyn keskustelun jälkeen, kiinnittänyt huomiota Turun Ohitustiellä lähes päivittäin. Oman auton mittarivirheen olen selvittänyt (hieman alle 5%) ja hämmästelenkin päivittäin, kun täysperävaunun ohittamiseen pitää omassa mittarissa olla lukemat päälle sadan ohi päästäkseen. Eroa ei myöskään ole siinä, onko vetonuppi Suomen vai muun maan rekisterissä.
    Laita vaikka kännykkään gps softa tjsp. ja katsele noita rekkojen nopeuksia sitten kun näet suht todellisen nopeuden. Saatat yllättyä.

    EDIT:
    Mutta oikeastihan rekan ohittamiseen pitäisi riittää 81km/h nopeus, joten ei sillä rajoittimella sen väliä oikeastaan ole.

  22. #2872
    IncBuff Guest
    Joo ylinopeutta ne kaikki ajaa. Tuokin kyseinen rekka 140km/h ainakin.

  23. #2873
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.542
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Helsingissä on kolareista pakenevia taksikuskeja - kaverikin on fillaristina kohdannut semmoisen - taksi kääntyi eteen törmäten, kaveri makas maassa pökertyneenä, kuski löi setelin käteen ja häipyi paikalta ennenkuin kaveri kunnolla tajus tilannetta.

  24. #2874
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti GynZi Katso viesti
    Tiedän digipiirturin ja myös rajoittimen olevan kalibroitu huomattavasti tarkemmaksi kuin auton mittari. Ainoa tapa muuttaa tuota on vaihtaa isompaa rengastusta alle.
    Sulle siis lienee lahjomaton totuus, ettei kuorma-autolla tai rekalla voi mitenkään ylittää 89kmh nopeutta, mikä tosin sekin on jo rikesakon suuruinen nopeus kaikissa olosuhteissa.
    Pari vinkkiä:
    - Pienempi paine renkaissa
    - Kuluneempi rengas
    - Pienempi rengas
    - Tuttu inssi

    Ja taas kulkee. Kolistelijan mainitsema gepsin käyttö nopeuden vertailussa on todellakin ollut avartavaa, suoralla 88-90 ja alamäissä kovempaa.

  25. #2875
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Sulle siis lienee lahjomaton totuus, ettei kuorma-autolla tai rekalla voi mitenkään ylittää 89kmh nopeutta, mikä tosin sekin on jo rikesakon suuruinen nopeus kaikissa olosuhteissa.
    Pari vinkkiä:
    - Pienempi paine renkaissa
    - Kuluneempi rengas

    - Pienempi rengas
    - Tuttu inssi

    Ja taas kulkee. Kolistelijan mainitsema gepsin käyttö nopeuden vertailussa on todellakin ollut avartavaa, suoralla 88-90 ja alamäissä kovempaa.
    Nää kaikki muuten laskee nopeutta, ei nosta sitä... Uskallan kyllä sanoa että pääasiassa nuo autot eivät kulje kuin 88-89, sanktiot kiinnijäämisestä tai mahdollisesta onnettomuustilanteesta on sen verran suuria.
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

  26. #2876
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti GynZi Katso viesti
    Nää kaikki muuten laskee nopeutta, ei nosta sitä... Uskallan kyllä sanoa että pääasiassa nuo autot eivät kulje kuin 88-89, sanktiot kiinnijäämisestä tai mahdollisesta onnettomuustilanteesta on sen verran suuria.
    Ei sinusta mitään mahtirikollista tule kun et ymmärtänyt mitä mutiksen ilmoittamille toimenpiteillä tehdään...

  27. #2877
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Ei sinusta mitään mahtirikollista tule kun et ymmärtänyt mitä mutiksen ilmoittamille toimenpiteillä tehdään...
    Eipä oo kiinnostustakaan kun ei sillä kuormurilla kuitenkaan saa mennä kuin 80.. Tollanen kaahaaminen vaikuttaa kulutukseenkin ihan liikaa
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

  28. #2878
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    Tuo kuolonkolari sattui täällä meillä päin
    Tuossa on valo-ohjattu 60km/h rajoitus kouluaikaan. Loiva alamäki alkaa risteyksen kohdalta rekalle. Tosin lastattuna tuskin on kerinny kiihdyttää kunnolla edes kuuteen kymppiin. Toisaalta tuon pienen laakson jälkeen rekkaa odottaa ylämäki. siihen varmaan tekis mieli polkaista kaasua.
    Pyöräilijän tulosuunnasta tuo risteys on yllättävän hankala. Ensinnäkin näkyvyys rekan suuntaan on huono ja piitkä loiva alamäki houkuttaa vauhdin pitoon. Tuossa on pakko lähes pysähtyä, että pystyy kummankin suunnan tsekkaamaan.
    On tämä surkiaa.

  29. #2879
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...603685986.html
    Tesjoella sattui perjantaina kello 18.00 aikoihin tieliikenneonnettomuus.
    Tesjoen koulun kohdalla kolaroivat auto ja polkupyörä, kerrotaan Itä-Uudenmaan poliisista.
    Onnettomuuden selvittely on kesken, ja poliisi ei kerro vielä enempää.
    Ilta-Sanomien silminnäkijän mukaan paikalla on useita pelastusyksikköjä ja poliisi.

  30. #2880
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Laita vaikka kännykkään gps softa tjsp. ja katsele noita rekkojen nopeuksia sitten kun näet suht todellisen nopeuden. Saatat yllättyä.

    EDIT:
    Mutta oikeastihan rekan ohittamiseen pitäisi riittää 81km/h nopeus, joten ei sillä rajoittimella sen väliä oikeastaan ole.
    Aina silloin tällöin pidän Garminin navigaattoria tuollakin reitillä päällä ( toimii käsittääkseni GPS:illä). Sen nopeuskertoma ei eroa paljoa auton nopeusmittarista. Eli se mittarivirhe alle 5% yhä edelleen. Ei minua häiritse tuollaisella hyvällä tiellä täysperävaunujen ajaminen about 100 km/h nopeudella. Joskus joku täällä vaan esitti, ettei olisi nykymaailmassa mahdollista... Ja siis ihan "tasamaalla" havainnot, ei alamäissä tai viettävissä.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •