ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 182 / 281 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 82 132 172 180 181 182 183 184 192 232 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.431 - 5.460 / 8418

Aihe: MTB Järvenpää

Mukana näillä näkymin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fourtour Katso viesti
    Syödään ihan milloin vain, vaikka ennen ja jälkeen, kunhan syödään. Moneltako se kylpeminen alkaa? Kuudeltakin käy, ettei sitten ole niin turvoksissa, ettei pysty juomaan, eikä kylpemään.
    Kylpeminen alkaa sitten kun syöty tai ennen kuin on syöty Jos raahaudutaan raflalle kuudelta, juodaan, syödään, juodaan, syödään, juodaan ja syödään ja juodaan, niin pari tuntia menee siinä varmaan mukavasti. Kasilta siirrytään saunaosastolle juomaan. Yhdeltätoista ajavat meidät sitten hankeen. Alasti. Ellei ARJ jemmaa ponssehaalareita johonkin sopivaan ojaan. Oisko hyvä? Joo ois, koitan vahvistaa jotakuinkin tollasen aikataulun.
    Remember: A nice backside will take you far - in life and in bike riding.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rautapelto Katso viesti
    Mukana näillä näkymin.
    Samoin.

Kävin muuten viikonloppuna messilässä ajamassa DH:ta. Täytyy kyllä sanoa, että oli
    tosi mukavaa. Alussa pientä jäykkyyttä, mutta äkkiä se itseluottamus kasvoi ja tuli ihan
    oikeesti hypittyä (pienistä) hyppyreistäkin. Pyörä meni kivikoissa kuin juna verrattuna
    omaan maasturiin. Ei varmasti jäänyt viimeiseksi kerraksi !

^Puolentoista viikon päästä (la 31.8) samoille radoille ajamaan enduro eliminatoria, eiks je?

Huili on nyt varattu itsenäisyyspäiväksi. 1800 ruokaa, 2000 saunaa ja 2300 Järvenpään yöhön. Takaraja sitovalle ilmoittautumiselle on viikkoa ennen eli 29.11 niin saadaan sopivan kokoinen pöytä ja tarpeeksi pyyhkeitä saunalle. Bileisiin voi tulla kuka vain MTB Järvenpään kimppalenkeillä käynyt tai käymistä suunnitellut henkilö (ns. henkinen jäsen)*. Toki voi tulla vain syömään tai vain saunaan, jos aikataulut/rahatilanne/vaimo ei salli pitkän kaavan mukaan juhlimista.

*) Osallistujilta edellytetään huonon, usein henkilöön kohdistuvan huumorin sietoa

Tietääkö joku, kannattaako ottaa takavaihtajaksi Sram X0 vai Sram X0 Type2?
    Entä onko oikea häkin pituus short vai medium, jos aikoo laittaa rataspakkaan rattaat 12-40 tämän avulla? Edessä on siis yksi ratas 34. Vai onko tuo muutenkaan toimiva konsepti?
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ertsi Katso viesti
    ^Puolentoista viikon päästä (la 31.8) samoille radoille ajamaan enduro eliminatoria, eiks je?
    Tuo viikonloppu on jo buukattu juhlimiselle Hyvää settiä olet speksaillut pikkujouluihin !

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ARJ Katso viesti
    Niin ja tässä vielä sopivat asusteet niin treeneihin kuin juhliinkin (siis pikkujouluihin, rippijuhliin ja miksei lakkiaisiinkin)
    Sehän oli silleen että ponssekuski on maastopyöräilijän paras ystävä. Eli tämän teeman ympäriltä joka jantterille joku mukava asu ylle tästä
    allaolevasta linkistä, vai mitä Ertsi on mukana sehän on jämpti, mutta onko muita halukkaita ?
    http://www.ponssecollection.com/
    Tää on kyllä mahtava!

Pikkujouluissa olen mukana, vähintään henkisesti. Täytyy varmistaa vielä lähempänä deadlinea ettei vaan joku minua viisaampi ole päättänyt toisin.

Lenkillä tänään 3 hemmoa, joista Marko joutu luovuttamaan alkumetreillä,kun ketjut 3. kerran poikkesivat. Sepon kanssa kierrettiin Mannin lenkki ja:
    Kierroksesta n. 80% ajokelpoista, joitain risuja siellä täällä, vaikutti siivotulta suurilta osin.
    n. 5% kevyttä, helposti ja nopeasti raivattavaa.
    n. 15% enempi työtä vaativaa raivaushommaa(kuin Ristinummi pahimmillaan ehkä jopa pahempi)

Muutenhan tuo lenkki yhdistettynä hiihtomajaan tarjoaa kyllä hienon ja rankan polkupläjäyksen ainakin Jpään mittakaavassa joten pikku siivoustalkoot olis poikaa.
    Veikkaan että n 4h menis aikaa jos joku 4-6 raivaajaa pistäis hihat heilumaan. Mites olis?

^ käy jos vaan sopii

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka H Katso viesti
    Muutenhan tuo lenkki yhdistettynä hiihtomajaan tarjoaa kyllä hienon ja rankan polkupläjäyksen ainakin Jpään mittakaavassa joten pikku siivoustalkoot olis poikaa.
    Veikkaan että n 4h menis aikaa jos joku 4-6 raivaajaa pistäis hihat heilumaan. Mites olis?
    ILman muuta. Ja kun se vielä yhdistetään ns. kaatopaikan-Kaakkolan metsikköön, on kyseessä ihan ydinalueita.

No ei kukaan ymmärrä takavaihtajista mitään sitten? Ostaisko kumminkin Sram XX:n medium-häkillä? Halpaa on kuin mikä.
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Osui ihan sattumalta silmään tämä MTB Jäge! Hotsittaisi lähteä joskus oikein ihmisten seurassa kanervikkoon, kun aina yksikseen tulee tuolla pannuteltua stongan yli. Milloinkas on seuraava kokoontumisajo ja pääsekös mukaan ilman jäsenkirjaa vaikka olenkin Tuusulan puolelta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timbe(r)man Katso viesti

No ei kukaan ymmärrä takavaihtajista mitään sitten? Ostaisko kumminkin Sram XX:n medium-häkillä? Halpaa on kuin mikä.
    En mä niistä mitään ymmärrä mutta sen type2:sen pitäis kiristää ketjua vähän niinku shimpan shadow+. Vähempi helinää siis, ottaisin sen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rontikainen Katso viesti
    Osui ihan sattumalta silmään tämä MTB Jäge! Hotsittaisi lähteä joskus oikein ihmisten seurassa kanervikkoon, kun aina yksikseen tulee tuolla pannuteltua stongan yli. Milloinkas on seuraava kokoontumisajo ja pääsekös mukaan ilman jäsenkirjaa vaikka olenkin Tuusulan puolelta?
    Koko kesän ovat hyvin suvaitsevaisesti keravalaistakin kestäneet, joten tuusulalainen jo otetaan varmaan avosylin vastaan. Sunnuntaisin starttaa ysiltä yhteislenkki.

Minä puolestani kiitän kaikkia tasapuolisesti tämän kesän ajolenkeistä. Työkomennus loppui tänään 0600 ja nokka kääntyy heti kohti Jyväskylää. Erityisesti pitää vielä kiittää siitä, että tässä porukassa aloittelijaakin odotellaan ja otetaan pyöräily hauskanpidon kannalta. Ainakin omalta osalta tämän kesän ajot Järvenpään porukoissa on siivittänyt harrastuksen nousukiitoon ja varmasti Jyväskylässä tulee jatkettua tätä erinomaista harrastusta, joka porukassa on niin paljon vähemmmän perseestä kuin yksin.

Ei muuta kuin loistavaa kesän jatkoa ja toivottavasti polut vielä risteävät!

PS. Timbe, ota se type 2 niin ei ketjut tipu yhdelläkään rattaalla

JukkaH: Olen mukana risusavotassa.

Timberman: riittääkö lyhyt häkki? Lyhyt häkki hakkais vähempi mutta toisaalta jos haluat laittaa joskus etuvaihtajan niin lyhyen häkin kapasiteetti tuskin riittää

Joskus aiemmin oli puhetta ajelusta Espoossa. Nyt viikonloppuna sopis mulle ja ennusteen mukaan kelit olisivat hyvät. Toivoin kerkiäväni käymään etukäteen katsastamassa polkujen kunnon ja palauttamassa polut mieleeni mutta en ole päässyt. Sama se, polut kyllä löytyy ja ettehän te tiedä mitä olin ajatellut ajaa Tarjolla olisi kallioita, vauhdikasta ja teknistä pätkää, hiukan kuraa ja muuta mukavaa eli kaikkea mikä maastopyöräilyssä on mukavaa ilman siirtymiä. Ajoaikaa voisi olla 3-4 h, sen verran kun jaksaa ajaa. Suuntaansa siirtymään Olarin koululle menee noin 45 min, joten aikaa kuluu reilusti.
    Ilmoitelkaa jos jotakuta kiinnostaa, sovitellaan aikoja yms sitten tarvittaessa.

Rontikaiselle vaan tervetuloa joukkoon erikoiseen, itekin täältä rajan takaa ja hyvin on ajelemaan päässy. Ernolle tsemppiä jatkoon, pidä lippu korkealla. Nyt oon paraikaa kaverin mökillä kalassa joten tän viikonlopun ajelut on zero mun osalta. Risusavottaa vois aatella vaik ens viikolla, katellaan,.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    Timberman: riittääkö lyhyt häkki? Lyhyt häkki hakkais vähempi mutta toisaalta jos haluat laittaa joskus etuvaihtajan niin lyhyen häkin kapasiteetti tuskin riittää

Joskus aiemmin oli puhetta ajelusta Espoossa. Nyt viikonloppuna sopis mulle ja ennusteen mukaan kelit olisivat hyvät. Toivoin kerkiäväni käymään etukäteen katsastamassa polkujen kunnon ja palauttamassa polut mieleeni mutta en ole päässyt. Sama se, polut kyllä löytyy ja ettehän te tiedä mitä olin ajatellut ajaa Tarjolla olisi kallioita, vauhdikasta ja teknistä pätkää, hiukan kuraa ja muuta mukavaa eli kaikkea mikä maastopyöräilyssä on mukavaa ilman siirtymiä. Ajoaikaa voisi olla 3-4 h, sen verran kun jaksaa ajaa. Suuntaansa siirtymään Olarin koululle menee noin 45 min, joten aikaa kuluu reilusti.
    Ilmoitelkaa jos jotakuta kiinnostaa, sovitellaan aikoja yms sitten tarvittaessa.
    Kiinnostaahan tuo. Piti tosin viikonloppuna yrittää saada katonmaalausremontti valmiiksi, mutta olisihan sitä edes JOSKUS ajettava pyörälläkin. Olisiko sunnuntain vakiolenkkiaika hyvä? Lähtö klo 9?
    Kiitos kaikille neuvoista vaihtajaa koskien. Ehdin tilata XX:n medium-häkillä. Jos en olisi niin tyhmä, niin olisin lukenut ja saanut paljon vastauksia tämän voorumin teknohifistelyosastolta piiiitkääästä XX1-ketjusta. Ne keskustelut vaan tuppaa olemaan sellaisia, että jos kaikki lukee, niin menee koko yö, alkaa särkeä päätä, ja lopulta ei kuitenkaan tiedä mitä ja ketä uskoisi.

Katos vaan, kalajaosto pääsee vauhtiin. Tuleeko Jukka älyttömän isoa kalaa vai onko kyseessä "kalareissu". Mulla viimeistä edellinen kalareissu oli "kalareissu" mutta pari viikkoa sitten tuli jopa kalaa Kemiöstä https://www.dropbox.com/s/k5nso0aelag019o/kalassa.jpg

Rontikaiselle tervetuliaistoivotukset täältäkin. Ja pikkujouluihin kannattaa tulla.

Timberman: mä ajattelin saada tehtyä talolle lopputarkastuksen tänä kesänä. Ajatus on nyttemmin muuttunut ja tavoite siirretty ensi kesään...

Sunnuntai klo 9 on hyvä aika lähteä Espooseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Meridisti Katso viesti
    Eilen DPD sai toimitettua On One Lurcherin. Digitaali näytti 16" rungon painoksi 1640g, joten oli 100g enemmän kuin lupaukset.
    Oletkos saanut tästä aihiosta jo pyörän kasaan?

Käväisimme Paliksen kanssa tutustumassa Korson XCO-rataan tänään. Hauskan mutta rankan radan ovat tehneet Radalla on pari ihan oikeaa droppia, hyppyreitä(!), pari hauskaa bermiä ja niiden väleihin ripoteltu kivikoita. Lepopaikkoja on aika vähän. Jo yhdellä vähän reippaampivauhtisella kierroksella sai ihan ajaneen olon. Huomenna pitäisi rykiä kuusi kieppiä putkeen

Sunnuntai klo 9 on hyvä aika lähteä Espooseen.
    Tähän ei siis ole muita ilmoittautunut? Taidan nyt itsenikin perua ja sittenkin tehdä kattoremppaa huomenna. Aamulla tulen ehkä kuitenkin lyhyehkölle vakiolenkille.

Käväisimme Paliksen kanssa tutustumassa Korson XCO-rataan tänään. Hauskan mutta rankan radan ovat tehneet Radalla on pari ihan oikeaa droppia, hyppyreitä(!), pari hauskaa bermiä ja niiden väleihin ripoteltu kivikoita. Lepopaikkoja on aika vähän. Jo yhdellä vähän reippaampivauhtisella kierroksella sai ihan ajaneen olon. Huomenna pitäisi rykiä kuusi kieppiä putkeen
    Olen huomenna Korson XCO kisassa mukana. En tosin aja siellä polokupyörällä metriäkään vaan tsuumailen menoa Nikon D3100 kameralla. Hymyä huuleen sillä jahtaan sitä täydellistä ajokuvaa jossa näkyy tekemisen meininki.

Kävin tänään testaamassa Kivikon (BMX) pyöräkrossiparkin. Siskon pojan kanssa (10v) veivattiin rataa. Oli hieno kokemus ja rata on aivan upea. Tosin toimisto ja pukeutumistilat ovat luokkaa merikontti, mutta muuten tutustumisen arvoinen paikka. Rohkenin jopa ajamaan niin että sain vähän ilimoo siipien alle. Reidet on tukossa koska räkätautukin on taas pällä. No tämä nyt oli vain huono selitys.

Ertsille onnea kilpailuun. Kannustan sinut reitillä seillaiseen lentoon että oksat pois.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timbe(r)man Katso viesti
    Tähän ei siis ole muita ilmoittautunut? Taidan nyt itsenikin perua ja sittenkin tehdä kattoremppaa huomenna. Aamulla tulen ehkä kuitenkin lyhyehkölle vakiolenkille.
    Ok, mä käyn siellä todennäköisesti huomenna. Jos en käy, tulen maalikaupalle. Otetaan vähän pidemmällä varoitusajalla uudemman kerran syksyn aikana.

Kyllä! Oivan radan ovat sinne väsänneet. Minulle rata oli osittain jopa liian haastava, mutta väliin mahtui myös reilusti nautittavaa pätkää. Luulen, että huomenna minä saan vilkuilla peräpeiliin herkeämättä, jotten pilaa kärkimiesten kisaa.

Katos vaan, kalajaosto pääsee vauhtiin. Tuleeko Jukka älyttömän isoa kalaa vai onko kyseessä "kalareissu". Mulla viimeistä edellinen kalareissu oli "kalareissu" mutta pari viikkoa sitten tuli jopa kalaa Kemiöstä https://www.dropbox.com/s/k5nso0aelag019o/kalassa.jpg .
    Kyllä reissua voisi kalareissuksi kutsua, veneessä tuli istuskeltua vajaa 20h. Saalis tietenkin valtaisa.. no lukumäärä ihan mukava, mut pieniä ol hauet,ahvenet ihan ok, ja muutama kuhakin yllätettiin- hyvää oli kun ne pannulla voissa paistettiin. Virvoitusjuomia riittävästi.. mitäs muuta sitä tarviikaan?

No sit risusavotasta: Hecun kanssa mennään huomenna klo 17:30, puomilta siitä polun päästä. Muutkin tervetuloa, voi tulla myöhemminkin-kierretään myötäpäivään,sieltä löytää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka H Katso viesti
    No sit risusavotasta: Hecun kanssa mennään huomenna klo 17:30, puomilta siitä polun päästä. Muutkin tervetuloa, voi tulla myöhemminkin-kierretään myötäpäivään,sieltä löytää.
    Just mietin, että tollanen risusavottalenkki vois olla sellanen missä mäkin pysyisin mukana, mutta huomenna työt estää osallistumisen.
    Fatless biker

^^risusavottaa jäänee väliin mun osalta. Reväytin jonkun lihaksen jalkapöydästä lauantaina illalla puutarhatöissä eikä jalka kestä kunnolla kävelyä. Vaiva on tullu viime talvena punttisalilta, pari päivää lepoa ja taas mennään. Loppuviikosta risusavotta olisi siis ajankohtainen jos jotain jää siistimättä.

Hyvältä kalareissulta kuulostaa. Jos vaan on onni matkassa niin lähden kans parin viikon päästä merelle viikonlopuksi kalaan.

kuvia Kårsåsta:

ertsillä on asiaa ja kaikki kuuntelee

vielä olis voinu muutaman kierroksen vetää

Palis onnellisesti maalissa ja oikea käsi harhailee

missäs Arto luuraili, ei näkynyt eikä kuulunut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti heccu Katso viesti
    missäs Arto luuraili, ei näkynyt eikä kuulunut

Kyllä kuulu ja varmasti. Olin siellä reitillä enkä missään makkaranpaistopisteellä syömässä herkkuja. Kanervikossa makasin mahallani ja annoin kameran laulaa. Muistaakseni 550 kuvaa paukutin menemään. Paikkaa vaihdoin juosten kun kaikki meinasi ajaa päälle. No paitsi ertsi kun menin kameralauku olalla juosten siitä edelle yhdessä teknisemmässä kinkamassa. No ei vaineskaan kyllä Ertsi teki parhaansa.

Olin siinä droppikohdassa kameran kanssa maassa makaamassa kun yksi kilpailija täräytti kunnon turvat siinä hyppyrissä. Se laskeutui hallitusti noin puolen metrin päähän meikäläisestä. En saannu kuvaa kun en kerennyt ottaa. Ravisteltiin kaveri pystyyn ja matka jakui. Hallittu lento.

PUHDISTUS

amatööriohjaus JukkaH
    ammattinäyttelijä Tommi Rautapelto
    amatöörinäyttelijä JukkaH
    amatöörikuvaus heccu

Loistavaa! Jotain hassua tässä kuiteskin kävi. Mä lähdin puhdistustalkoisiin myöhässä (vaikka toista väitin) ja olin puomilla about 18:30. Arvelin löytäväni teidät jostain polunvarrelta mutta toisin kävi. Ajoin kiekan myötäpäivään enkä törmännyt teihin laisinkaan. Ainoa siivoamani risu oli sellainen joka meni etukiekon pinnojen väliin. Oliskohan käyny niin että onnistuin missaamaan teidät eteläpäädyssä, ajoin pellon kautta kun en huomannut mettässä polkua.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •