GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 34 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

Crossmaxit on tubeless-kiekot, joihin EI tule missään nimessä laittaa mitään vanneteippiä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janneko Katso viesti
    Onko kukaan vielä saanut Black sin 29er? Kokemuksia? Olen nyt kahden vaiheilla että hommaanko Canyonin Grand Canyon CF SLX 29er vai Radonin Black sin. Nykyinen fillari Canyonin Nerve XC ja sen laatu on vakuuttanut. Radonissa kuitenkin vaikuttaisi olevan paremmat palikat. Esim. toi Black Sin XX1 osasarjalla reiluun kolmeen rahaan on aika houkuttava.
    Olen ajellut nyt muutaman kuukauden 9.0 Synnillä ja tähän mennessä olen ollut tyytyväinen lukuunottamatta paria seikkaa. Postasin tähän thrediin aiemmin kuvia siitä, miten Radonissa on toteutettu vaihdevaijerien läpivienti keskiön alapuolella. Ainakin omassa yksilössä tämä alkuperäinen ratkaisu oli täysin kestämätön ja teki takavaihtajan säätämisestä mahdotonta. Laitoin myös kuvia miten muokkasin vaijerien läpivientiä ja tähän mennessä ratkaisu on toiminut paremmin kuin uutena. Alussa oli ongelmaa myös Foxin keulan CTD-säätöjen kanssa, mutta tämä oli takuuhommia. En harrasta mitään kisailua ja omat ajeluni ovat pyörälle kohtuu kevyttä maastoa, joten kovinkaan ankaraan testiin Synti ei ole käsissäni joutunut. Tuossa 10.0 mallissa onkin aika pitkälti eri palikat kiinni, mutta sen verran voin sanoa että kiekoista ja rungosta ei ole tähän mennessä mitään pahaa sanottavaa.

Tekisi mieli ostaa tämä ensimmäiseksi maastopyöräksi, mutta onko tuo 18" aivan liian iso 170cm/77cm kuskille? Voisiko esim. stemmiä vaihtamalla saada ajoasennon kohdalleen? Mihinkään älyttömiin kivikkoihin ei ole tarkoitus lähteä ja siirtymiäkin täytyisi ajaa, joten siinä mielessä tuo loppuunmyyty 16" olisi saattanut olla liian pieni?

Itselleni ottaisin 18", vaikka olen sentin vielä lyhyempi.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Swoop 190 ...

The end of the road is just the beginning...

Milloinhan Radonilta tulee 650b täpäri?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smuu Katso viesti
    Tekisi mieli ostaa tämä ensimmäiseksi maastopyöräksi, mutta onko tuo 18" aivan liian iso 170cm/77cm kuskille? Voisiko esim. stemmiä vaihtamalla saada ajoasennon kohdalleen?
    Jos mennään runkokoon ylärajoilla maastopyörässä, niin kannattaa ainakin varmistaa riittävä pelivara vaakaputken yläpuolella. Muuten voi sattua aika ikävästi kun hyppää sopivassa paikassa alas.

Näin, on eli kärsivällisyyttä, pienempi runkokoko ja tarvittaessa pidempi stemmi.
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

on nuo nykypäivän maasturit sen verran sloupattuja ettei pitäisi munat välittömässä vaarassa olla vaikka runko olisi hieman iso ja itse otan mielummin karvan verran ison ja komepensoin lyhyemmällä stemmillä kuin pienempää runkoa pitemmällä stemmillä..
    The end of the road is just the beginning...

Onkohan tuo vakiostemmi minkä mittainen noissa Slide 125 -sarjalaisissa? En usko, että tuon korkeuden kanssa tulisi niinkään ongelmia, vaan lähinnä tuo vaakaputken pituus mietityttää. 17" taitaisi suunnilleen olla mulle se optimikoko, mutta näitähän ei Radoneissa ole tarjolla. Eli vaihtoehdot ovat 16" pitemmällä tai 18" lyhyehköllä stemmillä. Tosiaan maastossa en ole paljon ajellut, joten ei ole mitään käsitystä siitä, kumpi näistä vaihtoehdoista olisi se parempi. Radoneissa vetoaa lyömätön hinta-laatusuhde (varsinkin näissä entry-level pyörissä) ja mukiinmenevä ulkonäkö.

Onkohan tuo vakiostemmi minkä mittainen noissa Slide 125 -sarjalaisissa? En usko, että tuon korkeuden kanssa tulisi niinkään ongelmia, vaan lähinnä tuo vaakaputken pituus mietityttää. 17" taitaisi suunnilleen olla mulle se optimikoko, mutta näitähän ei Radoneissa ole tarjolla. Eli vaihtoehdot ovat 16" pitemmällä tai 18" lyhyehköllä stemmillä. Tosiaan maastossa en ole paljon ajellut, joten ei ole mitään käsitystä siitä, kumpi näistä vaihtoehdoista olisi se parempi. Radoneissa vetoaa lyömätön hinta-laatusuhde (varsinkin näissä entry-level pyörissä) ja mukiinmenevä ulkonäkö.
    Kato nyt vielä nuo Canyonin Nervet ainakin, hinta-laatusuhde on samalla tasolla Radoneitten kans ja runkomitoitus hiukan eri. Paremman näköisiäkin ovat vielä. Anteeksi Radon-ketjun spämmäys Canyon-propagandalla.

Tuli tänään Radonin maantiepyörä. Tilasin mukana sen 7€ pakkauksen, mutta mistä pystyn varmistamaan että on se laatikko? Tuo on sellaista normaalia pahvia, neliskanttinen ja jotain pienempiä pahvijuttuja laitettu väliin.

Tekisi mieli ostaa tämä ensimmäiseksi maastopyöräksi, mutta onko tuo 18" aivan liian iso 170cm/77cm kuskille? Voisiko esim. stemmiä vaihtamalla saada ajoasennon kohdalleen? Mihinkään älyttömiin kivikkoihin ei ole tarkoitus lähteä ja siirtymiäkin täytyisi ajaa, joten siinä mielessä tuo loppuunmyyty 16" olisi saattanut olla liian pieni?
    No mä oon 168 pitkä ja sisähaara n.77 cm . Ja mulla saman tyypisellä rungolla oleva Slide 160 16 tuumaisena ja on ihan just passeli mulle. Oon kokeillu 18 tuumasta suurinpiirtein samalla vaakaputken mitalla olevaa 18 tuumasta Cubea, ja se oli kyllä liian pitkä mulle juuri ja juuri...Se on hankalaa kun heiluu runkokojen välissä, varsinkin jos ei pääse ensin testaamaan... Niin ja kyllä mun kassit on vaarassa ton mun konkelin kanssa, tosin onhan se tuota korkeampi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tonait Katso viesti
    Milloinhan Radonilta tulee 650b täpäri?
    Radonin Facebook sivujen olevan päivityksen mukaan helmikuussa 2014 pitäisi tulla Slide 650B 160 Carbon

Myyntiin on ilmestynyt Slide 150 SE -mallit. Toimitukset alkavat viikolla 28.

http://www.bike-discount.de/shop/kS1...50-8-0-se.html

Tämä kyllä kiinnostaisi, kun Slide 125:sta ei enää tule 16" koossa saataville. Onko jotakin syytä miksi tuo Slide 150 8.0 SE pitäisi jättää kauppaan? Budjettia tosin joutuu venyttämään äärimmilleen ja sijoitus on aika kova ensimmäiseksi maastopyöräksi.

^ Ei tule muutakuin aika eri kategorian fillareita noi slide 125 ja 150. Ihan jo joustomatkojensakin osilta. Jos samanlaista traili käyttöön sopivaa etsit niin Slide 125:n allahan on ihan hyvä laite: http://www.bike-discount.de/shop/k18...wenty-900.html . Osissa ottaa hieman takkiin, mutta ihan ok osat tossakin on. Eikä kannata säikähtää Sr Suntourin iskaria, tuo on oikeesti ihan hyvä, huoltaakin sen pystyy.

No ihan selväähän tässä ei itsellekkään ole se minkälaisissa maastoissa tulen kruisailemaan ja kasvaako nälkä syödessä, joten sen suhteen pidempijoustoinen saattaisi ollakin parempi ratkaisu? Lisäksi tuo hissitolppa olisi mukava lisä, jos alamäkiajelu alkaa enemmälti kiinnostamaan.

Perus neuvona tähän on varmaan pyrkiä koeajolle jostakin kivijalkaliikkeestä. Voi saada enemmän ajatusta siitä mitä haluaa. Mutta jos on alamäkiajelu jo mielessä, niin sitten pitempi joutoista ja loivempaa ohjauskulmaa hakemukseen. Ihan pikku pointtina ja omakohtaisena kokemuksena, että ajotekniikan saa paremmin haltuun kun ensin ajelee jyrkemmillä kulmilla ja lyhyemmillä joustoilla...ja onko pitkäjoustoinen alkuharrastukseen hieman kiikkerä keinutin, jos ei aiempaa maastokokemusta ei ole? (olettamuksena mulla ettei Smuu:lla tätä kauheasti ole) . Mitä muut sanoo? Itse ainakin koin että harrastus oli parempi aloittaa ns xc-pyörällä.
    Mutta ehkä noilla sun ajatuksilla tuo Slide 150 vois olla hyvä "do it all" fillari sulle.

Kiitos neuvoista alteregoni! Tosiaan ainoat oikeat maastokokemukset rajoittuvat pikkupoikana suoritettuihin ajeluihin metsässä silloisella täysjäykällä teräspyörällä (tästä on aikaa jotakuinkin 15 vuotta). Crossarilla olen nyt rullaillut hyväkuntoisia polkuja ja huonokuntoisia hiekkateitä, joista oikeastaan tämä kipinä maastopyörän hankkimiseen syntyikin. Alamäkiajelu näyttää ainakin videolla hauskalta (esim. nuo Malminkartanon alasajeluvideot täällä foorumilla).Se voi olla, että oma uskallus estää tuon ainakin aluksi tai ainakin sieltä mäeltä tultaisiin alas hiton hiljaa. Ehkä juuri tuollaista "do it all" -fillaria tässä haen, kun ei ihan tarkkaan ole ne omat preferenssit tiedossa. Tuo kivijalkaliikkeessä "vain" koeajolla käynti hieman ahdistaa, jos kerran tarkoitus kuitenkin on Saksasta pyörää tilailla. Vaikuttaako kuskin paino muuten näihin suositeltuihin joustomatkoihin mitenkään?

Sepäs se tässä maastopyöräilyssä onki hankalaa kun on niin monta erityyppistä fillaria, eikä rahaa ostaa jokaista (ainakaan mulla). . No eipä se paino vaikuta varsinkaan ilma iskareilla, kun ei tarvitse jousia vaihdella iskareihin.

Ps. Tuli vielä mieleen, jos tämä on vielä myynnissä: http://www.mountainbike.fi/forum/vie...php?f=6&t=3293 . Mulla on juurikin tuollainen saman kokoinenkin. Ja se on mulla se jokapaikanhöylä, ja hyvin taittuu kaikenlaiseen kohnotukseen poluilla.

IncBuff Guest
    Itselläni on tuollainen Sliden 125:n tyylinen fillari ja ihan kiva se on yleisajoon mutta heti kun mennään epätasaisempaa alamäkeä vähänkään vauhdikkaammin niin alkaa kaivata lisää joustovaroja ja loivempaa keulakulmaa. Canyonin Nerve AL ja Nerve AL+ kannattaa kans tsekata.

Linkkaamasi pyörä on kyllä ollut myös harkinnassa. Jyväskylä on vaan pirun kaukana ja näkemättä ei uskalla käytettyä ostaa.

Rahan lisäksi näitä fillarihankintoja rajoittaa myös tilanpuute. Kaksi fillaria tähän talouteen on kyllä ihan maksimi, joten tällä yhdellä maastohankinnalla pitää pystyä ajelemaan sitten kaikki mahdolliset ajot maastossa

Olisikos muilla vielä mielipiteitä tuohon 150 SE:hen? Jos alteregonilla onnistuu sekalaiset ajelut vielä 160mm joustavalla, niin ei tuo varmaan ihan huono hankinta voi olla. Saattaa olla, että nuo 16" hupenevat nopeasti, joten harkinta-aikaa ei varmaan kamalasti ole.

Kokemuksia Radon ZR race 7.0 29" maastureista. Kokoa 18". Osat näyttäs olevan kohdillaan . Miten mitoitus? Olen 178cm ja inseam 82.5cm noin. Pitääkö ostaa ostaa stemmiä yms vai sattuuko kohdilleen?

Melkein muttei ihan..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villetk Katso viesti
    Kokemuksia Radon ZR race 7.0 29" maastureista. Kokoa 18". Osat näyttäs olevan kohdillaan . Miten mitoitus? Olen 178cm ja inseam 82.5cm noin. Pitääkö ostaa ostaa stemmiä yms vai sattuuko kohdilleen?
    Multa löytyy ZR race 6.0 29" 20" rungolla. Olen 186cm pitkä ja lyhyempi stemmi harkinnassa. Tuppaa pitkillä ajoilla kämmenet puutumaan. Muutenhan tuo on loisto vehje ja 2011 mallissa oli vielä dual-air reba . Miinuksena kertaalleen levinnyt GXP-keskiö mutta toi 7.0 tais olla simpan palikoilla.

Minkä kokoisilla rungoilla Black Sin 29er omistajat ajelee? Tuo pyörän geometria on taulukoiden mukaan aika erilainen mitä aikaisemmissa fillareissani, johtuneeko siitä sitten että on 29er? Joka tapauksessa olen itse 175cm/inseam 81 cm. Runko vaikuttaa aika pitkältä ja olen nyt kahden koon välillä, joista toinen on 16" ja luulen että on liian pieni ja suuremman ollessa 18" joka taitaa olla jo liian suuri...

Mikä tota bike-discountia vaivaa, kun tilasin Radon r1:n ja sen pahvilaatikon, mutta ei tullu laatikkoa ja nyt lupasivat hyvittää sen.
    Kaveri tilasi viikon päästä saman pyörän ja laatikon ja sillekkään ei tullut laatikkoa. Onko hinta niin tiukka, että tulee tappiota jos pakkaavat uudestaan?

Hox! Black sin 10.0 mallista näyttäis olevan tänään -9% pois.

Onko kukaan ostanut noita Radonin pyöriä osamaksulla vai onko se edes mahdollista? Radonin sivuilla näkyy noiden pyörien hinta ja alla hinta 60kk:lle. Harva paikka tarjoaa yleensä mitään osamaksu mahdollisuutta.

Tuskin saat Suomeen tilattua osamaksulla. Yleensä tuo mahdollisuus on nettikaupoissa rajattu vain kotimaisille asiakkaille.

No niin tilasin tuollaisen pyörän ja lyhyen tutustelun jälkeen tuntuu olevan asiallinen. Ja itselle tuo koko 18" vaikuttas olevan oikeenkin sopiva.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villetk Katso viesti

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •