ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 134 / 217 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 84 124 132 133 134 135 136 144 184 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.991 - 4.020 / 6507

Aihe: Tahko lähestyy...Oletko valmis.

  1. #3991
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Porvoo/Singapore
    Viestit
    249
    Kuvaajia oli reitti täynnä, mutta tosi vähän kuvia tarjolla... Laittakaa jakoon jos satutte löytämään.

  2. #3992
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ratikka Katso viesti
    Kuvaajia oli reitti täynnä, mutta tosi vähän kuvia tarjolla... Laittakaa jakoon jos satutte löytämään.
    Jos et tuota linkkiäni huomannu tuolla edellisellä sivulla niin koitan kopsata tähän...mikäli tässä tuo linkki ei toimi...rullaa pari sivua taakseppäin

    "Minäpä en ujostele...Tässä kuvia "
    Kipu on vain ruumiista poistuvaa heikkoutta

  3. #3993
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KonaGirl Katso viesti
    Pieni kisarapsa löytyy täältä.
    Tässä olikin oikein hyvä raportti, selkeää tekstiä ja sopivasti kuvia. Tykkäsin kovasti.

    Ps. Ja olen samaa mieltä noiden kokeneenpien kanssa tuosta viimeistä mäestä. Siitä voisi saada tehtyä ihan herkkupalan tuonne loppuun.
    Mutta meneeköhän toiveet tätä kautta eteenpäin, vai pitääkö tästä laatia oikein parannusehdotus järjestävälle taholle?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  4. #3994
    Tuossa joitain pätkiä 60 km kierrokselta:

    http://www.youtube.com/watch?v=X7rnzb9o0Ps

  5. #3995
    Laittakaas GPS-logeja jos löytyy. Eniten kiinnosta sellaiset joista näkyy sekä kokonais- että liikkeelläoloaika Garminin malliin. Kiitsa
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  6. #3996
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    113
    http://connect.garmin.com/activity/336588336

    Siitä löytyy kolmen kierroksen verran dataa!

    Hieno oli tapahtuma jälleen kerran! kiitoksia! ja kiitoksia kuvista!

  7. #3997
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Jyväskylä, Vaajakoski
    Viestit
    137
    Kaksi kierrosta: http://www.trainingpeaks.com/av/OU2C...NFJRAZSXLHU4RM

    Grafiikasta voi zoomailla liukusäätimillä kiinostavan kohdan paremmin näkyviin. Jos grafiikasta maalaa alueen, se näkyy kartalla ja samalla oikean puoleiseen ruutuun lasketaan valitun alueen tiedot. Eri käyriä voi napsutella päälle/pois.

  8. #3998
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kuhmalahti
    Viestit
    22
    Perkasin tuossa Tahkon tulosluetteloa lehtijuttua varten (raportoin paikallislehdessä meidän alueen kuskien "saavutuksista" vuosittain Tahkon jälkeen). Täytyy antaa rispektiä kaikille niille, jotka olivat antaneet mielikuvituksen lentää joukkue/seuranimen keksimisessä. Teki tylsästä hommasta himpun verran hauskempaa! Ensi vuodeksi aion anoa paikkaa Pelikaani turpiinissa -tiiimistä Toisaalta Hellät pakaratkin vetää puoleensa
    Hidas ei oo hölmö, nopeet luulee vaan. Vauhtii fiksuudeksi kai kuvitellaan. (Anna Puu)

  9. #3999
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopion seutu
    Viestit
    262
    Tässä kuvassa paita jonka sai vuonna 2007 kun ajoi 120km. Sen verran jäi harmittamaan kun ei buffya saanu, että 2008 ajoin 180km jolloin sai valkean buffyn. 2013 180km matkalta sai tuollaisen vaalean harmaan buffyn

    heze muokkasi tätä : 06.07.2013 at 07.20
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

  10. #4000
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    ^
    Kokoelma Hezellä, jollaisen minulla ei ole mahdollisuuta. Yritin kahta kierrosta tänä vuonna, mutta sisälämpö nousi yli jäähdytyksen kapasiteetin. Tuloksena DNF. Näin jälkeenpäin ajateltuna keskeytys oli järkevää. Maanantaina olo oli täysin toipunut.

    Hienosti oli taas järjestetty. Voi vain kuvitella niitä tunteja, joita tähän tarvitaan. Kiitos!

    Ajokertoja on nyt itselläni 13/15. Paikoin alkaa näkyä reitin kuluminen, joten olisi korkea aika huoltotöille tai sitten pahiten kuluneiden kohtien kiertämiselle. Kyseessä on kuitenkin massatapahtuma, jossa on mukana huomattava joukko kokemattomia maastopyöräilijöitä. Hyvän onnen ansiosta sää on suosinut eikä kaatosateita ole sattunut ajopäivälle. Nyt oli lähellä. Maanantaina sadetta tuli Kuopion seudulla yli 50 mm. Tuo vesimäärä yhdistettynä kokemuksen puutteeseen, kuluneeseen reittiin tai jo muutamaan kertaan mainittuu loppulaskuun ei ole hyvä yhdistelmä.

    Kokeneelle ja hyväkuntoiselle loppulasku ei ole mikään ongelma hyvällä kelillä, mutta tapahtuman osallistujien vaihtelevan tason vuoksi loppulaskun olisi syytä olla helpompi. Jos se vaatii el granden uhraamista, niin tehtäköön niin. SM-kisat, cup-kisat ja muut vastaavat ovat sitten toinen juttu. Osallistujat ovat valikoituneempia ja ratakin voi olla siten teknisesti vaikeampi.

    Itse haluaisin säilyttää Tahkon fyysisesti haastavana, mutta matalan osallistumiskynnyksen tapahtumana, josta selviää sisulla ja vähemmälläkin maastokokemuksella.

    itselleni kävi selväksi, että yli kierroksen ajaminen edellyttää kuntoa ja taitoa. Nyt ole liian hidas eikä kuntoaan riitä. Jospa sitä saisin itsestäni niskaotteen ja aloittaisin kunnon kohentamisen ensi vuodeksi. 2014 120 km vai säästäisinkö kahden vuoden päähän ja juhlistaisin 15. ajokerran kahdella kierroksella?
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  11. #4001

    Tahko lähestyy...Oletko valmis.

    Olin valmis, vaikka pari päivää ennen taas säädettiin kaluston kanssa ja ensimmäinen tubeless rengas litkuilla (Racing Ralph 2,25") hajosi/repesi jo kaupasta kotiin ajaessa. No siihen piti laittaa sitten Tahkolla paikka ja sisuri...

    Reitti oli hyvässä kunnossa, en kaatunut kertaakaan eikä mitään hajonnut matkalla. Ja vauhdin jako oli sopiva, ei liikaa hapotusta ekan tunnin aikana. Ja taas oli hyvää juttuseuraa matkalla. Eli ihan täydellinen setti. Loppulaskusta ei kommentteja, sieltä mennään missä on reittimerkit. Paitsi siinä kohtaa, missä kaarrettiin oikealle ja mentiin hissilinjalle, meni vähän suoraksi ja kaseikon puolelle.

    Ainoa miinus oli se laihdutusversio urheilujuomasta (energiaa 0). Kyllä tuolla yleensä jokunen kalori kuluu.

    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  12. #4002
    Tsemppiä fobille ja muillekin 120 km haasteen ylivoimaisuutta pohtiville. Itse tuli tänä vuonna saavutettua jotain mitä en koskaan kuvitellut edes saavani - 120 km buffi. Kuntopohja ei ole mielestäni sillä tasolla mitä tuolle matkalle vaaditaan ja lisäksi jalat ovat erityisen kramppialttiit. Eka kierros viiteen tuntiin ja viimeisenä 120 km kuskina toiselle kierrokselle. Kuten joku asian oli minulle ilmaissut, niin kyseessä on pääkoppalaji. Toisen kierroksen alku oli todellakin vaikea, kun tiesi että on letkan hännillä ja jalat kramppailivat mäissä. Vaikeaa se oli etenkin henkisesti. Jostain käsittämättömästä syystä onnistuin saamaan Kinahmi I:n yläpolulla kiinni pari kuskia vaikka mielestäni vain rullailin enkä polkenut juuri lainkaan. Kun huomasin että jotkut muutkin ajoivat todella hiljaa niin jonkinlainen toivo läpipääsystä alkoi elää. Lähdin oikeastaan jokaiselta huollolta viimeisenä, mutta sain edessämeniviä kiinni aina alamäissä. Toisen kierroksen taapertaminen yksikseen olisi ollut todennäköisesti liikaa pääkopalle. Kiitokset siis kaikille viimeisten joukossa ajaneille Anthem-kuskilta. Teitte unelmastani totta!

    Mitä loppulaskuun (hissilinjaosuuteen) tulee, niin en osaa sanoa onko se liian vaikea saati liian vaarallinen - itse en sitä sellaiseksi koe. Vauhdin hurmaa tai ajamisen flowta siinä on kuitenkin vaikea kokea. Varmasti nautittavampikin alastulo olisi tuonne kohtuullisella vaivalla tehtävissä. Joko siksakkia rinteeseen tai jokin metsäisempi vaihtoehto. Lisää ajettavuutta kaipaisin siihen. Sääliksi käy myös nuorimpia 25 km kisaajia, jotka ensin taluttavat loputtoman El Granden ylös saadakseen taluttaa loppulaskun alas - aika rajua.
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

  13. #4003
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    743
    Tässä oma raporttini, Krampin foorumilta kopsattuna:

    XV Tahko MTB

    Ilmoittauduin tämän vuoden Tahkolle heti, kun palvelu aukesi. Kaksi kierrosta oli itsestään selvä valinta, tosin epäilys päätöksen mielekkyydestä alkoi kasvaa H-hetken lähestyessä. Lenkit jäivät nimittäin aikapulan ja muiden kiireiden (lue: totaalisen motivaatiopulan) vuoksi aivan liian vähiin eikä pitkiä lenkkejä tullut Evoa lukuun ottamatta ajettua ollenkaan. Tunnin, parin suhauksia tuli ajeltua itsekseen kerran pari viikossa, nekin pääasiassa maantiellä.
    Eväät olivat siis ennen näkemättömän heikot ja vaikka muotia tuntui olevan matkojen lyhentäminen vielä viime hetkellä, päätin pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa. Yksi kierros tarkoittaa Tahkolla 60 km:n jonotusta ja se ei kyllä motivoi pätkääkään. Otetaan vauhtia pois, ajetaan rauhassa mahdollisimman taloudellisesti ja pysähdytään joka huollossa. Se oli taktiikka. Tavoiteajaksi ekalle kierrokselle päätin tähdätä 4:30-4:45.
    Rengas- ja kiekkovalinnassa satsasin keveyteen ja rullaavuuteen ja hommasin jo talvella Contin X-King 2,2:set, jotka näyttivät kyllä pelottavat kapoisilta. Lisäksi testilenkki Linnaistensuolle kovilla paineilla (1,5/1,8 bar) oli järkytys eikä ajosta tuntunut tulevan yhtään mitään. Muutaman nopean kotikulmilla tehdyn testin perusteella päädyin 1,2/1,5 bar paineisiin, joilla pyörä alkoi kivikossakin tuntua ajettavalta. Pieneen ilmatilaan nähden paineet tuntuivat kyllä vähän pelottavilta, joten lisäsin renkaisiin reilusti litkua.
    Edeltävällä viikolla ukkosrintamat rankkasateineen alkoivat pyöriä Suomen yllä ja vettä tulikin torstaina todella rajusti niin Lahessa kuin kuulemma Tahkollakin. Lisäksi viikonlopun ennuste muuttui koko ajan: kuumaa olisi satavarmasti, mutta vesisateiden aikataulu oli arvoitus. Jossain vaiheessa sitä vettä kuitenkin tulisi.
    Tästä johtuen päätin ottaa mukaan myös Eastonin kiekot varustettuna vähän karkeammilla renkailla. Tämä osoittautuikin tärkeäksi päätökseksi.
    Kisa-aamu aukeni aurinkoisena, lämpöä oli jo klo 8 aikaan reippaat 20 astetta ja päiväksi ennuste povasi 28 asteen lukemia. Loistojuttu, helle ei ole aikaisemminkaan minua ahdistanut.

    Pari tuhatta osallistujaa ahtautui Piazzan pihaan ja klo 9:n lähtökarsinassa meitä oli reippaat 600 kammen vääntäjää. Muut Kramppilaiset katosivat paukusta sananmukaisesti horisonttiin, mutta minä maltoin mieleni ja pysyin suunnitelmassani oman vauhdin suhteen. Oma vauhti tarkoitti tosin myös, ettei peesiäkään ollut juuri tarjoalla, mutta siltikin päätin ajaa henkinen käsijarru päällä. Outo fiilis oli, kun jo ekalla kierroksella I KInahmin juurelle hiekkatietä laskiessa ketään ei näy missään. No jonon pää oli kuitenkin heti käännöksen jälkeen vastassa ja perinteinen taluttelu alkoi.
    Mäen päällä homma jatkui, edelleen perinteisesti, kävelyvauhtia ajellen. Maltoin edelleen mieleni ja pysyin kiltisti jonossa, vaikka parasta polkua oli jälleen muutaman kilometrin verran tarjolla. Ryntäily veisi vaan turhaan paukkuja ja 2. kierroksella olisi kyllä taas tilaa. Kinahmin päällä oleva kivikko-oja oli jälleen turvoksissa lappeellaan ja poikittain olleita pyöriä ja pyöräilijöitä, mutta yllättäen vasemmasta laidasta löytyikin Cruzin mentävä reikä ja paikka meni nollilla.
    Myös eka lasku Kinahmilta Eskolan huoltoon on perinteisesti tukossa ja yleensä myös EA-porukalla näyttää olevan töitä. Pääsin kuitenkin nollilla alas, vaikkakin jouduin pari kertaa tekemään tommiahvalat ja odottelemaan tien aukenemista jalat polkimilla. Lopun doubletrack-osuudella löytyi hyvin ohitustilaa sipsuttelijoista. Huollosta lähtiessä yritin kyttäillä sopivaa peesiä, mutta ei onnistunut, joten tien päälle itsekseen. Onneksi tuulet olivat suotuisat ja X-Kingit rullasivat, joten vauhti pysyi alamäkisuoralla vaivatta kolmenkympin paremmalla puolella. Tieltä pois ja kohti Kinahmi II:sta ja Taivaan portaita, näitä ratamestarin järjenjuoksun raikkaita hedelmiä. Ennen nousun alkua pysähdyin kuitenkin lappomaan päähän pari kauhallista Kinahmin kirkasta. Hyvin piristi, siispä kohti reitin älykkäintä pätkää. Ylös jälleen tunkattiin ja olo tuntui koko ajan hyvältä.
    Tankkaus oli ilmeisen onnistunut ja tavaksi otettu setti huolloissa (aina mukillinen suolakurkkuja, muki urkkajuomaa, toinen mokoma vettä kyytipojaksi + jotain evästä fiiliksen mukaan) tuntui toimivan, koska pakki ei valittanut ja virtaa tuntui jaloissa riittävän. Alamäessä oli paljon porukkaa ja otinkin heti double trackin alkaessa heinikkoisemman ohituskaistan. Ei siellä ennenkään kiviä ole ollut. Alaosan renkaanpäivityskivikko ei pettänyt tälläkään kertaa, useampi kaveri oli taas tekemässä rengasremonttia.

    Asfaltille tullessa oltiin varmaan reitin kuumimmassa paikassa, kun lähdettiin kihnuttamaan ylämäkeen. Aurinko porotti täysillä eikä tuullut mistään. Nyt ei lähdettykään tunkkaamaan hiekkapenkkaa ylös, vaan ajettiin tietä pitkin koko mäki, vasta sitten polkua pitkin oikealle kohti Kalkkiruukin huoltoa. Erittäin hyvä uusi linjaus.
    Ajo kulki hyvin koko ajan. Reitti ei ole näinä 15 vuotena ollut koskaan näin kuiva, kuraa ei ollut oikeastaan missään. Samoin tietä oli taas tullut reitille lisää, siksi kaikenlainen aikojen vertailu aikaisempiin on lähinnä itsensä pettämistä. Vauhdin jako vaikutti onnistuneelta ja mäet nousivat mukavasti. El Granden alla tsekkasin ekan kerran kelloa todeten, että 1. kierros menee suurin piirtein aikaan 4:15. Siis vähän suunniteltua nopeammin, mutta kun ei hiljempaakaan osannut ajaa.
    Suurin osa oli päättänyt taluttaa Granden ylös, myös Petterin tavoitin mäessä. Kihnuttelin ylös 22-36 –välityksellä, pitoa riitti ja jalat pyörivät mukavasti. Kaikki siis hyvin – vielä. Taitoin alas laskettelurinteeseen, kun laskun ainoassa mutkassa, EA-pisteen yläpuolella eturengas päästi ilmat pihalle. 14 kertaa Tahkolla on menty ilman mitään teknisiä ongelmia, mutta nyt sitten tussahti. EA-paappakin siihen äityi noitumaan, että ”Voehan peijakkaan peijakas, pitipäs nyt sattua, kyllä nyt aikaa palaa…” Vähän tusaamiseksi se homma menikin jyrkässä rinteessä, lisäksi Stanin matalalle kehälle on suhteellisen visvaista punnertaa rengasta, ainakin maasto-oloissa. Loppu on tiukka ja vastapuoli meinaa pulpahtaa koko ajan pois vanteelta.
    Tässä myös toinen havainto Petteristä, kun mies ohitti minut uudelleen.

    Matka jatkui ja ajatus 2. kierroksesta sisurilla varustetulla nakkikumilla hirvitti jo valmiiksi. Ehdin laskea 100 metriä, kun vuorostaan takana kilahti pahaenteisesti. Alas päästyäni totesin, että pinna on poikki ja mukava sivuttaisheitto ilmestyi vanteeseen.
    Olin sopinut Ellun kanssa, että soitan hänelle, jos tarvitsen varakiekot Piazzalle. Nyt olin kuitenkin enää kilsan päässä, joten soitto ei enää hyödyttänyt mitään. Ajelin siis hiljalleen huoltoon ajassa 4:30 pähkien, että mitähän tekisi. Ellu toi jälleen perinteisen Frezzan ja siinä kahvikupin ääressä syntyi ratkaisu, että näillä kiekoilla en enää toiselle kierrokselle uskalla lähteä, kun molemmissa päissä oli riski.
    Siispä repun täytön ja kuskin tankkauksen jälkeen tein ketunlenkin ja ajelin mökille vaihtamaan kiekot. Petterikin ilmestyi paikalle, kimpassa tehtiin pyörälle pikahuolto ketjut voidellen ja rengaspaineet tarkastaen.
    Eipä muuta kuin takaisin baanalle. Nyt muuten vitutti kuin pientä oravaa. Totesin kuitenkin itsekseni, että eihän tässä muutenkaan mitään erityistä loppuaikaa tavoiteltu, ainoastaan maaliin pääsyä. Ylimääräistä energiaa totta kai paloi.

    Lepakon kokoiset paarmat olivat jälleen paikalla, kun väänsin hiekkatienousua kohti Kinahmi I:stä.
    Olivat kuitenkin ilmeisesti jo syöneet vatsansa täyteen, koska tyytyivät vaan pörräämään ympärillä.
    Sain kiinni pari keltakilpistä sekä pari kolmen kierroksen miestä.
    Pikku hiljaa homma alkoi tuntua jälleen mukavalta. Ajo sujui teknisesti hyvin, isomman ilmatilan renkaat toimivat kivikoissa hyvin, ylämäet nousivat ajaen. Muutenkin olo oli hyvä, nesteet imeytyivät ja suolat riittivät, minkäänlaisista kramppien kutitteluista ei ollut merkkiäkään. Hakasen Jussin (jäsen JussiH) kanssa edettiin tasatahtiin tai siis osuttiin ainakin huoltoihin yhtä aikaa.
    Etukäteen olin asettanut itselleni muutaman ”Ainakin nämä paikat nollilla” –tavoitteen: ne pari kivikko-ojaa, panssariura, seinänousu Tuulivaaran jälkeen sekä tietysti El Grande.
    Kaikki onnistuivat molemmilla kierroksilla, näistä yksinäinen pyöräilijä saikin omia pikku kicksejä .

    Ennen Tuulivaaraa alkoi hiljalleen tihuttaa vettä ja kivet alkoivat pikkuhiljaa kiiltää. Eipä tämä muuta murhetta aiheuttanut, mutta kun ilman kosteus-% alkoi muutenkin olla päälle 90, alkoivat ajolasit ylämäkiä kihnuttaessa huurtua. Pysähdyinkin yhden kivikkomäen EA-pisteeseen pyytäen käsipyyhettä lasien kuivaukseen. Se järjestyi, tästäkin ongelmasta päästiin.
    Virtaa riitti jaloissa hyvin ja El Grandessa tavoitin jälleen monta taluttajaa. Vauhdinnosto kinkamiin onnistui yllättävän hyvin ja kun Grandessa ei vielä ollut satanut, ei pidon kanssa ollut mitään ongelmia.
    Mäki siis jälleen nollilla ylös ja viimeisen kerran loppulaskuun. EA-pisteen shikaanin jälkeen ulahdus etujarrusta kertoi, että jarrupalat loppuivat siihen paikkaan ja kuskista tuli siinä kohtaa matkustaja. Eipä siinä loppumäessä onneksi enää mitään ihmeitä ole, joten ehjänä päästiin alas. Enää Syvärinlahden kierto ja vuoden 2013 Tahko MTB olisi selätetty.
    Maaliin tulin ajassa 9:40. Loppuaika oli jo etukäteen ajateltuna yhdentekevä, teknisten murheiden jälkeen vielä enemmän yhdentekevä. Garminin mukaan ajoaika oli 8:15, joten tauoilla viihdyttiin ja remonttia tehtiin lähes puolitoista tuntia. Keskilämpötila oli 27,7 ja maksimi 38 astetta.

    Kiitos jälleen mukana olleille seurasta ja kannustuksesta.

    Kiitos myös yhteisistä vuosista Tahkon järjestelyporukoille ja ennen kaikkea huolloissa päivystäneille. Aina on homma pelittänyt hienosti.

    Tämä oli nyt tässä, 15 kertaa saa riittää.
    Tahko MTB on osaltani nähty, keksitään ensi kesäksi jotain muuta
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

  14. #4004
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    273
    Meidän sivuilta löytyy muutaman eri ajajan raportit kisasta: http://www.hhcmb.fi/
    http://www.hhcmb.fi
    https://www.facebook.com/hhcmb

  15. #4005
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    1
    Tosiaan joo, kuvia tältä vuodelta yllättävän vähän julki, jos nyt jollain vielä löytyy niin linkittäkää ihmeessä.
    Gaissalle iso kiitos kuvista, hienoja otoksia!

  16. #4006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -TTA- Katso viesti
    Tosiaan joo, kuvia tältä vuodelta yllättävän vähän julki, jos nyt jollain vielä löytyy niin linkittäkää ihmeessä.
    Gaissalle iso kiitos kuvista, hienoja otoksia!
    +1 tälle. Enemmän kuvia (ja vähemmän "kisarapsoja", ellei sitten sukunimesi ole Viitamaa, Pohjasvuo tai Ojala)
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  17. #4007
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2
    Nappasin Goproon matkaan tahkolle. Tuotos nähtävillä . Video on kuvattu 10:00 lähdöstä ja pätkät ovat ensimmäiseltä kolmelta tunnilta, kunnes kamera kuraantui.
    Ville

  18. #4008
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Tahko lähestyy...Oletko valmis.

    ^hienoa matskua. Ensi vuotta odotellessa
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  19. #4009
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopion seutu
    Viestit
    262
    Sotkiksella kiva video tahkolta yllätti miten paljon porukka tunkkas ja huilaili reitillä.

    PS. Ei taida Tahko MTB:n sivuille tulla kuvia tämän vuoden tapahtumasta???
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

  20. #4010
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korhonen Katso viesti
    Jostain käsittämättömästä syystä onnistuin saamaan Kinahmi I:n yläpolulla kiinni pari kuskia vaikka mielestäni vain rullailin enkä polkenut juuri lainkaan. Kun huomasin että jotkut muutkin ajoivat todella hiljaa niin jonkinlainen toivo läpipääsystä alkoi elää. Lähdin oikeastaan jokaiselta huollolta viimeisenä, mutta sain edessämeniviä kiinni aina alamäissä. Toisen kierroksen taapertaminen yksikseen olisi ollut todennäköisesti liikaa pääkopalle. Kiitokset siis kaikille viimeisten joukossa ajaneille Anthem-kuskilta. Teitte unelmastani totta!
    Retkimeiningillä olin henkisesti matkassa, varsinkin kun ei ollut itsellä hajuakaan miten kroppa jaksaa moisen matkan kun pohjilla oli se vajaa 250km fillarointia keväältä, tietä sekin suurimmaksi osaksi, maastoa ehkä pari kilsaa... Ei uskaltanut laittaa loikkaa päälle, eikä ollut kyllä reserviä mistä laittakaan. Otin selän 180 kuskilta ekan kiekan lopulla aina tokan kiekan puoleen väliin asti jotta sai jotenkin vauhtia kontrolloitua. Ekan kiekan ajoin kuitenkin puoli tuntia nopeammin kuin viime vuonna, no nyt ei ruuhkia ollut juuri yhtään ja kelikin nopeampi. Itsellä kun saa numerolapun rintaan niin sitten mennään heti alusta lähtien ja yleensä liian lujaa! Yllättävän hyvin jaksoi, ekalla kiekalla 40-50 kilsan kohta oli vaikein kun krampit iski hetkeä aiemmin ja 40km kohdan huollosta napatut suolat meinas tulla ylös tuon kympin matkan jolloin joutui pysähtelemään monta kertaa ihan vaan taistelemaan laatoitusta vastaan, onnistuin siinä ja olo helpotti sitten 50km jälkeen ja koko loppumatka meni sitten ihan jees, ja nesteet imeytyi hyvin ja energiat riitti.
    - Se tuli tosiaan huomattua että laskuissa tulee yllättävän paljon takkiin (ja samoilla renkailla vieläpä, ei voi edes niiden piikkiin laittaa) No ensi vuodeksi yksi treenattava osa-alue lisää. Hieno homma että sulla pää kesti ja painoit sisulla maaliin, terkuin kiipeilevä Trance kuski!

    Mukava tapahtuma kaikkiaan jälleen, ensi vuonna voisi yrittää ihan aikaa tuolla 120km matkalla, se on nyt nähty että ihan peruskondiksella tuo 120km on mahdollista ajaa läpi. Tai sitten lähden piikkaamaan "vain" tuon 60 lenkin, ehtisi sitten nopeammin terdelle...

    Ja iso kiitos huoltopisteiden porukoille!! ja täytyy sanoa että kun väki väheni niin pidot parani, oli meille viimeisille taapertajille limua, mustikkakeittoa, sipsejä ym. herkkua tarjolla ja taisipa yksi 180 kuski kahvitkin nauttia siinä yhdellä huollolla!!

  21. #4011
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    2
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vema Katso viesti
    Viimein ehdin minäkin kirjoitella tunnelmia Tahkon yöstä...

    http://vmantere.blogspot.fi/2013/07/...iteltya_2.html
    Hienosti kiteytetty Yö !

    Kiitokset puolelle tusinaa yön taivaltajaa, jotka tsekkasivat allekirjoittaneen kunnon K2 laskussa ja garminin löytäjälle !
    Sen verran kieputti, ettei huomannut katsella ympärilleen näkikö kukaan, saati huolestua hiilikuidusta, mutta Garminin härpäkettä murehti, kun polulta ajolinjalta alta poijes kömpi...hullu(n) tuo ihmismieli...
    Vauhtihan oli ollut kohillaan siihen asti, mutta juurikin tuossa kohtaa liikaa kuskin taidoille.
    Entistä "kokeneempana" Syötteelle...

    Sivuosan esittäjä verisine polvineen

  22. #4012
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti heze Katso viesti
    PS. Ei taida Tahko MTB:n sivuille tulla kuvia tämän vuoden tapahtumasta???
    Joo, aika nihkeesti on kuvia tarjolla. Kuvaajia siellä kyllä oli.. Taitaa pysyä privaattimeininkinä..

  23. #4013
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    1.186
    On www.tahkomtb.fi sivut muutenkin loistaneet poissaolollaan, ei hypetystä ennen skaboja, eikä edes kiitosta niiden jälkeen, kuvista/videoista puhumattakaan. Eikä ole mitään mainintaa ensivuodestakaan. Kummaa..
    hannibaali muokkasi tätä : 10.07.2013 at 14.34 Syy: typo
    High Fidelity

  24. #4014
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Ilmajoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannibaali Katso viesti
    On www.tahkomtb.fi sivut muutenkin loistaneet poissaolollaan, ei hypetystä ennen skaboja, eikä edes kiitosta niiden jälkeen, kuvista/videoista puhumattakaan. Eikä ole mitään mainintaa ensivuodestakaan. Kummaa..
    Minkä takia tehdä "turhaa" työtä, kun osallistujia riittää ilmankin...
    http://vmantere.blogspot.fi/

  25. #4015
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    268
    Näyttää nyt olevan Antikaisen kuvat esillä..

  26. #4016
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    3.082
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hardza Katso viesti
    Näyttää nyt olevan Antikaisen kuvat esillä..
    Ja osoitehan oli siis http://ristoantikainen.photoshelter....001z6d_L2uCqg/
    Pyöräilyseura Velo Saimaa ry

    Pyöräilyn puolesta Mikkelissä

  27. #4017
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    Jee. Oon päässy kuvaan kakkoskinahmin vesisaavilla
    Vanha mutta lihava.

  28. #4018
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    268
    Kukahan lienee ollut kuvaushommissa n. klo 14 aivan loppulaskun lopussa, missä oli viimeinen nyppylä tielle tullessa? Kuvia missään julki?

  29. #4019
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korhonen Katso viesti
    Mitä loppulaskuun (hissilinjaosuuteen) tulee, niin en osaa sanoa onko se liian vaikea saati liian vaarallinen - itse en sitä sellaiseksi koe. Vauhdin hurmaa tai ajamisen flowta siinä on kuitenkin vaikea kokea. Varmasti nautittavampikin alastulo olisi tuonne kohtuullisella vaivalla tehtävissä. Joko siksakkia rinteeseen tai jokin metsäisempi vaihtoehto. Lisää ajettavuutta kaipaisin siihen. Sääliksi käy myös nuorimpia 25 km kisaajia, jotka ensin taluttavat loputtoman El Granden ylös saadakseen taluttaa loppulaskun alas - aika rajua.
    Tulee mieleen, että kannattaisko järjestäjien laittaa loppulaskuksi joku näistä Tahkon enskakisan pätkistä:

    http://www.mtb-enduro.net/2013/07/17...hkolle-la-3-8/

    Varmasti hauskempi ja turvallisempi vaihtoehto kuin suora tiputus hissilinjaa?

  30. #4020
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    379
    ^ Toivotaan että näin on ensi vuonna! Käsittääkseni noi radat ovat valmistuneet vasta tämän vuoden kilpailun jälkeen ja ei siksi ollut käytössä vielä tänä vuonna?
    ÄäriTeam

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •