HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 19 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 1987

Aihe: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

  1. #541
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    955

    29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

    ^^^ itse vähän yli 100kg ja olen antanut itselleni ymmärtää että crestit on liian "kevyet" = ei kestä. Oma valinta on Arch Ex. Oma meno ei niin rajua että tarvitsisi Flouta. Punnitsin Flou:n leveyden ja painon hyötyjä ja otin kevyemmän eli siis Arch Ex. Tässä kiekot valmiina. (Arch, Dt comp messingillä ja navat Dt240). Paino ilman venttiiliä ja teippiä muistaakseni karvan alle 1800g. Winstanleysta tulossa toiset samanlaiset Hopeilla, mielenkiintoista verrata.

    ________

    Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy

  2. #542
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Flown paras puoli on leveys.. kapeakin rengas on leveämmällä kehällä paljon tukevampi --> matalammat paineet, rengas pysyy kuosissa vaikka kivikossa vähän burppaisikin. Leveämpi kehä kannattaa ottaa vaikka painossa vähän takkiin tulisikin.
    Flowt lähti eilen tilaukseen. Preferoin pomminkestävyyttä keveyden edelle. Samoin leveän vanteen vaikutus renkaan tukevuuteen painoi vaa'assa.

  3. #543
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Onko Flow pomminkestävä? Minulla oli toisenlainen käsitys, mutta toisaalta mihin vedetään pomminkestävyyden raja Flow EX olis kyllä valintani, jos olisi tarvetta kiekkoja kasailla. Tosin OT-koossa. Toisaalta letkumpi kehä paljastaisi paremmin osaako kiekkoja kasata... luulisin...

  4. #544
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    222
    Kova arpominen kiekkojen suhteen käynnissä. Vaihtoehtoina Crest, Arch ja Flow. Easton Havenit ois ollu hyvässä tarjouksessa, mutta ongelmat napojen suhteen poistivat nämä pelistä vaikkakin päivityskittiä perästä ilmaiseksi saisi. Kuskilla painoa 88kg ja ajelu suht rauhallista/tavanomaista poluilla cruisailua. Juurakoissa ja kivikoissakin viihdytään, kun niitä vastaan tulee. Crestien kestävyys epäilyttää. Flow:ssa taas paino haraa vastaan, ainakin omassa päässä. Ajossa tuskin valitusta syntyy. Arch voisi olla kompromissi. Onko renkaiden väännössä vanteille Arch:n ja Flown suhteen eroa? Meneekö leveämmälle helpommin?

  5. #545

    Re: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arhipoff Katso viesti
    Kova arpominen kiekkojen suhteen käynnissä. Vaihtoehtoina Crest, Arch ja Flow. Easton Havenit ois ollu hyvässä tarjouksessa, mutta ongelmat napojen suhteen poistivat nämä pelistä vaikkakin päivityskittiä perästä ilmaiseksi saisi. Kuskilla painoa 88kg ja ajelu suht rauhallista/tavanomaista poluilla cruisailua. Juurakoissa ja kivikoissakin viihdytään, kun niitä vastaan tulee. Crestien kestävyys epäilyttää. Flow:ssa taas paino haraa vastaan, ainakin omassa päässä. Ajossa tuskin valitusta syntyy. Arch voisi olla kompromissi. Onko renkaiden väännössä vanteille Arch:n ja Flown suhteen eroa? Meneekö leveämmälle helpommin?
    Mulla Arch EX:t alla viime kesästä ja ainakin ne renkaat mitä ite testannut eli Racing Ralph, Rocket Ron, Ardent ja Beaver noussut vanteelle ihan helposti.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta

  6. #546
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arhipoff Katso viesti
    Kova arpominen kiekkojen suhteen käynnissä. Vaihtoehtoina Crest, Arch ja Flow. Easton Havenit ois ollu hyvässä tarjouksessa, mutta ongelmat napojen suhteen poistivat nämä pelistä vaikkakin päivityskittiä perästä ilmaiseksi saisi. Kuskilla painoa 88kg ja ajelu suht rauhallista/tavanomaista poluilla cruisailua. Juurakoissa ja kivikoissakin viihdytään, kun niitä vastaan tulee. Crestien kestävyys epäilyttää. Flow:ssa taas paino haraa vastaan, ainakin omassa päässä. Ajossa tuskin valitusta syntyy. Arch voisi olla kompromissi. Onko renkaiden väännössä vanteille Arch:n ja Flown suhteen eroa? Meneekö leveämmälle helpommin?
    Olen nyt kerennyt ajamaan Cresteillä n.700km. Ajelu on ollut perus polkujen kiertoa, sekä välillä teknistäkin pätkää. Kiekkoja säälimättä on ajettu. Painoa kuskilla vähän reilu 90kg. 600 kilsan jälkeen rihtautin kiekot lähinnä tarkistusmielessä. Etukiekossa oli tässä vaiheessa n. 1mm sivuttaisheitto, takakiekko luotisuora. Pinnat oli kuitenkin ilmeisesti melko löysällä. Katsotaan nyt vielä ainakin tämä kesä, ennen kuin suurempia kommentteja Crestien kestävyydestä uskaltaa sanoa. Mikäli kovin usein joutuu kiekkoja ruveta oikomaan ja/tai pinnoja kiristelemään, niin täytynee sitten päivittää kehät Arch Ex:iin tai sitten jotain ihan muuta.

    Mulla on muuten suoravetopinnat, vaikka ei sillä mitään kovin suurta vaikutusta kai kestävyyteen ole. Vähän on ehkä ruvennut harmittamaan suoravetopinnallisten versioiden hankinta, koska pinnoja ei tunnu löytyvän mistään. Toki molemmat varapinnat on vielä käyttämättä. Tähän voi pistää toki linkkiä, mikäli jollakin joku hyvä ostospaikka on tiedossa. Pinnat on Sapimin 2.0/1.8mm ja muistaakseni 300mm pituus. Tarkempi malli lienee Race. Joissain lähteissä puhutaan myös Sprint mallista. Pinnoissa ei kuitenkaan lue muuta, kuin Sapim.

    Edit. Racing Ralphit nousee vanteelle Fairyn avulla.

  7. #547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Mavic Crossride - etuvanne taisi antautua hitsisauman kohdalta. Ainakin niiltä kohdilta pihisee tubeleksesta ilmat ulos Samalla pihisi luottamus noihin kiekkoihin enkä taida niillä enää uskaltaa kovin paljoa ajaa. Käytän tekosyyn tehokkaasti hyväkseni ja vaihdan samantien kiekkosetin uuteen ja ehompaan.
    Canyonin tukigyntteri sanoi, ettei Crossridessa mitään hitsisaumaa ole eikä se liitos myöskään ole välttämättä ilmatiivis. Mulla oli ilmeisesti vaan liian kapea teippi vanteessa.

    Nooh, ei se mitään. Tekosyy tuli jo tehokkaasti käytettyä hyväksi ja uudet kiekot ovat jo kuriirin kuskattavana :-)

  8. #548
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    85
    Omaan projektiin tulee WTB:n Frequency i23 Team Hopen navoilla ja DT Comp pinnoilla. CRC:stä saa tilattua "käsintehtynä" eli kasaavat käsin, kiristävät koneella ja loppukiristys käsin. Kovasti noita kehiä on kehuttu vaihtoehtona Flow EX:lle. Sisäleveys 23 mm, paino 523 g. Pitää laittaa kommentteja, kunhan kiekot saapuvat. WTB:ltä on tulossa lokakuussa KOM i23, joka painaa ainoastaan 426 g. Ilmeisesti enduro-käyttöön suunnattu kehä. Täytyy kyllä kehua WTB-Europen asiakaspalvelua. Kovin auliisti vastailivat, kun noista kyselin.

  9. #549
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    239

    29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

    Mä teetätin omaan 29:iin kiekot vanhoihin Kingin napoihin Flow EX kehistä DT Compeilla. Contin 2.2 tuumaisen kumin leveys kasvoi 52 millistä 57 milliin. Oma paino 103 ja ajotyyli on hyvinkin kalustoystävällinen. Ajattelin vaan itse painottaa kestävyyttä yli keveyden, kehän leveys oli myös tärkeä.
    Tyytyväinen olen ollut, mutta totta puhuenhan jo toisella lenkillä nuo ominaisuudet tuppaa unohtumaan ja kiekot vaan on ja toimii.

  10. #550
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    955

    29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mike Katso viesti
    ^^^ itse vähän yli 100kg ja olen antanut itselleni ymmärtää että crestit on liian "kevyet" = ei kestä. Oma valinta on Arch Ex. Oma meno ei niin rajua että tarvitsisi Flouta. Punnitsin Flou:n leveyden ja painon hyötyjä ja otin kevyemmän eli siis Arch Ex. Tässä kiekot valmiina. (Arch, Dt comp messingillä ja navat Dt240). Paino ilman venttiiliä ja teippiä muistaakseni karvan alle 1800g. Winstanleysta tulossa toiset samanlaiset Hopeilla, mielenkiintoista verrata.

    Nyt sain vihdoin kiekot litkutettua ja laitettua fillariin. Uudet kiekot ja siirtyminen tubeleksiin toi säästöä painossa 820g!!! Banditin alkuperäkiekot oli kyllä tosi painavat ja ehkä vähän rajumpaan menoon tarkoitettu. Tänään pitkällä lenkillä ja oli ihan kuin eri pyörä

    Totuus on kuten HV tossa ^ yllä sanoi. Eron kokee vain kerran
    ________

    Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy

  11. #551
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    52
    Nyt sitten paukahti jälleen kerran omasta täysjäykästä sinkulamaasturista takakiekosta pinnairti ja kiekko kieroksi. Kaksi kertaa korjauttanut ja ei tunnu jostain syystä kestävän. Ei viitsisi enää korjauttaa kyseistä laitosta vaan voisi suoraan ostaa uudet kiekot. Ajatuksena olisi ostaa kunnon vaihdekiekot jotka sitten voisi siirtää uuteen vaihdepyörään (mahdollisesti ensi vuonna). Kuskilla on painoa karvan yli 100kg ja ajelu nyt on enimmäkseen hiekkatietä ja talviajoa, mutta välillä tulee myös rantakallioilla ja maastossa ajeltua.

    Selailin jokusen sivun tätä ketjua ja ilmeisesti Winstanleyltä saisi hyvään hintaan Hopen + NoTubes komboa. Olisiko se sitten Arch EX vai FLow EX? Crestit todennäköisesti auttamattomasti liian kevyet. Kevyet kiekot ainakin ovat olleet maantiepuolella (Dura-Ace C24 WH-9000, karvan vajaa 1400g setti) todella mukavat ja nopeat. Eli sinällään kevyet olisi hakusessa. Tosin tällä hetkellä renkaina on 2.4" Mountainkingit joten sinällään FLowt sopisivat paremmin noille.

    Olisiko mitään muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Bike-Discountista saisi Shimanon XT -kiekkosettiä 269€. Käsittääkseni paino noin 1800g /setiltä, olisivat huomattavasti halvemmat.

    Kumpaan arvon foorumiväki kääntyisi vai onko muita hyviä vaihtoehtoja? Budjetti noin suunnilleen 300-400€, käytetyt olisi hyvät, mutta huonosti saatavilla..

  12. #552
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Eppu varmaan kasailee hi5bikessä tuohon rahaan ihan asialliset kiekot Stanin kehille ja napoja siellä on aika monenmoisia. Ja tietty onhan noita hyviä kiekkojen kasaajia varmasti muissakin pk-seudun kaupoissa.
    https://www.instagram.com/xtranza/

  13. #553
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kusari Katso viesti
    Selailin jokusen sivun tätä ketjua ja ilmeisesti Winstanleyltä saisi hyvään hintaan Hopen + NoTubes komboa. Olisiko se sitten Arch EX vai FLow EX? Crestit todennäköisesti auttamattomasti liian kevyet. Kevyet kiekot ainakin ovat olleet maantiepuolella (Dura-Ace C24 WH-9000, karvan vajaa 1400g setti) todella mukavat ja nopeat. Eli sinällään kevyet olisi hakusessa. Tosin tällä hetkellä renkaina on 2.4" Mountainkingit joten sinällään FLowt sopisivat paremmin noille.

    Olisiko mitään muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Bike-Discountista saisi Shimanon XT -kiekkosettiä 269€. Käsittääkseni paino noin 1800g /setiltä, olisivat huomattavasti halvemmat.
    Flow-setti on 200 grammaa painavampi ja 5mm leveämpi kuin Arch. Ilmeisesti molemmat ovat kestäviä kehiä 0.1-tonnisille kuskeille. Flow lienee leveämpänä jämäkämmän tuntuinen.

    Shimppaa ei ainakaan bikeradarissa kehuta:

    http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ca...wheelset-47227

  14. #554
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    52
    Kiitoksia vastauksista!

    Ilmeisesti noita Shimanoja ei siis viitsi ostaa vaikka halvat olisivat. Hi5Bikesista voisi tosissaan kysellä, osaako kukaan nopealta kädeltä sanoa että kun kehien hinta oli 88€/kpl ja esim. Sramin X9 navat noin 60€ etunen ja 120€ takanapa, että paljon noista tulee hinnaksi kun lyövät vielä pinnat ja kasauksen? Jos pinnat euron /kpl ja kasaus ilmainen niin tuosta tulee kuitenkin 420€. Eli kuinkakohan paljon noista lähtee hinnasta pois kun ottaa koko satsin? Noita SRAMin napoja muistaakseni kehuttiin jossainpäin foorumia. Noista muista Hi5bikesin nettisivuilla olevista navoista en sitten osaa sanoa.

  15. #555
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Varmaan kantsii soittaa ja pyytää tarjous. Eiköhän kiekot aikalailla yleensä kasata ns. pakettihintaan jokaisessa kaupassa. Navoissa miettisin itse akselien vaihtomahdollisuutta, ainakin stanin ja hopen navoissa akselimuutoksia on helppoa tehdä.
    https://www.instagram.com/xtranza/

  16. #556
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    325
    Hei kertokaas jotka tunnette paremmin Mavicin ITS-4 hubin, että kuinka perkeleen tiukkaan laakerit ja linkut pitää kiristää, jotta laakereista lähtee välykset pois? Mulla on tossa Crossmax ST29 kiekot, joissa tuntuu molemmissa päissä olevan klappia. Etupäässä enemmän. Takaa sain klappia hieman pois eilen kun tiukoin laakereita, sekä laitoin linkun tooodella tiukalle. Hieman pelottaa että runttaan laakerit liian tiukalle ja vahingoitan niitä. Mavicin ohjeen mukaisesti jos tiukkoo laakerin ensin tiukalle ja sitten löysää 1/4 kierrosta jää laakerit liian löysälle ja klappi tuntuu selvästi. Vedin laakerin tiukalle (ei mitään runttausta) ja kiekko kiinni pyörään ja linkku tiukalle niin klappi hieman vähenee mutta silti tuntuu vielä. Ainiin ja kiekoilla ajettu vasta 500km eli aika iskemättömät pitäisi olla...

  17. #557
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Pikalinkun kiristäminen ei pitäsisi tuollaisess QRM+ navassa vaikuttaa laakeriin. Kiekko kiinni fillariin, pikalinkku järkevälle tiukkuudelle ja QRM-mutterista sen verran kireetä että välys häviää juuri ja juuri. Jos välys ei poistu vaan pyörimisestä tulee naheaa, silloin on jokin pielessä laakereissa tai akseleissa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  18. #558
    Liittynyt
    12/2008
    Paikkakunta
    Turgu
    Viestit
    303
    Uusissa/uudehkoissa Mavicin crossride & crossmax kiekoissa ollut ongelmia välyksen kanssa (kuten janneko toisaalta jo luki). Omissa Crossmax SLR:ssä löytyy samaista välystä, laitoin eilen mailia fillarin valmistajalle (canyon), kattellaan mitä vastaavat. Joko takakiekon käytöstä on tehty liian vaikeaa peruskäyttäjälle, tai sitten Mavicilla on jonkinmoista ongelmaa laakereissaan.
    www.pyörätarvike.com

  19. #559
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Itse en Shimanoa enää ostaisi. Sinkulakäytössä kahdesta XT-navasta paukahtanut vapaarattaan runko halki. Aikaisempi kuusipulttisesta navasta ja nyt sunnuntaina puolestaan CL-navasta. Fulcrumin setti on itselläni ollut varsin huoleton. Kiekoilla on tosin painoakin ihan "mukavasti".


    Ai näinkö? Kolmas vapaaratas tohjona...

    paljon en pyytäisi:
    1. Holkitetut vanteet
    2. Standardipinnat
    3. Messinkinipat
    4. 5000 - 10000 km kestoa
    5. Painoluokka 2 kg per pari
    6. Hintaluokassa alle 200 euroa
    7. Pikalinkut molemmissa keikoissa

    mahdottomiako kuvittelen?
    fob muokkasi tätä : 31.07.2013 at 14.56 Syy: Kohta 7
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  20. #560
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti


    Ai näinkö? Kolmas vapaaratas tohjona...

    paljon en pyytäisi:
    1. Holkitetut vanteet
    2. Standardipinnat
    3. Messinkinipat
    4. 5000 - 10000 km kestoa
    5. Painoluokka 2 kg per pari
    6. Hintaluokassa alle 200 euroa

    mahdottomiako kuvittelen?
    Kuutoskohtaa lukuunottamatta olisi ollut helppo järjestää...

  21. #561
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Paljonko lisää?
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  22. #562
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Pikalinkun kiristäminen ei pitäsisi tuollaisess QRM+ navassa vaikuttaa laakeriin. Kiekko kiinni fillariin, pikalinkku järkevälle tiukkuudelle ja QRM-mutterista sen verran kireetä että välys häviää juuri ja juuri. Jos välys ei poistu vaan pyörimisestä tulee naheaa, silloin on jokin pielessä laakereissa tai akseleissa.
    Toi näköjään autto kun laitto vanteen kiinni. Aika kummaa että noi laakerit tuntu paljon löysemmiltä kun ne oli kiristetty linkuilla ja tiukensin niitä. Tarkoitan nyt siis että kiristäminen tuntui löysemmältä => linkun kiristäminen olisi löysentänyt laakereita? Ehkä tää on vaan korvien välissä...

  23. #563
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Specializes hardrock? http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=kiekot&id=57
    Hinta kohtuullinen, entä laatu?
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  24. #564
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Paljonko lisää?
    Actionsports.de:stä laskin, että jos laittaisi DT370-navoilla, DT Competition -pinnoilla, messinkinippeleillä ja Pacenti TL28:eilla, niin voisi olla aika tukeva setti. DT:n kiekkolaskurin mukaan juuri alle kaksi kiloa ja hintaa 279,90 + postikulut. Mavicin TN319:eillä hinta laskee 60 euroa, mutta painokin nousee liki 100g/pää. Vähän ehkä vaikea yhtälö päästä kaikkiin muuttujiin kiinni yhtaikaa.

  25. #565
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Onks noita Hope + Flow (wanha tai EX) -settejä jossain oikeen edukkaasti tyrkyllä? Tai sitte jotain Flöytä keveempää tupelosta, Arch EXää tai mitä niitä on.

    Edit: näyttäis olevan Wigglellä ainakin kohtuullisen tuntuiseen hintaan 29 flow ex -hoopsia. Ja superstarilla on 200 puntaa wanha flow 29 ja switch-naabenit. Kasauksen laadusta näyttää olevan sanomista katselmoinneissa. Ainahan ne voi ite viimeistellä, mut kun ottaa huomioon, että sata puntaa "vain" hintaero exillä ja hopeilla, niin eipä se sittenkään taira kannattaa supastar.
    juminy muokkasi tätä : 01.08.2013 at 10.56

  26. #566
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti janneko Katso viesti
    Hei kertokaas jotka tunnette paremmin Mavicin ITS-4 hubin
    Omilla Crossmax SLR 29:llä on ajettu arviolta 1500km, ensimmäisen tonnin jälkeen talvella purin takanavasta vapaarattaan ja irroitin akselin, jonka jälkeen öljysin ja kasasin Mavicin ohjeen mukaan. Ei mitään valittamista kummassakaan päässä, etukiekko on normaalilla pikalinkulla ja takakiekko 12x142 adaptereilla 12x142+ -takahaarukassa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  27. #567
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    955
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Onks noita Hope + Flow (wanha tai EX) -settejä jossain oikeen edukkaasti tyrkyllä? Tai sitte jotain Flöytä keveempää tupelosta, Arch EXää tai mitä niitä on.

    Edit: näyttäis olevan Wigglellä ainakin kohtuullisen tuntuiseen hintaan 29 flow ex -hoopsia. Ja superstarilla on 200 puntaa wanha flow 29 ja switch-naabenit. Kasauksen laadusta näyttää olevan sanomista katselmoinneissa. Ainahan ne voi ite viimeistellä, mut kun ottaa huomioon, että sata puntaa "vain" hintaero exillä ja hopeilla, niin eipä se sittenkään taira kannattaa supastar.
    Mulla siis tulossa Winstanley:lta Hoopsit Arch exeillä. Tilattu heinäkuun alussa ja piti tull ennen kuun loppua. Nyt tullut meiliä että menee pitkälle elokuun puolelle . Jos voisi kelata ajassa taaksepäin niin olisin tilannut Merlinistä. Heiltä saa noita Hoopseja tai sitten pienellä lisärahalla samat mutta heidän kasaamina. Yhdet kiekot sieltä tilannut ja todella tyytyväinen ollut.
    ________

    Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy

  28. #568
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Kesätöistä tuli eka tili ja nyt alko kuumottaa.. Uudet kiekot olis kiikarissa vanhojen Superstar evo/sapim race/crest tilalle, jotka on liian löysät, kapeat ( 2,35 HD:t vähän muljuaa) eikä tahdo pysyä suorana. Navat tulee todennäköisesti olemaan DT:n 240:set kuuspulttisina ja pinnat CX rayt tai aerolitet(<= noita sais valkosena ). Sitten meneekin vaikeaksi kun noita vaihtoehtoja on ihan liikaa internetin ihmemaailmassa. Kehät täytyy ehdottomasti olla muutettavissa tubeleksiksi ja leveyttä pitää olla tarpeeksi 2,4 tuumasille kumeille. Painoa tärkeämpää on kestävyys ja jäykkyys. Mielellään kasaisin setin itse, mutta en oikein tiedä missä välissä sitä ehtis...

    Vaihtoehtoina tällähetkellä
    http://www.light-bicycle.com/wider-c...ompatible.html
    +kevyet
    +kuitua(onko tuo nyt sitten plussa?)
    -laatu voi olla ihan mitä vain
    -hintaa kuitenki aika reippaasti vs. flow ex

    http://www.notubes.com/ZTR-Flow-EX-2...-P968C123.aspx
    +kestävät
    +toimii pomminvarmasti tuubittomina

    http://www.velocityusa.com/product/rims/blunt-35-622


    Painoa kuskilla on ajokamoissa 85-90 kiloa, ratsuna Ninerin WFO ja polut kaikkea soratien ja bikeparkin väliltä.

  29. #569
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    52
    Nyt sitten on valinta kohdistunut itselläni Hopen kiekkoihin joko Arch EX tai Flow EX kehillä. Kestääkö nuo Arch EX:t varmasti 100kg kuskin alla? Olisivathan Flowt varmasti varmemmat, mutta ei viitsisi ottaa 200g lisää painoa välttämättä. Pyörä tällä hetkellä täysjäykkä sinkula, joten kauheita droppeja ei tulla ajamaan. Myöhemmin siirtyvät johonkin etujousitettuun vaihdeversioon.

  30. #570
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Itselläni on sekä Flow että Crest setti Hopen navoilla, uskoisin kiekkojen tekijän ammattitaidon sekä ajotyylin vaikuttavan tuohon kestävyyteen. Jos selkeästi haluat paiskoa ja käyttää leveää/isolla ilmatilalla varustettua rengasta ota Flow, Crest sitten selkeästi helpompaan maastoon ja pienemmälle kumille.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •