GiantElectrobikeMPMessutGarmin
Sivu 4 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 355

Aihe: Tunnustus törttöilystä liikenteessä

gobbif Guest
    Valollinen ja kirkasvaatteinen erottuu toki paremmin. Toisaalta ajetaan monessa paikassa euroopassa autoillakin ilman valoja ja silti ne erottuu.

Mulla on kerran onnistunut pyöräilijä ajamaan etulasin sivupalkin katveessa pitkän pätkän. Ilmestyi sitten aika yllättäen, vaikka olin tarkkaillut etuviistoon pidemmän aikaa. Samoin peileistä takaviistojen vilkuilu voi olla joskus vaikeaa. Etenkin tuota takaviiston lähestymiskulmaa varon niin autolla, prätkällä kuin fillarilla.

Ropples Guest
    Aina olen ihmetellyt miten moni autoilija ei huomaa minua kun vasta viime sekunnissa (tai liian myöhään) vaikka päällä on aina neon oranssi paita. Fillarikaan ei ole mikään kovin asvaltin värinen.. Onneksi ajan mettässä?

kampia Guest
    Ajoin jalankulkijoiden puolta alamäkeen kelviä. Lieventävinä asianhaaroina todettakoon, että pyöräkaistan oli valloittanut viehättävä rouvashenkilö koirineen, rouva tepasteli keskiviivalla ja koirat nätisti molemmin puolin pyöräkaistan reunoissa. Ja vastaantuleva liikennekkin kulki miten sattuu. It's a wild west out there.

Onnistuin aamulla ajamaan Tarvaspään kohdalla jotenkin motarin liittymästä motarille.
    Aurinki häikäisi. heh. Liinat kiinni, jalkautuminen ja pikaisesti takaisin sallituille alueille.
    Vieläkään en tajua miten tuo oli mahdollista mutta näin vain kävi.

Jopoman Guest
    Autolla annan aina tilaa suojatielle pyrkivälle jalankulkijalle, ihan periaatteesta. Pyöräillessä mulla on näköjään taipumusta käyttää hyväksi jalankulkijoiden lammasmaista "mene vaan"-asennetta. Ei huvita jarruttaa, tappaa vauhtia kun on niihin seuraaviin valoihinkin ehdittävä vihreiden aikana. Todella tyhmää, hävettää moinen. Sori vaan te pari kauppakassejanne kantavaa naisihmistä tänään Larussa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopoman Katso viesti
    Autolla annan aina tilaa suojatielle pyrkivälle jalankulkijalle, ihan periaatteesta. Pyöräillessä mulla on näköjään taipumusta käyttää hyväksi jalankulkijoiden lammasmaista "mene vaan"-asennetta. Ei huvita jarruttaa, tappaa vauhtia kun on niihin seuraaviin valoihinkin ehdittävä vihreiden aikana. Todella tyhmää, hävettää moinen. Sori vaan te pari kauppakassejanne kantavaa naisihmistä tänään Larussa!
    Hieno tunne hiipii sisuksiin, kun pysähtyy ja antaa tietä. Sitä hämmästyksen määrää, joka jalankulkijan kasvoilta paistaa - ja seuraavassa hetkessä hän saattaa olla se, joka autolla ohittaa sinut reilun etäisyyden päästä.

Tänää ajelin töistä kotiin ilman etuvaloa, kun se kyykähti töihin mennessä. Aika noloa.

Hissuttelin kelvillä jo kotia kohti, kun huomioni kiinnittyy kävellen lähestyvään ihmiseen. Jostakin syystä silmiin ilmestyi liimaa, enkä osannut havainnoida pientä sohjoa, joka hauskasti alkoi ohjailla nastarengastani katseeni suuntaan. Onneksi Hän oli hyvin ketterä hyppäämään penkalle. Pahoittelluni.

Autolla 18.3. Otaniemessä ennen risteystä olevalla pyörätieylityksellä meinasin päiväsaikaan lanata pyöräilijän, joka onnekseen sai jarrutettua.
    Oma keula ehti puolisen metriä törmäyskurssille, ennen kuin auto pysähtyi.

Pienenä puolustuksena mainittakoon, että katsoin kyllä, mutten matalasta autosta lumikasan takaa havainnut - mikä ei tietenkään ole ollenkaan hyvä selitys!
    Tästä voi kuitenkin oppia ja ehkä laittaa kaupungille viestin:
    Risteyksissä ei VOI olla lumi-näkymäesteitä!

Lopuksi vielä pyydän anteeksi.
    Tapanani on ottaa huomioon ja ennakoida.

Cycle Queen Guest
    En soittanut kelloa ohittaessani fleksin päässä olevaa koiraa. Anteeksi karvaturri! Emäntäsi avautuminen palautti minut taas ruotuun.

IncBuff Guest
    Myönnän ajaneeni tänään aamulla korttelin verran yksisuuntaista väärään suuntaan Nummikadulla kun en ajatuksissani muistanut että se vaihtuu yksisuuntaiseksi Torikadun kohdalla ja edeltä kääntynyt auto kiinnitti huomioni niin en kielletyn ajosuunnan merkkiäkään hoksannut. Onneksi ei tullut ketään vastaan

Lähes joka päivä autot liukuvat vanhoilla punaisilla tästä yli ja tukkivat pyörätien jatkeen. Joku päivä sitten työmatkalla Autoilija tuli Pasilan suunnasta punaisilla ja jäi osittain pyörätien jatkeen päälle.Risteyksessä väyläni oli jäänyt hyvin kapeaksi, ja jouduin ottamaan tukea autosta. Käteni osui vahingossa takaluukkuun ja se aukesi. Sillä hetkellä tuntui hyvältä jatkaa vain matkaa..
    0802905 muokkasi tätä : 10.06.2013 at 16.34 Syy: typo

Vääräjalka Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0802905 Katso viesti
    Lähes joka päivä autot liukuvat vanhoilla punaisilla tästä yli ja tukkivat pyörätien jatkeen. Joku päivä sitten työmatkalla Autoilija tuli Pasilan suunnasta punaisilla ja jäi osittain pyörätien jatkeen päälle.Risteyksessä väyläni oli jäänyt hyvin kapeaksi, ja jouduin ottamaan tukea autosta. Käteni osui vahingossa takaluukkuun ja se aukesi. Sillä hetkellä tuntui hyvältä jatkaa vain matkaa..
    Ajan tuosta pari-kolme kertaa viikossa autolla ja ei siihen tartte tulla punaisilla. Valojen ajoitus on sellainen, että pitää olla tosi tarkkana ettei jää keskelle risteystä kun valutellaan ~10km/h risteyksen yli. En nyt mitenkään puolustele autoilijoita, eivät vaan osaa ajaa. Tai siis eivät välitä osata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vääräjalka Katso viesti
    Valojen ajoitus on sellainen, että pitää olla tosi tarkkana.
    Hyvä huomio. Säästyy ehkä muutama herne työmatkoilla, kun osaa asettua autoilijan rooliin.
    0802905 muokkasi tätä : 12.06.2013 at 10.22 Syy: viesti jäi sarkastiseksi mikä ei ollu tarkoitus

reappear Guest
    Kun toi oli mun työmatkalla (vielä autolla ajaessa), niin mua raivostutti ne apinat, jotka eivät viitsineet jäädä sinne valojen taakse odottamaan että koko risteys on selvä, ja tilaa suojatien ylitykseen. Pyöräillessä tuo ei ole matkan varrella mutta välillä siitä tulee mentyä yli. Lähes aina siinä on tien täydeltä törppöjä.

Asennevamma on useimmalla autoilijalla siinä tilanteessa kun nähdään että seuraavat valot on punaiset, autot ei liiku, ja silti pitää mennä tukkimaan risteysalue, vain koska itsellä on vihreät...

Kääntyvät autoilijat tuossa saavat synninpäästön, koska heidät useasti blokataan, tai osa kääntyvistä haluaa jatkaa kiertoliittymän suuntaan eikä "oikotielle".

Vaikka olisin auton ratissa, niin olen silti sitä mieltä ett suurin osa autoilijoista (ja kevyen liikenteen käyttäjistä) ei kykene ajattelemaan muuta kuin omaa napaansa. Sen huomasin jo kun ajelin taksia Helsingissä vuosia sitten. Autoilijoilla on suuri velvollisuus estää turhia raskaita liikenneturmia, sen saa kun päättää istua auton rattiin.

Btw... tilanne on hieman sama kuin jäisi pyörällä osittain ajoradan puolelle ollessaan liikenteenjakajan alueella odottelemassa, tai hieman menee turhan eteen kun on tarkoitus lähteä ylittämään tietä ja itsellä on punaiset. Katsotaan kuinka moni autoilija ärsyyntyy kun joutuu vaihtamaan ajolinjaansa. Mielellään tuossa samassa risteyksessä

Olin tänään Tuusulan Taiteiden Yössä. Polkupyörä oli oiva valinta, mutta unohdin valot. Kylläpä hävetti hämärän tultua vaikken ollut todellakaan ainoa.

TaitettaVille Guest
    Jouduin ylittämään kadun kevyenliikenteenjatketta pitkin. Taksi antoi minulle tietä, mutta viereisellä kaistalla ollut autoilija tuli taksin takaa pysähtymättä. Onneksi varoin autoa ja vaaratilanteelta vältyttiin. Viisikymmentämetriä eteenpäin ja ajan katuun maalatulla pyöräkaistalla.Taksi on pysähtynyt viereiselle kaistalle, mutta minä idiootti ajelen pyöräkaistaa pitkin taksista välittämättä. Onneksi jalankulkija osasi varoa kaupunkiliikenteen vaarallisinta tilannetta ja vältyimme vaaratilanteelta.

Nyt muuten hävettää ihan oikeasti. Osasin itse aavistaa vaaratilanteen, mutta "ajoradalla" en hoksannut aiheuttavani vaaratilanteen. Ehkäpä seuraavalla kerralla toimin fiksummin.

Jake_Kona Guest

Tunnustus törttöilystä liikenteessä

Tänään aiheutin omalla tarkkaamattomuudellani autoilijalle minuutin viivästyksen.
    Olin lukinnut pyöräni teräsporttiin. Kun se lyhyt kuja on moottoriajoneuvoilta kielletty ja ei siitä pääse mihinkään. Ei tullut mieleen, että onhan siellä kaksi parkkipaikkaa autoille. Varmaan tärkeiden ihmisten paikkoja. Rautaportissa on kaukoaukaisin joten pyöräni esti kiilapoikana portin aukeamisen. Se ei tietysti estänyt yrittäjää. Pyörä taisi selvitä suurimmilta vammoilta
    Korvake menee kai vaihtoon...
    Tämä siis hämeenlinnan teatterin tykönä.
    Olen pahoillani haitasta

Hikipää Guest
    Pyydän anteeksi siltä autoilijalta Haagassa, jonka edestä ajoin vaikka hän tuli oikealta. Tajusin vasta myöhemmin että eihän siellä ole kärkikolmiota. My bad.

Ja kiitos sille toiselle autoilijalle, joka olisi antanut tietä vaikka seisoin punaisissa. En nyt tällä kertaa tarttunut tarjoukseen, mutta kiitos asenteesta kuitenkin

rhubarb Guest
    Tänään tuli taas ajeltua hetki vähän miten sattuu. Ei varsinaisia vaaratilanteita, mutta olipahan taas turhaa säätöä kun ajatukset olivat jollain ihan muulla radalla.

http://goo.gl/maps/TNQjr

Espoolaisille on aina niin kiire, että ehtivät pysähtyä suojatien päälle jonottamaan ruuhka-aikaan. Anteeksi nyt hirveästi, kun purkkani viskasin tuulilasiisi, kun jouduin muiden lailla pujottelemaan autojen välistä. Kauheesti kaduttaa.

kuovipolku Guest
    Ajoin Somerikkotietä ja tulin Huokotien risteykseen tarkoituksenani kääntyä Somerikkotielle. Paikkaa tuntemattomille selvennykseksi: kyseessä on tulosuunnastani kolmiolla varustettu T-risteys josta Somerikkotie historiallisista syistä muodostaa sekä T:n pystysuoran osan Vaaralan suunnasta että sen vaakasuoran osan vasemman puolen Rajakylän suuntaan ja Huokotie vaakasuoran osan oikean puolen Puistolan suuntaan. Varttia vaille viisi autoja tuli molemmista suunnista sen verran että vasemmalle kääntyjiä oli jonoksi asti. Ryhmityin ensimmäisenä olevan pakettiauton oikealle puolelle (sillä oikealle kääntyvät eivät enää mahtuneet jonon ohi samalle kaistalle).

Liikennevirta hiljenee, odotan kolmea viimeistä Huokotieltä vasemmalle Somerikkotielle kääntyvää autoa ja lähden liikkeelle saman aikaan pakettiauton kanssa ja seuraan katseella sen käännöksen leveyttä. Näen kuinka repsikan paikalla istuva sanoo jotain ja auto pysähtyy nytkähtäen. Ajattelen että apumies on varottanut kuskia kiilaavasta pyöräilijästä tms ja jatkan käännöstä koska tiedän hyvin että tila riittää molemmille. Samassa näen silmäkulmastani kuinka oikealta Huokotietä lähestyy risteystä ns. tuhatta ja sataa ajava poliisiauto hälytysvalot vilkkuen.

Ehdin ajoissa alta pois ja skoudet sujahtivat ohi ja kääntyivät heti seuraavasta oikealle ilmeisesti saamaansa hälytystehtävää suorittamaan. Minä jäin manaamaan sokeuttani ja kiittämään onneani.

rhubarb Guest
    Onko oikeasti noin vaikea laittaa ‘nokkelat’ passiivis-aggressiiviset avautumiset avautumistopikkiin?

Joskus me ihan oikeasti sähellämme liikenteessä. Tämä ketju on sitä varten.

Olen ollut havaitsevinani, että tälläkin viikolla pari vastaantullutta pyöräilijää on tajunnut ajoissa, että ajan täysin ajatuksissani olettaen, että syksy on tyhjentänyt väylän ja voi vain ratkoa työongelmia ja ajaa transsissa. Ei näin.
    A Gentleman will walk but never run

Minä vierailin eilen Hertsikassa ylävitosessa ja osoitin heti sinne - Hertsikkaan - saapuessani, että olen kehä III:n ulkopuolelta. Vaikkakin vain 3 km niin kuitenkin! Olipahan taas valot, joissa toinen liikenteenjakajan 'tämä' puoli vaihtuu ensiksi ja se toinen puoli vasta n. 1/2 minuuttia myöhemmin. Onneksi oli katumaasturikuskilla hoksottimet hereillä kun hänkin painalsi myöhäisillä keltaisilla läpi risteyksen. Pahoittelen, etten ottanut etukäteen selvää seutukunnan liikennejärjestelyistä .
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

mutanaama Guest
    Peruuttelin kaverin pihalta, ja tajusin vasta kun perä oli melkein tiellä, että olis varmaan pitänyt vilasta sitä ennen, että olisko kelvillä liikennettä. Onneks ei ollu. Muuten tuli tänään ajettua se normi parituntinen stadissa törttöilemättä.

helmijak Guest
    Olin todella vähällä jäädä tänään auton alle - suojatiellä Helsingin keskustassa.

Tiedän, että 'tavallisella' suojatiellä ei saa ajaa fillarilla, mutta minä ajoin, koska jalkakäytävää (jolla odotin tilaisuutta ylittää katu) lähinnä olevalla ajoradalla ollut auto hiljensi vauhtiaan useita kymmeniä metrejä ennen suojatietä osoittaen minulle, että 'mene vaan'. No, viereistä kaistaa samaan suuntaan tullut auto (joka kyllä ajoi selkeää ylinopeutta 30 km/h rajoitusalueella) ei hiljentänyt yhtään vaan soitti torvea ja ohitti minut takaa todella läheltä - ehdin siis juuri ja juuri pois alta.

Säikähdin tuosta niukasta ohituksestä ja näytin kansainvälistä käsimerkkiä tuon vm. auton kuskille. Myönnän, että minä olin lähtökohtaisesti väärässä ja esitän törttöilystäni vilpittömät pahoittelut. Tästä lähtien lupaan parantaa tapani ja talutan fillarin tuossa em. paikassa kadun yli.

Törttöilystäni huolimatta tuossa tilanteessa päälleni ajanut autoilija olisi kuitenkin mielestäni syyllistynyt vakavaan rikokseen, koska päälle ajoa olisi takuulla pidetty tahallisena. Minun on vaikea uskoa, että ylitykseni tuli autoilijalle yllätyksenä (välimatka autoon oli useita kymmeniä metrejä) eli ehdin suojatielle hyvissä ajoin ennen autoa ja (onneksi) poiskin sieltä, vaikka autoilija ajoi selvää ylinopeutta.
    helmijak muokkasi tätä : 04.10.2013 at 08.59 Syy: Täsmennys

kkolja Guest
    Pari päivää sitten käännyin autolla vasemmalle ja näin vastaan kelvillä tulevan pyöräilijän. Arvioin, että ehdin hyvin, enkä väistänyt ja niin ehdinkin. Takanani tuleva ei kuitenkaan ehtinyt, muttei myöskään väistänyt. Pyöräilijä jarrutti, minua harmitti, toisesta autoilijasta en tiedä huomasikokaan. En ota toisen törttöilystä vastuuta, mutta olisin omalla toiminnallani voinut sen estää.

Meinasinpa toissapäivänä illalla ajaa kolmion takaa työmatkafillaroijan tai vastaavan vakavasti otettavan pyöräilijän eteen Helminkadun ja Hämeentien risteyksessä Helsingissä. Oli kyllä keltasta päällä ja valot fillarissa, mutta jäitpä silti A- pilarin taakse.. Ei muuta pahaa käyny, kuin hyvän vauhdin jouduit tappamaan mun takia, mutta silti.. Jos tunnet piston sydämessäsi, että olet juurikin kyseinen polkija, niin Jatkoa huutoon " SORRY, MUN MOKA!!": olit vaan täydellisesti sijoittunut A- pilarin taakse. Vasta toisella varmistuksella huomasin sut ja sit olit jo jo joutunu ottamaan hyvän vauhdin pois.
    Vauhti korjaa ajovirheet.. Useimmiten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nakili Katso viesti
    Meinasinpa toissapäivänä illalla ajaa kolmion takaa työmatkafillaroijan tai vastaavan vakavasti otettavan pyöräilijän eteen Helminkadun ja Hämeentien risteyksessä Helsingissä. Oli kyllä keltasta päällä ja valot fillarissa, mutta jäitpä silti A- pilarin taakse.. Ei muuta pahaa käyny, kuin hyvän vauhdin jouduit tappamaan mun takia, mutta silti.. Jos tunnet piston sydämessäsi, että olet juurikin kyseinen polkija, niin Jatkoa huutoon " SORRY, MUN MOKA!!": olit vaan täydellisesti sijoittunut A- pilarin taakse. Vasta toisella varmistuksella huomasin sut ja sit olit jo jo joutunu ottamaan hyvän vauhdin pois.
    Lue tämä: http://www.londoncyclist.co.uk/raf-p...each-cyclists/

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •