ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 51 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 49 50 51 52 53 61 101 151 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.501 - 1.530 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #1501
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lähinnä tulee mieleen paniikinomainen reaktio valmistajilta hypätä uuteen junaan mukaan kun entinen meni ohi (29er boomi) ettei jää laiturille ruikuttamaan.

  2. #1502
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990

    Maastopyörä Enduroon!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Michael L. Katso viesti
    kyynel..
    No höps, ota nessua hyvä ihmiin
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  3. #1503
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Ehkä tuo 27.5" lyö helpommin läpi markkinoilla kun se tulee 29":n vanavedessä ja kuluttajille on iskostettu valmiiksi mielikuvaa, että isompi pyörä parempi.. Kompromissikoko jos ei halua kuitenkaan 29" siirtyä..
    The end of the road is just the beginning...

  4. #1504
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    92
    Val d'Allosin kisan kärkikuskien fillarit esittelyssä: http://www.endurotribe.com/2013/07/e...os/#toparticle
    Aika paljon isoja renkuloita..

    Valmistajista Commencalikin on siirtymässä hyvin vahvasti 650b leiriin: Uusista Enduro ja AM fillareista enää vain yksi on 26" kiekoilla http://www.endurotribe.com/2013/07/p...0b/#toparticle

    Onneksi meikäläinen pärjää vielä normaalikiekoilla oikein mainiosti.
    "Train hard, recover harder"

  5. #1505
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Noo, kohtahan tässä ollaan tilanteessa, jossa kaikki kiekot maksaa maltaita (26 väistyy, hinta nousee tuotanto vähenee, loput koot onkin sitten uusinta uutta, joka maksaa automaattisesti tonneja oravaa) = paras bihines.
    Rennosti paikat jäykkänä

  6. #1506
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timbbe Katso viesti
    Val d'Allosin kisan kärkikuskien fillarit esittelyssä: http://www.endurotribe.com/2013/07/e...os/#toparticle
    Aika paljon isoja renkuloita..
    Nuo ammattiikuskit on fillarifirmojen mannekiinejä ja ajaa varmaan sillä mitä annetaan.. Eräänlainen "mainoslehtinen" tuo ews..
    The end of the road is just the beginning...

  7. #1507
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timbbe Katso viesti
    Val d'Allosin kisan kärkikuskien fillarit esittelyssä: http://www.endurotribe.com/2013/07/e...os/#toparticle
    Aika paljon isoja renkuloita..
    Mielenkiintoisen näköinen tuo Barel:n "prototype Canyon 27,5".

  8. #1508
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Tuli koeajettua tänä aamuna Ice Lift hissitolppa. Oikeastaan ei jäänyt mitään negatiivista sanottavaa, toimii niin kuin pitääkin. Pieni klappi tolpassa on, tarkemmin satulan kiinnitysmekanismissa. Sitä ei saa oikein mitenkään eliminoitua (ominaisuus, ei vika ), mutta ei sitä kyllä rymistelyssä tuntenut, vaikka sen tiesi siellä olevan. Triggerin/vaijerin kireyttä on helppo säätää eikä siihen tarvi työkaluja. Hissijousen jännitystä säädetään 6mm kuusiokololla. Muita hissitolppia en ole kokeillut, mutta tuo ainakin tuntui olevan hintansa eli noin 75e arvoinen.
    linkki kiitos.

  9. #1509
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Helsinki (Valkeakoski)
    Viestit
    97
    Barelin proto näyttää todelta loivalta. Onkohan siellä piilossa mitään ihmeenpää kuin mitä Gravesilla tai Minnaarilla on esillä. "mystérieux système de géométrie variable"

    Kolme neljästä pyörästä, mitä harkitsen tulevaksi konkeliksi onkin linkissä esillä; SC Bronson, Yeti SB66 ja Lapierre Spicy. Neljäs on Norco Range.

  10. #1510
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Hep, Konan 2014 mallisto julki.

    Hypoteettinen kysymys, jos saisit valita tuosta Konan mallistosta ensivuodelle enskaan kisapyörän, niin minkäköhän mahdollisesti ottaisit. Esim tämän 153 DL:n tai vaikka 111 DL:n, kumpi olis nopeempi?
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  11. #1511
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Jotenkin tuossa 153DL:n specseissä pistää vastaan, että tuon hintaluokan vermeessä on voimansiirto x7 ja x9, sekä kiekkojen navat xt:tä.. Muuten kyllä ihan ok speksit.. 111DL:n speksit on kyl hyvällä tasolla ja sen huomaa kyllä hinnassakin.. En kyllä osaa mieltää tuota 111DL:ää mitenkään enskapyöränä kun Satori tarjoaa kuitenkin pitempijoustosen alustan hyvällä geometrialla..
    The end of the road is just the beginning...

  12. #1512
    Tulee kanssa mieleen, että "riittääkö" 111mm joustoa. Vaikka oiskin 29" kiekot. Muillakin tuntuu olevan tota tasalaatusta osaa noissa 3000-4000e vehkeissä... Oisko meillä pyöräilijöillä nykyään vaan sitten niin paljon rahaa, että hinnat nousee kovalla vauhdilla?

  13. #1513
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Tulee kanssa mieleen, että "riittääkö" 111mm joustoa. Vaikka oiskin 29" kiekot. Muillakin tuntuu olevan tota tasalaatusta osaa noissa 3000-4000e vehkeissä... Oisko meillä pyöräilijöillä nykyään vaan sitten niin paljon rahaa, että hinnat nousee kovalla vauhdilla?
    Mulla riittää 130, jos on DHX-A, CTD ei riitä, iskari menis samantien vaihtoon... runkoahan en ole livenä nähnyt mutta tuo rungon pään kiinnityskolmio näyttää..... sirolta, noin niinkuin kohteliaasti sanottuna

  14. #1514
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marko.k Katso viesti
    linkki kiitos.
    Probikeshop
    Mud, sweat and beers.

  15. #1515
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Myös kotimaasta löytyy: http://www.fillariosa.fi/epages/fill...s/ICEV8-27%2C2

  16. #1516
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    runkoahan en ole livenä nähnyt mutta tuo rungon pään kiinnityskolmio näyttää..... sirolta, noin niinkuin kohteliaasti sanottuna
    Niin ne jo tuolla pinkbikessäkin ehti ihmetellä, sivulta kuvattuna näyttää sirolta, tämä kuva näyttää paremmin mistä on kyse

    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  17. #1517
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Jotenkin tuossa 153DL:n specseissä pistää vastaan, että tuon hintaluokan vermeessä on voimansiirto x7 ja x9, sekä kiekkojen navat xt:tä.. Muuten kyllä ihan ok speksit.. 111DL:n speksit on kyl hyvällä tasolla ja sen huomaa kyllä hinnassakin.. En kyllä osaa mieltää tuota 111DL:ää mitenkään enskapyöränä kun Satori tarjoaa kuitenkin pitempijoustosen alustan hyvällä geometrialla..
    Kun kattoo muidenkin valmistajien pyöriä niin veikkaan että 27.5 kamojen OEM hinnat ei ole samalla tasolla kuin 26" kamojen. Näin ollen jostain joutuu tinkimään jotta saadaan pyörän hinta pysymään kurissa. Itse olen iloinen siitä mistä osista ovat säästäneet kun jos tuo pyörä tulee niin etuvaihtaja lähtee mäkeen ja "ohjuriratas" tilalle. Noita napoja enemmän ihmettelin noita kehiä, mutta pikaisen googlailun tiimoilta nehän vaikuttaa erittäin päteviltä, olivat vain ennalta minulle tuntemattomat.
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  18. #1518
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    tilasinkin jo tuon v8 fillariosasta.

  19. #1519
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marko.k Katso viesti
    tilasinkin jo tuon v8 fillariosasta.
    Pistähän sitten kokemuksia kun saat tolpan käsiisi.

  20. #1520
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Kun kattoo muidenkin valmistajien pyöriä niin veikkaan että 27.5 kamojen OEM hinnat ei ole samalla tasolla kuin 26" kamojen.
    Tässä kohtaa herää väkisin mieleen kysymys, että miksi ihmeessä? "Uutta ja parasta"ko on selitys..
    Rennosti paikat jäykkänä

  21. #1521
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukhaha Katso viesti
    Tässä kohtaa herää väkisin mieleen kysymys, että miksi ihmeessä? "Uutta ja parasta"ko on selitys..
    No ekana tulee mieleen kyllä ihan taloudelliset kysymykset. Suurempia sarjakokoja on halvempi valmistaa kuin pienempiä (siis yksikkökustannus/tuote on pienempi). En silti väitä, etteikö katteet olisi varmasti kohdillaan jokaisessa pyöräilyyn liittyvässä tuotteessa
    Mud, sweat and beers.

  22. #1522
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    No ekana tulee mieleen kyllä ihan taloudelliset kysymykset. Suurempia sarjakokoja on halvempi valmistaa kuin pienempiä (siis yksikkökustannus/tuote on pienempi). En silti väitä, etteikö katteet olisi varmasti kohdillaan jokaisessa pyöräilyyn liittyvässä tuotteessa
    Niin niin, mutta tehdäänkö näitä uusia 650b tuotteita nyt "ensimmäisenä" vuonna sitten jotenkin huomattavasti vähemmän, kuin edellisenä vuonna 26":a?
    Rennosti paikat jäykkänä

  23. #1523
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukhaha Katso viesti
    Niin niin, mutta tehdäänkö näitä uusia 650b tuotteita nyt "ensimmäisenä" vuonna sitten jotenkin huomattavasti vähemmän, kuin edellisenä vuonna 26":a?
    Faktoja mulla ei ole käytössä, mutta jos nyt vaikka katselee pikaisesti Foorumilla esiteltyjä pyöriä, niin eipä ole kovin montaa 27,5" mennyt kaupaksi. Mutulla tilanne on samansuuntainen maailmallakin. Kisoissa 27,5" fillareita näkyy jonkin verran, koska sponssikuskit ajavat sillä millä käsketään. Ja tuskin niitä varastoihin tehdään pinoittain -> tarkoittaisi sitä, että tuotantomäärät ovat aika alhaiset.
    Mud, sweat and beers.

  24. #1524
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Faktoja mulla ei ole käytössä, mutta jos nyt vaikka katselee pikaisesti Foorumilla esiteltyjä pyöriä, niin eipä ole kovin montaa 27,5" mennyt kaupaksi. Mutulla tilanne on samansuuntainen maailmallakin. Kisoissa 27,5" fillareita näkyy jonkin verran, koska sponssikuskit ajavat sillä millä käsketään. Ja tuskin niitä varastoihin tehdään pinoittain -> tarkoittaisi sitä, että tuotantomäärät ovat aika alhaiset.
    Kyllä kyllä, jotenkin vaan ajattelin sen yksinkertaisesti, kun esim. Konan tai Orangen katalogia selaa, niin kaikki 2014 treilipyörät on nyt 27,5".
    Rennosti paikat jäykkänä

  25. #1525
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukhaha Katso viesti
    Kyllä kyllä, jotenkin vaan ajattelin sen yksinkertaisesti, kun esim. Konan tai Orangen katalogia selaa, niin kaikki 2014 treilipyörät on nyt 27,5".
    No juu, näinpä näyttää olevan. Tai no Orangella Fivet on 27,5", mutta Alpine edelleen 26". Mutta kyllähän se nyt siltä näyttäisi, että uutuus maksaa (kuten aina, pl. XX1 kammet ), ja varmaan 2014 kevät välikoon pyöriä myydään aika paljon ja suhteellisen korkeilla hinnoilla vieläpä. Varmaan moni on odotellut käyttökokemuksia ja kisatuloksia ennen vaihtamista, tai näin voisi olettaa. Ja tietty lisää F-lehden ylistyskirjoituksia... Ehkä firmat on laskeneet samoin?
    Mud, sweat and beers.

  26. #1526
    IncBuff Guest
    Ei ne pelkät tuotantomäärät ja -kustannukset vaan tuotekehityskustannuksetkin pitää kuolettaa. Voisi luulla että esim. Konalla ne on olleet tänä vuonna varsin korkeat kun mallisto on vedetty noin isolla kädellä uusiksi ja muutenkin uuteen kiekkokokoon siirtyminen on vaatinut enemmän tuotekehitystä.

  27. #1527
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ei ne pelkät tuotantomäärät ja -kustannukset vaan tuotekehityskustannuksetkin pitää kuolettaa. Voisi luulla että esim. Konalla ne on olleet tänä vuonna varsin korkeat kun mallisto on vedetty noin isolla kädellä uusiksi ja muutenkin uuteen kiekkokokoon siirtyminen on vaatinut enemmän tuotekehitystä.
    Sekin on totta. Mutta kun puhutaan maastopyöristä, olivat nyt sitten miten edistyneitä tahansa, niin R&D on yks pieru Saharassa kustannuslaskennassa. Varsinkin Konan tuotanto- ja myyntiluvuilla.
    Mud, sweat and beers.

  28. #1528
    IncBuff Guest
    Ok. No mulla ei ole noin tarkkaa tietoa siitä millaisia R&D satsauksia maastopyörän kehittäminen vaatii.

  29. #1529
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ok. No mulla ei ole noin tarkkaa tietoa siitä millaisia R&D satsauksia maastopyörän kehittäminen vaatii.
    Pitää varmaan lisätä allekirjoitukseen, että kaikki mun kommentit perustuu Wahvaan Mutuun ™ Ei pääse syntymään väärinkäsityksiä...
    Mud, sweat and beers.

  30. #1530
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    713
    Firma kuin firma niin R&D menot yleensä 1-5% liikevaihdosta. Nokian tyyppisillä kehitysfirmoilla tuolla yläpäässä ja harvemman tuotesortimentin ja -syklin aloilla sitten tuolla alapäässä. Ja kyllä se kehitystyö jakautuu tasaisesti samansuuruisena monelle vuodelle, sama porukka sitä kehitystä yleensä tekee, tuotelanseerausten ajoitus on sitten aina eri asia..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •