nyt kun team columbia olen fiilistellyt niin selvennetään sen verran, että onko tämä nyt tiimi joka ajaa mm:ssa vai kisoja kiertävä joukko?
siis että nähdäänkö firenzessä betancur, uran uran jne?
nyt kun team columbia olen fiilistellyt niin selvennetään sen verran, että onko tämä nyt tiimi joka ajaa mm:ssa vai kisoja kiertävä joukko?
siis että nähdäänkö firenzessä betancur, uran uran jne?
Fucked up and ready to die.
Nimestä huolimatta kyseessä ei ole maajoukkue vaan ihan normaali Pro Conti -tason tiimi. Maajoukkueen johto eli valitsijat ja kisataktiikan laatijat ovat eri miehiä, joten muissa talleissa ajavat kolumbialaiset ovat senkin vuoksi vähintään yhtä hyvissä asemissa (ellei paremmissa sillä Team Colombian ajajista kukaan ei liene varsinaisesti menestyjätyyppiä MM-reitillä).
Pelkään, että suuri osa ajaa minimipalkalla. Tänä vuonna minimipalkat ovat seuraavat:
ProTour-talli: 36 300 €, uudet U26 ammattilaiset 29 370 €
Professional Continental-talli: 30 250 €, u.a. 25 300 €
(muutenkin kiinnostava pdf-lähde UCI:sta)
Valitettavasti kova kilpailu päästä ammattilaiseksi tarkoittaa myös sitä, että on tapauksia, jossa pyöräilijä itse tai hänen henkilökohtaiset sponsorit maksavat pimeästi tallille ammattilaispaikasta.
Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria
Uusimmassa Cyclist-lehdessä oli juttua Granfondo Roma ajosta, ilmeisesti viime vuodelta. Ohessa oli sivujuttu ajoon osallistuneesta Miguel Indurainista. Häneltä kysyttiin, että kaipaako ammattilaispyöräilyä - vastaus oli, ettei kaipaa, "olin 13 vuotta kilpapyöräilijä, mutta en enää". Sivuhuomautuksena totesi, että ajelee kuitenkin vielä kolme tuntia päivässä pysyäkseen kunnossa. Heh. Voisi olla vielä aika pitelemätön kaveri master-sarjoissa![]()
Sagan taiteilee. Siitä vaan kokeilemaan perässä...
http://www.bikeradar.com/road/news/article/peter-sagan-parks-a-bike-on-the-roof-of-a-car-37718/
toni kallopää saapui ensimmäisenä san sebastianiin tänään. oli kova irtiotto ja muutenkin vauhdikaat viimeiset 23 kilsaa.
Fucked up and ready to die.
Tinkoff hoitaa hyvin näemmä varsinaista virkaansa. Olikohan hyvä sopimus Bjaren kanssa? http://www.taloussanomat.fi/raha/201.../201311035/139
Kuinka kevyitä ovatkaan maantiepyöräilijät ??
Inspired by Kim Il Jong Looking at Things, here is Chris Froome looking at stems.
http://chrisfroomelookingatstems.tumblr.com/
Hähäää! Sponttaani repeäminen, kiitos päivän nauruista TetedeCourse!
Impossible is not a fact. It’s an opinion.
Vueltaa odoteltaessa. Ivan Basso ja Samuel Sánchez kävivät ajamassa lauantaina 14.9. ajettavan 20. etapin:
![]()
Nairo Quintana palasi Kolumbiaan:
^hyvän tuulen viteo, kiitos.
Stemmin kattelu nauratti ääneen, kiitos siitäkin.
Euskaltel - Euskadi lopettaa kauden 2013 jälkeen:
http://www.cyclingnews.com/news/euskaltel-euskadi-confirms-that-it-will-disband-at-the-end-of-the-season
Jos Vacansoleilkin nyt pistää lapun luukulle 2013 lopussa, on iso joukko ajajia ja henkilökuntaa vailla töitä. Kovin tuulista tämä bisnes näköjään, vähän kuin telakalla tai autotehtaassa olis töissä, tms.![]()
Tämmöseen törmäsin yllättäen: "Funding Award (2013-2017) £30,565,816"
Saa arvata mikä maa ja mikä laji...
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
tohtisiko sitä avata itse (!) vuelta-topsun, kun ei vetooo sitä vielä ole tehnyt?
vaikuttaa nimittäin mielenkiintoiselta, mitä nyt vähän profiileja ja lähtölistaa on töllännyt. lähtölistassa vakuuttaa kokaiinimaan edustus, edes skaita ei tarvitse vihata, päinvastoin uran uran on betancurin rinnalla omia voittajatoivokkeja. puritohan kiristi tourin loppua kohden, onkohan se kovassa jamassa? nibali väitti ettei ole supermies, eikä välttämättä voita tapas-kierrosta. valverde oli ehkä pettymys naapurissa, mutta kenties kuin kotonaan... kotonaan?
semmosta vaa.
Fucked up and ready to die.
Cycling News myös jatkaa samalla teemalla tässä kuvassaan ja varsinkin kuvatekstissään
http://www.cyclingnews.com/races/usa.../photos/276990
Taisi CF tuossa yrittää kuikuilla jotain keskiwatteja Voigtilta jotta olisi nähnyt miten paljon joutui käyttää The Voimaa irtiotossaan.
On se kone!
![]()
Euskaltel Euskadi jätti jäähyväiset ottamalla ensimmäisen joukkuekilpailuvoittonsa GT-tasolla. Uuden "Alonso-Santanderin" huhutaan saavan pääsponsorikseen FIAT:in, kalustokseen Cervéöln, managerikseen ex-kilpapyöräilijä "Kiko" Garcían (Barcelona OK 1992, O.N.C.E. 1992-1998) ja ensi kauden vahvistuksekseen Chris Hornerin (Vuelta 2013). Todenpitävyyttä löytynee ainakin managerin kohdalla. Neuvottelut Euskaltelin kanssa ovat espanjalaisen median mukaan sujuneet odotettua hitaammin mutta UCI:n aikaraja (30.9.) vasta häämöttää.
PS Daniele Rattokin muuten keuli ihan pikkaisen Collada de la Gallinalla!
kuovipolku muokkasi tätä : 17.09.2013 at 13.15
genesiksen tiimi näyttäis ajavan teräs/titaani fillareilla tuolla kala ja lastu-kierroksella. taitaa olla nykypäivänä harvinaista? oli niillä kyllä enven kaulat.
Fucked up and ready to die.
Ilmeisesti ajavat Genesiksen Volare-mallilla. Reynolds 953-putkea. Aika-ajossa on käytössä Ridleyn muovihimmelit.
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Eipä sitten Alonson rahat kelvanneetkaan Euskaltelin omistajilleBisnes on...
Niin tai Santanderin ja FIAT:in rahat. Vaikea sanoa miksi tahtotilat eivät lopulta kohdanneetkaan, koska neuvottelujen yksityiskohdat pysyivät luottamuksellisina.
Ilmeisesti kuitenkin Alonson leiri käsitti ostavansa ainoastaan WT-lisenssin ja 14 ajajan sopimukset, mutta Euskaltel halusi myydä koko roskan: kaluston, muun henkilökunnan ja sponsorisopimukset Orbean ja Bioracerin kanssa. Olisikohan niin että Euskaltelille tulee lopulta halvemmaksi lopettaa talli kuin myydä se Alonson ehdoilla ja maksaa sopimusten purkamisista, irtisanomisista jne? Jotain ongelmaa saattoi liittyä myös verotuksellisiin seikkoihin, jotka olisivat liittyneet tallin päämajan siirtoon Baskimaalta, Tai sitten huono kauppa mutta pienempi tappio olisi käynyt liiaksi jonkun kunnian päälle?
No, nythän me voimme jäädä kiinnostuksella seuraamaan (1) minne tallin eturivin ajajat siirtyvät ja (2) miten Alonson uudet aikeet perustaa talli kaudelle 2015 etenevät!
https://twitter.com/ammattipyoraily
Arvaus tuskin menee pahasti metsään - joskin Igor Antónin kerrottiin olleen jo allekirjoittamassa sopimusta Omega Pharma-QuickStepin kanssa, mutta sitten ehti hätiin Alonso pelastusoperaatioineen...
Ion Izagirren uskotaan seuraavan vanhempaa veljeään Gorkaa Movistariin. Juan José Lobaton huhuttiin neuvotelleen valmiin paperin Cofidisin kanssa, mutta muille edes Pro Conti-tason tallipaikan hankkiminen etenkin tässä vaihessa voi osoittautua mahdottomaksi.
Sky halusi ja saikin Mikel Nieven. Muut, niin kapteenit kuin apuajajat, keikkuvat yhä tyhjän päällä. Sánchez on jopa väläytellyt lopettamisen mahdollisuutta. Romain Sicardin on sentään huhuttu saavan paikan WT-tasolle nousevassa Europcarissa.
Alonson vuonna 2015 aloittava supertalli (joka tuo pyöräilyyn formulamaailmasta ammattimaisuutta mm. teknologian, tutkimuksen, markkinoinnin ja promootion saralta sekä uusia tuulia kehittyneemmän telemetrian ja lääketieteellisen seurannan muodossa) esitellään ensi vuoden Tourin yhteydessä sen ensimmäisenä lepopäivänä. Ensimmäiset sponsorisopimukset on jo tehty; innovaatiohenkiset ja ekologisesti vastuulliset sponsorit eivät ole aikaisemmin olleet mukana pyöräilyssä; Banco Santander ei tule pääsponsoriksi.
Giro d'Italia vierailee Tukholmassa. Asian on jo kaksi kertaa maininnut reitistä vastaava Mauro Vegni, kieltä osaavat voivat etsiä uutisen eurosport.se:stä. Mutta vasta vuonna 2017 tai myöhemmin. (tuttobiciweb)
Trendi näyttäisi olevan, että parittomina vuosina Giro lähtee ulkomailta.
Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria
Kirjanmerkit