GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 56 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 46 54 55 56 57 58 66 106 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.651 - 1.680 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Rattikelkka Guest
    Iltaa. Meikäläinen on nyt päästellyt onnellisena 29-tuumaisella Canyon AL nerve 8.9:llä 700km kesäisiä kuivia polkuja ja edessä oleva Schwalben Rocket Ron sekä takana oleva Racing Ralph ovat toimineet hyvin. Nyt sateisten päivien jälkeen on ollut polut kosteita ja voin sanoa että ajo poluilla on muuttunut todelliseksi tuskaksi. Mielestäni kummassakaan renkaassa ei ole pitoa juurakossa ja kosteilla kivillä juuri nimeksikään vaan jatkuvasti pitää pysähdellä ja luiskahdella sivuttaissuunnassa. Nyt on jo parit leikkaushaavat tulleet renkaiden sivuihin ja jos tätä jatkuu niin jokaisen ajon jälkeen pitää alkaa paikkailla näitä makkarakuoren ohuita Ronien/Ralphien reunoja.

Jokohan nuo ice spiker pro:t pitäisi laittaa alle jos ne vaikka tarjoaisivat nastoitettuna renkaina parempaa pitoa syksyn polkuihin ?

Koska ajoni ovat pääosin pelkkää polkua kävely/juoksunopeuksilla niin mitkähän 29-tuumaiset renkaat tarjoaisivat maksimaalisen pidon ? Schwalben 29-myyntivalikoimasta puuttuvat maksimaalista pitoa tarjoavat fat albertit / muddy maryt / dirty danit ja Big Bettyt joten vaihtoehdoiksi jäänee No-Onen Smörgåsbordit ja jotkut Mountain Kingit renkaat vai toisivatko nuo Schwalben Nobby Nicit tai Hans Dampfit oikeasti selkeää parannusta liukaskeliharjoitteluni vähentämiseksi ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rattikelkka Katso viesti
    Jokohan nuo ice spiker pro:t pitäisi laittaa alle jos ne vaikka tarjoaisivat nastoitettuna renkaina parempaa pitoa syksyn polkuihin ?
    Eipä taida nastat kauaa pysyä, jos juurakoa ja kivikkoa ajat. Ne on tarkoitettu vain talvikeleille.

Maxxisksen kumit on pitänyt Schwalbea ja Contia paremmin märässä.

Hans Dampf toimii ihan ok märällä kunhan on trailstar seoksella.. Pacestar on suht liukas märällä..
    The end of the road is just the beginning...

Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Kyllä Hanssi tarjoaa kaksysinä trailstarina jo merkittävän parannuksen noihin xc-renkaisiin verrattuna märälle. Myös maxxis ardent pelittää hyvin isopyörässä syksyllä, varsinkin edessä.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

Rattikelkka Guest

Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Selvä. Tilaan tuollaiset maxxisin ardentit. Meneeköhän al nerveen 2.4 tuumaiset renkaat vai ostanko suosiolla nuo 2.25 tuumaisena ettei ala harmittaamaan? 2.4 tuumainen tarjoaisi vielä pienen lisäpidon?

2.4":ssä on reilummat nappulat ja muutoinkin tuntuu ihan eri renkaalta ajossa.. Pistä 2.4" eteen ja 2.25" taakse jos epäilyttää tuo tire clearance...

Oliko joku Ardent-versio, jota on hankalampi litkuttaa kuin muita? Tiivistyykö kaikki normi taittuvat iisisti vai kannattaisko ottaa TLR-versio?

Yhtä helppoja kaikki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Oliko joku Ardent-versio, jota on hankalampi litkuttaa kuin muita? Tiivistyykö kaikki normi taittuvat iisisti vai kannattaisko ottaa TLR-versio?
    TLR-wersio,mulla pelittäneet hyvin jo vuoden eikä tarvii pumppailla kuin korkeintaan kerran kuukauwessa.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Jos ulkomailta haluaa tilata niin on-onen smörgåsbord ja chunkymonkey löytyy myös 29" koossa, Trailextreme seoksella ne on pirun hyvät ainakin 26", hakkaa imho Ardentit 6-0. Ardenteista kun mun mielestä puuttuu sivuttaispito kaltevalla pinnalla lähes täysin, tämä siis mun mielipide 2,4" 26" Ardentista.

^oon kattellut... mutta kun ne on niin saakutin painavat!?

Kyllä mulle joku 800g+jotain pientä alkaa riittää

Jos haluu ardentiin vetopitoa enemmän nii kääntää väärinpäin pyörimissuunnan ja voila.. Ardentin kanttipidossa on yhdessä kohtaa katve mikä korjaantuu kallistamalla lisää tai nostamalla takaisin pystyynpäin..

Huh huh, eilen tuli liukastateltua märässä juurakossa Nobbyillä ja äkkiä pitää päästä kyllä eroon noista. Kuivassa kivikossa noi kyllä menee, mutta ei enää millään. Muutamia sivuja selailin, niin yksi kova valintako olisi "On Onen Smörgåsbord ja Chunky Monkey"
    Noitten sivuilta ilmeisesti voi tilailla noita suomeen, vai onko jotai tietty nettikauppaa? Onko mitä muita ehdotuksia syksykelin liukkaille?

Meikä tilasi Schwalben Hanssit TrailStar-seoksella koossa 29*2,35" ja lisäksi litkutusvermeet. Toivottavasti pääsee viikonloppuna jo testailemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roces Katso viesti
    Contin X-King 2,25 29eris ei ainakaan pidä märällä juuri yhtään. Itellä oli ne alla Tahkolla ja tokalla kiekalla loppui pito teknisemmillä osuuksilla, kun sade kasteli reitin.
    Ei pidä märällä myöskään 26-koossa, ei sitten millään...ohuimmat nevegalit (DTC 1.95 ja 2.25) sen sijaan pitävät ällistyttävä hyvin kivikoissa ja juurissa märälläkin. Paineita oon pitäny 2.2-2.4 (70 kg kuski). Alemmas jos tiputtaa niin eteneminen asfaltilla on aika tahmeaa reunanappuloiden kontaktin vuoksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hardza Katso viesti
    Onko mitä muita ehdotuksia syksykelin liukkaille?
    WTB Bronson. Jos 26" koossa haet, niin ota 2,3" leveä ja "Race" malli. Asentuu ilman sisäkumia ja kumi on hieman pehmeämpää kuin kapeammassa versiossa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hardza Katso viesti
    Huh huh, eilen tuli liukastateltua märässä juurakossa Nobbyillä ja äkkiä pitää päästä kyllä eroon noista. Kuivassa kivikossa noi kyllä menee, mutta ei enää millään. Muutamia sivuja selailin, niin yksi kova valintako olisi "On Onen Smörgåsbord ja Chunky Monkey"
    Noitten sivuilta ilmeisesti voi tilailla noita suomeen, vai onko jotai tietty nettikauppaa? Onko mitä muita ehdotuksia syksykelin liukkaille?
    Tuolta On-One.co.uk sivulta olen itse ne tilannu mutta jostain syystä just nyt ne sivut ei ainakaan mulla toimi kunnolla. Vika voi olla munkin päässä (tai päässä nyt varmasti on vikaa).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^oon kattellut... mutta kun ne on niin saakutin painavat!?

Kyllä mulle joku 800g+jotain pientä alkaa riittää
    2.4 ardentti 29erina on tosi hyvä hinta-laatusuhteeltaan, 2.1 beaverit laitoin alle vasta siinä vaiheessa kun piti ajaa napoja myöten mutavellissä.

Aiemmin ajoin vain tupla ardenteilla, nyt mulla on takana ikoni kun on vähänkään kuivempaa ja kun kunnon mutakelit alkaa laitan ardentin takas taakse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VanhaPate Katso viesti
    Tuolta On-One.co.uk sivulta olen itse ne tilannu mutta jostain syystä just nyt ne sivut ei ainakaan mulla toimi kunnolla. Vika voi olla munkin päässä (tai päässä nyt varmasti on vikaa).
    Kokeile toista selainta, auttoi ainakin mulla.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Kokeilin kahdella eri selaimella eikä auttanut mutta nyt näkyy toimivan, siitä huolimatta epäilen tätä meikäläisen päätä.

Rattikelkka Guest
    On-one.co.uk:n sivuilla ei näytä tänään illalla toimivan ollenkaan tuo paypal-maksutapa. okay ja cancel-painikkeet näkyvät mutta niitä ei voi painaa. Visalla osto onnistuu.

Edit: Paypal toimii kun vie hiiren painikkeiden yläpuolelle

Tuli tilattua 2.4-tuumainen Chunky Monkey eteen ja taakse 2.25-tuumainen voileipäpöytä. Eiköhän noissa ole pito parempi ja jos ei niin kuluttelen sitten ensi kesänä nuo loppuun.
    Rattikelkka muokkasi tätä : 19.08.2013 at 21.55

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    On Onen Smörgåsbord ja Chunky Monkey (Trail Extreme seoksella) teki lähtemättömän vaikutuksen tänään sateen kastelemassa metsässä, tajuton pito ja rullaavuus.
    Laitoin samat nakit tulemaan, ero NN:n jälkeen tulee toivottavasti olevaan merkittävä märällä juurakolla =)

Rattikelkka: Mulla näkyi ainakin toi paypal ihan oikein.

Minä oon jotenkin tullut siihen tulokseen ,että rullaavuus merkitsee pitoa enemmän myös syksyllä ainakin takarenkaassa.
    Kivempi ajaa kun pyörä rullaa edes jotenkin. Eteen tietenkin jotain pitävämpää.

Minun kunnolla, pyörällä ja taidoilla kun ei mitään pystyjyrkkää ja teknistä kallionousua ajeta kuiteskaan niin tärkeintä on ,että renkaassa on edes kohtuuhyvä jarrutuspito.
    Sitäpaitsi yllättävät sivuluisut ja nuljahdukset pitävät kuskin skarppina.

Meinasin koko syksyn ajaa Larssen TT 2,35 60a takana ja spessun butcher edessä. Jos on liian jännää niin on mulla 2,35 highroller 60a varalla.
    Sitä huonommin rullaavaa rengasta en alle laita jos pitää lenkkiä polkea. Hissihommat erikseen.
    syklopaatti muokkasi tätä : 20.08.2013 at 12.21
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    WTB Bronson. Jos 26" koossa haet, niin ota 2,3" leveä ja "Race" malli. Asentuu ilman sisäkumia ja kumi on hieman pehmeämpää kuin kapeammassa versiossa.
    Komppaan täysin (taas) ..pitäiskin tilailla uus pari crc:stä kun paikallisilla ei enää ole..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Aina vaan pistää ihmettelemään kuinka paljon parempi pito 29erissa on 26:seen verrattuna. 29erissa pikkuikonikin toimii vielä yllättävän hyvin kostealla ja jopa vähän mutaisellakin kelillä kun 26:ssa pitää jo näillä keleillä olla aika paljon rouheampaa ja pehmeämpää rengasta. Samoin muutama syksy jo 29erissa ollut edessä 2.25" Ardent enkä ole kertaakaan pitävämpää kaivannut. 26:ssa käytän tuota vain kesällä ja kuivalla.

Eli rengassuositukset kannattaa aina huomioida vain omalle rengaskoolle.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

Re: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Komppaan täysin (taas) ..pitäiskin tilailla uus pari crc:stä kun paikallisilla ei enää ole..
    Tilasin WTB Bronson Race 2.1x26" eteen ja 2.2x29er taakse. Katsotaan miten pelittää Stans-tubelessina...

Sent from my Z1 using Tapatalk 4
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Tilasin WTB Bronson Race 2.1x26" eteen ja 2.2x29er taakse.

Katsotaan miten pelittää Stans-tubelessina...
    Meinasin jo kommentoida jotakin nohevaa kokovalinnoista, kunnes muistin, että nojakki.

Omakohtaisella kokemuksella toimii Stan's-tubelessina hyvin.
    Holokki auki ku H. Moilane.

High Roller 2 Maxxpro seoksella, onko kansalla kokemusta mitenkä tuollainen toimii otsikon mukaisessa ympäristössä ja olosuhteissa?

Itsellä välikoon pyörät ja edessä on tällä hetkellä 2.3" High Roller 2 seoksena 3C. Pitoa tuntuu olevan vähintäänkin kiitettävästi kelistä riippumatta, melkein millä alustalla tahansa(kunnon mudassa en oo vielä testannu). Epäilen kuitenkin että tuollainen 3C ei tule takana olemaan kovin pitkäikäinen, kun edessäkin rupeaa olemaan jo selvää käytön jälkeä reippaan kuukauden käytön jälkeen, hintaakin senverran ettei ihan joka kuukausi viitsisi uutta ostaa... Maxxpro voisi olla sopivasti kovempaa ja kestää käyttöä vähän paremmin, vaan mitenkä tuolla kuviolla mahtaa toimia takana?

Pikku Ardent takana Maxxpro seoksella ei oikein ole vakuuttanut, rullaa kyllä kivasti mutta soisi olla vähän rouheampaa nappulaa...

Toisekseen, onko kansalla havaintoja mikä noissa 2.3" ja 2.4" HR2 rungoissa on erona, 2.3" on mainittu "Tubeless Readyksi" mutta 2.4" ei. Onko noissa kovinkin erilainen runko/reunanauha?
    High Roller2, 3C seoksella ja 27.5" x 2.3" TL Ready rungolla on kyllä ollut yksi parhaista kokonaisuuksista mitä on ikinä tullut vastaan.
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    High Roller 2 Maxxpro seoksella, onko kansalla kokemusta mitenkä tuollainen toimii otsikon mukaisessa ympäristössä ja olosuhteissa?
    Joo en tykkää. Singahtelee sivuttain märässä juurakossa, mun tulkinta on että juuri mahtuu juuri sopivasti nappuloiden väliin ja sit mennään.
    --

Yllämainitut 2.2-2.4 paineet 70-kiloiselle, kuulostaa renkaasta riippumatta hankalilta märällä juurakolla/kivikolla? Oma paino 80-82kg, ja ajelen RocketRon/RacingRalph (2.25) -yhdistelmällä 29-jäykkäperäisellä ja paineet jotain 1.6-1.8 tubelessina jos märälle polulle menossa ja ajo on mielestäni vielä suht nautittavaa (tai sitten en vaan paremmasta tiedä). Mutta sama yhdistelmä jollain 2.4-paineilla olisi kyllä ihan tuskaa ajotaidoillani.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •