HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 59 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 49 57 58 59 60 61 69 109 159 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.741 - 1.770 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #1741
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyklooppi Katso viesti
    Teipin tarkoitus on ymmärtääkseni myös nostaa vanteen keskikohtaa, jos se on kovin syvä ja silloin se auttaa myös renkaan asettumista.
    Olet ymmärtänyt väärin. Teipin paksuus on vain millin osia, joten ei se mitään keskiuraa madalla.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  2. #1742
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Olet ymmärtänyt väärin. Teipin paksuus on vain millin osia, joten ei se mitään keskiuraa madalla.
    Paitti jos sen vetää kireelle, ilman että painaa teipin uran pohjaan samalla.. nimim.kok.löyt. mitään hyötyä siitä ei kyllä ole.. =/
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  3. #1743
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Saaks siitä teipistä ilmatiiviin, jollei paina urasta pohjaan? Äkkiseltään luulisi, että viimeistään renkaan sisään tuupattavat ilmakehät viimeistään pakottaa teipin vannetta vasten...
    Holokki auki ku H. Moilane.

  4. #1744
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Jep, oman kokemuksen mukaan teippi litistyy aika tiukasti kehää vasten kun punppaa ilmat renkaaseen, jopa teippaamassani Mavicin vuotavassa Ust-kehässä jossa on arkkisyvä keskiura.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #1745
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Saaks siitä teipistä ilmatiiviin, jollei paina urasta pohjaan? Äkkiseltään luulisi, että viimeistään renkaan sisään tuupattavat ilmakehät viimeistään pakottaa teipin vannetta vasten...
    Sai ainakin vielä viimeviikolla, tosin en ole asennuksen jälkeen avannut ja katsonut, että onko teippi kadonnut painevaikutuksesta vakoseen.. :P
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  6. #1746
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Vähän offarina tuli mieleen, että toimiiko litku sisärenkaassa? Eihän siinä hirveesti järkeä olisi, mutta jos olisi esim. pidempi pyöräretki niin vähentäisikö tuo sisurin puhkeamisriskiä? Sopisko "varmistukseksi" kapearenkaisiin? Continentalin sisureissa käsittääkseni on ainakin irtosielut.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  7. #1747
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Vähän offarina tuli mieleen, että toimiiko litku sisärenkaassa?...
    Toimii pienissä reijissä, kunhan on tarpeeksi iso sisäkumi, ohut venynyt pierunkuorihan repeää jokatapauksessa osuman saatuaan.

  8. #1748
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Sai ainakin vielä viimeviikolla, tosin en ole asennuksen jälkeen avannut ja katsonut, että onko teippi kadonnut painevaikutuksesta vakoseen.. :P
    Vähän niinQ Homer Simpsonin uimahousut! *Slurps* Anteeksi OT.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  9. #1749
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Vähän offarina tuli mieleen, että toimiiko litku sisärenkaassa?
    Toimii se mutta korvasieni muodostuu ennen pitkää, ja sitä ei saa mitenkään ulos. Lisäksi se onn myös aika painava ratkaisu, sen sijasta että olisi sisuri tai litkut niin onkin molemmat. Muistaakseni itsellä oli maasturin 1,5 kupilla litkutettu sisuri lähemmäs 500g/kpl, siihen vielä ulkokumin paino saman verran niin uulallaa. Ei lopulta oikein huvittanut, kun kokeilin pelkkää tubelesta, vaikka olikin kieltämättä aika luotettava tunne ajella...

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  10. #1750
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Se teipin ei ole tarkoitus tiivistää muutakuin nippelinreijät normivanteista, tiivistyminen vanteen ja renkaan välissä tapahtuu litkulla.
    Ylimääräisestä teipistä tuskin on muuta kuin haittaa.
    Kyllähän tuolla teipillä on muutakin tekemistä tuolla renkaan ja vanteen välissä.

    - se on (esim. Stanin keltainen) erittäin tasainen ja liukas pinta vs. ei mitenkään erityisesti viimeistelty alumiini --> helpottaa rengasta nousemaan (ainakin teoriassa)
    - lisäksi Stanin sivuja kun selailee niin sillä tehdään tiukempi sovitus joidenkin rengas/vanne kombojen kesken. Eli madalletaan sitä "hyllyä" mihin rengas nousee. Kierros taikka kaks voi saada ihmeitä aikaan sovitukseen.

    "If your tire fits on the rim loosely add a layer of Velox tape or a few layers of Stan’s yellow tape underneath the rim strip to prop it up and allow less clearance between the tire and the rim. The tire will capture air easier in this configuration."

    Eli saattaa tuo olla paikallaan ihan ehdan UST vanteenkin kanssa josko joku litkutettava (normi) rengas aiheuttaa ongelmia. Tämä tosin enimmäkseen mutuilua. Tosin pikaisien kokemuksien mukaan normirengas+UST vanne = burbbailua. Kun taas Stanin vanne ja normirengas = ei burbbailua. Ja pikaisesti vilkaistuna tuo Stanin reunahylly on matalampi kuin UST vanteen...

  11. #1751
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Ja pikaisesti vilkaistuna tuo Stanin reunahylly on matalampi kuin UST vanteen...
    Saattapi olla optinen harha Stanin BST -tekniikan takia. Lukemistoa aiheesta:
    http://www.notubes.com/literature/BST.pdf
    Holokki auki ku H. Moilane.

  12. #1752
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Saattapi olla optinen harha Stanin BST -tekniikan takia. Lukemistoa aiheesta:
    http://www.notubes.com/literature/BST.pdf
    Häh?

    No sanotaan sitten niin, että reunavallit ovat matalemmat eikä niin että hylly on matalampi...

  13. #1753
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Kaikki vanteethan pitäisi 26" koossa olla 559 milliä halkaisijaltaan, mitattuna siis tuosta hyllyn kohdalta. Eipä siinä kovin suuria eroja voi olla, tai muuten tulee ongelmia.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  14. #1754
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    98
    Tulipahan tänään koettua tubeless käytön ihanuutta vaihteeksi.

    GPS kertoi vauhdiksi noin 40km/h kun edestä rupesi kuulumaan "tsih, tsih, tsih..." Luulin aluksi että jarru oli yhtäkkiä ruvennut laahaamaan, mutta kun vilkaisin vauhdissa jarruun päin niin huomasin että lokasuoja oli commuutterissa valkoinen ja keulassa litkutippoja siellä täällä. Maxxlite 285 antautui ja otti ensimmäisen isomman reiän työmatka-ajossa.

    Ei siinä sitten muuta kuin vauhdit rauhassa pois ja tienlaitaan ihmettelemään. Reikähän siellä oli ja 2,5bar ajopaineet olivat hyvin saaneet litkut roiskittua pitkin pyörää. Joku joskus mainitsi litkun suihkuamisesta ja täytyy sanoa että nyt tuli sekin todistettua. Aika hyvin oli suihkunnut renkaasta pihalle kun lokasuoja oli kuin pesty litkulla.
    Kiekon pyöräytys ja reikä alaspäin ja vähän pomputtelua josko litkut liikkuisivat paikalle suotuisammin. Litkun menetys oli jo sen verran suuri että hetken kesti paikkautua, mutta Stanin litkut hoitivat taas homman. Matkapumpulla sen verran painetta että kotiin pääsi ja taas säästyttiin sisurin käytöltä.

    Tallissa vielä tarkastus ja kyllähän siellä oli noin 5mm leveä viilto renkaassa, josta ilmeisesti noin 1-2mm kohta oli läpi asti. Mihin lie sitten osunut, ei syyllistä löytynyt ainakaan renkaasta.
    Ei muuta kuin lisää litkua ja tornipumpulla ajopaineisiin. Hieman jaksoi vuotaa, mutta taas kiekon pyöräytys ja siihen loppui vuoto.

    On se hienoa kun täysin nakinkuorimainenkin rengas kestää litkuilla ihmeen hyvin. Noin 2000 km takana noilla Maxxlite 285:lla työmatka-ajoa ja nyt ensimmäinen huomiota herättänyt puhkeaminen. Jos aiemmin on reikiä ollut niin en ole huomannut kun litkut ovat salaa tehneet tehtävänsä.

  15. #1755
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Ihme. En olisi uskonut että überhifi Maxxlite 285 toimii ylipäänsä ltkuilla saati noin pitkään. Täytyy ehkä joskus itsekin kokeilla!

    Tuli pierunkuorirenkaista mieleen, onko vinkkejä millä saisi kyljestä ~2cm pystyviillon tuossa taannoin ottaneen Contin Speedkingin elvytettyä takaisin tubeless-kuntoon? Tavallisen paikkarasian paikat ei riitä, ainakaan ne mitä mulla on jäljellä. Lisäksi on hyvin herkkä pullistumaan siitä viillon kohdalta, pitäiskö laittaa jesaria tms. paikan päälle sisäpuolella vai mitä tehdä?

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #1756
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090

    Re: Pahoja Tubeless ongelmia!

    Sisurista palanen ja Bostikkia?
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  17. #1757
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Tuossa kun raivoreetut laittelin Stans:n teipillä ja venttiileillä ja litkuilla vanteille huomasin että alla ollut rallirane takana omasi reiän keskellä kulutuspintaa.

    Mieleen muistui lenkki hölkkäbaanalla jossa pysähtyessä ihmettelin kun oli valkeeta litkua pitkin takapäätä mutta ilmat tallella renkaassa.

    Reetuilla kävin sitten polokasun reitillä testaamassa niin sipaisin etukumin syrjää mättään takana olevaan lahoon kantoon ja saman tien kyljelleen. Lommo vanteessa ja kumi tipahtanut keskelle. Sisuria peliin ja kotona pesun jälkeen uudet litkut ja paineen nosto 1.15 -> 1.35 jolla ei ongelmia.

    Sent from my Z1 using Tapatalk 4 Beta
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  18. #1758
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Sisurista palanen ja Bostikkia?
    Sisurin pala ja pikaliima toimii ainakin pienissä vaurioissa. Oikea tubelesspaikka voisi olla oikeampi valinta tämän kokoiseen vaurioon.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  19. #1759
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    368
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    No ei oo mullakaan muuta teippiä vanteissa gu ulkopuoliset mainos teippaukset ja nekin turhaan.
    Mitä tartteeks vanteisiin laittaa jotain teippiäkin? Repiny varmuudeks vanteitten teipitki irti Mites tää tubeles taas meni

  20. #1760
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    MIKKELI
    Viestit
    554
    Tällainen tyhmä kysymys: Mavicin CrossRide Disc vanteet... Onko mahdollista käyttää litkutus-systeemiä?
    Oma veikkaus on että ei. Mietin vaan kun tuollaiset lojuu ylimääräisenä ja talveksi ehkä olisi nastat hankinnassa.
    Schwalbellahan taisi nykyisin olla noita litkutettavia 26" ISPkumeja?
    Muuta käyttöähän noille ankkureille ei oikein ole...
    - Numismaatikko -

  21. #1761
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    On mahdollista. Teippi+venttiili saattaa jopa riittää, ainakin jos omistaa kompuran. Renkaan nostamisen kanssa voi olla tornipumpun kanssa hankaluuksia.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  22. #1762
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Pojan pyörään just litkutin crossridet+nobby+rocket yhdistelmän. Kierros teippiä ja kompuralla nosto. Helppo tapaus.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  23. #1763
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Oikea tubelesspaikka voisi olla oikeampi valinta tämän kokoiseen vaurioon.
    Mistä noita tubeless-paikkoja saa pk-seudulla? Myykö esim. Fillariosa? Oon tällä viikolla menossa sinne hakemaan keulaa huollosta, niin voisi vaikka siinä yhteydessä shoppailla.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #1764
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    MIKKELI
    Viestit
    554
    Joo. Kyllä toi ainakin Alpinesysteemeissä nous iha helposti normi Park Toolilla.
    Mietin kun tuossa litkutus systeemissä vs sisärenkaallisessa tuntuu tuota pitoa olevan selvästi enemmän.
    Ja joustavuutta... Niitä seikkoja kyllä talvella kaipaa.
    - Numismaatikko -

  25. #1765
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Se teipin ei ole tarkoitus tiivistää muutakuin nippelinreijät normivanteista, tiivistyminen vanteen ja renkaan välissä tapahtuu litkulla.
    Kuten Tmh sanoi, teipillä voi tehdä turhan löysästä renkaan ja vanteen sovitteesta tiukemman. Ei se litkukaan ihan mihin tahansa pysty, ja liimanahan se ei toimi ollenkaan: löysästi istuva rengas burppaa herkemmin, ja litku ei tee siinä kohtaa mitään muuta kuin roiskahtaa pihalle.

  26. #1766
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Aika montaa kiekkaa ohutta teippiä saa kyllä vetää... Tietysti runsaalla kuuden kiekon litkutuskokemuksella. Yhdet olen kiskonut vanteilta irti, aika hyvin olivat renkaitten reunanauhat FRM:n litkulla vanteissa kiinni! Sanoisimpa että suorastaan liimautuneet.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  27. #1767
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Käyttääkö kaikki niitä stanin venttiili-ja kumilenkurasettejä + teippiä? Vai pelkkää venttiiliosaa (+ teippiä)
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  28. #1768
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Pelkkä teippi nippelinreikiä peittämässä ja normi tubelessventtiilit. Frm/Bor tubelessreadyvanteelle nousi Rocketit ihan jalkapumpulla. Fulcrumin Red Metalit ja Crossridet vaati kompuraa. Ilmeisesti Stanin kumilenkura olis viimemainitut tiivistänyt jalkapumppukelpoisiksi.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  29. #1769
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    422
    UST-vanteet ovat vaivaton vaihtoehto teippien yms kanssa säätämiselle.

  30. #1770
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    713
    ^^^Tubeless venttiilin voi leikata myös vanhasta sisuskumista. Kaulusta voi jättää "sopivasti". Taitaan olla nytkin Flow Ex:ssä vanhasta sisuskumista leikattu versio. Parempi se Stanin venttiili on, mutta aina niitä ei ole käsillä, kun hätä on suurin. Ja Stanin teippiä lisäksi ^^:n mukaisesti.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •