Tämmöinen sattui vaan silmään:
http://specialized.desk.com/customer...-13-tarmac-sl4
Tiedä sitte, jos nuo jollakin ajossa on niin kaipa ne sitten pelaa.
Ei taida vaan uskaltaa ostaa. Olisi vaan pirun hyvät kiekot.
Tämmöinen sattui vaan silmään:
http://specialized.desk.com/customer...-13-tarmac-sl4
Tiedä sitte, jos nuo jollakin ajossa on niin kaipa ne sitten pelaa.
Ei taida vaan uskaltaa ostaa. Olisi vaan pirun hyvät kiekot.
No joo, näyttäis 303 FC olevan 28.50mm leveä ja 404 27.07mm. Pienestä näyttäis olevan kiinni.
Täytyy kattella jotain muita, sais olla mustat, sattuis tuohon mattamustaan runkoon.
Pari vaihtoehtoa olis:
Mavic cosmic carbone ultimate ja Enve 3.4
Olisko näistä kokemuksia kenelläkään?
Samanlainen kokemus samasta liikkeestä. Muutama kesä taannoin Campan Borasta meni pinnoja, ja sen mukaisesti vanne vääntyi liki solmuun. Kolaroinut kaveri vei kiekon parin päivän sisällä Velosportiin ja sai samana päivänä korjattuna takaisin. Kustannus oli varsin kohtuullinen. Peruspessimistinä varauduin seuraavaan kolariin Boran pinnasarjalla, jota en ole onneksi tarvinnut. En näet usko, että joka paikassa saisi yhtä nopeaa palvelua. Jo pinnasarjan hankkiminen vaati tovin googletusta. Varsinaiseen asiaan tämä liittyy siten, että kiekkoa ostaessa kannattaa pitää mielessä varaosien saatavuus.
Munamankeli muokkasi tätä : 25.06.2013 at 09.57
Heip,
kyselisin paremmin tietäviltä vinkkiä mitä kannattaisi tehdä, kun nurkkaan siunaantui Mavicin Aksium race vanteet ja olin ajatellut niitä tuohon vanhaan Bottecchian maantierunkoon seuraavaksi. Nyt tarkemmin mitattuani huomasin, että vanha takanapa (6 lehteä rattaassa) on n. 13 cm leveä ja tuo uusi 14,5cm (8 lehteä rattaassa).
Eli antaako tuo runko tuon puolitoista senttiä periksi? Tuleeko tuollaisesta venytyksestä jotain perustavanlaatuisia käyttö-/huoltoprobleemeja tai aiheutuuko siitä pitkässä juoksussa rungolle jotain suurempaa vahinkoa?
Etteikö pienoinen mittavihre eli mittasit akselin päästä päähän jollakin mittanauhalla ?
Oikea mittaustapa on akselin muttereiden väli joka 6-lehtisellä on 126 tai 130 mm. 8-lehtinen saattaa jo olla 130 tai jopa 135mm, jälkimmäinen enemmän maastureiden standardi.
Jos runko on terästä niin ei mitään ongelmaa. Itse olen jopa alumiinirungoissa käyttänyt takanapoja 126mm -> 135mm kun runko oli mitoitettu 130/135mm:n navoille.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Asiaa sivuten, kun ymmärsin, että on kokemusta Bora kiekoista, niin onko näkemystä tarviiko ko kiekkoja rihtailla kovin usein?
Itsellä pieniä antipatioita aiheuttaa, kun pinnojen kiristys näyttää tapahtuvan kehän sisäpuolelta, mikä tarkoittaa kumien irroittelua, jos haluaa pinnoja kiristellä..
Ajellut nyt noilla ns. aerokiekoilla.Campan Scirocco, 400g painoa lisää mun keposimpiin verraten ja kaikki vanteessa. 45grammaa tulee vielä pulleemmasta Proracetakasesta. Laitoin tänään keposammat alle, renkaina kaikissa ProRace, eri versioita tosin.
Tänään oli kyllä erinomaisen huonot jalat johtuen muista touhuista. Empä tuota painoeroa hoksaa mun ajossa joka on tätä ikämiesköröttelyä 28-29,5 keskareilla ilman turhia välikirejä. Jännä homma sinänsä, ekalla reissulla Sciroccoillla tuli joku aivan ei-pyöräspesifinen adjektiivi mieleen jotain neljä kilsaa ajettuani. Positiiviinen toki mutten millään muista.
I väntan på ännu dåligare tidet
Noniin.
tarvisi speksata kiekot maantieprojektiin. Toiveissa tietty olisi kevyet ja edulliset () Eli approx 400-500 eur ja paljon yli 1500grammaa ei tarvisi setti painaa. Tällä haavaa vahvin ehdokas on Shimanon rs-80. Olisiko muita kohtuuhintaisia ja hyväksi todettuja kiekkoja. Kuskilla painoa n75kg. Pyörä johon kiekot tulee on (uusio)teräsrunkoinen raami, joten hirveän korkeakehäiset ei välttämättä juttele raamin kanssa yhteen ulkonäöllisesti..
Edit: Mutta mitäs! luin ketjua taaksepäin ja sielä oli mainittuna tälläset: http://superlight-bikeparts.de/Laufr...tz-Aero-Raeder Voiko tässä toteutua se mahdoton yhtälö, että edulliset, keveät ja hyvät?!
edit2. No mutta.. http://superlight-bikeparts.de/Crite...m-Aerowheelset Nuo sopisivat ulkonöllisesti täydellisesti projektiini ja ovat vieläpä mukavan huomiota herättämättömät ja klassinen näköiset, silti melko keveät. ja halvat!! kaikki mutu ja kokemukset otetaan vastaan
Keevo muokkasi tätä : 26.06.2013 at 01.24
Entä jos sataa?
http://www.rczbikeshop.com/englishue...ano-black.html
Ainakin mun kiekot on olleet moitteettomat, takaa yhtä tai kahta pinnaa pikkasen kiristin jossain 5t kieppeillä. (66 kg kuski) Ja pinnat on ihan vakiotavaraa.
Haetko Keevo kiekkoja avo- vai tuubirenkaille? Ainakin eka linkkisi on tuubeille, sillä se niin kevyt onkin. Alempi Superlight-setti onkin avorenkaille.
edit Oma käsitys on eellä mainittuja kiekkosettejä aatellen että laatu on yhtä kuin kiekontekijän osaaminen. Pinnojen ja vapaarattaan saatavuus?
RCZ-kiekot on Novatecin navoilla, luulisin löytyvän.
arctic biker muokkasi tätä : 26.06.2013 at 08.02
I väntan på ännu dåligare tidet
Kiitoksia arctic bikerille Scirocco-kokemuksista. Kovasti ovat myönteisiä myös muualla netissä arviot uudesta Sciroccosta (esim. Wiggle), joten taitaa olla ihan onnistunut uudistus Campalta.
Täytyypä seurata mitä loppukesästä on alennuksessa jos jotain tarvitsee ottaa talteen. Toisaalta nyt viikonloppuna on tarkoitus harjoitella kahden kiekkoparin kasaamista ja nähtäväksi jää, saako rakentelu kääntymään kokonaan pois valmiiden hommaamisesta.
Eipä mitään. Tour 7/2013 kiekkojen kestotesti, 6750 kilsaa. Scirocco "Bestes Preis-Leistungs Verhältnis". 200 kilsan kohalla pientä rihtaustarvetta. Ja oikein hyvä sivuttaisjäykkyys, jonka näemmä itsekin heti hoksin mutten vaan oikeaa adjektiivia löytänyt... Fulcrumin Racing 1 ja 3 selvittivät rääkin puhtaasti. Eastonin EA70 ei oikein, 4 pinnaa repeytyi vanteesta, kaputt!
I väntan på ännu dåligare tidet
Joku on jo varmasti ehtinyt ostaa Shiman 9000 sarjan kiekot ja käyttää niitä 10-systeemissä.
Olenko ymmärtänyt oikein: jos 9000-sarjan vapaarattaalle asennetaan 10-pakka niin väliin pitäisi laittaa 1,85 mm prikka. 10-pakkojen mukana tulee 1 mm prikka.
Miten olette ratkaisseet tämän? Onko kiekkojen mukana tullut 1,85 mm prikka? Vai panetteko väliin 2 kpl 1 mm prikkoja?
Ehkä ajoin, ehkä ajoin.
"Note that the 11-speed freehub is longer and requires an additional spacer for use with 10-speed cassettes (you must stack it up with an existing 1mm 10-speed cassette spacer). Shimano includes this with all 9000-series wheels."
Ok, kiitos tiedosta, siis yhteensä 2,85 mm tavaraa väliin.
Ei o helppoo...
Eikä tuota 1,85 mm prikkaa taatusti tule kaikkien shima-vapaarattaalla varustettujen (muiden kiekkomaakareiden tekemien) kiekkojen mukana...
Ehkä ajoin, ehkä ajoin.
campan zondissa ainakin tuli spaceri 10-pakalle, joten eiköhän ainakin campan muissakin malleissa. Kiekot siis tänä vuonna ostettu ja käyvät 11 lehtiselle.
Yksi 1,85mm tuli Sciroccojen matkassa. Metkaa sinänsä tuo Shimanon spaceritarve: 1mm+1.85mm.
Oli irrallaan Tiagran pakka niin laitoin sen. Hauska tapaus, ei tarvii 10vapaarattaalle edes millin liparetta.
arctic biker muokkasi tätä : 29.06.2013 at 07.56
I väntan på ännu dåligare tidet
Nyt tuli mitta täyteen nykyisten Easton EA50 Aero-kiekkojen kanssa. Kolme pinnaa mennyt takakiekosta poikki parin viikon sisällä. Jokainen katkennut navan vierestä ei-vetävältä puolelta.
Suosituksia uusiksi kiekoiksi? Hintaluokka n. 500 euroa.
Kuskilla on painoa n. 100 kg. Vahvimmat vaihtoehdot tällä hetkellä Shimano RS80 ja Mavic Ksyrium Elite. Vähän kuitenkin epäilyttää noiden kestävyys raskassarjalaisen alla. Kaikki kokemukset ovat siis enemmän kuin tervetulleita.
Lisäksi loma alkoi juuri, eikä kärsivällisyys taida nyt riittää ulkomailta tilailuun. Ideaalitilanteessa kiekot löytyy suoraan hyllystä jostakin Helsingin seudun pyöräliikkeestä.
Mitä eroa noissa sciroccoissa on normi ja CX mallissa? Ei äkkiä osunut silmään muuta kuin hinta.. (cx malli halvempi? )
Trek roscoe 8, nishiki pro competition
Mie painan vähän enemmän ja olen ajanut roudan raiskomaa Lapin asfalttia ihan tyytyväisenä Mavicin Ksyrium Equipeilla, jos sillä tiedolla jotain teet. Kun nyt lähinnä maasturien kaveriksi (näyttivät niin yksinäisiltä) rakentelin maantiepyörän niin kattelin noissa olevan hinta-laatu -suhteen ihan ok ja tyytyväinen olen ollut.
Ihan mutuna TuHia peesaan, veikkaisin että paremmista laakeritiivisteistä johtuen myös alkuun pyörivät tahmeemmin. Ellei ole aikomus oikeesti kurassa uittaa niin ilman cx-etuliitettä pelaa varmaan hyvin.
I väntan på ännu dåligare tidet
Tourin 7/2013 raakalaismaisessa kestotestissä Simpan Rs80 oli hyvä. itähelsingistä saa, taitaa vain vastaus olla myöhässä... Campan Zondaa ei ollut mukana mutta luulisin että ois ollu ok.
I väntan på ännu dåligare tidet
Voisin raskassarjalaisille suositella fulcrum quattroja.
Nyt on jo pari tonnia ajettua moisilla kiekoilla ja ei moitittavaa löydy.
Hintalaatu on ainakin saldenilta hankittuna kohdillaan
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Elopainoa minulla 93 kiloa ja viikonloppuna Royal-pyöräilyssä tuli asvalttihalkeamasta erinäköistä impulssia Zondalle vähän kaikkiin suuntiin eikä ollut millänsäkään. Luotisuora on edelleen. Kurakelissä en ole niillä ajanut koska sitä varten on Fulcrumin 7:t joissa on vähän enemmän tiivisteitä vaikka mitkään CX mallit olekaan.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Onko kokemuksia rzc puljun ~1500g/250€ kiekko seteistä. Tekeekö mitään. Tulis aksiumien tilalle.
DT Swiss R1850 on Focusessa (izalco pro 3.0) eniasennus kiekkoina hyvät on kun en tiedä paremmasta.
Paikallisella kauppiaalla on hyllyssä käytetyt SRAM S60 kiekot ja sellaiset saattais näyttää hyviltä Focusen alla.
Mutta onko mitään järkeä vaihtaa?
Millaista eroavaisuutta olisi mahdollisesti huomattavissa?
Ja jos ei nuo niin mitkä sitten?
Ajelen sekalaista maastoa lenkki mielessä ja painoakin on niin että neuvolassa ei ihan tartte käydä vaakalla.
-Vitsku
vitsku muokkasi tätä : 19.07.2013 at 10.53
Kirjanmerkit