GarminElectrobikeGiant
Sivu 7 / 39 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 1159

Aihe: Lupine: Se alkuperäinen THE VALO.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mteho Katso viesti
    Uusin Piko kiinnostaisi ja tietenkin nuo tehokkaammatkin, ---

Kotimaisia liikkeitäkin saa siis ehdotella. Taskulamput.fi:stä saa vieläkin edelllisen vuoden mallia eikä hintaero uusimpaan malliin ole kauhea joten mieluummin ottaisin uudemman. Liekkö Lupinella on muita maahantuojia kuin tuo taskulamput.fi?
    Ainakin Foxcomp myy Lupinea. Hinnat on samat kuin suoraan Lupinelta, joten kannattaahan se kotimaista kauppiasta tukea. Turun liikkeessä näkyi olevan uusinta Pikoa hyllyssä, just alkuviikosta tullut, ja Pikon pääpantaa jos yöjuoksu kiinnostaa. Muita malleja voivat tilata.

Itsellä meni tuore Wilma (2012) vähän tuunaukseen. Liimasin linssin päälle 30 asteen linssin ja mielestäni valokeila on alkuperäistä parempi eli leveämpi. Jännä vertailla Magicshine 872:sta ja Wilmaa vierekkäin (molemmissa sama tuunaus). Kyllähän Wilmassa on enemmän tehoa, mutta kummatkin ovat sen verran kirkkaita tuikkuja, että ero ei ole niin järisyttävä kuin luulisi. Wilman laatu toki herättää paljon enemmän luottoa muuten. Itse olen tykästynyt aika leveään keilaan kiemuraisilla poluilla. Minimoi kypärälampun tarpeen.

The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

Itse en lähtisi Lupinea tuunaamaan omilla virityksillä, kiinavaloja ehkä. Lupinelta saa linssejä 26-asteeseen asti. Paljonkohan tuo ylimääräinen linssi hukkaa valoa ja ei taida muutenkaan olla optimi Lupinelle, jossa jokaisella ledillä oma pieni heijastin. Minusta huomattavasti fiksumpi vaihtoehto on laittaa ainoa lamppu maastoajossa kypärään, jolloin se osoittaa aina sinne minne katsekin eikä valokeila heilu kuin hullun mulkku.

Vähän haiskahtaa semmonen, että kuningasvaloa on sorkittu hyi, ei semmonen vetele. Palauttakaa ihmeessä mun hukkaamat lumenit sieltä metsästä. YV:llä tavoittaa.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Itsellä meni tuore Wilma (2012) vähän tuunaukseen. Liimasin linssin päälle 30 asteen linssin ja mielestäni valokeila on alkuperäistä parempi eli leveämpi.
    Levittääkö tuo ainoastaan sivusuunnassa keilaa, eli siitä tulee soikea? Mitä keskialueen kirkkaammalle pisteelle tapahtuu?

Uuden Pikon omistajille kysymystä. Riittääkö 1200 lumenen Piko kypärään ainoaksi valoksi maastoon vai onko valokuvio liian kapea?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vesku Murtovaara Katso viesti
    Levittääkö tuo ainoastaan sivusuunnassa keilaa, eli siitä tulee soikea? Mitä keskialueen kirkkaammalle pisteelle tapahtuu?
    Kyllä siitä tulee poikittaisesti soikea. Lähinnä siksi, että Wilman ledit on ristissä. Hajavaloa riittää hyvinkin leveästi. Keskialue on mielestäni tarpeeksi kirkas edelleen. MJ-872:n ledit on päällekkäin joten siinä valo leviää enemmän joka suuntaan. Tuo 30-asteen muovilinssiähän ei ole ideaali kummallekaan. Wilmaan se on hiukan pieni ja 872:een liian iso. Wilmassa valokeilan levennys on maltillinen kun taas 872:ssa se vetää hieman överit (hyvässä mielessä).
    crcm muokkasi tätä : 25.09.2013 at 12.10 Syy: typos

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mteho Katso viesti
    Uuden Pikon omistajille kysymystä. Riittääkö 1200 lumenen Piko kypärään ainoaksi valoksi maastoon vai onko valokuvio liian kapea?
    Tilasin sitten kaksi Pikoa tuolta Shocktherapysta. Eipähän tarvitse (ainakaan toivottavasti) enää valojen kanssa arpoa lähitulevaisuudessa.

Kirjoitelen kokemuksia kun saan valot.

Mistä saisi tällä hetkellä halvimpaan hintaan uutta (1200 lumenista) Pikoa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Mistä saisi tällä hetkellä halvimpaan hintaan uutta (1200 lumenista) Pikoa?
    Halvimmasta en tiedä, mutta Shocktherapysta sain pienen alen kun tilasin Piko 4 + x4 + 31,8mm tankokiinnikkeen. Hinnaksi jäi 570€ eli vähän alle valmistajan oman verkkokaupan ja Bike-discountin hinnan. Käytännössä tosin itsellä tuli tuohon päälle vielä noin 10€ Matkahuollon rahti kun en pääse itse liikkeeseen hakemaan, mutta ilman rahtia olisi ollut noin 12€ listahintaa halvempaa.

Niin ja tuntemukset ovat noista tähän mennessä hyvät vaikka useamman satasen satsaaminen lamppuihin vähän ahdistikin aluksi. Ajamaan en ole vielä ehtinyt noiden kanssa, mutta pihassa testailun perusteella en usko pettyväni.

Vähän lisää kokemusta uudesta Bettystä ja nyt myös tankokiinnikkeestä. Onhan toi Lupinen tankokiinnike kyllä erittäin toimiva. Ei vie juuri yhtään tilaa tangosta ja lampun saa suoraan stemmin eteen. Lisäksi vaikka kiinnitys on jämäkkä, niin silti lampun kulmaa on helppo muuttaa ajaessa. Nappikin on about samassa kohtaa kuin mihin kiinnike ruuvataan, eli napin painaminen ei vahingossa muuta lampun kulmaa. Pieniä juttuja, joista kuitenkin huomaa, että hommaa on mietitty. Pikkuhiljaa on myös tottunut kuuskulma-avaimen käyttöön kun haluaa vaihtaa lampun kypärästä tankoon tai päinvastoin. Meneehän siinä vähän pidempään, mutta ei se nyt enää kovin hankalalta tunnu.

Itse lampun osalta voi sanoa, että ainakaan gravel grindingissa ei oo ylikuumenisongelmaa, vaikka lamppu ois täydellä teholla. Esmes eilen +6C ilmavirta jollain 30km/h vauhdilla piti lampun vain juuri ja juuri havaittavasti lämpimänä, vaikka se oli täydellä teholla. Mutta täytyy sanoa, että mitä on tullut testailtua erilaisia pienempitehoisia moodeja ton lampun kanssa, niin on alkanut vahvistua fiilis, että Wilmassa on Lupinen paras hinnan ja valotehon suhde. Tolla Bettyllä kun oon verrannut 45W/4500 lumenia ja 28W/2900 lumenia niin ero silmämääräisesti ei oo mikään kauheen suuri. Silmät ei tunnu aistivan lisääntynyttä valoa samassa suhteessa miltä paperilla vaikuttaa. Wilma maksaa kuitenkin about puolet Bettystä.

Pyöräpummi Guest
    Kaukokytkin voi olla jo se tekijä joka ratkaisee hankinnan Bettyn eduksi. Systeemi tulee varmasti muihin Lupinen malleihin ja toivottavasti mahdollisimman pian.
    Yhteen kytkimeen voi (muistaakseni) kytkeä kolme lamppua ja yhdellä lampulla voi olla kolme kytkintä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Kaukokytkin voi olla jo se tekijä joka ratkaisee hankinnan Bettyn eduksi. Systeemi tulee varmasti muihin Lupinen malleihin ja toivottavasti mahdollisimman pian.
    Yhteen kytkimeen voi (muistaakseni) kytkeä kolme lamppua ja yhdellä lampulla voi olla kolme kytkintä.
    Ainakin mulla tuo vaikutti siihen että nyt hankin Bettyn. Siihen en vaan usko, että yhdellä kytkimellä käyttäis useampaa valoa koska noissa langattomassa tuppaa helposti käymään niin ettei painallus menekään perille kaikkiin lamppuihin ja sit ollaan käytännössä epäsynkassa.

Olen samaa mieltä tuosta valon määrästä. Vaikka mulla on viimevuotinen Betty niin silti tehdasasetusten kirkkaimman ja toiseksi kirkkaimman asetuksen ero ei ole minusta merkittävä. Vaihtumisen huomaa, muttei se varsinaisesti tee metsästä merkittävästi kirkkaimpaan. Sen sijaan eron "1100"lm kiinanihmeeseen kyllä huomaa selvästi!

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
    Ride and Smile!

Nyt kiiruusti kaupoille, 50 kappaleen limited edition. Hintalappu on rapsakan suolainen, muttei haitanne tosiostajaa --> betty
    -Usot sie jot myö uitiin?

Olen tässä ämpyillyt "haku"valon hankkimista vanhan Wilma 5:n rinnalle. Valotehoa wilmasta lähtee huljakkaasti mutta varsinkin näin syyspimeillä keila on auttamatta varsin kapea. Toisaalta sitten, upgrade-kitillä saisi 26' keilan + "allways at least plus 400 Lumens." Alkuperäinen keila Wilma 5:ss on 15'. Kuinka paljon konkreettisesti toi 26' keila auttaa maastossa? Ts. saisko sillä korvattua erillisen hakuvalon jolla paremmin nähdä polkujen risteykset ja mutkat?
    Peikkomainen flaksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petteri Ellilä Katso viesti
    Olen tässä ämpyillyt "haku"valon hankkimista vanhan Wilma 5:n rinnalle. Valotehoa wilmasta lähtee huljakkaasti mutta varsinkin näin syyspimeillä keila on auttamatta varsin kapea. Toisaalta sitten, upgrade-kitillä saisi 26' keilan + "allways at least plus 400 Lumens." Alkuperäinen keila Wilma 5:ss on 15'. Kuinka paljon konkreettisesti toi 26' keila auttaa maastossa? Ts. saisko sillä korvattua erillisen hakuvalon jolla paremmin nähdä polkujen risteykset ja mutkat?
    Mulla on 26keilalla wilma kypärässä ja hajavaloa riittävästi polkujen havainnointiin (vaikkakin eilen ei löytyny reitit, oli kyl puhtaasti suunnistuserrorista kyse). Kokeilin tankovalona solarstormin tuikkua, mutta totesin omaan käyttöön turhaksi. Mistä meinasit upgreidauspaketin hommata?
    -Usot sie jot myö uitiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    ..... Mistä meinasit upgreidauspaketin hommata?
    tuolta, eli Lupinen webshopista.: http://lupineshop.com/index.php?page=product&info=436
    Peikkomainen flaksi

Kyllä toi 26-asteen linssi on mun mielestä ihan ehdoton maastokäytössä. Se valaisee mukavan ison osa näkökentästä, jolloin voi ajella kuten päivällä eikä tarvi seurata pientä täplää. Huono puoli tuossa on tietysti se, että valo ei enää vaikuta aivan niin kirkkaalta kun valoteho jakautuu isommalle alueelle. Vaikka toisaalta upgradessa tulee tietysti lisää lumeneita kompensoimaan sitä. Mutta itse kyllä suosittelisin vanhojen Lupineiden päivittämistä. Kuitenkin aika kustannustehokas vaihtoehto ja lamppu tulee selkeästi paremmaksi sekä käyttöikä kasvaa sen myötä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petteri Ellilä Katso viesti
    Jos sulla on Wilma 5 niin eikö siinä ole katkaisija "johdon päässä" eikä valopäässä integroituna? Tuo linkkisi on sille integroidulle katkaisijalle.

ei, mulla ei ole katkaisinta johdon päässä... Voi olla että se mun malli oli Wilma 4 (?). Siitä on jo niin monta vuotta kun tuon hankin, ei voi muistaa. Mutta wilma se on jokatapauksessa.
    Peikkomainen flaksi

Uusi Piko on hyvä ja riittävän kirkas maastoajoon. Täydellä teholla se kuitenkin lämpenee niin, että pudottaa tehoa jossain kohtaa lenkkiä. Pudotus oli niin vähäinen, etten sitä huomannut ennen kuin rupesin kokeilemaan eri tehoja todeten, ettei suurinta enää saanut päälle. Keli +5C ja normaalia reipasta maastoajoa hieman sumuisessa kelissä. Ja kyprässä olen sitä pitänyt niin, että lamppu on ihan edessä ja akku takana. Aika huomaamaton ja painopiste on keskellä. Parin tunnin polttoaika ei tahdo riittää ja täytynee hankkia isompi akku, kuten alun perin olin ajatellut, mutta kun kaupassa ei sattunut olemaan kuin tuota pikkuakkuista versiota. Pöh ja jee!

Vanhoille Bettyille (R-malleja edeltävät) tulee näköjään sittenkin 7 x XM-L2 upgrade. Puhuvat +600 Lumenista, mutta vähän epäselvää, että mihin vertaavat. Olisivat vaan voineet kertoa tästä aikaisemmin...

http://forum.lupine.de/viewtopic.php...t=4052&p=26917

Noista Lupiineista ei vissiin mistään näe itse lampusta että mikä versio itsellä tarkalleen on? Niitä jos on muutamia niin millään muista enää että mikä on milloinkin ostettu ja mikä versio se oli. Toki jostain jos kaivaa ostokuitit niin sitten mutta onko helpompaa tapaa? Ja ei, Lupinen omassa webbishopissa ei näytä esim itselläni olevan tunnuksia vaikka olen kyllä suoraan sylttytehtaalta kaikki romuni aina tilannut. Joten ko webbikaupan mahdollisesta ostoshistoriasta ei ole nyt tässä tapauksessa hyötyä.

Eli nyt mehukatin viestin perään kiinnostaa heti mikä oma Bettyn versio olisi. Ei voi muistaa äkkiseltään. Toisaalta, lyhentäisikö ko päivitys akunkestoa vielä entisestään, vai olisiko ledien uudempi versio sen verran energiapihimpi että ko plussalumenet saisi samalla akunkestolla?

Lampheadeissa pitäis olla mallinumero takana ja sen avulla Lupinelta tiedustelemalla saa varmaan tarkat tiedot päivitysten yhteensopivuudesta. Kannattanee kuitenkin odottaa siihen asti, että toi uusin XM-L2 upgrade tulee virallisesti ulos. Oma vanha Betty oli ostettu 2010 syksyllä ja siinä oli integroitu switch ja XP-G ledit. Muistaakseni sitä vanhemmissa oli piuhan päässä oleva kytkin ja ainakin 2009 mallissa oli Seoul P4 ledit. Vanhojen R-malleja edeltävien Bettyjen upgradet on ainakin Gretna Bikesilla luokiteltu näin:

-For all Betty Lights with INTEGRATED PCS Switch (ilmeisesti 2010-2011, koska 2012 tuli R-malli. Näihin nyt ainakin tulee saamaan tuon mainitsemani XM-L2 upgraden)
    -For all Betty Lights with External PCS Switch (ilmeisesti 2009 ja sitä vanhemmat)
    -For all Betty Lights with Red LED board and External PCS Switch (ilmeisesti vielä vanhemmat mitä edelliset)

Mun käsittääkseni upgradet ei muuta akun kestoa. Elektroniikka puskee edelleen saman määrän virtaa ja lisääntynyt valoteho tulee paremmista ledeistä ja laajakulmaisemmasta linssistä. Sivuvaikutuksena lamppu kai myös toimii hieman viileämpänä, eli energiaa menee vähemmän hukkaan. Mutta kannattaa myös muistaa, että lampheadin elektroniikankin saa kai upgradettua, jos jaksaa lähettää sen Lupinelle. Noi valmiit upgradethan on itse ruuvattavia ja niissä vaihtuu vaan led board ja sen päällä oleva linssi.

Ensimmäiset huonot sanat Lupinesta:

Piko (750lm) toimii muuten moitteetta, mutta sammuttelee itseään isommissa tärähdyksissä. Jos tärähdys on pienempi, lamppu välähtää pysyen päällä mutta kadottaa kuitenkin tiedon omasta tilastaan siten, että virtakytkimen värillinen led sammuu. Kytkimen painallus palauttaa lampun maksimiteholle, jolloin myös väriled syttyy.

Oletan, että vika liittyy johdinkontaktiin sillä olen saanut lampun sammumaan liitinkohtaa sormella napauttamalla. Akkuja mulla on kaksi ja vika ilmenee molemmilla.

Löytyykö kohtalotovereita? Auttavatko kotikonstit vai pitääkö lamppu huoltoon lähettää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti adelaine Katso viesti
    Oletan, että vika liittyy johdinkontaktiin sillä olen saanut lampun sammumaan liitinkohtaa sormella napauttamalla. Akkuja mulla on kaksi ja vika ilmenee molemmilla.

Löytyykö kohtalotovereita? Auttavatko kotikonstit vai pitääkö lamppu huoltoon lähettää?
    Tuttu vika! Vähääkään vanhemmissa Lupineissa. Vika on siinä liittimessä. Ne hapettuu tms jotenkin. Mulla Mutis sai lampun hetkeksi käsiinsä, ja kas kummaa, siitä lähtien on liitin toiminut kunnolla. Mutis voinee kertoa mitä teit.

Myös uusi akkujohto Lupinelta auttaa. Itse esim hommasin ko casen jälkeen Lupinelta uuden pään pullotelineakkuun. Vielä ei ole tarvinnut sitä kun tuo Mutiksen Do-It-Yourself fixaus on kestänyt

Bettyn manuaalissa sanotaan liittimistä:

Plug contacts:
    Normally the plug contacts are maintenance free. However, if you use your Betty R light in humid,
    salt- air, environments, it’s advisable to apply a thin layer of Lupine Dutch Grease to the contacts every
    so often to prevent oxidation. Do NOT use terminal grease or contact spray.

Dutch Grease:
    http://lupineshop.com/index.php?page=product&info=270

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Tuttu vika! Vähääkään vanhemmissa Lupineissa. Vika on siinä liittimessä. Ne hapettuu tms jotenkin....
    Liekö lampunkantaöljy auttavan?
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Bettyn manuaalissa sanotaan liittimistä:

Plug contacts:
    Normally the plug contacts are maintenance free. However, if you use your Betty R light in humid,
    salt- air, environments, it’s advisable to apply a thin layer of Lupine Dutch Grease to the contacts every
    so often to prevent oxidation. Do NOT use terminal grease or contact spray.

Dutch Grease:
    http://lupineshop.com/index.php?page=product&info=270
    Kiitos vastauksista kaikille.

Kellään hajua, mitä tököttiä tuo hollanninrasva on? Ilmeisesti jotain PTFE-pohjaista (teflon) visvaa. Nettikaupassa 0,4ml ruutta näyttäisi tuon pari euroa maksavan, muttei jaksaisi nyt pelkästään sitä lähteä tilaamaan. Pitäiskö sitä pyytää tuliaisena vaimolta, joka on nyt lähdössä Amsterdamiin?-)

Hapettuneet liittimet lienee myös syytä puhdistaa. Sopivia aineita etsiessä tuli eteen mm. CRC:n Oxide Clean (Kontaktipuhdistaja), jolla patinoituneet liittimet saisi taas tykittämään. Vai onko tämä kontaktipuhdistaja nimen omaan sitä kiellettyä contact spraytä? Perään sitten samalta valmistajalta on tarjolla Contact Protect (Kontaktisuoja) tai HD Vaseline PRO (Vaseliinispray). En nyt oikein noista ota selvää, että kumpi ois parempi. Ilmeisesti tuo vassu on lähempänä tuota Lupinen rasvaa, jonka tarkoituksena on ymmärtääkseni myös parantaa kumi-kumi-liitoksen vesitiiviyttä. Mutta että lisäeristettä sähköjohtimiin?

Sitten on vielä tuo haedonin lampunkantaöljy. Google väitti sen samalla kertaa sekä huuhtovan patinan veke että suojaavan hapettumiselta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti adelaine Katso viesti
    Kellään hajua, mitä tököttiä tuo hollanninrasva on?
    En tiedä, mutta tuo ei auta sua käsittääkseni enää jos ne liittimet on jo hapettuneet. Tuolla tökötillä voi estää niitä hapettumasta. Jos en täysin väärin muista, taisi olla joku CRC:n pullo juurikin millä Mutanaama suihkautti liittimiä aikoinaan. Auttasko joku liittimien rapsutus myös jollain puukonpäällä varovasti? En tiedä, en ole sähköinsinööri enkä tiedä insinööreistä enkä sähköistä mitään. Google varmaan kertoo miten hapettuneita liittimitä ylimalkaan putsataan. Toiminee myös Lupiineiden kanssa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •