GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 38 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 48 88 138 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #1111
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    9
    En uutta aihetta viitsinyt aloittaa niin laitetaan nyt tänne. Eli pyörä (Giant trance X2) on pitänyt naksahtelevaa ääntä nyt jonkin aikaa. Ääni kuuluu aina runtatessa voimalla. Keskiön pitäisi olla kunnossa, ainakaan se ei ole löysällä. Muutkin perinteiset eli polkimet ja satulatolppa on tarkastettu ja niistä ääni ei kuulu. Nyt pyörän takajousituksen linkustoa tutkiessani huomasin iskarin alapään kiinnityksen toisessa päässä selvän välyksen, toisella puolella välystä ei ollut. Tarkistin läpimenevän pultin ja tiukalla oli. Kuviakin räpsin. (pahoittelut huonosta kännykkälaadusta, toivottavasti saa selvän kuitenkin..)

    Välys:


    Ja välyksetön puoli:


    Voisiko nakse johtua tuosta? Jokin kai tuossa joka tapauksessa on pielessä, mutta mikä?

  2. #1112
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Iskarin silmästä liukupusla kulunut väljäksi, ei ole iso operaatio vaihtaa.
    Blää, en lukenut kunnolla- eihän siellä mitään väljää ollut vaan pelkkää naksumista, joka sekin voi johtua lopussa olevasta puslasta.
    Täpärin linkusto nyt vaan välillä voi pitää ärsyttävää naksumista ja naksuminen voi lopulta kuulua ihan jostain muualtakin (tolpasta, kammesta, polkimesta jne jne)

  3. #1113
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    9
    Joo tosiaan jäi sanomatta, että jos satulasta tai rungosta kevyesti nostaa niin tuntuu aivan pieni klappi. Lienee juuri tuo iskarin pusla?

  4. #1114
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    puslasta kuuluvat äänet selviää suht helpolla kun nostat fillarin perän satulasta 20cm ilmaan ja tiputat maahan, jos toimii oikein niin pitäs pysähtyä about kerrasta ilman suurempia ääniä, jos pusla on selvä niin se jää värähtelemään ikävästi rämisevän äänen kera.... joskus epämääräistä naksetta on aiheuttanut kuulemma myös sramin type 2 takavaihtaja...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  5. #1115
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Trancen iskarin alasilmässä ei ole puslaa... Tuo Trancen linkusto ei ole symmetrinen, joten tuo(kin) ero saattaa kuulua asiaan.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  6. #1116
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Huomenta kaikille Nyt on lomat vietetty ja viimeinen viikko tuli nautiskeltua Syötteen poluista. Huomasin lähtöpäivänä emännän Focus Super Bud:n(ostettu alkutalvesta) takalinkustossa vertikaalista klappia. Toisin sanoen eli kun pyörää nostaa kevyesti satulasta, niin takalinkkussa on selvästi silmin havaittavaa tyhjää liikettä, karkeasta silmällä arvioiden 0.5-1mm verran. Onkohan tuo ihan normaalia?

    Omassa Spessussa ei ole mitään tyhjää liikettä, mutta onhan siinä erilainen rakennekin takalinkustossa. Minulle tuli mieleen, että voisiko alhaisella iskarin ilmanpaineella olla jotain tekemistä tuon kanssa, että takaliskusto pääsee noin liikkumaan?
    Still rides with 26er

  7. #1117
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Väljä iskarin pusla?

  8. #1118
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Väljä iskarin pusla?
    Voi hyvinkin olla, mutta tuo menee sitten todennäköisesti takuun piikkiin kun pyörällä on ajettu alle 300 kilometriä.. Ennen Syötettä ajettu vain koiraveto-treenejä lumien sulattua.
    Still rides with 26er

  9. #1119
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Kannattaa ensin kiristellä kaikki linkuston pultit.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  10. #1120
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tälli Katso viesti
    Joo tosiaan jäi sanomatta, että jos satulasta tai rungosta kevyesti nostaa niin tuntuu aivan pieni klappi. Lienee juuri tuo iskarin pusla?
    Noniin purin Giantin linkuston kokonaan ja tarkistelin kaikki laakerit. Pari olikin aika finaalissa, rutina vaan kuului kun pyöritteli. Hain uudet laakerit ja samaan syssyyn vaihdoin iskarin holkinkin. Pyörä kasaan ja kas kummaa, rauha ja hiljaisuus! Klappikin oli luonnollisesti hävinnyt. Kelpaa taas ajella!

  11. #1121
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Kannattaa ensin kiristellä kaikki linkuston pultit.
    Kävin kaikki pultit läpi ja muutenhan ne olivatkin kunnolla kiinni, paitsi se pultti joka kiinnittää takaiskarin liukuputken tuohon linkusto mekanismiin(termit hakusessa ). Tuo pultti oli todella löysällä, aika jännää näin vähillä kilometreillä :O

    Kiitos kaikille vinkkejä antaneille
    Still rides with 26er

  12. #1122
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    55
    Miten saisi poistettua ilmat öljytilasta? Tai paljonkohan se maksaisi jos veisi liikkeeseen? Eli takaiskarin paluuvaimennus tökkii kun iskari on pyörässä normaalisti kiinni, mutta kun sen kääntää ylösalaisin, niin ilmakupkat siirtyvät eri paikkaan ja ne eivät enää häiritse paluuvaimennuksen toimintaa.

  13. #1123
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    kyllä se täytyy vaimennin purkaa ja paineistaa uudestaan.. eiköhän ne perushuollot fillariosassa siinä satasen paikkeilla ole ja kysymällä selviää..
    The end of the road is just the beginning...

  14. #1124
    Niksutin Guest
    Osaisko joku kertoa alottelijalle, että miten saa purettua sr suntour xc60 keulan osiin? En löytäny suntourin sivuilta kyseiseen keulaan minkään näköistä ohjetta, eikä oikein googlettaminenkaa tuottanut tulosta.

  15. #1125
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Niksutin Katso viesti
    sr suntour xc60 keulan osiin?
    Noita ei oikein ole tarkoitettu huollettavaksi. Liukuputket nyt saa irti avaamalla ruuvit alajalkojen pohjasta.

  16. #1126
    Niksutin Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErnoNykanen Katso viesti
    Noita ei oikein ole tarkoitettu huollettavaksi. Liukuputket nyt saa irti avaamalla ruuvit alajalkojen pohjasta.
    Milläs ne saa auki kun tuossa tutkiskelin ettei niihin saa kuusiokoloo, kutem monessa ohjeessa on. On vain pyöreä reikä ja sisällä näkyy vähän kierrettä.

  17. #1127
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Ne ruuvit on sitten jo varmaan irroitettu, joten älä ainakaan enää aja sillä.

  18. #1128
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    135
    Onkohan Rock Shox SID RL 29 (Motion Control, PushLoc) 100 mm keulaa mahdollista modifioida huollon yhteydessä 120 mm joustavaksi? Olen ymmärtänyt että keulan sisuskaluja peukaloimalla (tai poistamalla) joissain haarukoissa saa joustomatkaa muutettua. Mitenkä on tuossa SID RL 29 tapauksessa?

  19. #1129
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.329
    ^ Ei taida selvitä kuin avaamalla. Hirrrveesti eri vaihtoehtoja eri keuloissa ja tsekkaukseen menee kuitenkin vaan 10-15min.

  20. #1130
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Ainakin aftermarket mallin muuttaminen pitäisi onnistua. Jos keula onkin joku OEM malli, silloin ei tiedä varmaksi kuin vasta purkamalla.

    Jos keppi on menossa huoltoon muutenkin, silloinhan asia selviää kun ilmapuolen aukaisee.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  21. #1131
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kianto Katso viesti
    Onkohan Rock Shox SID RL 29 (Motion Control, PushLoc) 100 mm keulaa mahdollista modifioida huollon yhteydessä 120 mm joustavaks?
    Jos on dual-air jousella niin on todennäköistä että onnistuu, mutta jos on soloair jousella 2013 mallia niin ei onnistu kuin ilmaruodon vaihdolla..

  22. #1132
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Pyörä on tämän vuoden trek remedy8 jossa takaiskarina Foxin evolution seriesin float DRCV..
    Pyörällä kelattu kohta noin 1000km ja nyttemin takaiskari on alkanut pitää pientä "naksetta".Alkuun epäilin linkustoa ja sitten puslaa mutta tänään paikallistin sen iskariksi.
    Eli kun iskari on säädöissäni,paluuvaimennus auki 4 klikkiä niin se ääni kuuluu. Sitten pistin vaimennuksen kokonaan auki niin ääni hävisi. Onko tämä peräisin mistä ja onko syytä lähettää tutkittavaksi?Takuu voimassa.

    Kiitokset jo ennakkoon.

  23. #1133
    Niksutin Guest
    purettua sr suntour xc60 keulan osiin?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErnoNykanen Katso viesti
    Noita ei oikein ole tarkoitettu huollettavaksi. Liukuputket nyt saa irti avaamalla ruuvit alajalkojen pohjasta.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Niksutin Katso viesti
    Milläs ne saa auki kun tuossa tutkiskelin ettei niihin saa kuusiokoloo, kutem monessa ohjeessa on. On vain pyöreä reikä ja sisällä näkyy vähän kierrettä.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Ne ruuvit on sitten jo varmaan irroitettu, joten älä ainakaan enää aja sillä.
    Eikö nuo ole ne mitkä pitäisi irroittaa vai onko tosiaankin niin että tuosta on irroitettu jo tarvittavat ruuvit?


  24. #1134
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Olisko tuo pyöreä sitten mutteri ja ruuvi kierretään siihen kiinni sisäkautta.
    Aloita purkamalla yläpäästä ja katso mitä se on syönyt.

  25. #1135
    Niksutin Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Olisko tuo pyöreä sitten mutteri ja ruuvi kierretään siihen kiinni sisäkautta.
    Aloita purkamalla yläpäästä ja katso mitä se on syönyt.
    Mites yläpää lähtee auki? Jos lähtee..

    URL=http://aijaa.com/qsa2Vb][/URL]

  26. #1136
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Olisko kellään vinkkiä miten saa kostutettua vaahtomuovirenkaat stefojen takaa keulaöljyllä ilman että vetää niitä ylös tai purkaa keulaa? Kokeilin lääkeruisku+pilli yhdistelmää stefan ja liukuputken väliin mutta aika vähän uppos. Joko ruisku oli liian tiukka tai 10W:n viskositeetti litistettyyn pilliin ahdas. Sain joskus rtechin mikon vinkin asiaan mutta ehdin sen jo unohtaa.

  27. #1137
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Käännä pyörä ylösalaisin, kyllä ne roiskevoiteluöljyt valuu sieltä alajalasta stefalle asti.

  28. #1138
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Käännä pyörä ylösalaisin, kyllä ne roiskevoiteluöljyt valuu sieltä alajalasta stefalle asti.
    Joo, olen tota konstia käyttänyt ennen talviajoja, mutta Foxin Fitissä ei paljon ylimääräistä öljyä liiku. Pitää kai joskus opetella alajalkojen irrotus jotta saa samalla putsattua vanhat töhnät pois

  29. #1139
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Niksuttimen pitää avata se muovinen pykäläinen päätykorkki, joka aukeaa vastapäivään kiertämällä.
    Siihen on oma työkalunsakin, mutta siirtoleukapihdeilläkin pitäisi onnistua.

    Foxin voitelu ja puhdistus käy näin http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tu...per-Seals.html

  30. #1140
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Foxin voitelu ja puhdistus käy näin http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tu...per-Seals.html
    Tästä ohjeesta puuttuu vielä yksi pikku jippo, millä saa hikoilevan stefan tiiviiksi. Liukuputkeen liimataan muutama soiro sähköteippiä putken suuntaisesti, vedetään stefa siihen teippien päälle ja pyöritetään.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •