Hieno ilma, mukavan leppoisa lenkki, kunnes. Rullailessani leppoisasti vantaankosken kioskilta kotiin päin kuninkaantietä pitkni joen vartta ohitse n.0,5m turvaetäisyydeltä pyyhältää punainen Volvon farmari. Tästä säikähtäneenä ja suivaantuneena viittoilen auton perään ja lopuksi taitaa vielä kv-merkkikin tulla perään. Volvokuski ei ilmeisesti riemastu tästä ja hiljentää vauhtia edessäni ja pysäyttää autonsa keskelle tietä.. Raivoa puhkuen mies hyppää autostansa ulos. Pysähdyn n.10m metrin päähän autosta koska mies vaikuttaa vaaralliselta. Hänen mukaansa minä ajoin väärin, koska en ajanut aivan tien reunassa ja näinollen ei hänelläkään ollut velvollisuutta väistää.Olin0,8m päässä tien reunasta (aivan reunassa kiviä ja uria yms. koska tie melko huonokuntoinen). Ketään muita ei sillä hetkellä ollut tiellä joten tilaa oli ohittaa vaikka n. 3m päästä minut. Tie on n.6m leveä. Lisäksi hän huusi naama punaisena, että miksi minä ajan tiellä kun pyöräilijöiden pitäisi ajaa pyörätiellä-D. Vastaus: tässä nyt ei ole pyörätietä. Volvokuski siihen että, ME (ilmeisesti maantiekuskit) ajamme kaikki päin vittua ja kiihdytti volvollaan pois. Hyvä mieli tuli.
Kirjanmerkit