Olikos @Pahiksella sellanen stemmi johon saa stongan siihen haarukanputken päälle jotenkin suoraan ja vielä öweri koolle?
Jostain pitäis sellanen hommata kun saa kädet/olkapäät kuntoon tai sitten vaan laitettava joposta easy-rider mallinen ohjaamo.
Olikos @Pahiksella sellanen stemmi johon saa stongan siihen haarukanputken päälle jotenkin suoraan ja vielä öweri koolle?
Jostain pitäis sellanen hommata kun saa kädet/olkapäät kuntoon tai sitten vaan laitettava joposta easy-rider mallinen ohjaamo.
ehkä ajoin,ehkä en....
Pahat sedät 50/60
^ nysimmät stemmit mullon vassakuussa 30mm ja fätbäkissä 40mm; molemmat Syntacen Megaforceja. Tuota 30stä lyhyempiä saa jo etsiä - Mondraakkerilla on kai 15mm ja 25mm, mutten tiedä saako niitä muuten kun ostamalla pyörän kylkiäisenä - Tarmo tietää. Jos tota nysää haluat testata niin kylä sen tosta irti saa.
Kilkutin kävi tänään(kin) ulkoilemassa ihan pidemmän kaavan kautta. Ekan vartin jälkeen kuskilla riitti vielä enerkiaa kaivaa kamera esille.
![]()
Olisihan tuo metsän kutsu houkuttanut vaan kun Pyyn remppa jäi eilen vähän vaiheeseen niin oli sitten taivuttava maantielle. Löysin kotio onneksi 2,5h kohdalla kun selkä ei kestä yli kahden tunnin kurmootusta.
Arki-iltana jotain valopääpöljäilyä jos ehdin käydä pyöränosakaupalla.
Zee rd tosiaan laakista vainaaksi kun liian lyhyt ketju nykäisi vaihtajan ja korvakkeen rupelille.
@Pah: miltä kiinankuitujen laatu vaikuttaa?
Täks! vastauksesta,täytyy Tarmolla käywä kyselemässä,ei tässä hätä oo ootellaan olkapää leikkauksia monikossa ja ehkä laitethan rantheet samalla kuntoon että voi taas harrastaa willarointia.
ehkä ajoin,ehkä en....
Pahat sedät 50/60
Noi on Superstarin AM-kehät, ei LBt. Kiinan osuus on mysteeri. Approx 20h jälkeen ei naristavaa; sisäleveys ~25mm ja noilla DT:n 240S-navoilla + 32kpl CX-raytä + kierroksella gorillaa + stanin UST-venttiileillä paino ~1500g / setti. Eivät tykkää huonoo reilun metrin dropista tasaselle kalliolle ja parin sadan gramman vähennyksen tuntee ajossa. Jäykkyyyden tuntee - voi ajaa renkaan levyiselle hyllylle kurvassa ja kumpikin kiakko kulkee millilleen samaa jälkee.
Eioo herkät burbbimaan, kokeillu noissa nyt 6 eri TLR/UST- kumia ja kaikki on noussu viim 2barissa mut niiden irtisaantiin ei meinaa sormivoima piisata.
Jos noi jatkossa osoittautuu paskoiks, jää käteen ainakin soivat navat. Parin vuoden takuun kehille kummiskin antavat.
Btw - DerGuide on paljon fiksumpi ohjuri kun MRP:t. Se MRP:n rissa kesti mulla 3-4kk, taitaa olla viides menossa ...
Edit: eka tarkoite oli ottaa pelkät kehät ja kasauttaa vastaava satsi Epulla, mut laiskiinnuin pinnojen pituuden arpomiseen ja otin setin valmiina.
PaH muokkasi tätä : 22.09.2013 at 19.17
Niin joo, olihan tuosta merkistä puhetta pari vkoa sitten, ajattelin jotain kinlin tms juttuja kun ei logot näyttäneet tutuilta. Onkos nuo Superin vai paikallisen gurun kasaamat, parikymmentä tuntia ajoa kertonee jo kasauksen onnistuneen.
Veikkaan, että tästä on klikattu: http://superstar.tibolts.co.uk/produ...roducts_id=792
Emmä mitn. tiedä, eksyin tänne noiden kuitukehien tuomana, mut laantu jo, maksaa melkein saman kuin mun pyörä ja vanhat Flowt ja 823:t pyörii vielä pitkään, luulisin.
Laitoin ostoslistalle, edellä on tosin aika monta riviä... Ykkösenä hampaat![]()
Laakeri. Alkaa pyöriä nihkeemmin ajan myötä ja kun jumittaa tarpeeks, kuluu koko rissa piparkakun muotoiseks.
MRP vaihto laakerin jossain välissä toisenlaiseen, vanhemmat eivät sietäneet ketjuöljyjä. Mut eipä nuo oo kestäny uudemmatkaan juurikaan paremmin. Oli mulla siinä yks e13:n rissakin, kuoli sekin.
Ne ei oo varmaan tehty noille sun kilometreille, joita taitaa tälleen kesässä tulla melko monta tuhatta.
Voe mahroton, Pahiksen hipo ($$$) maastokuitukiekot on kevyemmät, kuin omat suht kevyinä pitämäni maantiekiekot. Ottaa kevyen lompakon ja vesijohtoputkihässäkän kainaloon ja painuu kuusen taakse surkeilemaan.Mun kaikki maastokiekot painaa ~ 2 kg, enkä edes uskalla mistään dropista ajaa. No ompa ainakin pysyneet suorana.
ps. Ajoin launtain ehtoona takajäykällä maantiellä 56 km ja alla oli Hans Dampfit reilulla 2 bar paineilla. Musta ne rullas ihan ok, kun keskarikin oli reilu 21 km/h ja meno oli leppoisaa.
Ride harder - Ride a totally rigid.
Hyvä tietää noista MRP:n rissoista, et tuppaavat hajoomaan. Ai on menny sul e13 rissa kanssa. Noh kai mul on käyny mäihä tuon oman kanssa ku hyvin pelittää vielkin. Onhan tuo ohjuri kait vanhempikin, mut itel ollu käytös about kaks vuot. Nii no kyllähän ne kilsat vaikuttaa tietty kaikkeen kulumiseen. Oon vaan ite ihmetelly et millon se tarttis vaihtaa![]()
Karpoonimyrkytys ja ylimääräiset puolitoistatuumaa renkaissa kuuskertaisella äänennopeudella., hyi hyi Larun raitin piipahdettu siis, Synticiä kiekkojakin hyllyssä.
Taidan keskittyä oman vintage-mallin (2010) pitämiseen ajokuntoisena.
Ei ne oikeesti oo tuumia, puolitoista senttiä lie lähempänä. Mullei oo karpoonikuumetta, ainua karpooniosa jota en pidemmässä käytössä oo saanu särki on ollu noi synticen tangot. Oon kyllä vaivihkaisesti antanu mr knollyn ymmärtää et sikäli kun aikaansaavat 26" karboonirungon öbaut chilcottimen tai endon geometrioilla ja 4x4 perällä ja puoli kiloa keveempänä ku noi, niin heillä olis asiakas. Ton välikoon (ihan yhtälailla kun 29":n) wiisautta en oo sisäistäny - mitä niiillä voi ajaa mihin 26" ei vaan pysty?
Harkihin joskus noita synticiä kiakkoja. Mut 20 / 12x142 on noissa semmonen yhdistelmä, et leveydelle tulee painoa. Mahtaako se vapaaratas äännellä miten noissa? Kipuraja kulkee I9:n tasossa.
Noista miä ehkä oon vähän haaveillu, tai sit Synticistä. Jälkimmäisiä vaan kuulemma lommotettiin useampia Tahkon enskassa, ja oikomista vaati myös omat Alexit...
Mitenkähän noi kestäis väärinkäyttöä, vai pitäskö opetella ajamaan ennenku ees harkitsee kuitukiekkojen hankkimista![]()
[ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]
Todellakin! Mukava kuulla kommentteja kokeneilta ajomiehiltä, eikä aina vaan kuunnella markkinamiesten ylistyksiä kaikesta uudesta mitä pitää saada vaan myytyä. Itse ainakin arvostan pahiksen kokemusta ja tietämystä fillarointiin liittyvissä asioissa suuresti.
Siitä tulikin mieleen pahikselle osoitettu kysymykseni:
Mitä renkaita (26") suosittelisit mulle täpäriin syksyn märkiin ja limaisiin juureksiin & kiveksiin? Mulla on kahdet kiekot siihen, joten toisissa on ihan kunnon rullatirallatirenkaat ja toisissa voisin pitää jotain oikeasti pitävää paria edellä mainittuihin olosuhteisiin. Talvella niillä ei tarvitse ajaa, joten olisivat vain kevään ja syksyn plussakeleille märkään maastoon. Ihan perus lenkkiajoa kuitenkin, eli mihinkään älyttömiin DH-renkaisiin ei ehkä tarvitse lähteä kun polkeakin pitäisi eteenpäin, mutta selkeesti saa mennä pito rullaavuuden edelle. Tuossa Spessussa on suhteellisen tilava haarukka, joten suhteellisen muhkuakin rengasta sinne menee tarvittaessa. Tällä hetkellä näissä mun kakkoskiekoissa pyörii "pitävämpänä" rengasparina edessä Spessun Butcher Control 2,3" 50a ja takana Spessun Purgatory Control 2,3" 60a/50a. Pitävempiäkin renkaita varmaan olisi, mutta mitkä?
Mitä oot mieltä seuraavista vaihtoehdoista:
- Maxxis Ardent
- Schwalbe Hans Dampf Trailstar
- On One Smörgåsbord / Chunky Monkey Trail Extreme (tai kenties Chunky Monkey molempiin päihin) ?
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Minulta ei kysytty mutta on ollut nuo kaikki ajossa... Joista jäljellä on vaan On-onet (CM+S) ja toisilla kiekoilla Bontyn XR4 Teamit.
Pointtina ehkä löytää omaan ajotapaan ja ajomaastoon sopivat renkaat monesta toimivasta vaihtoehdosta. HD:t on monelle toimivat mutta jostain syystä lippasin niillä ja toisaalta ne ei tuntuneet toimivan vauhdissa pohjoisen reissulla. Ardentit ei toimi mulla kun en osaa pitää pyörää suorassa ja rohkeus ei riitä reunanappuloiden hyödyntämiseen.
marco1 muokkasi tätä : 24.09.2013 at 16.48
No **ttu; on tää heleppoo - hankkii hiilarikiakot niin saa ajomiehen maineen (tähän se hyymiö ny)
@TimoF - nuin vähillä ajoilla ku mulla en arvaa suositella tai olla suosittelematta, jos noi on ehjät vielä ens keväänä niin sit annan yhden puoltoäänen. En olis ehken lähteny ekana(?) noita täällä testaamaan, mut jos ne on kestäny MPi:n pulskempaa ajoo jo tovin niin kait ne tämmösellä kukkakepillä tovin kestää.
@elasto - mun kontribuutio juureksissa + kiveksissä toimivan renkaan löytämiseen sulle tai jollekin muulle (kun ittelleni) ei oo kovin arvokas, tsori. Limaiset juuret ja japskalla kuorrutetut babyhead- kivekset ovat alustana sellainen, et se nimenomainen rengas ei oo kun yks kolmasosa siitä yhtälöstä - tarvittava rengaspaine on se toinen (= alin käyttökelpoinen paine sun painolla jolla kummi ei taitu alle ja jolla vanne ei oo vekeillä) ja perän/ iskarin toiminta on se viiminen osatekijä (ts. jos iskari + perä toimii niin et se pitää kumin alustassa kii, niin vähempikin pito riiittää ja jos perä irtoo polkiessa pohjasta niin mikään ei pidä...)
Tässä jotain havaintoja miten noi kombot mulla toimii / ei toimi ja valistunut arvaus miten muilla -
- Ardent - ajanut 2.25" UST / 2.4" normi ja EXO / 2.6" / Race - kuivalla jees, mut en tykkää märällä enkä kalliolla pl. tuo 2.6" - märässä ei loista ja kovalla sivunappula taittuu alta nosta kaikista. Toimii hyvin 29" takana kun kääntää väärinpäin.
- HD trailstaarisena - mulla kevyenä ei toimi takana, jos painoa olis 10-15kg enempi niin ehkä toimis, jos liikaa yli niin nappulat strippautuu irti - on nytkin etusena kiekoissa joilla äsken ajelin vajaan parituntisen, Pacestarista en tykänny ja SG on turhan stydi mulle
- Tsankimanki / Voileipäpöytä TrailExtremenä - ajellu molemmilla sekä 26" että 29" kokoisina; CM on hyvä kummassakin koossa; pito myös märässä ok mut viistonappulan mataluus ei tarjoo ultimate-pitoa. SGB on pliisumpi, enempi kuivemmalle ja kevyempään maastoon.
Noista itse kelpuutaisin jatkoon tässä sarjassa 2.6" Ardentin (sen taittuvan, jos semmosen jostain löytää), CM:n nimeenomaan tuolla TE-seoksella ja HD:n. Pois heittäisin kaikki muut Ardentit, SGB:n ja muut HD:t. Mut siellä jatkossa olis (mulla) WTB:n Vigilante AM TCS, Kendan Nexcavator (paras takakumi juurakkoihin minkä tiedän, mut ei loista kivikossa...shit), Maxxiksen HR II 3C TLR ja Minion 2.3 TLR 3C ja tuo Marcon mainitsema Bontyn XR4 Team Issue, samoin kun FR4. Schwalben tuleva Magic Mary on speksien mukaan hyvä, niinkus on trailstaarinen Muddy Marykin. Siitä se nallekarkkikuminen versio on sit jo overkill - ei tartte jarruja ees alamäjessä. Fät alpertti ei oo mulla koskaan oikein toiminu, samasta syystä ku toi HD - paino ei riitä ajopaineilla painamaan tarpeeks monta nappulaa alustaan kiinni ja ne vähät vetkuu sit alla..)
Häätyy ny vielä todeta et oon kokeillu liki kaikki Panaraaserit, Onzat, Contit ja Spessut, mut eipä noista mikään oo juur vakuuttanu. Noista marginaalimerkeistä Michelin ei tarjoo mitään erikoista tänne märkään, Hutsun uutta HS Toroa en oo testannu ja Intensen hyvätkin märän kelin kumekset tahtoo painaa toista kiloa.
PaH muokkasi tätä : 24.09.2013 at 19.11
Melko tyhjentävä vastaus![]()
Kumiukko™ se on.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Oliskohan pahiksella tarjota jotain eeppistä sunnuntaille?
Mikäjottei, täytyy toki ekaks kysyä jos mä saan lähteä ulos.
Kirjanmerkit