Totta, siihen teipin reunaan jää yllättävän paljon töhnää, toki siinä lähtee myös rasvaa mukana.
Totta, siihen teipin reunaan jää yllättävän paljon töhnää, toki siinä lähtee myös rasvaa mukana.
Mistä porukka ostaa linkun puslia? Ja onko näissä minkään maailman "standardi" kokoja? Itsellä Radoni ja alalinkun puslassa jonkin verran välystä. Tuntee kun nostaa kevyesti penkistä, ja löysätessä rämähtää. Nyt olisi hyvä vaihtaa ku iskarikin lähtee Fillariosaan hoitoon.
THX! Olenpa yhteydessä sinne niin laittavat samalla paketilla tulemaan..
Vaihdoin 2013 remedy 8:sta foxin float ctd drcv 150mm/32mm keulan pois ja pistin tilalle foxin talaksen 160mm/34mm keulan. On kyllä niin paljon parempi tuo kuin aiempi. Sen mitä lukenut niin drcv keuloja on hieman moitittu alkuherkkyyden puutteesta mutta talaksessa tästä ei ole tietoakaan. Itsellä floatti ei tosiaan ollut herkimmästä päästä mutta pääsy vaihtoon oli että keulan täytyi soveltua paremmin am ajoon. Talas tuntui varsin eleettömästi poimivan kaikki, niin pienet töyssyt kuin isommatkin ilman että niihin olisi suuremmin edes reagoinut. Alkuun kun sai paineet ja vaimennuksen kohdalleen tuntui kuin olisi voinut päästää saman juurakko pätkän paljon vauhdikkaammin ja "huolettomammin" kuin vakio floatilla.
Suotta eivät rtechissä kehoittaneet hankkimaan 34mm putkilla olevaa keulaa. Eron 32mm:een oikeasti huomasi.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Onko muilla radon/cube täpäripyörissä yhtä järjetön alimman linkun puslan irroitus ku mun pyörässä?!? Puslan irrottamiseksi pitää irrottaa kammet ja eturattaat, eli pikku hommasta tuleekin iso projekti. Irroitin iskarin ja samalla ajattelin putsata iskariin kiinnittyvät osat. Putsatessa totesin, että nykyiset 4 laakeriakin toimivat todella tahmeasti, joten menee nekin vaihtoon.
Pusla jää varmaan vaihtamatta ku sit pitäis samalla vaihtaa ketjut ja parit eturattaat, varmaan viisasta olis myös uusia takapakkakinjoka taas maksaa kasan euroja..
Linkki pyörästä, josta näkee iskarin sekä linkun kiinnittykset.
http://www.bike-magazin.de/test_tech...-70/a1328.html
Mitkä kammet siinä on jos se niin vaikeaa on?
Omassa täpärisä kampien irroitus kesti noin minuutin. Niiden takana olevan linkun laakerin irroitus kesti noin 2 tuntia...
Eiku ne vois vaihtaa samoilla tulillakyllä niillä vielä hyvin ajelee. Kai sitä sit pitää purkaa sen verran, että puslan saa vaihdettua.
Ne on niin pieniä töitä, ettei ole mitään tarvetta tehä samassa istunnossa. Ei se purkaminen ja kasaaminen missään tunnu kuten kolistelija sanoi. Toki ekalla kerralla voi hetki mennä ja työkaluja tullee ostettavaksi*, mutta sittenhän senkin osaa. Se laakerin vaihto voi olla työläämpi tai sitten ei. Joko teettää noi liikkeessä tai sitte suosiolla ostaa oikeat, hyvät työkalut ja opettelee kaikessa rauhassa tekemään. Kumpaakaan vaihtoehtoa ei kandee pelätä tai huoltoja ja korjauksia sen takia lykätä!
*) kato foorumilla tai parktoolin oppaasta (hakukone jeesaa molemmissa) ja osta ne tarpeelliset työkalut jo etukäteen; harmittaa kun on aloittanut jotain ja se jää tekemättä ilman kunnon työkaluja; harmittaa myös tehdä huonoilla työkaluilla
Rokkarin Tora Solo Air -keulassa alkoi kuulua käytössä suhahduksia (*tsuh*) sen jälkeen kun putsasin liukuputkea linkin takaa löytyvällä aineella: http://www.rosebikes.fi/tuote/brunox-deo-555557/ . Mainittakoon että keula alkoi liikkumaan huomattavasti paremmin ja paineita sai kasvattaa. Käsittääkseni tuo ääni tulee paluuvaimennuksesta, ainakin sitä säätäessä pienemmäksi suhahtelu harvenee. Kysymys kuuluukin: esintyykö tuo ääni kaikilla keuloilla ja voiko sitä vähentää s.e. keulan toiminta säilyisi ennallaan? Äänen kuulee pääasiassa kun hyppyyttää keulan ilmaan ja äkäisemmissä epätasaisuuksissa.
Sihinät on normaalia ja tulee just sieltä rebound venttiilistä.
-Ei sen tarvii olla niin helvetin vakavaa.
http://ridingmyassoff.wordpress.com/
Lähtökohtaisestihan Float pitäis olla herkempi, koska siinä on vähemmän tiivisteitä aiheuttamassa kitkaa kuin Talaksessa. Lisäksi keulojen alkuherkkyyshän laskee mitä pidempään edellisestä huollosta on kulunut. Joskus keula voi olla tosi nihkeä jopa suoraan paketista otettuna (esim. omassa Boxxer World Cupissa oli hirvee stiction paketista otettuna). Jos et ollut tiputtanut keulasta alajalkoja ja vaihtanut öljyjä ja samalla kattonut, ettei stefat oo kuivat, niin en tekisi tuollaisia johtopäätöksiä, joita esität.
Toivottavasti et ostanut 2013 Fox Talas 34:sta, koska se on saanut aika paljon kritiikkiä vaimennuksen osalta. Keula siis esim. sukeltelee descend-moodissa aivan liikaa ja 2014-malleihin Fox on korjannut asian ja itseasiassa muutenkin uusinut Talas-systeemin:
http://www.pinkbike.com/news/FOX-34-...PRESSIONS.html
Foxilla on kai tarjolla 2013 Talaksiin upgrade kit, joka korjaa ongelmat. Itse olisin melkein tuon 2013-keulan kohdalla vaatinut samaan kauppaan tuon upgrade kitin mukaan jälkiasennuksena. Tosin Fillariosan Markuskin osaa korjata tuon keulan ja tiedän, että ainakin joillekin suomalaisille enduron kärkikuskeille on tehty uudelleensimmitystä ko. keulan korjaamiseksi.
Mutta muuten varmasti oli hyvä tuo vaihto 32:sta 34:een. 32:n chassis on aika letku ainakin oman kokemuksen perusteella.
Olen tuossa speksaillut vaimon BMC TF02:seen uutta keulaa vanhan Marsun tilalle. RCZ:n tarjouksista olen katsellut Formulan 120 mm joustavaa Thirty Threetä, mutta se kun on niin pahuksen kallis. Siitä ei myöskään löydy vielä paljon mistään tosielämän kokemusperäistä faktaa, kun valmistaja on uusi keulojen osalta. Tämän takia myös sen kestävyys pidempiaikaisessa käytössä arvelluttaa.
Toisena vaihtoehtona on pyörinyt DT Swissin EXM 150, mutta kun rungossa on takana vain 120 mm joustoa ja nykyinen keulakin on 120 mm, niin pelkään että rungon kestävyyttä (tosin kuski painaa 48 kiloa eikä tosiaankaan rymistele maastossa ajaessaan). Samoin arvuuttelen meneekö rungon geometriat ihan keturalleen noin paljon pidemmällä keulalla.
Löytyisikö täältä keneltäkään käyttökokemuksia noista keuloista tai muuta varteenotettavaa kommenttia aiheeseen liittyen.
Ajoin eilisen lenkin niistä paikoista joissa tulee paukutusta omassa ajossa sen mitä oma pää kestää. En nyt huomannut mitään massiivista sukeltelua mutta kuten linkkisi antoi ymmärtää niin tottahan tuo on.
Täytyy tarvittaessa hoitaa asia kuntoon kun ensimmäinen huolto tulee eteen.
Maailmalta löytyy jotain kirjoituksia myös ko äänestä. Rtech sanoi että jos iskari vastaa sääntöihin normaalisti ja pelaa koko joustomatkan tasaisesti niin huoltoon ei tarvetta.
Olen nyt vaan ajanut tuon kommentin jälkeen. Jahka tässä saa selviteltyä niin veikkaan että itseltä lähtee tuo drcv myös takaa pois. Keulan jo vaihdoin. Mtbr foorumilla on paljon kokemuksia siitä kun porukka on vaihdellut noita pois.
Itsekkin allekirjoitan drcv:stä sen että se ei ihan joka paikassa toimi unelmana. Joko paineet on niin alhaiset että pahimmissa paikoissa pohjaa. Tai sitten paineet täytyy nostaa niin ylös että iskari ei enää hyvin reagoi pienimpiin röykkyihin. Jonkunlaista kompromissia tuon takaiskarin kanssa tässä on etsitty ja sillä on menty. Vaikea sille vaan on löytää paineet siten että max joudtomatkan käyttää ilman pohjaamista. Voi olla että en osaa, mutta tästä on mtbr sivulla paljon vastaavia juttuja.
Mutta tosiaan tuo nakse ei liene vakavaa ole. Vai oletko mistään kysellyt syytä? Pyöräni on kuukauden nuorempi kuin sinun.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
En ole muualta kuin täältä kysellyt ja ajattelin ajaa kauden loppuun ja sitten kausihuollon yhteydessä vois yrittää selvittää naksunnan syy? Toiminta muuten ok. mutta hieman häiritsee "siirtymätaipaleilla" tuo naksunta silloin kun ajetaan perä jäykkänä.
Naksaako sinulla climb asennossa? Minulla ei sitä tee.Trail ja descent asennoissa naksuttelee mutta tosiaan kun paluuvaimennuksen pistää minimiin niin on täysin äänetön.
Sama täällä eli ajan kauden loppuun ja sitten talvella huollatan/poistan tuon drcv:n.
Mitenkäs foxin muovipuslien kanssa toimitaan, kun avasin ja putsasin sen ja kasailin sen kuivana.
Onko noiden kanssa niin, että niitä ei saa voidella millään vai kuuluuko sinne laittaa jotain rasvaa/öljyä?
kyseessä siis tämä setti: Fox Low Friction Shock Bushing Kit
![]()
Juu ei tarvi ja ilmeisesti ei kannatakkaan laittaa mitään noihin pusliin.
-Ei sen tarvii olla niin helvetin vakavaa.
http://ridingmyassoff.wordpress.com/
Onko suositella jotain keulahuoltoja tekevää liikettä Helsingissä ? Ostin käytetyn 2v vanhan maasturin millä ajettu pääosin kadulla, mutta ajattelin silti käyttää öljynvaihdossa(tuskin siitä haittaakaan on). Paikallinen pyörähuolto ei tee ollenkaan keulahommia.
Keulahuoltoja esim.
Helsingissä: http://www.shocktherapy.fi/
Vantaalla: http://www.fillariosa.fi/
www.ajokoiralaika.blogspot.com
Ei kukaan sattuisi tietämään onko 2013 mallinen Recon Gold vielä sellainen että joustomatka on spacereillä valittavissa? Ei viitsisi purkaa turhan takia ja jos onnistuu niin siitä saisi halvan keulapäivityksen jos tuo venähtäisi 100 --> 120 mm koska 29" tapered-keulat 120 mm joustolla sekä tavalliselle tallaajalle sopivalla hintalapulla tuntuu olevan lähinnä haavekuvia.
luultavammin tarvii vaihtaa ilmaruoto.. jos on oem-keula eli pyörän mukana tullut niin se ilmaruodon mallikin voi olla mitä sattuu..
The end of the road is just the beginning...
Mjoo, se siitä halvasta päivityksestä sitten. Tai saa nähdä mitä löytyy kun sen ekan kerran purkaa huoltoa varten mutta siihen asti olkoon tuollainen.
Kyllä nuo kelpaisi, olettaen että ne on nämä...
http://www.bike-discount.de/shop/k10...k.html?mfid=45
http://www.bike-discount.de/shop/k10...c.html?mfid=45
...mutta kun on molemmat 26" versioita. Eipä silti, tuo eka näyttää tosi hyvältä vaihtoehdolta oman kakskutosen nokalle kun sekin uutta vaatisi.
^no kato perhana. Miten mä aamulla kattelin, että olis 29er. Olikohan vielä silloin(?). Voi olla että katoin väärinkin
Itsellä hakusessa nimittäin suoralla putkella 100mm ja siksi tulee kytättyä joka päivä tarjousvalikoimat.
Kirjanmerkit