Eiköhän niitä co2-patruunoita löydy Tahkoltakin, kunhan myyntikojut tuonne lähtöalueelle kohoaa. Multa löytyy hätävaraksi 16 grammasia jos muualta ei löydy.
Eiköhän niitä co2-patruunoita löydy Tahkoltakin, kunhan myyntikojut tuonne lähtöalueelle kohoaa. Multa löytyy hätävaraksi 16 grammasia jos muualta ei löydy.
Vanhasta kokemuksesta (ei MTB) olen huomannut että reppu selässä vähänkin pidemmällä matkalla ei sovi minulle. Luin täältä vihjeitä ja joku kertoi laittavanta kaksi juomapulloa runkoon kiinni. Ajan Giantin Trencellä ja en millään keksi mihin toisen pullon laittaisin - satula on säädeltävää tsto mallia, joten siihen ei voi oikein mitään laittaa kiinni, rungon kolmio on niin pieni että siihen saa vaan yhden kiinni. Yritän vähän vielä viritellä tota satulaputki versiota, mutta pelkään että nippusiteet ei pidä ja pullo tipahtaa takarenkaan päälle. Onko kukaan käyttänyt maratoneilta tuttua lannevyötä, jossa pullo laitetaan selän taakse?
Ekakertalaista jännittää. Rengaspaineet hakusessa. Pari kertaa reittiä ajellut ja molemmilla kerroilla käärmes nappasi. Toisella kerralla kumpikin kumi yhtäaikaa. Painetta oli 2 barin luokkaa ja renkaina RoRo ja RaRa. Onko vika miehessä ja ajotaidoissa, kun vehkeet eivät kestä? Nyt uudet sisurit ja painetta yli 2,5 bar ja varmasti lipsuu ja pomppii... Painoa ajokamoissa alle 80kg.
Onko painetta liikaa muuallakin kuin miehessä?
Itse en viitsi alle 2,5 baarin (sisäkumillisilla) renkailla lähteä, jottei kärmes pure, kuten itsellesi aiemmin on käynyt. Mielestäni tuo 2,5 bar on sopiva kompromissi renkaiden keston ja pidon kannalta. Litkurengaspaineet olisivatkin sitten ihan jotain muuta, kuten edellisistä viesteistä voi lukea.
Toki rengaspaineet on kuskin mieltymys ja pumppu (mittarin tarkkuus?) kohtaisia.
Kolmea kierrosta lähdetään hakemaan 29 RacingRalpheilla. Poikkeuksellisesti liikkeellä jopa ihan oikealla maastopyörällä.
Saa nähdä miten käy, kun ei noita kilsoja ole kauheasti kertynyt. Josko se retkeillen menisi aikarajan puitteissa.
Mahdettiinkohan me muistaa pakata sun pyörää ollenkaan?
Suo, kalja ja läski.
Nonni nöösi (+40 v ja + 80kg) lähtee nöyrästi 26" notkumankelilla - kun reitti toivottavasti kihnutettu maaliin, niin ehkä ensi vuonna 29jäykällä. Alla maxxis ardentit ja saas nähkä kuinka noi schwalben extra light sisurit kestää, kun noista ei kokemusta aiemmin...
Tänään aamulla sain kuvattua ja illan vesisateiden aikaa editoitua pienen klikin TahkoMTB:n loppulaskustaAika hyvässä kunnossa paana tuolla ja Kinahmilla loistavassa. Saa nähdä onko huomenna märkä vai kuiva päivä, se varmaan ratkasee onko kurakisa vai ei
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
Iso kasa kamaa pöydällä ja lattioilla, pyörää hoivattu, CTD parannettu (taas toistaiseksi), viikonlopun flunssa tiessään, viikon ajokilometrit tasan 0 km... Eli eiköhän tässä aleta olla kypsää kamaa lähtemään huomenna kohti Tahkoa ja kisoja![]()
Pyöräilyseura Velo Saimaa ry
Pyöräilyn puolesta Mikkelissä
Kolmas kerta (+50v ja 80kg). Extra light-kumit kyllä kestää kunhan ei liian matalilla paineilla lähde. Useamman kerran olen yrittänyt kahden kilon paineilla lenkille, mutta kävellen olen tullut pois. Joku 2,3 kiloa juuri riittää minun elopainolle.
Niin ja täysjousto kaksysi on alla.
Voi hitsin vitsi, ensikertalainen täällä fiilistelee ihan täpinöissään. Kiitoksia noista videoista, ilmottauduin mukaan Tahkolle työkaverin yllyttämänä ilman minkäänlaista käsitystä ko. tapahtumasta. Noista siun videoista on kyllä saanut hyvän kuvan siitä mitä tuleman pitää. Maastopyöräilykilometrit nöösillä vielä 1,5kk sitten pyöreät 0km, mutta nyt jo about 600km takana ja Lauantaina 60km Tahkolla edessä. Luvassa ainakin ikimuistoinen kokemus jos ei muuta.
http://www.imatramtb.fi/
http://saimaabikepark.fi/
Kunto - check, Ajokamat - check, Pyörä - check, Majoitus - check, Sää - check.. Huomenna sitten ensikertalaisena rykäisemään 60km lenkki. Mites on Tahko konkarit, millainen after mtb party meno tuolla on vai onko jengi sipanneet päivän ajoista niin pahasti ettei tungosta ole![]()
Siellähän alkaa terasseilla kuhinat heti kun kuumaryhmä on startannut!
Pyörään piti vielä pientä viilausta tehdä, mutta muutoin täällä kans kaikki pakattu, kunto kohdallaan ja auton nokka kääntyy kohti Tahkoa iltapäivällä töiden jälkeen. Siellä sit heti lenkille. Tämän aamun pidempi fillarilenkki töihin toimi hyvin herättelynä.
Paarmat odottavat!
Mites onko eilen/yöllä sadellu? Märkää?
- Numismaatikko -
AfterBike on olennainen osa reissua!
http://www.piazzatahko.fi/tapahtumat/jimmy-cola
Eilen tuli taivas niskaan tosi paikoitellen. Kävin ajamassa Kinahmilla, samaan aikaan Tahkovuorella tuli vettä. Sitten tulin Tahkolle ja samaan aikaan alkoi sataa tässä päällä, keskittyen lähinnä Tahkovuoren takomiseen. Eli eka 30km on varmaan aivan rutikuivaa, seuraava 30km on huomenna kuivaa. Ihan lotolla heitin, en tiedä imeekö maa ton veden heti vai jääkö pintaan, tuskin jää.
pööräilijä muokkasi tätä : 28.06.2013 at 10.56
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Tavoite olla Tahkolla tänään klo18-19 välissä. Kiinnostaako jotain ensikertailaista lähtä illan kähmässä toisen ensikertalaisen kanssa tarkastamaan tuo loppulasku?
Koodia voi aluksi laittaa vaikka privalla.
Ei ole sateesta tietoa Tahkolla tälle päivää. Pilvistä mutta selkenemään päin. Kohta katsastamaan El granden kunto.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Voi vitu. Kävin tossa pikkuisen testailemassa pyörää ja supernolosti pannutin takavaihtajan pultin paskaksiEli polttava kysymys kuuluu löytyykö joltain huomenna Tahkon alueelta ylimääräistä Syntacen X-12 takavaihtajan pulttia, josta olisi valmis luopumaan tai olisiko vinkkejä ostopaikasta. Ilmeisesti tuolla on joillain firmoilla jotain myyntiä?
On mullakin ylimääräinen mutta se on tietysti Oulussa![]()
Sinne vaan puffeja metsästämään. Military surplus kaupoista olis saanut halvemmalla parempaa.
Muistaessaa sanon, että ottakeeha niitä kuvia taas!
- Numismaatikko -
Tulin Kinahmilta alas yöllä yhden aikaan muun muassa pää edellä fillari poikittain jalkojen välissä. Liian kova vauhti ja pyörä vei miestä kivikossa. Kypärä halki ja loput laskut järkevällä vauhdilla.
Moukan tuurilla vain naarmuja nahassa.
^ huh ois liene ollut ainekset pahempaankin..
Ensikertalaisen summaus:
Uskomaton tapahtuma, uskomaton reitti( osa tuttua syksyltä ), uskomaton henki, uskomaton sää(helvetin kuuma), kaikki uskomatonta. Alussa jännitti kuin neitsyttä hääyönä mutta hyvin sujui.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Ajoitko violetilla täysjäykällä?
Jos ajoit, oli tyylipuhdas OTB ja vauhtikin oli varsin reipas...
Nimim. takana täpärillä kruisaillut ja onnekkaasti OTB:t välttänyt.
Oli kyllä ensikertalaisena kysymysmerkki tuo voimien säästely ja tulihan se noutaja El Grandea lähestyttäessä niin että joutui pari kertaa jalkautumaan vaikka tavoitteena oli ajaa ylös yhdellä vedolla. Melkoinen kunto oli kaverilla, joka veti edelläni Kinahmi 1:n kokonaan ajamalla ylös eikä vaikuttanut edes hengästyneeltä... Itsekin koitin mennä ajamalla, mutta piti puhaltaa hetki taluttaen ja sitten kun ajoin meikäläisen heikkokuntoisen puhina varmaan kuului mäen päälle astiMahtava reitti, mukavan teknistä polkua (varsinkin jos olisi kuntoa millä vääntää...) ja oikein hyvää porukkaa ajoseurana vaikken kukaan ollut tuttu ennestään. Alamäet oli kyllä herkkua pk-seudun nyppylöihin verrattuna
![]()
Oletko nahnyt varastettua fillariani?
Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
-hopeinen 70mm Marzocchi keula
-hollowtech keskio
-mustat DMR V8 avopolkimet
Suomen paras pyörätapahtuma edelleen, vahinko vain ettei taaskaan ollut aikaa jäädä fiilistelemään enempää, vaan suuntana on Joensuu. Aina jotain paranettevaa kuitenkin, kuten alun reittisekoilut kärjessä vähäisten merkintöjen takia. Osa meni vanhalle reitille ja aiemmin mönkkärin perään, vaikka olisi pitänyt jatkaa suoraan. Sitten toinen juttu on se loppuosa, kun ajetaan samaa ulkoiluväylää, jossa liikkuu myös kävelijät yms. Saisiko siihen jonkun selkeän systeemin että kaikki kulkevat vaikka oikealla reunassa ja siitä muistuttavat kyltit 50m välein. Muuten on toisille vaikea kässätä ja muistaa että siinä ajetaan ihan oikeaa kisaa ja vaaratilanteita näytti olevan jatkuvasti.
Niin se aika kultaa muistot kun ei muistanutkaan että siellä noin kivikkoista on. Siksi 2,5 baaria renkaissa muutti ajon teknisemmillä pätkillä hallitsemattomaksi pomppimiseksi mummovauhdilla, kaksi baaria olisi hyvin riittänyt renkaisiin. Samoin pullo putosi ennen puoltaväliä ja kun ei mitään kummempia tuntemuksia ollut niin pari kymppiä tuli ajettua ilman juomia, sitten selvisi että huoltopisteeltä saa pullon mukaan. Puolet tästä mentiin taas mummovauhdilla ja elimistö palautui nestevajeesta vasta viimeiselle kympille, kun kiskoi sen pullon nopeaan tahtiin tyhjäksi. Ennen kinahmia meni geelit jotenkin etujarrupalan väliin, lasittui kiinni ja etujarruun alkoi löytyä pito vasta loppulaskun alaosassa. Niinpä tuli laskuihin päästettyä suosiolla kaikki ohi.
Kiitokset taas kaikille ajokumppaneille ja järjestäjille! Teette yhdessä tästä upean tapahtuman. Ja onnittelut voittajille, pitkän matkan vääntäneille (Karella näytti ainakin olevan hyvä flow päällä) jne.....
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Kirjanmerkit