GiantGarminElectrobike
Sivu 3 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 169

Aihe: Uusi ryhmä taittopyöräilijöille

  1. #61
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    479
    Tosi hyvä vertailu! Pari kommenttia:

    - Taittoajat ei oikeasti ole noin pitkiä. Bromptonille rento suoritus on 15 s per suunta.
    - Bromptonilla ilman käsiä ajaminen on todellakin tosi vaikeaa ja ohjaus on "over-responsive". Tätä yliherkkyyttä voi poistaa melkoisesti kunnon gripeillä (esim. Ergon).
    - Bromptonin ratasvaihteista ei ole käyttökokemusta, mutta olen nähnyt systeemin. Vaikutti melko heppoiselta.

  2. #62
    Kylanmies Guest

    bulky tikit

    Joo kiitosta vaan linkistä. Sen perusteella päädyin siihen, että minulle sopisi paremmin kyllä brompton, mutta lähinnä johtuen sen korkeasta hinnasta tämän hetken suosikkina on mobikyn genius. Mitä googletin, niin vaikuttaa käyttäjät ihan tyytyväisiltä, lukuunottamatta pieniä renkaita. Täällä Ruotsin maalla se lähtisi kaupasta n. 700 euron hintaan, mutta tuo 500 puntaa foldingbikes.co.uk:ssa vaikuttaa kyllä odotteluajan arvoiselta. Pitänee pistää tilaukseen, kunhan seuraava palkka pamahtaa tilille.

  3. #63
    Dahonista (kolmivaihteinen Vitesse) vähän käyttökokemuksia, kun pyörällä on nyt tullut poljettua elokuusta asti. Hyvin on pelittänyt, ja talvirenkaatkin tuli hankittua, kun sain selville, että Lauttasaaren Pyörähuolto myy 20-tuumaisia Schwalben renkaita. Tietysti liukas keli loppui heti, mutta uusia odotellessa... Pyörähuolto oli ystävällinen ja huolsi samalla vaihteet, kun kolmonen ei aina tykännyt mennä päälle. Nyt toimii loistavasti taas. Jarrujen mutteri oli ilmeisesti jäänyt jotenkin löysälle renkaidenvaihdossa, koska pyörän haettuani jarrut löi lukkoon keskellä suojatietä - mutteri oli irronnut. Se oli onneksi helppo korjata.

    Taittopyörä on kyllä ollut paras ostos pitkään aikaan . Voi sitä uskomatonta kätevyyttä, kun voi vain heittää pyörän mukaan junaan, bussiin tai isän autoon. 16 sekuntia oli taittoaika joskus kellolla mitattuna.

  4. #64
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    479
    VR on lisännyt sivuilleen ohjeistuksen taittopyörien kuljettamiseen junissa. Hyvä homma, selkeät säännöt.


    http://www.vr.fi/fin/palvelut/palvel...jetus.shtml#a4
    -----------------
    Näppärät taittopyörät voi kuljettaa kokoon taitettuna käsimatkatavarana ilman polkupyörämaksua kaikissa kauko- ja lähiliikenteen junissa. Jos taittopyörä mahtuu hattuhyllylle, muista suojata se suojapussilla välttääksesi likaamasta muiden matkatavaroita. Suurimmat taittopyörät eivät kuitenkaan mahdu hattuhyllylle eivätkä IC-junien panttilukollisiin matkatavaralokerikkoihin.

    • Pendolino-junissa taittopyörän voit kuljettaa vaunujen eteistilojen isossa matkatavaralokerikossa, joita on yksi vaunua kohden.
    • InterCity-junissa taittopyörän voit kuljettaa palveluvaunun matkatavaralokerikossa tai vaunun 5 avolokerikossa. Huomioi kuitenkin, että alempi lokerikko on varattu lastenvaunuille.
    • Lähijunissa taittopyörän voit kuljettaa eteistiloissa.

  5. #65
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    305
    Dahon -> Tern. Samalla myös suomalaista taittopyöräosaamista on siirtynyt Dahonilta Ternille.
    Viestin lähettäjän suojelemiseksi lähettäjän mielipiteitä on muutettu.

  6. #66
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    153
    Pomppasi tämäkin threadi näkyviin.

    Hommasin viime vuonna käytetyn Montague Paratrooperin. Tavoitteena oli täysikokoisilla kiekoilla varustetun "maasturin" mahtuminen farmariauton takakonttiin. Minun 100 kiloonikin suhteuttaen pyörän runko on riittävän jäykkä. Maastoajeluni ovat olleet ihan polkuajeluita, muuta hyvinhän tuo metsään sopii.

    Taittaminen alkaa etukiekon irroittamisella, se jääkin sitten irralleen. Vetoketjupussiinsa pakattuna pyörä ei ole paljoa etukiekkoa isompi, taittopolkimet olisivat kyllä poikaa. Painoa on kyllä sen verran ettei sitä kauaa viitsi olkahihnassa raahata.

    Osat ovat Shimanon "no name" tasoa, keulakin on elastomeeripötkylöillä ilman sen kummempaa vaimennusta. Uudemmissa malleissa ilmeisesti on parempia osia, tämä on jostain vuosisadan alusta. Muutamat osat ovat Biltemaa, edellinen omistaja oli niillä kunnostanut poliisihuutokaupasta ostetun ilmeisesti varkailla olleen pyörän.

    Kätevä peli muuten, mutta laajan ovaaliputken "kaikupohja" vahvistaa runkoliitoksen narinat ja vaijerien rapinat runkoa vasten, ei mikään "tactical stealth"-pyörä ainakaan kuljettajan kantilta.
    Foorumipyöräilyn "Lanterne Rouge"

  7. #67

    Brompton ulkomailta

    hankinta ulkomailta kiinnostaa. Jos kuka on siinä onnistunut, kertokoon pls. Merkin omat jälleenmyyntisäännöthän kieltävät ulkomaille myynnin, ilmeisesti EU-kilpailusäädösten vastaisesti.

    Entäs käytetyt? Millä hintaa ja millä toimitustavalal tiedätte käytetyn pyörän siirtyvän Saksasta ja Englannista? En löydä itse Englannista kuin kalliita ja pöyristyttävän kalliita tapoja, Saksasta kulut näyttävät kohtuullisemmilta, mutta niissäkin olisi hyvä osata neuvoa lähettäjää.

  8. #68
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Itä-Suomi
    Viestit
    9
    Yleistä listaa taittiksista:
    http://www.foldingbikes.co.uk/

    Brittien käsityötä:
    http://www.brompton.co.uk/

    Edullisia taittiksia:
    http://www.derfaltradshop.de/

    Taitettava kypärä Dahonilta... ei ole halpa, mutta aika vänkä:
    http://www.derfaltradshop.de/PANGO-Falthelm-schwarz

    Nojapyörien ystäville taitettava nojis:
    http://www.hpvelotechnik.com/produkt...x/index_d.html

    Odottelen tässä Bromptonia. Möin Dahonin pois.
    Marraskuussa pitäisi tulla uusi Brompton.

  9. #69
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Itä-Suomi
    Viestit
    9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti franssales Katso viesti
    hankinta ulkomailta kiinnostaa. Jos kuka on siinä onnistunut, kertokoon pls. Merkin omat jälleenmyyntisäännöthän kieltävät ulkomaille myynnin, ilmeisesti EU-kilpailusäädösten vastaisesti.

    Entäs käytetyt? Millä hintaa ja millä toimitustavalal tiedätte käytetyn pyörän siirtyvän Saksasta ja Englannista? En löydä itse Englannista kuin kalliita ja pöyristyttävän kalliita tapoja, Saksasta kulut näyttävät kohtuullisemmilta, mutta niissäkin olisi hyvä osata neuvoa lähettäjää.
    Brompton kannattaa tilata täältä:
    http://effekta.fi/tuotteet/taittopyorat_brompton.html

  10. #70
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    460
    Bromptonin Suomen maahantuoja on Classic Bike. Jos kotinurkilla ei ole Bromptonia myyvää kauppiasta, fillarin voi tilata netitse kätevällä tilauslomakkeella.
    mni muokkasi tätä : 24.09.2011 at 21.37

  11. #71
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Itä-Suomi
    Viestit
    9
    Effektan kautta saa tilattua Bromptonin haluamillaan väreillä. Itse tilasin vaalean vihreällä rungolla ja oransseilla haarukoilla sekä ohjainkannattimella. Malli on S1L eli single. Tilasin vielä etulaukulla ja alennetulla välityksellä.

  12. #72
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    460
    Bromptonin tilauslomakkeessa pitäisi olla hankintapaikasta riippumatta täysin samat tiedot, väri mukaan lukien. Tuo linkittämäni lomake on tällä hetkellä ainoa suomalainen nettitilauslomake, ja se laskee kätevästi lompakon ohentuman euroina suhteessa valittuihin ominaisuuksiin. NYCeWheelsin sivulla voi puolestaan katsoa miltä tsygä näyttää haluamissaan väreissä.

    Oman Bromptonini tilasin kuukausi sitten helsinkikäisestä Green Bikesta, jossa pyörää pääsee myös koeajamaan. Ilmeisesti myös Effekta tarjoaa koeajomahdollisuutta.

  13. #73
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    228
    Tuossa on hieno Dahoni
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

  14. #74
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Itä-Suomi
    Viestit
    9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mni Katso viesti
    Bromptonin tilauslomakkeessa pitäisi olla hankintapaikasta riippumatta täysin samat tiedot, väri mukaan lukien. Tuo linkittämäni lomake on tällä hetkellä ainoa suomalainen nettitilauslomake, ja se laskee kätevästi lompakon ohentuman euroina suhteessa valittuihin ominaisuuksiin. NYCeWheelsin sivulla voi puolestaan katsoa miltä tsygä näyttää haluamissaan väreissä.

    Oman Bromptonini tilasin kuukausi sitten helsinkikäisestä Green Bikesta, jossa pyörää pääsee myös koeajamaan. Ilmeisesti myös Effekta tarjoaa koeajomahdollisuutta.
    Kyllä, Effektalla voi koeajaa ainakin vakiomalleja.

  15. #75

    Uusi ryhmä taittopyöräilijöille

    Itseänikin kiinnostaisi taittopyörän hankkiminen. Bromptonin hinta näyttää olevan sama joka puolella ja käytettyjä tuntuu olevan hintsusti tarjolla, ulkomailta ehkä?

    Dahon tai muu vastaavakin kelpaisi, hyviä vinkkejä ja kokemuksia otetaan vastaan!

    Kaupunkikäytössä menisi yksivaihteinenkin, toisaalta jos sitä innostuisi vaikka taittopyöräretkeilystä niin ehkä niitä vaihteita pitäisi kuitenkin olla..

  16. #76
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Paimio
    Viestit
    1
    Olen myös hankkimassa perheeseen toista taittopyörää ja löysin saksalaisesta verkkokaupasta http://www.point-4u.com/ ihan hyvän näköisiä ja edullisia laitteita, mitään käsitystä laadusta ei kylläkään ole. Nykyiset kokemukset rajoittuvat muutamaan kymmeneen kilometriin Gepidalla jonka ostin Suomen polkupyörätukusta ja kyllähän sekin ihan mukavasti kulkee mutta vertailupohjaahan mihinkään kalliiseen ei ole eikä pitempiaikaista käyttökokemusta. Hyviä vinkkejä myös täällä otetaan kiitollisuudella vastaan.

  17. #77
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Itä-Suomi
    Viestit
    9
    Olen ajellut Bromptonilla kesät ja talvet. Ostin Brompton S1L:n toissa syksynä. Viime kesänä kävin ajamassa 600 km pyöräretken. 185 km oli pisin päivämatka. Minimivarusteilla pyörään ei tullut kovin paljoa painoakaan. Pelkkä pyörä painaa noin 10 kg. Nyt asensin tavaratelineen taakse, joten pyörästä tuli S1R.
    Elämä on pyöräretki.

  18. #78
    sneppiskaba Guest

  19. #79
    tsaigala Guest
    Hei! Jos jotakuta kiinnostaa, niin itselläni olisi myynnissä Brompton, 6-vaihteinen, M-malli, lokasuojat, Brooksin ruskea nahkainen satula, Brooksin nahkaiset ruskeat gripit, Easy-wheelsit, pidempi satulan putki, säilytys-/kuljetuspussi, väri:Hot Pink, lisäksi yksi ylimääräinen sisä- ja ulkokumi. Ostettu 2011 ja huollettu 2012, jonka jälkeen ei juuri ajoa työpaikan vaihdoksen vuoksi. Käytetty työmatkapyöränä junassa.

    Myydään tarpeettomana ja loistokunnossa. Vastaavan paketin arvo uutena noin 1550 euroa.

    Hinta: 1000 euroa.

  20. #80
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    325
    Onhan mullakin taittopyörä. Ei mene ihan yhtä pieneen kuin Brompton, mutta käytännössä auton kuin auton tavaratilaan kuitenkin.

    https://www.youtube.com/watch?featur...&v=aqZ8-ytw6cY

    Taittaminen ja avaaminen on juuri niin monimutkaista kuin video antaa ymmärtää. Ajonautinto ihan varmasti pärjää Bromptonille. Ja näkee vähintään yhtä paljon iloisia ihmisiä ympärillään...
    Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?

  21. #81
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    662
    Gekkoa olen katsellut "sillä silmällä" jo sen lanseerauksesta lähtien. Olen gekkon värinen kateudesta!
    Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com

  22. #82
    Greenbike Guest
    Greenbike järjestää Brompton-ajelun Helsingissä 31.8.2013 klo 15 alkaen.
    Pyöriä saa lenkkiä varten myös lainaksi ja takaisin Kampissa ollaan n.klo 18. Lisätiedot nettisivulta, kyselyt s-postilla/puhelimitse. Tervetuloa mukaan!
    Greenbike muokkasi tätä : 07.08.2013 at 10.00 Syy: vuosiluku

  23. #83
    Liittynyt
    12/2011
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    405
    Aijaa täältä löytyi oma ketju taittopyörillekin. Onkos täällä vielä elämää?
    Duct tape is like the Force. It has a light side, and a dark side, and it holds the universe together.

  24. #84
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    479
    Moro. Elämää on mutta hieman katkonaisesti. Myös tuolta ryhmien puolelta löytyy Taittajat ja siellä on kanssa turinaa. Aloitin näitä säikeitä taannoin bromptonilla ajelun ollessa päivittäistä ja sittemmin Taitettaville otti innostuneimman kirjoittelijan roolin. Eipä muuta kun uusia juttuja kehiin!

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

  25. #85
    Liittynyt
    12/2011
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    405
    Terveiset Lontoosta tai pitäisikö sanoa Bromptoniasta. Sen verran monta (sataa) Bromptonia näkyi kaduilla kiitävän että pakko uskoa sen soveltuvan suurkaupungin liikenteeseen. Toisaalta siellä ei ole lunta eikä mäkiä joten pienirenkaisella pääsee ihan hyvin. Ajotapa näytti monilla olevan hyvin vauhdikas.

    Parissa fillariliikkeessä poikkesin ja niissä kaikissa oli melkoinen määrä taittopyöriä myynnissä kaiken muun tavaran lisäksi.
    Duct tape is like the Force. It has a light side, and a dark side, and it holds the universe together.

  26. #86
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Mulla osui silmiin tällainen laukku Bromptonin kuljetukseen: http://brilliantbikes.co.uk/carriers...541960061.html Euroopan kaupunkilomilla tulee reissattua poikkeuksetta pelkillä käsimatkatavaroilla, ja olisihan se hienoa napata pyörä normi matkalaukussa mukaan

    hieman pyöräkuumetta taas pukkaa:

  27. #87
    Liittynyt
    12/2011
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    405
    Brooksin satula ainakin näyttää hienolta. Niitä jo hypistelin fillarikaupassa mutta vielä jäi ostos tekemättä. Teräsrunkoiseen maantiekiituriin sopisi hyvin nahkainen satula.

    Ja on muuten aika näppärän näköinen tuo fillarilaukku. Eipä moni arvaisi että sisälle mahtuu ihan oikea polkupyörä.
    Paljonkohan tulee yhteispainoa pyörä + laukku, monilla lentoyhtiöillä painoraja on 23 kg tai muuten joutuu maksamaan lisää.
    Duct tape is like the Force. It has a light side, and a dark side, and it holds the universe together.

  28. #88
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    479
    Hoi,
    Taittopyöräviestittelyä on foorumilla nykyään niin vähän, että lienee linjakasta jutella suoraan tässä säikeessä eikä tuolla vaikeammin saavuttettavassa taittajat-ryhmässä.

    Asiaan. Bromptonin taittopolkimen laakeri on kaput. Jopa niin jumissa, että ajoittain poljin pyörähtää jalan alla polkiessa kun laakeri kirraa kunnolla. Koska pyrkimys on aina tehdä asiat hankalasti ja ennen kaikkea koska olen pihi, tsekkasin tavan vaihtaa laakeri. Brompton on ilmeisesti tehnyt laakerista ei-vaihdettavan mutta vaihtamisen epäviralliset ohjeet löytyi täältä:
    https://yacf.co.uk/forum/index.php?topic=23402.0

    Uuden laakerin saan tänään Lappeenrannan Laakerikeskuksesta ja laakerilukitteen mistälie rautakaupasta. Sitten vaan hommiin. Palaan sitten rapsan merkeissä asiaan ja kerron onnistuiko.

  29. #89
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    153
    Polkimista puheenollen, onko kukaan löytänyt taittopolkimia, joiden lukitusmekanismi pysyisi naksumatta edes yhden kesän?
    Montaguessani oli joskus Bilteman taittopolkimet ja viimeksi tällaiset MKS FD-7:t,

    molempiin nähden Biltsun viiden euron teräskehäiset vakiopolkimet ovat huippua...
    Polkimessa oleva välys on yksi harmittavimpia asioita pyörässä.
    Foorumipyöräilyn "Lanterne Rouge"

  30. #90
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mpesu Katso viesti
    Hoi,
    Taittopyöräviestittelyä on foorumilla nykyään niin vähän, että lienee linjakasta jutella suoraan tässä säikeessä eikä tuolla vaikeammin saavuttettavassa taittajat-ryhmässä.

    Asiaan. Bromptonin taittopolkimen laakeri on kaput. Jopa niin jumissa, että ajoittain poljin pyörähtää jalan alla polkiessa kun laakeri kirraa kunnolla. Koska pyrkimys on aina tehdä asiat hankalasti ja ennen kaikkea koska olen pihi, tsekkasin tavan vaihtaa laakeri. Brompton on ilmeisesti tehnyt laakerista ei-vaihdettavan mutta vaihtamisen epäviralliset ohjeet löytyi täältä:
    https://yacf.co.uk/forum/index.php?topic=23402.0

    Uuden laakerin saan tänään Lappeenrannan Laakerikeskuksesta ja laakerilukitteen mistälie rautakaupasta. Sitten vaan hommiin. Palaan sitten rapsan merkeissä asiaan ja kerron onnistuiko.
    So far: laakerin hinta 6 €.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuparinen Katso viesti
    Polkimista puheenollen, onko kukaan löytänyt taittopolkimia, joiden lukitusmekanismi pysyisi naksumatta edes yhden kesän?
    Montaguessani oli joskus Bilteman taittopolkimet ja viimeksi tällaiset MKS FD-7:t,

    molempiin nähden Biltsun viiden euron teräskehäiset vakiopolkimet ovat huippua...
    Polkimessa oleva välys on yksi harmittavimpia asioita pyörässä.
    Minulla ei ole kokemuksia muista kuin Bromptonin taittuvasta polkimesta. Eihän sekään tuntumassa vedä vertoja kunnolliselle "kiinteälle" flättipolkimelle mutta ei toisaalta kyllä minulla ainakaan ole narskunut. Useasti olen polkimella raapinut kaarteissa katua ja heijastimet tippui jotakuinkin heti irti polkimesta.
    https://www.youtube.com/watch?v=dqqnJHHYO-o

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •