ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 63 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 53 61 62 63 64 65 73 113 163 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.861 - 1.890 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #1861
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Kylä crossridet saa teipillä toimimaan.
    Tosin jos haluaa varmistua laittaa kierroksen enemmän kun suositellaan.
    En ole saanut jalkapumpulla nousemaan yhtäkään rengasta joten kompura on hyvä olla.
    Adapterina toimii myös 8mm paineilma putki, siis sellainen sininen.
    On 6mm sisältä, joten käy hyvin venttiilin päälle ja paineimlapistooliin.
    www.mckramppi.com

  2. #1862
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rattikelkka Katso viesti
    Ohjeissa (http://www.notubes.com/documents/Tub...version-EN.pdf) mainitaan myös että pitäisi porata tuon venttiilin reikä 11 milliseksi. Nyt reikä on 9mm ja mielestäni tuo stanin tubeless-venttiili kyllä istuu ihan hyvin jo paikallaan joten voinen jättää porailut sikseen?
    Se ohje koskee vain rimstripin käyttöä.

    Oli miten oli, rengas nousee ja pysyy sitä paremmin mitä tiukempi rengas on saada vanteelle. Jos haluaa ilman rimstripiä mennä niin vanteen keskiuraa kannattanee korottaa. Lisää keltaista teippiä tai ihan normaali (ei-puuvillainen) vannenauha.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  3. #1863
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiL Katso viesti
    Kylä crossridet saa teipillä toimimaan.
    Tosin jos haluaa varmistua laittaa kierroksen enemmän kun suositellaan.
    En ole saanut jalkapumpulla nousemaan yhtäkään rengasta joten kompura on hyvä olla.
    Adapterina toimii myös 8mm paineilma putki, siis sellainen sininen.
    On 6mm sisältä, joten käy hyvin venttiilin päälle ja paineimlapistooliin.
    Päivän kuminnostovinkki, jota ei mielestäni ole vielä näkynyt täällä.

    1. nostaa kumin sisurilla
    2. toinen reuna irti, sisuri ulos, ventiilli sisään
    3. pari vanhaa rengasta (ulkokumia) pinoon maahan asennusalustaksi
    4. Vanne kyljelleen kumipinon päälle siten, että vantella kiinni oleva reuna alas, irrallaan oleva ylös.
    -> kumit painaa yläpuolella olevan renkaan reunan kunnolla kiinni vanteeseen.
    5. Ilmat sisään

    Tuolla kikalla nousi erittäin hankala tapaus kompuralla alle 0,5 sekunnissa. Ei ehtinyt edes kuulla pihausta vanteen ja kumin välistä.

  4. #1864
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Tuo toisen reunan sisurilla paikalleen nostaminen ei tainnut tässätapauksessa auttaa, kun ymmärtääkseni yrittäjä oli jo saanut kompuralla renkaan vanteelle, mutta vanteessa ei ole kunnollista "reunahyllyä" jolloin rengas valahtaa takaisin keskiuraan kun paineet päästää pois.

    Tällaisessa tapauksessa taitaa paras olla hommata jokin rimstrip ratkaisu, tai sitten "split tube ghetto tubeless". Aivan toimiva voi olla myös jos; lataa litkut sisään renkaaseen -> kompuralla rengas vanteelle -> sielu kiinni ja äkkiä lisää painetta renkaaseen -> ravistelua, joskin tuo lienee vähän riskaabeli ratkaisu.
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  5. #1865
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Aivan toimiva voi olla myös jos; lataa litkut sisään renkaaseen -> kompuralla rengas vanteelle -> sielu kiinni ja äkkiä lisää painetta renkaaseen -> ravistelua, joskin tuo lienee vähän riskaabeli ratkaisu.
    Tuo toimii varmasti, kokeiltu on. 29 kumissa on niin paljon ilmaa, että nopeasormisella ei ehdi paineet paljoa tippua.

    Tuossa mun rengaspino kikassa rengas on niin tiivis, että ei tarvii sieluja irrotella. (Tuskin tarvitaan kompuraakaan). Jos olis isompi pumppu niin kokeilisin seuraavalla kerralla, mutta kun on vaan pieniä pumppuja ja 4 kW kompura.

    Tuo ei toimi tietenkään, jos rengas on niin löysä ettei pysy vanteella ilman paineita. En kyllä uskaltaisi ajella sellaisella kumilla muutenkaan. Teippiä vaan lisää että tulee tiukempi.

  6. #1866
    Rattikelkka Guest

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Nyt näyttää paremmalta. Laitoin kolme kerrosta stanin keltaista teippiä vanteille ja kävin kaverin luona jossa laitettiin litkut sisään ja ostamallani presta-->schrader adapterilla +kompressorilla sain renkaan paikalleen ja litkut heiluteltua renkaisiin. Laitoin renkaaseen ilmat ensin ilman venttiilisielua ja nopeasti tämän jälkeen sielu paikalleen. Koeajonkin aikana kaikki meni toistaiseksi hyvin. En ole vielä uskaltanut tiputtaa paineita alas (nyt renkaissa 3bari) mutta huomenna olisi tarkoitus laittaa paineet kohdalleen pidempää metsälenkkiä varten. Täytyy ostaa tuollainen kompura jotta homma toimii. Vaikka vanteet ja renkaat eivät olleet tubeless valmiita niin hyvin nuo kuitenkin tiivistyivät eikä edes saippuavesi jolla koetin etsiä vanteiden/renkaiden väliseltä alueelta vuotokohtia tuottanut mitään kuplimista 👍. Näillä renkailla mennään talveen asti.


    Edit:.... paitsi että renkaista näyttää kuitenkin vuotavan aavistuksen verran litkua kun juuri kävin katsomassa tilannetta varastossa 👿. Täytynee olla kädet ristissä yön yli jospa nuo vuodot tuosta vähenesivät huomisen paineiden laskun ja pidemmän ajolenkin jälkeen...
    Rattikelkka muokkasi tätä : 07.09.2013 at 21.21

  7. #1867
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rattikelkka Katso viesti
    Edit:.... paitsi että renkaista näyttää kuitenkin vuotavan aavistuksen verran litkua kun juuri kävin katsomassa tilannetta varastossa . Täytynee olla kädet ristissä yön yli jospa nuo vuodot tuosta vähenesivät huomisen paineiden laskun ja pidemmän ajolenkin jälkeen...
    Muistitko ravitella ja laittaa renkaan vaaka-asentoon lepäämään muutamaksi minuutiksi molemmin puolin?
    Still rides with 26er

  8. #1868
    Rattikelkka Guest

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Kyllä tuli ravisteltua pulloa pitkään ja vanteet olivat muutamia minuutteja vaakatasossakin mutta tuossa asennossahan litku valuu kumiosaan eikä sen määrä riitä tiivistämään vanteen ja renkaan väliä joten tuo ei varmaan ole niin tärkeää kuin renkaiden reipas heiluttelu litkujen loiskuttamiseksi. Jätin yöksi vanteisiin 3.66 ja 3.75 'yli'paineet ja aamulla arvot olivat 3.51 ja 3.6 joten kohtuu tiiviit nuo toistaiseksi tuntuvat olevan. Tänään illemmalla nähdään sitten miten n. 2 barin arvoilla onnistuu ajelu (jätän tätä matalempien paineiden testaamisen ensi viikkoon).

    Tilannepäivitys: hyvin meni 35 km metsä/polkulenkki 2 barin paineilla. Kävin vielä lenkin päätteeksi vähän hyppimässä pyörällä eikä mitään ongelmia ilmennyt. Nyt sitten odotellaan syksyn kosteita kelejä jotta nähdään miten on-onen renkaat pitävät pohjanmaan kivisillä poluilla.
    Rattikelkka muokkasi tätä : 08.09.2013 at 19.51

  9. #1869
    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    27
    Aloittelijan höpinöitä! Miten on maantielle? Hankin Ultegran tubelessvanteet, mutta siellä on nyt normi sisurit ja Swalben XZ:t. Voiko tavallisen avorenkaan litkuttaa vai tarviiko hankkia tubelessrengas ja silti litkuttaa? Kattelin youtubesta asennusvideota, mutta siitä en saanut selvää ulkorenkaan mallista

  10. #1870
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    ^onko siis näin, että sulla itse asiassa ei ole "Pahoja Tubeless ongelmia!"

    Siinä tapauksessa olet väärässä topicissa. Tässä muutama vaihtoehto:

    Maantie + Tubeless + Litku

    maantie tubeless
    Tubeless-maantierenkaat
    Tubeless maantielle

    Mutta lyhyesti:
    1) voit litkuttaa tavallisen avorenkaan, muttei kannata koska se ei pysy paikallaan
    2) tubeless-rengasta ei tarvitse litkuttaa, mutta se kannattaa tehdä


  11. #1871
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Mitä seuraavaksi alle? Heinäkuussa yksi lukkojarrutus kolarin estämiseksi ja vuoden vanha Tufo elite ride 23 paskaksi. Nyt alla Tufon 22 pulse, jossa 10 senttiä pitkä pitkittäisviilto yhdestä reippaamasta jarrutuksesta kelvillä, etten kolannut mummoa ja koiraa.
    Onko ehdotuksia kestävimmis, mutta kuitenkin hyvin rullaavista tuubeista? Alkaa muuten tulla aika kalliita lenkkejä tällä menolla.

  12. #1872
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Väärä topic. Täällä ei puhuta tuubeista vaan tubelessista.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  13. #1873
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Mitä seuraavaksi alle? Heinäkuussa yksi lukkojarrutus kolarin estämiseksi ja vuoden vanha Tufo elite ride 23 paskaksi. Nyt alla Tufon 22 pulse, jossa 10 senttiä pitkä pitkittäisviilto yhdestä reippaamasta jarrutuksesta kelvillä, etten kolannut mummoa ja koiraa.
    Onko ehdotuksia kestävimmis, mutta kuitenkin hyvin rullaavista tuubeista? Alkaa muuten tulla aika kalliita lenkkejä tällä menolla.
    Joo meni väärään säikeeseen mut osta ardentit varmuuden vuoksi. on ihan parhaat.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  14. #1874
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Meni tossa äsken lenkillä vanne vähän lommoille kun tuli käskytettyä pyörää ilmeisesti liian paskasti. Oli väliaikaisesti sisuri kiinni, mutta sekin puhkes.
    Onko joku saanut vielä vanteen lommoja oikaistuaan litkutettua vai onko menetetty peli?
    Vanteina Pacentin TL28 jotka näemmä on tehty tinasta.

    Taitaa mennä joka tapauksessa takakiekko vaihtoon.

  15. #1875
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Kyllä vähän lommollekin mennyt vanne pitää vielä ilman tubelessina, kunhan ei kovin teräviä kulmia ole syntynyt. Pienten lommojen antaisin alumiinissa vaan olla, kun eestaas vääntely väsyttää alumiinin ns. heti.

  16. #1876
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Jep, jos lommon koko ei ole niin iso että se vaikuttaa kehän muotoon selkeästi eikä siinä ole teräviä kulmia, litkuttuu ihan samaan tapaan kuin iskemätönkin. Tai ainakin kannattaa vielä kokeilla.

    Siitä olisi melkein enemmän huolissani että lommotuksen yhteydessä esimerkiksi nippeleihin on voinut kohdistua liikaa rasitusta, ja ne saattaa aloittaa antautumisen sitä mukaa kun kiekoilla ajaa. Jos kiekot joutuvat jatkuvaan korjauskierteeseen, niitä on tietysti vähän miellyttävämpi rassata jos sisällä on sisäkumi eikä litkua.

  17. #1877
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Oli joo tupelesongelma flatspotti vanteessa, ilmat ja litkut pysy sisällä eikä maaston puolella tuntunu missään. Pyörätiellä oli vit-tu-mais-ta a-jel-la ku jum-put-ti ni-in ma-an per-ke-lees-ti
    -Usot sie jot myö uitiin?

  18. #1878
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Ainakaan Stanin vannenauhojen kanssa lommot ei tunnu missään. Mulla on Mavic EX721 jossa noin kymmenisen pienempää ja muutama isompi lommo, ja hyvin toimii tubeleksena. Teippien tai USTien kanssa tilanne saattaapi olla toinen.

    Asiasta toiseen, mikä on paras tapa korjata noin 5mm viilto kulutuspinnasta, jotta renkaan sais jälleen pitämään ilmat ja litkut sisällä? Pikaliimaa vekkiin ulkopuolelta ja sisäpuolelle normi sisäkumipaikka?
    Verska-Vesa muokkasi tätä : 16.09.2013 at 09.38

  19. #1879
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Mä oon väännelly noita tinasta valettuja vanteita ihan surutta jakarilla takasin muotoonsa. Jotain hyötyä siitä pehmeydestäkin, kestää leipomista ees taas. Sitten taas Mavicit yms kovat vanteet murtuu jo toisella väännöllä, ne kannattaa jättää sikseen.


    Paras tapa korjata viilto on tietty heittää kumi roskiin ja hakea kaupasta uusi... Pikaliimaa tai liquisolee ulkopuolelle, sisäpuolelle jotain vahvempaa kuin normipaikka, muuten korjaus pullahtaa ton kokoisesta reiästä kuplana ulos. Mä oon käyttäny ilmapatjojen paikkaukseen tarkoitettua päällysettyä kangasta.

    Onko kukaan muuten kokeillut noita autonrenkaisiin tarkoitettuja kamelinpaskoja isojen viiltojen korjauksiin?
    --

  20. #1880
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lisäsin eilen kuupallisen litkua renkaisiin kun tavara oli haihtunut. Laiskana miehenä tein tällä kertaa niin, että ruuvasin venttiilin sielun irti ja ruuttasin lääkeruiskulla litkut sisään. Yleensä olen avannut kyljen, ottanut korvasienen pois ja kaatanut litkut suoraan kuupasta.

    Kävi niin että isommat/mehukkaammat silikonipurut jäivät killumaan kuupan pohjalle, ne eivät siis löytäneet tietään ruiskuun. Haitari. Onko odotettavissa pahoja tubeless-ongelmia ja tulisiko oikeaoppisesti aina nyppäistä kumista kylki auki ja roimasti kaataa kuupasta tavarat sisään?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  21. #1881
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lisäyksenä edelliseen - motivaatio olla ottamatta rengasta vanteelta oli siis se, että meidän koira paskoo housuunsa (okei, sillä ei ole housuja), kun rengas pamahtaa takaisin vanteelle, se traumatisoitui syvästi kun multa silloin taannoin räjähti Mavicista kehä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #1882
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Nyt iski paha tubeless ongelma. Saako mistään 28-30mm leveää teippiä tubeless virityksiin? Ei taida suoraan kaupallista tarjontaa olla pyöräilymaailmassa, teollisuuspuolelta luulisi löytyvän jotain sopivaa. Stanin 25mm jää hieman vajaaksi W35 kehällä, tosin kyllähän silläkin reiät sentään saa umpeen.

  23. #1883
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Nyt iski paha tubeless ongelma. Saako mistään 28-30mm leveää teippiä tubeless virityksiin? Ei taida suoraan kaupallista tarjontaa olla pyöräilymaailmassa, teollisuuspuolelta luulisi löytyvän jotain sopivaa. Stanin 25mm jää hieman vajaaksi W35 kehällä, tosin kyllähän silläkin reiät sentään saa umpeen.
    Gorilla Tape (saa ainakin motonetistä) tuntuu toimivan hyvin tubeless-käytössä(kin, myös kaikkien sisäkumillisten pyörieni vannenauhat on nykyään tuota teippiä). Leveys on varmaan jotain 50mm luokkaa, mutta siitä saa helposti vedettyä juuri sen levyistä siivua kuin sattuu tarvitsemaan.

    Tuo on siis ilmastointiteipin tapaista, mutta venymättömämpää ja hiukan paremmalla liimalla varustettua kuin perusjesari.

  24. #1884
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Gorilla toimienee hyvin, sitä saanee lähimmästä Motonetistä tms. "tavaratalosta". Superstarilla oli myös "virallista" teippiä 29mm leveenä, otin kyyttiin kun viimeksi tuolta tilasin jotakin jarrupalaa tms...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  25. #1885
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    85
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Nyt iski paha tubeless ongelma. Saako mistään 28-30mm leveää teippiä tubeless virityksiin? Ei taida suoraan kaupallista tarjontaa olla pyöräilymaailmassa, teollisuuspuolelta luulisi löytyvän jotain sopivaa. Stanin 25mm jää hieman vajaaksi W35 kehällä, tosin kyllähän silläkin reiät sentään saa umpeen.
    WTB:ltä löytyy ainakin 28 mm teippiä, samaa tavaraa kuin Stanilla. Saatavuus voi silläkin olla heikkoa, Amazonista saattaa löytyä.

  26. #1886
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999
    Michelin 28 mm Pilot Sportin litkuttelua kukaan jo ehtinyt kokeilla?
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  27. #1887
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Tuntuu olevan joka rengas oma persoonansa tubelessina ja vuosimallikin vaikuttaa. Viime vuotiset Hans Dampffit tuli litkutettua ja vihdoin tuli havainnollistettua nämä mystiset kompressorijutut täällä. Aikaisempien renkaiden reunanauhat ovat napsahtaneet helposti paikoilleen (Wanha Ralph ja uusi Ron). Nämä jykevämmät Dampfit eivät sitten menneetkään itsestään. Kompuraa ei ole joten kaivelin sitten CO2 patruunat jostain kätköistä. Eturengas meni heittämällä, mutta takarengas vaati lisäksi hikeä pukkaavan kiukkupumppauksen tornipumpulla. Renkaiden tiivistymisessä ei ollut ongelmia. Olisi voinut vaikka heti lähteä ajamaan. Kiekot oli parin vuoden takaiset Roval Traverse EL.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  28. #1888
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.165
    Kun vaimo ei ymmärtänyt ylpeää mainostustani niin pakko purkautua tänne, että onnistuin litkuttamaan Ralliranen. Keltainen teippi kiinakuituvanteelle, venttiili paikalleen, suoraan paketista rallirane vanteelle ja saippuavettä päälle. OK, myönnän että usko loppui jo kun kompuralla monta kertaa pistin täysillä ilmaa ja kaikki tuli pihalle eikä tuntunut tapahtuvan yhtään mitään. Sitten jo toivon menettäneenä pidin vaan pitkään ilmansyöttöö päällä niin siitä se sitten yhtäkkiä kun taikaiskusta nousi paikoilleen.

    Sitten venttiili pois ja litkut sisälle. Pysyi kyllä ihmeen hyvin ilma jo ilman litkuja. Venttiilin juuresta pihisi. Hauska kun heilautti kerran rengasta niin että litku osui venttiilin juureen niin 2 sekunnnissa pihinä loppui. Näkyi pysyneen kovana yön yli. Tänään sitten toinen rengas, hidasta on pyöräprojektin eteneminen...

    Saapa nähdä haukkaileeko ajossa ilmaan sivuilata kun on vain teippi.

    En kyllä todellakaan ymmärrä miten joku tuossa voisi onnistua ilman kompuraa.

  29. #1889
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    En kyllä todellakaan ymmärrä miten joku tuossa voisi onnistua ilman kompuraa.
    Ei pitäis olla nostossa murheita, jos käyttää mun aikaisemmin kertomaa sisurilla nosto+rengaspino kikkaa. Toimi niin loistavasti kompuralla, että ei oikein voi olla toimimatta myös tornipumpulla.

  30. Ei ongelmia täällä, ekat tubelessit käytössä.
    Putsasin WTB i23 vanteet marinolilla, laitoin Stanin teippiä ohjeen mukaan, tein Stanin venttiilille ohjeen mukaan reijäin (pyöreä viila), asensin MAXXIS Ardent 2,4 UST-renkaan päälle ilman litkuja ja pumppasin jalkapumpulla, nousi välittömästi paikalleen. Otin renkaan reunan auki (käytännössä koko se puoli renkaasta putosi urastaan), ja kaadoin Stanin litkua sisälle. Annoin vanteen roikkua koukussa ja vetelin käsin renkaan reunan mahd hyvin uraansa ja pumppasin paineet jalkapumpulla. No problemos. Ravistelin ja annoin olla yön yli, kävin lenkillä ja nautin suunnattomasti. Alle 1,5 bar on liian vähän takanakissa (kuski 70kg) koska tuntuma oli sellainen että rengas muljuu ja käy pian vanteella, pumppailin n. 1,8 bar ja näillä mennään tyytyväisenä (ainakin vielä).
    Kylläpä oli helppo ja mukava kokemus vaihtaa tubelesseihin!
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •