ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 79 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 69 77 78 79 80 81 89 129 179 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.341 - 2.370 / 15291

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #2341
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Th90 Katso viesti
    Ilmeisesti liian vaativaa laittaa näitä esteitä pyörä- ja kävelyväylän väliselle kivetykselle...
    Öh, mikä tuon koko aidan tarkoitus edes on? Osoittaa että suojatie vie monttuun, ei kannata ylittää?

  2. #2342
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Th90 Katso viesti
    Ilmeisesti liian vaativaa laittaa näitä esteitä pyörä- ja kävelyväylän väliselle kivetykselle...
    Toiseen suuntaan on sentään värillinen teippi putkessa että vähän erottuu pimeässä.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  3. #2343
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aerosol Katso viesti
    Öh, mikä tuon koko aidan tarkoitus edes on? Osoittaa että suojatie vie monttuun, ei kannata ylittää?
    Eiköhän sillä ole tarkoitus leventää autoille käytössä olevaan ajokaistaa pyörätien puolelle. Tähän viittaavat myös asvaltoinnit rotvallin reunassa.

  4. #2344
    Joo on se mukavaa ajella kelveillä. Aina saa paheksuntaa jos on trikoot päällä ja kiituri alla. Sitten kun on tarpeeksi vittuuntunut läheltä piti-tilanteisiin, siirryt ajoradan reunaan ja saat tööttäilyä ja 0,5m turvaetäisyyden päästä ohittelevat autot (bussit tietysti vielä lähempää). Saatana ei tässä maassa ole kulttuuria. Ulkomailla pyöräilijöitä arvostetaan ja ymmärretään. Ja kävelijät saa olla rauhassa kelveillään ja mummot ja papat. Pitäs varmaan muuttaa Köpikseen Ruotsiin.

  5. #2345
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Noissa "hihaa hipoen" tilanteissa pitäisi kai olla valmiina joku sopiva sprayserpentiinipullo (eihän nyt sentään maalia tai liimaa, eihän), josta voisi suihkaista sopivan merkin ohittajan sivulasiin.
    A Gentleman will walk but never run

  6. #2346
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Väli kiri Katso viesti
    Joo on se mukavaa ajella kelveillä. Aina saa paheksuntaa jos on trikoot päällä ja kiituri alla. Sitten kun on tarpeeksi vittuuntunut läheltä piti-tilanteisiin, siirryt ajoradan reunaan ja saat tööttäilyä ja 0,5m turvaetäisyyden päästä ohittelevat autot (bussit tietysti vielä lähempää). Saatana ei tässä maassa ole kulttuuria. Ulkomailla pyöräilijöitä arvostetaan ja ymmärretään. Ja kävelijät saa olla rauhassa kelveillään ja mummot ja papat. Pitäs varmaan muuttaa Köpikseen Ruotsiin.
    No niinpä. Viime viikolla laitoin seuraavaa palautetta Turun joukkoliikennetoimistolle:

    "Hei, haluaisin avautua bussin numero 18 kuskin aiheuttamasta vaaratilanteesta. Bussin rekisterinumero oli YVR-112 ja kello noin 18.10. Pyöräillessäni Kaskenkatua pitkin kohti keskustaa, em. bussin kuljettaja ohitti minut vaarallisen läheltä, ja olin kaatua. Keskustassa tiedustelin kuljettajalta, miksi hän ohitti minut niin sanotusti hihaa viistäen. Bussikuskin vastaus oli, että ajoin liian keskellä katua 15 km/h nopeudella, eikä hän halunnut jäädä ajamaan perässäni seuraavaa kolmea kilometriä - ja lopuksi totesi, ettei minun kaltaisiani ihmisiä pitäisi edes päästää liikenteeseen.

    Tällainen piittaamaton asenne on mielestäni erittäin huolestuttava. Kyseisen ohituksen ajansäästö oli enintään muutamia sekunteja (kyseinen bussi joutui pysähtymään seuraaviin liikennevaloihin ja olisi joutunut tekemään niin vaikka olisi ajanut perässänikin). Sen lisäksi em. liikennevalot eivät todellakaan olleet kolmen kilometrin, vaan noin sadan metrin päässä. Lopuksi, bussi olisi kyllä päässyt minusta hienosti ohi Sirkkalankadun risteyksen jälkeenkin, koska Kaskenkadullahan on riittävästi kaistoja.

    Tuskin tästä on mitään apua, mutta haluaisin, että keskustelisitte tuon bussikuskin kanssa liikennesäännöistä ja eritoten kevyen liikenteen vaarantamisesta koulutusmielessä, koska jos yli 10 000 kilon ajoneuvon kanssa piittaamattomuuden seuraukset saattavat eskaloitua todella pahoiksi."

    (tuli aika huonosti muotoiltuu tekstii, mut adrenaliinitärinöissä ei näemmä oikein osaa)

    ...tämän jälkeen tulin siihen johtopäätökseen, että tais olla turha avautuminen koska eihän korppi korpin silmää noki, joten tein myös sähköisen rikosilmoituksen (ilman rangaistusvaatimusta, koska ei mulla mitään todistajia ollut). Ideana lähinnä, että jos kyseinen jullikka joskus kouluttaa jonkun onnettoman pyöräilijän sairaalaan tai hengiltä, niin on jotain todisteita siitä että se ei välttämättä ollut puhdas vahinko.

  7. #2347
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Pitääki tosiaan hommata se gopro. Taino, en tällä erää asu turussa enää niin pitkään että sillä olisi varsinaisesti mitään merkitystä.

    Noin viikko sitten bussi päätti eerikinkadulla wikken kulmalla kouluttaa niin että vaihtoehdot oli äkkijarrutus tai ruttaantuminen takarenkaiden alle. Olin menossa suoraan oikealla kaistalla ja tämä sankari ohitti vasemmalta kaistalta, vaihtoi kaistan oikealle kun olin suunnilleen bussin keskivaiheilla.
    No, kai se viiksekäs lihava idiootti jotain oppi kun kaksimetrinen satakiloinen möykky sekoaa tälle pellelle varmaankin hyvin uhkaavalta tuntuvalla tavalla. Tyypin ilme kertoi enempi itkusta kuin vastaan väittämisestä.

    Mä en vielä ikinä ole vihastunut noin ja toivottavasti en vihastu enää koskaan. Mutta kun noin tappavalla aseella tahalteen yritetään jyrätä yli niin kyllähän siinä palaa käpy. Gopron kanssa olisin varmaan rauhassa tehnyt rikosilmoitukden ja yrittänyt saada kuskilta työpaikan ja kortin pois oikeusteitse.

  8. #2348
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Ymmärtävätköhän "kouluttajat" aiheuttamiensa vaaratilanteiden vakavuutta?

  9. #2349
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    401
    Kaksi tilannetta minuutin sisään äsken. Toinen vaarallinen, toisen suhteen en tiedä pitäisikö itekä vaiko nauraa.

    Ensimmäisessä olin ajamassa liikenenympyrään kevyen liikenteen väylää pitkin. Katsoin, että joku lippahattu-Nissan tulee vauhdikkaasti, eikä aio pysähtyä, mutta ei vaikuta toimintaani, sillä se ehtii alta pois. Noh, suojatien kohdalla se runttaa jarrut pohjaan, niin että perä jää tukkimaan puolet suojatiestä. Vaistomanööveri oli tarpeen.

    Toinen hyvin pian tämän jälkeen. Jatkan matkaa samaa väylää pitkin. Seuraavassa pihatien risteyksessä on joku Mersun maasturi pysähtyneenä suojatien päälle ja äijä siinä selailee papereita. Pysähdyn viereen ja näytän sormella tien suuntaan (en keskisormella). Äijä katsoo hölmistyneenä. Totean sitten, että "Suojatie". Ukkeli siihen, että "Ei suojatiellä saa ajaa pyörällä". En tohtinut kuin pyöritellä päätä ja jatkaa matkaa kun se kuitenkin tajusi siirtää autonsa pois tieltä.

  10. #2350
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Väli kiri Katso viesti
    Joo on se mukavaa ajella kelveillä. Aina saa paheksuntaa jos on trikoot päällä ja kiituri alla. Sitten kun on tarpeeksi vittuuntunut läheltä piti-tilanteisiin, siirryt ajoradan reunaan ja saat tööttäilyä ja 0,5m turvaetäisyyden päästä ohittelevat autot (bussit tietysti vielä lähempää). Saatana ei tässä maassa ole kulttuuria. Ulkomailla pyöräilijöitä arvostetaan ja ymmärretään. Ja kävelijät saa olla rauhassa kelveillään ja mummot ja papat. Pitäs varmaan muuttaa Köpikseen Ruotsiin.
    Ajelin tänään tosta pitkänsillan yli keskustaan päin. No eihän siinä mitään, ensin tietenkin siinäkohdin missä on pyörätie oli pyörätie täynnä jalankulkijoita. Ja kun pyörätie loppui niin menin autotielle koska niin pitäisi tehdä, sitten meni joku 20 sekuntia ja takaa tuli bussi kovaa tööttäillen minulle kun olin edessä. Jotenkin tuntuu, että pyörällä ei oikeen voi ajaa yhtään missään.

    Jalankulkijoita ei kiinnosta tippaakaan vaikka seisoskelevat keskellä pyörätietä, sitten kun koukkaat niiden ohi kävelytien puolelta niin heti on joku urpo huutamassa, että ei tämä ole pyörätie ja kun menet autotielle pyörätien loppumisen takia niin autot vaan tööttäilee.

  11. #2351
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber
    No niinpä. Viime viikolla laitoin seuraavaa palautetta Turun joukkoliikennetoimistolle: *palaute nips*....
    Kaikkein nopeimmin tämmöttinen palaute etenee ko. bussifirman ajopäällikön kautta. Hyvällä tuurilla se asennevammainen on kortistossa jo seuraavana päivänä, ennen kuin ennättää niittaa jonkun.

    Muok: Hyvä tuuri = samasta kuskista on tullut jo n kertaa palautetta ja hän on saanut kirjallisia varoituksia kahdesti.
    Shimaani muokkasi tätä : 10.08.2013 at 17.10 Syy: three strikes and out.

  12. #2352
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    "viritetty mopo kaks päällä ilman valoja iltahämärissä"

    Jos olivat vielä ilman kypärää, noille on nimikin: elintenluovuttaja.
    Ainakin kyydissäolija oli .. Latokaskesta Keskuspuistoon ei Laurinlahdesta ..

  13. #2353
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santerius Katso viesti
    Toinen hyvin pian tämän jälkeen. Jatkan matkaa samaa väylää pitkin. Seuraavassa pihatien risteyksessä on joku Mersun maasturi pysähtyneenä suojatien päälle ja äijä siinä selailee papereita. Pysähdyn viereen ja näytän sormella tien suuntaan (en keskisormella). Äijä katsoo hölmistyneenä. Totean sitten, että "Suojatie". Ukkeli siihen, että "Ei suojatiellä saa ajaa pyörällä". En tohtinut kuin pyöritellä päätä ja jatkaa matkaa kun se kuitenkin tajusi siirtää autonsa pois tieltä.
    Ehkä ensi kerralla kannattaisi huomauttaa ennemminkin pyörätien jatkeesta (kai siinä oli sellainenkin?) ja mahdollisesti tieliikennelain risteysajoa koskevista kohdista.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  14. #2354
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Pitääki tosiaan hommata se gopro.
    Halvemmallakin pääsee, jos ei halua niin hardenoitua kameraa. Itse tilasin DX:stä tällaisen ajoneuvokameran - nämähän ovat erityisen suosittuja Venäjällä jossa on kaikennäköisiä vakuutuskorvauksenkalastelijoita:
    http://dx.com/p/2-5-lcd-high-resolut...de-angle-35356
    Maksoi siis $45 eli noin 40 euroa. Vähän tikkuaskia isompi ja painavampi muovinen härpäke.

    Sitten otin vanhan rikkinäisen pokkarikamerajalustan (sellaisia saa uutena noin neljällä eurolla Motonetista) ja tarpeettoman heijastinclampin, sahasin jalustasta jalat pois ja ruuvasin osat yhteen kameratelineeksi, jonka voi kiinnittää ohjaustankoon. (Professionaalimpi telinekin on tulossa DX:stä, unohdin silloin vain heti tilata sen, siksi tuo viritelmä).

    Kameran sisäinen akku ei ole kaksinen, mutta kestää noin tunnin mikä riittää päivittäisten matkojen kuvaamiseen silloin kun siihen kiinnostusta riittää. Jälki on tällaista (ladattuna Youtubeen ja ajettuna Youtuven tärinänpoiston läpi, mikä vähän pehmentää ja vääntelee kuvaa mutta tekee katsomisesta miellyttävämpää). http://www.youtube.com/watch?v=1VjbRrmwE2c
    Esimerkkipätkänä on Mestarintunnelin ohitus Leppävaarassa (joku valitteli miten mahdotonta se on, mutta minusta ei erityisen paha: linnuntietä hiukan yli kilometrin matka menee alamäkeen aika varovasti ajaen noin kahdessa ja puolessa minuutissa).

    Rankempaan vesisateeseen en tuota vehjettä veisi, mutta ei se pienistä tihkuista ole ollut millänsäkään.

  15. #2355
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    Esimerkkipätkänä on Mestarintunnelin ohitus Leppävaarassa (joku valitteli miten mahdotonta se on, mutta minusta ei erityisen paha: linnuntietä hiukan yli kilometrin matka menee alamäkeen aika varovasti ajaen noin kahdessa ja puolessa minuutissa).
    Kyllä tuo nykyinen järjestely on siitäkin huolimatta aika ala-arvoinen verrattuna Mestaritunnelia edeltäneeseen aikaan, erityisesti kun huomioi kyseisen tunnelin rakentamiseen kulutetun rahasumman. Kokeile vaikka laittaa joku Kehä I ainoastaan autolla suhannut kulkemaan Falcon Business Parkin nurkilta siihen punatiilisen koulun (Boställskolan???) kohdalle jalan tai pyörällä, ilman karttaa tai GPS:ää.

    Lisäksi sen ajaminen ylämäkeen ei ole erityisen nautinnollista.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  16. #2356
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    22
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Kaikkein nopeimmin tämmöttinen palaute etenee ko. bussifirman ajopäällikön kautta. Hyvällä tuurilla se asennevammainen on kortistossa jo seuraavana päivänä, ennen kuin ennättää niittaa jonkun.
    Yritystä kiinnostanee lähinnä palaute, joka tulee median kautta. Bussifirmoista en tiedä, mutta yleensä ottaen liikennekäyttäytymisestä tuleva palaute naurun aihe kuljetusalalla. Junttimachokulttuuri on vahva.

  17. #2357
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Voi myös olla, että AY-liikkeen lakimies on aika pikaisesti lähettämässä haastetta laittomasta irtisanomisesta, jos ihan yksittäisen palautteen takia ollaan pistämässä ukkoa kilometritehtaalle.

    Kuviot voivat muuttua siinä vaiheessa, kun poliisi on käynyt tutkinnan ajaksi poimimassa talteen kyseisen kuskin ajokortin.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  18. #2358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Kyllä tuo nykyinen järjestely on siitäkin huolimatta aika ala-arvoinen verrattuna Mestaritunnelia edeltäneeseen aikaan, erityisesti kun huomioi kyseisen tunnelin rakentamiseen kulutetun rahasumman. Kokeile vaikka laittaa joku Kehä I ainoastaan autolla suhannut kulkemaan Falcon Business Parkin nurkilta siihen punatiilisen koulun (Boställskolan???) kohdalle jalan tai pyörällä, ilman karttaa tai GPS:ää.

    Lisäksi sen ajaminen ylämäkeen ei ole erityisen nautinnollista.
    No en mä nyt tiedä, ei se entinen Kehä I:n viertä ylämäkeen ajaminen myöskään hirveän nautinnollista ollut. Ja tunnelia ei oikein voi syyttää siitä, että siinä on niin paljon nousua.

    Reitti itsessään ei ole minusta kovin huono, mutta ilman karttaa, GPS:ää tai paikallistuntemusta oikeiden polkujen löytäminen on kieltämättä vaikeaa. Tämä on aika paljon viitoituksen ongelma, ja se on tuolla perseestä. Ja vaikka kuinka hyvin viitoitettaisiin, joku elämäänsä kyllästynyt teini kuitenkin vääntelee kyltit osoittamaan väärin. Tosin juuri tuo esitelty reitti siitä Kehä I:n varresta Turuntien varteen risteyksen viereen oli kyllä viitoitettu ihan oikein, vaikkei huikean näkyvästi. Falcon Business Parkin seudun reitit taas eivät ole millään tavalla tunnelin syytä.

  19. #2359
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.170
    Itse kuljetusalaa aikoinaan vierestä seuranneena, niin ainakin seuraamassani toimipisteessä oltiin tarkkoina palautteesta. Yksi tai kaksi palautetta ei tee kesää, mutta jos samalle kuskille alkaa kertyä aiheellisia huomautuksia, niin asia otetaan "palautekeskusteluun". Firman väreihin maalattu auto on osa firman julkista kuvaa. Sen takia kannattaa antaa palautetta ajojärjestelijöille, jotka kyllä laittavat kuskit kuriin.

    Bussifirmat ovat sitten erikseen. Ilmeisesti eri firmoissa on hyvin erilainen ajokulttuuri. Turun kaupungin bussit esimerksi ovat olleet tunnettuja hälläväliä tylistä, kun taas Helsingissä HELB taas ei ole ollenkaan huonoimmasta päästä.
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

  20. #2360
    mutanaama Guest
    Tää tulee vähän myöhässä, mutta mua on tässä kesän mittaan korventanu tuo graniittirakennus kallion työmaa kivistön aseman kohdalla. Tai siinä mutkassa jatkuvasti oleva irtohiekka. No menin sitten ja soitin ensimmäisen kerran maanantaiaamuna työnjohtajalle asiasta. Niin nää perkeleet menee siivoomaan sen samantien pois. Piti soittaa perään ja kiittää ripeästä toiminnasta. Että näin ne toiset hoitaa julkisuuskuvaa.

  21. #2361
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    401
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Ehkä ensi kerralla kannattaisi huomauttaa ennemminkin pyörätien jatkeesta (kai siinä oli sellainenkin?) ja mahdollisesti tieliikennelain risteysajoa koskevista kohdista.
    Siinä on suojatie, joka on samalla pyörätien jatke. En näe tarvetta alkaa siitä erikseen huomauttamaan, sillä suojatien päälle ei saa pysähtyä. Tämä pitäisi jokaisen tietää.

  22. #2362
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santerius Katso viesti

    Ensimmäisessä olin ajamassa liikenenympyrään kevyen liikenteen väylää pitkin. Katsoin, että joku lippahattu-Nissan tulee vauhdikkaasti, eikä aio pysähtyä, mutta ei vaikuta toimintaani, sillä se ehtii alta pois. Noh, suojatien kohdalla se runttaa jarrut pohjaan, niin että perä jää tukkimaan puolet suojatiestä. Vaistomanööveri oli tarpeen.

    Toinen hyvin pian tämän jälkeen. Jatkan matkaa samaa väylää pitkin. Seuraavassa pihatien risteyksessä on joku Mersun maasturi pysähtyneenä suojatien päälle ja äijä siinä selailee papereita. Pysähdyn viereen ja näytän sormella tien suuntaan (en keskisormella). Äijä katsoo hölmistyneenä. Totean sitten, että "Suojatie". Ukkeli siihen, että "Ei suojatiellä saa ajaa pyörällä". En tohtinut kuin pyöritellä päätä ja jatkaa matkaa kun se kuitenkin tajusi siirtää autonsa pois tieltä.
    R. Koivusen kanssa samaa mieltä siitä, että pyörätien jatkeesta voi mainita, jos pääsee keskusteluasteelle. Eihän sillä ole merkitystä suojatielle pysähtymiseen, mutta sekin voi auttaa, jos autoilija tietää, että pyörätien jatkeella voi pyöräillä ja jos keskustelu jatkuu, niin voi mainita väistämisvelvollisuudet. Joka tapauksessa pitäisi tietenkin tietää, että se oli väärä paikka pysähtyä.

    Tuosta ensimmäisestä tilanteesta sen verran, että jos auto tulee kovaa vauhtia ja päättää antaa sen mennä, niin kannattaa hiljentää niin paljon, että autoilija ymmärtää, että pyöräilijä ei aio ylittää tietä ennen autoa tai irottaa jalan polkimesta ja pistää jalan suoraksi, mutta sitä aika harva autoilija taitaa huomata/ymmärtää. Autoilija saattaa tehdä tuollaisen paniikkijarrutuksen kun yhtäkkiä onkin epävarma siitä menee pyöräilijä vai ei ja reaktio voi tulle viiveellä. Kannattaa joko mennä yli tai näyttää selvästi, että väistät autoa.

  23. #2363
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Loppi
    Viestit
    24
    Komppaan VeeVeetä, sujuvan liikenteen yksi kulmakivi on oman toiminnan selkeys ja ennalta-arvattavuus muille liikenteessä kulkijoille. Pyöräilijälle on aika usein suhteellisen selvä, mitä auto tekee, koska käsittääkseni valtaosalla täysikäisistä pyöräilijöistä on edes jonkin verran autolla-ajokokemusta. Samaa yleistystä ei voi tehdä autokuskeista, vain harvalla on kokemusta (ja siis ymmärrystä) maantiepyöräilystä... siksi auton ratin takaa pyöräilijän toiminta voidaan tulkita hyvin helposti väärin. ...pyöräilijältä vaaditaan siis aika-ajoin korostunutta viestintää, vähän kuin merellä, väistävä alus tekee aina selkeän kurssinvaihdon, jotta väistämisaikeet eivät jää epäselviksi. Eli tuon liikenneympyrän kohdalla lievä hidastaminen ei varmaan sinänsä olisi tehnyt pahaa... nythän "ei vaikuta toimintaani, sillä se ehtii alta pois" voidaan lukea myös "painun mielenosoituksellisesti täysillä auton perää viistäen, koska senhän olisi pitänyt väistää mua"... kukas nyt taas kouluttikaan ketä? ;-) - mutta peace, kunhan vain toin yhden näkökulman esille, itse tilanteestahan en mitään tiedä ja siksi kommenttini voi olla ihan turhakin -
    - Elämä on joukkuelaji -

  24. #2364
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    401
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VeeVee Katso viesti
    Tuosta ensimmäisestä tilanteesta sen verran, että jos auto tulee kovaa vauhtia ja päättää antaa sen mennä, niin kannattaa hiljentää niin paljon, että autoilija ymmärtää, että pyöräilijä ei aio ylittää tietä ennen autoa tai irottaa jalan polkimesta ja pistää jalan suoraksi, mutta sitä aika harva autoilija taitaa huomata/ymmärtää. Autoilija saattaa tehdä tuollaisen paniikkijarrutuksen kun yhtäkkiä onkin epävarma siitä menee pyöräilijä vai ei ja reaktio voi tulle viiveellä. Kannattaa joko mennä yli tai näyttää selvästi, että väistät autoa.
    Autoilija pysähtyi väistääkseen muita autoja, sen takia sen perä jäi suojatien päälle. Ei se kevyttä liikennettä huomioinut lainkaan.

  25. #2365
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    659
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fide Katso viesti
    Komppaan VeeVeetä, sujuvan liikenteen yksi kulmakivi on oman toiminnan selkeys ja ennalta-arvattavuus muille liikenteessä kulkijoille. Pyöräilijälle on aika usein suhteellisen selvä, mitä auto tekee, koska käsittääkseni valtaosalla täysikäisistä pyöräilijöistä on edes jonkin verran autolla-ajokokemusta. -
    Jep, ennakoitava olla pitää.
    Valitettavasti omista autoilukokemuksista ei voi vetää johtopäätöksiä siitä, väistääkö seuraava väistämisvelvollinen autoilija vai ei. Se pitää sen autoilijan selkeästi osoittaa omalla ajamisellaan. Ja fillaroitsijan kans.

  26. #2366
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    203
    Tampereella Koivistonkylän ja Rautaharkon välisessä alikulkutunnelissa on pyörätie ja jalkakäytävä rinnakkain. Liikennemerkit ja ajoratamaalaukset löytyy.

    Kävelijä kävelee pyörätien puolella ja soittokelloa soitettuani tämä kävelijä siirtyy taakseen katsomatta sinne pyörätien oikeaan laitaan eli mahdollisimman kauas jalkakäytävästä. Lähden sitten ohittamaan kävelijää ja tietenkin juuri silloin sieltä vastakkaisesta suunnasta tulee pyöräilijä. (Tunnelin jälkeen pyörätie kääntyy 90 astetta vasemmalle). Onneksi ei tullut osumaa. Kaiken huipuksi kun rupesin jalankulkijalle selittämään, että siihen on hyvä syy, että ihmisten pitäisi noudattaa tieliikennelakia, niin pyörästäni hajosi ketjusuoja ja ketjut tippuivat pois päältä. Keskustelu jäi sitten kesken tämän kävelijän kanssa. Kävelijä kävelee jatkossakin siis menosuuntansa oikeassa reunassa riippumatta liikennemerkeistä ja ajoratamerkinnöistä. Tarkkana pitää olla kevyenliikenteentunneleissa!

  27. #2367
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Tänään: 1. Runosmäessä Turussa eräs autoilija kääntyi todella vanhoilla vihreillä yli risteyksen, siis kevyelle liikenteelle paloi jo vihreät kun tämä autoilija vasta saapui risteykseen ja kääntyi... 2. Autoilija joka saapuu kolmioristeykseen melko vauhdikkaasti ja puhuu samalla puhelimeen (tai siltä se ainakin näytti). Ihan kettuillakseni pidin matkavauhdin ja katson mitä tapahtuu (toki jarrukahvat valmiina, en harrasta autojen alle ajamista). Autoilija havahtuu juuri ennen kolmiota että kappas täällä on muutakin liikennettä ja pysähtyy ja pääsen sen edestä jatkamaan matkaa.

    Muuten oli lieviä väylänvalloittamisia eli kävelijät rinnakkain koko leveydeltä tai pyöräilijät vierekkäin taas koko leveydeltä. Tällä kertaa koirat eivät olleet kovin kiinnostuneita niin kuin yleensä.

  28. #2368
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Kaikkein nopeimmin tämmöttinen palaute etenee ko. bussifirman ajopäällikön kautta. Hyvällä tuurilla se asennevammainen on kortistossa jo seuraavana päivänä, ennen kuin ennättää niittaa jonkun.

    Muok: Hyvä tuuri = samasta kuskista on tullut jo n kertaa palautetta ja hän on saanut kirjallisia varoituksia kahdesti.
    No niinpä tietysti. Hyvä että tuli laitettua palautetta. Itse asiassa viikolla tuli viesti, että
    "Palaute käsittelyyn LS-Liikennelinjoille.
    Terveisin Joukkoliikennetoimisto
    n.n."

    ...eli toivottavasti mun palaute on mennyt oikeaan osoitteeseen, asia käsittelyyn ja joku ****** joko pois liikenteestä tai kaidalle tielle.

    EDIT äh, luetun ymmärtäminen hakusessa :/
    Kugelschreiber muokkasi tätä : 11.08.2013 at 22.08 Syy: ei tajua lukemaansa; muumit juoksentelee ties missä

  29. #2369
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Tänään sitten alkoivat peruskoulut Helsingissä, ja paljon oli pientä ja vähän isompaakin koululaista liikenteessä.

    Että otetaan tämä sitten taas huomioon, riippumatta siitä millä tavalla ollaan liikenteessä. Kotinurkilla oli näköjään myös moottoripyöräpoliisi partioimassa erään ala-asteen lähellä, valmiina ilmeisestikin antamaan erinäisiä muistutuksia.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  30. #2370
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Kotinurkilla oli näköjään myös moottoripyöräpoliisi partioimassa erään ala-asteen lähellä, valmiina ilmeisestikin antamaan erinäisiä muistutuksia.
    Hatun nosto poliisille! Vähän OT:na, mut asiaa hipoen. Oletteko panneet merkille sitä, että paikat joissa on varoitus lapsista/30-40km/h nopeusrajoitus ovat juurikin niitä missä porukka ajaa kielloista huolimatta aivan järetöntä ylinopeutta ja tullaan kolmion takaa? Meidän kodin lähialue on juurikin tällainen ja päivittäin joutuu em. urpojen kanssa tekemisiin..

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •