Voi olla rasvassa syy, mutta hankala sanoa varmaksi. Ensimmäinen pomppu on aina jäykin kun keula on ollut samassa asennossa pitkään oli voitelu mitä tahansa, mutta ko. ilmiö voi tietty voimistua jos voitelu ei ole kohdallaan (esim. liian paksut öljyt tai rasvaa öljyn seassa). Tehtaan jäljiltä tulleen ja itse tehdyn huollon jäljiltä olevan keulan välillä on omissa keuloissa ollut aina aika merkittävä ero herkkyydessä (joissain tapauksissa todella merkittävän suuri ero). Tosiaan suosittelen itse voitelemaan jousen ja sisäpinnat samalla öljyllä kuin alajalkojen voiteluöljyt on niin ei pääse voiteluöljyt muodostumaan töhnäksi (itse huomasin ainakin todella suuren eron herkkyydessä) ja kun kierrejousen ympärillä on tosiaan vielä suojamuovikin. KYBin rasvasta en osaa sanoa miten käytännössä käyttäytyy tai liukenee voiteluöljyyn, kun ei ole kokemuksia (mutta vakiorasva ainakin liukenee öljyjen sekaan muodostaen paksun töhnän). Vielä kun ottaa huomioon, että voiteluöljyä on aika vähän, niin pienempikin rasvan määrä muuttaa voiteluöljyn paksuutta aika helposti. Suosittelen myös ennen lenkkejä kääntämään fillarin/keulan ylösalaisin, niin öljyt valuu kunnolla liukuholkkeihin ja tiivisteisiin.

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit