Pitkästä aikaa oli vapaa iltapäivä ja kelikin osui kohdalleen, joten kävin kameran kanssa möyryämässä lähipoluilla.
Tarkennus seikkailee välillä puissa, mutta eipä tuota huomannut kuin vasta kotosalla...
Pitkästä aikaa oli vapaa iltapäivä ja kelikin osui kohdalleen, joten kävin kameran kanssa möyryämässä lähipoluilla.
Tarkennus seikkailee välillä puissa, mutta eipä tuota huomannut kuin vasta kotosalla...
If it’s worth doing, it’s worth doing it well enough to put your name to.
Alkaa metsät olla taas täydessä ajokunnossa.
Tulipa testailtua tänään GoPro-kuvailuja metsässä, mutta jäi vähän ankeaksi materiaali. Ohjaustankoon kiinnitetty kamera onnistui wide fov:lla jotenkin kadottamaan ainakin itselle pelottavimpien ja tähän mennessä jyrkimpien alamäkien hurjuuden. Materiaalia katsoessa tuskin tajuaa millaisista jyrkkyyksistä sitä paineli alas.
Oletteko kokeneemmat kuvaajat todenneet samaa? Auttaisko rinta- tai kypäräkiinnitys tuomaan lisää perspektiiviä rymistelyyn? Tai wide-tai narrow-asetusten vaihtaminen?
Tankokiinnitys mahdollisimman alas tai jopa haarukan putkeen. Kamera osoittamaan hieman alaviistoon, kuitenkin niin että horisontti näkyy kunnolla.
Tulee vähän enemmän vauhdin immersiota ja korkeuserot erottuu paremmin. Vähän tähän malliin...
Tänään oli taas vapaapäivä. Tallensin vähän omaa fiilistä viideolle...Aika tylsä ellei katso täydella ruudulla. Pahoittelen epäsopivaa leikkausta, video on leikattu toisen musiikin tahtiin ja sen oikeuden haltija oli sitä mieltä että ilmainen tuubimainos ei ole ok.
^kiva video.
Illalla ajelin itsekin noita samoja pätkiä.
(btw, lisää niitä opetusvideoita)
EDIT: Ja pirun hieno on tuo allaolevakin! Kivoja polkuja... Turun suunnillako?
JackOja muokkasi tätä : 31.05.2013 at 09.21
Pitkästä aikaa kokeilin videotakin. Läppäri ei jaksa oikein pidempää lopullista videota jauhaa tilttaamatta (pakko kuvata 720).
Raadin mielipide kuvan laadusta tietämättä mkä kamera on kyseessä?
Tässä video on siis lähinnä sitä mitä se on kun antaa vaan palaa kuvauksissa, ja editorilla liimailee pätkät yhteen (ei korjailtu editorilla). Eli tavis kameran käyttäjän tapaan. Ajossa kuvattuja ei tarvii arvostella, ne on tärisevää kuraa... ja tarkennuksen lukitus olisi ehdoton ominaisuus videoon (kin), nyt se hakee koko ajan ajaessa.
Vaikea sanoa, ihan kelpo jälki sinänsä. Muutamassa paikassa oli aika vähän yksityiskohtia, mutta vaikea sanoa johtuiko se Youtubesta vai liian alhaisesta bittivirrasta kamerassa. Tarkennuksen epävarmuus näkyi hiukan. Plussaa on ainakin että GoPron tapaiset vääristymät puuttuvat.
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Kuvanlaatu on hyvä kun kamera on paikallaan, kyydissä ollessa videon pakkauksessa tulee sama ongelma kuin kaikissa kameroissa; bitrate jää jälkeen ja kuvasta tulee vähän suttuisempaa. Sanon "vähän" suttuisempaa, koska tuota videota katselee mielellään. Ei tuo ihan "tavis"kameran käyttäjän kuvaa ole, nimittäin kuvakulmia on mietitty ja sen huomaa. Suurin virhehän tehdään kuvatessa, editointipöydällä ei saa paskasta matskusta timanttia - toisinpäin kylläkin. Nykykameroiden perustaso on semmoinen, että kelvollista materiaalia saa halvallakin vehkeellä aikaiseksi - pitää vain osata kuvata. Vähän kuin valokuvauksessakin oikea Kuvaaja saa pokkarilla pysäyttäviä photoja.
Joten ei muuta kuin lisää näitä![]()
Liian vähän bitteja joo... kokeilin että auttaa kyllä kun ajaa kuvatessa toooosi hiljaa (ei se Bondkaan oikeesti aja lujaa), mutta sen kun nopeuttaa, niin kyllähän se näkyy että se on nopeutettu (sivuttaisliikettä tulee helposti, ja se näkyy pahasti). Ei hyvä sekään. Ja kiitos, jatkan vaikka kiellettäisiinkin...![]()
Joutube kans tuntuu sössivän tota kuvaa paljon surkeemmaks kuin Vimeo.
YMMV.
Kylläpä kesti ladata taas, niinkuin juutuuppiinkin... sama video (editorista tallennettu ensin tiedostoksi). Onkos sitä näkyvää eroa?
Testi, mobiililinkki http://vimeo.com/m/67830767
testi2 mobiili http://vimeo.com/m/67830767
Vimeo alkoi herjaamaan:
This video's datarate is 21706kbps, which is pretty high. For HD video, we suggest you use a lower datarate, typically 5000kbps. A lower data rate means smaller video files and faster uploading. Learn more about our recommended HD settings.
This video is over 30 frames per second. To optimize playback for other users, we'll automatically convert it to 30 FPS for you. In the future, you can reduce file size and speed up this upload process by using a more standard frame rate. Check out our Compression Guidelines for more information.
artzi muokkasi tätä : 16.06.2013 at 18.24
Kaikissa videopalveluissa kannattaa tarkistaa millaisia videon pakkausasetuksia ne suosittelevat. Kun oman videon renderoi mahdollisimman lähelle samoja arvoja, pakkaamista tapahtuu vastaanottajan päässä vähemmän. Tarkoittaa että kuvan pitäisi olla parempaa.
Tämmöistä tänään. Harjoittelua ajamisen, kuvaamisen ja editoinnin osalta. Mutta hauskaa oli ajaessa, se lienee pääasia
/Tomppa
Kajaanin kesäcupin 2013 XC-osakilpailu Vimpelinvaaralta viime lauantailta. Mobiileille sopivampi tiedostomuoto tulossa piakkoin myös tuubiin.
"Train hard, recover harder"
Itävallassa ajettua.
Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin
Muuten kiva, mutta maisemat aika paskoja![]()
Pieni lähiretki 8-vuotiaan kanssa.
.
Yeti muokkasi tätä : 16.06.2013 at 19.28
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Yetilä hieno video, tykkäsin.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Ihanan aito hyvän mielen video tuo yllä oleva!![]()
Vaikka feel good -pätkät eivät meikäläisen lemppareita olekkaan niin Yetin tuotos on kyllä harvinaisen hieno.
Saisiko pyytää että vimeo- videoihin lisättäisiin myös linkki, kiitos. Että niitä voisi katsoa myös mobiilisti. Kokeilin juuri tuolle omalle videolle, ja nyt toimii. Juutuppi toimii oikean yläkulman linkin kautta ok.
Kävin muistelemassa Paksukumipolokasun reittiä eilen. Onneksi ei satanu kuin paluumatkalla...
On sitten 26 minsaa pitkä.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
mtbSeikkailu 2013
Valkeakoskelta Ähtäriin viidessä päivässä polkuja pitkin
pistänpä tänne omankin videon vaikka siinä ei vauhtia eikä vaaratilanteita ole, tein tän oikeastaan vaimolle että näkee missä oon mennyt pyörällä
http://youtu.be/AH3NAykRng4
Viime syksynä tuli ihan vain itseä viihdyttäen tehtyä tuommoinen alle minuutin testipätkä.
Investoin GoPro Hero3 kameraan, joten pitihän sitä testata.
-Tarkistin kameran suuntauksen puhelin-applikaatiolla. GoPro WLAN pitää asettaa joko appikselle, tai kaukosäätimelle. Vaihdoin tarkistuksen jälkeen kaukolle. Applikaatiosta on helppo vaihtaa kaukolle, mutta toisin päin pitää näppäillä kameran omia nappuloita.
-Tietenkin ensimmäinen polun päällä roikkunut oksa otti kiinni kameran ja kypärän väliin ja käänsi kameran liian alas.
-Akku hyytyy aika nopeasti. 8GB kortti ei tullut läheskään täydeksi yhdellä akulla.
-Ehkä akku kestäisi pitempään ilman WLAN:ia
-Muistikorttini oli class 4, joten tiputin frameraten 30fps. En ole vielä kokeillut, pysyykö kuva selkeämpänä 60fps, tai nopeammalla tahdilla, mutta voisin olettaa..
-Kameran mukana ei tule kovinkaan montaa kiinnikettä. Kypärän päältä kuvatessa kuva tulee jotenkin korkealta. Valjaat on tilauksessa. Satulaputkesta taaksepäin on aiemmissa testeissä ollut hyvä asennus, jos itse ajaa ensimmäisenä. Jalustakierre-sovitinkin pitää ostaa erikseen, joten mikään aiemmista kamera-jalustoista/tarvikkeista ei käy. Jalustakierre on tilauksessa.
-Kamerassa oli vesitiivis kuori/takakansi päällä. Käytännössä äänet ei sen läpi kulkeudu. Kameran mukana tuli aukotettu takakansi. Jos ei ole sateen uhkaa, kannattanee käyttää sitä.
-Erillistä mikrofoniliitintä ei tässä uudessa mallissa ole. Micro-HDMI-liittimeen saa adapterin, johon menee 3.5mm mikkiplugi. Tietenkään suojakotelossa ei ole reikää tälle piuhalle. Pitää siis ostaa vielä toinen suojakotelo ja tehdä siihen reikä. Vaihtoehtoisesti pitää ostaa "frame"-kiinnike.
-Joku varoitti toisessa threadissa, että lisätarvikkeisiin palaa rahaa. Totta puhui. Rahan voi yrittää korvata luovuudella, mutta suojauksien tasosta joutuu tinkimään ainakin minun työstötaidoilla. Kiinikkeitä toki voi viritellä. Se on melkein kuin uusi harrastus. On tämä vielä halvempaa, kuin pyörän vaihtaminen. Valitettavasti ei vain toisensa pois sulkevaa, eli kulut sen kun nousevat.
Paljon on vielä opeteltavaa. Paljon on vielä ideoita. Toivottavasti ajokaverit ei kypsy. Kuulemma jo nyt aikovat myöhästyä lähtöpaikalta sen verran, että saan viriteltyä elektroniikan kuntoon.Jokilan volttiakin on ehdotettu lavastettavaksi, mutta kuulemma minä joutuisin stuntiksi. Kun en alkuperäistä ollut näkemässä, jää tämä idea varastoon. GoProsta ei akku olisi irronnut.
Kirjanmerkit